Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100W LED Grow Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    zet jullie hps gewoon op 14 uur donker en 10 licht, je verliest wat aan opbrengst en je plantje moet lekker sterk zijn maar lukt ook wel, bespaar je weer op electriciteit eh
    + voor groeien en zelfs voorbloeien met TL en spaar bespaard weer een pak.
    Die led's zijn volgens mij idd enkel "goedkoper" als je zelf een set kan samenstellen (losse ledjes + houder + voeding) maar weet niet of dit mogelijk / te krijgen is (zoja: Let me know )

    Comment


      #17
      ja dat kan je zelf allemaal los bestellen
      ik wou zelf nog een led kweek beginnen maar dat gaat niet lukken vanwege geld gebrek

      http://www.leds-buy.nl/

      Comment


        #18
        Led onderzoek Wageningen Universiteit

        Voor alle mensen met dollartekens in hun hoofd en de illusie dat LED de stroomrekening vermindert heb ik hier een publicatie van de Wageningen Universiteit uit januari 2008.

        Ik zeg: lees het en trek er je eigen conclusie uit.

        http://library.wur.nl/file/wurpubs/w...361976_001.pdf

        Grtz,
        Micks

        Comment


          #19
          als jij het gelezen hebt kan je kleine samenvatting geven dan?
          ben niet zo geleerd
          mvg

          Comment


            #20
            Rechtsbeneden staat er de samenvatting:



            omzetting van elektrische energie in licht voor
            groei ten opzichte van conventionele belichting.
            Een verlaging van de energierekening met
            dezelfde lichtopbrengst zit er dus nog niet in.
            De huidige verwachtingen over het effect van
            specifieke lichtkleuren op groei zijn erg hoog
            gespannen maar nog niet te onderbouwen met
            deugdelijke onderzoeksresultaten.





            Greetz,
            zion

            Comment


              #21
              ik denk eigelijk zelf van eigen mening dat dit een geld verspilling is , als je een beetje technisch bent dan ben je voor 50 euro al klaar
              dan heb je een board van ongeveer 400 leds.... waarom zoveel geld uitgeven als je het zelf ook kan maken

              Comment


                #22
                Zelf maken lijkt me geweldig, maar welke range leds zou je moeten kiezen?

                Ik denk dat je @random wat blauwe en rooie wegpikt je toch van een koude kermis thuis zal komen...
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment


                  #23
                  ja je neemt die van 10 mm onder hoek van 25 graden
                  dan blauw, rood, oranje kosten 17cent per stuk en hoe meer je afneemt hoe goedkoper de leds worden

                  Comment


                    #24
                    Mijn vraag is meer, neem je helder rood, donker rood etc etc etc... kheb gelukkig zelf niet zo heel veel leds liggen, maar toch al zeker 5 of 6 verschillende kleuren rood.
                    Ben pas geleden bij onze lokale onderdelen handel geweest en had daar keus uit slechts 200 soorten (ja 200... van mini ledjes voor in de afstandbediening, tot aan reclamebord leds) Je kan begrijpen dat ik daar meteen het spoor bijster was, daar de winkelbediende nooit eerder gehoord had van led-verlichting ten behoeve van Plant-verlichting

                    De 10mm onder hoek van 25 graden is wel interessante info

                    Als we de juiste kleuren bij elkaar weten te scoren ga ik zeker een testlamp bouwen voor een testdraai op een plantje
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #25
                      en in zo'n kitje worden alle kleuren leds zijn met een bepaalde weerstand geschakeld (de 1e kleur weer met een andere weerstand als de ander waardoor het licht precies het goede licht spectrum krijgt

                      het is niet zo maar ff war ledjes op een printplaatje knallen en het is ready to grow

                      daar zit nog wel een techniekje in hoor

                      groet

                      Comment


                        #26
                        de techniek betreft weerstanden is het probleem niet, het probleem is dat niemand bekend is met de exacte gegevens...
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #27
                          Re: 100W LED Grow Light

                          Op internet zijn er nog verschillende (Nederlandse) grow reports met led kweeklampen te vinden. De resultaten zijn toch wel veelbelovend. Mede ook door de andere voordelen van led verlichting. Vele malen minder warmteafgifte, waardoor de lampen dichter op de planten hangen zonder dat deze verbranden. Verder verliezen de planten veel minder water.

                          Ook het brandgevaar is door de geringe warmte minder volgens testen. En natuurlijk detectie door een warmtecamera is verleden tijd.

                          Zijn ook wel belangrijke voordelen...

                          Comment


                            #28
                            Re: 100W LED Grow Light

                            En natuurlijk detectie door een warmtecamera is verleden tijd.


                            Daarvoor zouden het al veel telers doen, hopelijk komen ze eens met grote bewijzen af dat ze rendabeler zijn dan hps systemen.

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #29
                              Re: 100W LED Grow Light

                              Mijn mening: als de led verlichting zo goed is, waarom hebben de tuinders dan deze niet hangen.

                              Gr.

                              Comment


                                #30
                                Re: 100W LED Grow Light

                                Het is te duur en het is nieuw. De techniek moet zich eerst bewijzen in de kassen wereld voordat men massaal over zal gaan. En daarbij spelen warmte problemen, zoals wiet kwekers die hebben, natuurlijk niet in kassen

                                Wat ik er over gelezen heb is dat groeien onder led heel goed gaat. Bloeien geeft wat meer problemen, toppen wat blijven kleiner en dat willen we natuurlijk niet! Ze zijn nu nog volop aan het experimenteren met verschillende soorten led verhoudingen om te kijken wat voor resultaten dat geeft. Je kan ook nog iets met UV doen wat geloof ik ook een positief effect heeft op het voorkomen van ziektes/beestjes. Al met al is investeren in led nog niet rendabel en zijn er betere alternatieven. Over een paar jaar kan het trouwens wel eens heel anders zijn. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat led de lichtwereld gaat veranderen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X