Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100W LED Grow Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 100W LED Grow Light

    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
    NIET aan beginnen die ledlights. Ten 1e, diegene die op je plaatjes staan boven in het topic zijn geen hoogvermogen leds en ze zijn *totaal* waardeloos in de zin van lichtopbrengst.
    Er zitten 56 CREE Xlamp high power LEDs -40 635nm en 16 470nm- in.
    Er zijn grote verschillen in kwaliteit van "soortgelijke" leds en CREE's zijn op zich de beste (alleen bij mijn weten niet verkrijgbaar in het juiste spectrum).

    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
    leds kunnen wel, maar dan wel echte highpower leds, met de juiste golflengtes (410nm,430nm,660nm en 720nm).
    Anders is het alleen maar geld uitgaven.
    Precies.
    Een verbreding van dit spectrum op de plaatsen waar de plant niet piekt op bladniveau -maar wel op gewasniveau- zou het nog perfecter maken. Toppen zijn immers belangrijker dan bladafval.

    Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
    ik denk eigelijk zelf van eigen mening dat dit een geld verspilling is , als je een beetje technisch bent dan ben je voor 50 euro al klaar
    dan heb je een board van ongeveer 400 leds.... waarom zoveel geld uitgeven als je het zelf ook kan maken
    Ik vrees dat je dit zwaar onderschat. Ten eerste zijn die leds dus niet geschikt. Het zijn onstabiele leds, die niet de beloofde golflengte en kracht leveren. Kan het die Chinezen wat schelen dat wij dat niet weten?
    Bovendien zijn de leds zelf nog niet de helft van de totale kosten van de lamp. Je hebt bij voorbeeld waterkoeling nodig voor een optimaal resultaat en goede stabiele drivers en voeding.

    Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwwitje View Post
    Mijn mening: als de led verlichting zo goed is, waarom hebben de tuinders dan deze niet hangen.

    Gr.
    Oorspronkelijk geplaatst door Axkman View Post
    Tevens, highpower leds met de juiste kleur cq golflengte zijn heel moeilijk te krijgen.
    Daar ben ik na een week Googlen wel achter.
    Als iemand een adres weet waar ze complete kleurranges hebben voor een normale prijs zou dat heel mooi zijn.
    Die Edison 740nm waar die Duitse site 7 euro voor durft te vragen zou hooguit de helft mogen kosten.
    Edison presteert ook nog eens 15 tot 60% minder als Luxeon of CREE (volgens tests, niet de opgave van de fabrikant).

    Comment


      #32
      Re: 100W LED Grow Light

      hi9er kijk maar ff naar deze site

      10 mm leds onder 25 graden 6000 ncm voor 21 cent per stuk

      http://www.leds-buy.nl/blauwe-led-gr...0mm-p-741.html

      Comment


        #33
        Re: 100W LED Grow Light

        Daar heb je niets aan.
        Je moet naar die Luxeons 1W kijken die meer dan 6 euro per stuk kosten.
        Daarvoor kun je 5 watt Ledengin krijgen.

        Comment


          #34
          Re: 100W LED Grow Light

          Hallo iedereen.

          het is jammer dat wageningen university deze publicaties op de markt brengt. Hierbij zeg ik niet dat ik tegen het waarschuwen van de consument ben, nee absoluut.

          Alleen de betreffende universiteit kan geen onderbouwd resultaat overleggen van de lampen welke zij getest hebben. Zij hebben niet alle lampen getest uiteraard, maar slecht een heel klein deel van hetgeen beschikbaar. Bovendien indien 1 test een positieve uitkomst heeft, dan kan dit pas gepubliceerd worden indien dit meerdere malen achter elkaar en onder verschillende omstandigheden zich heeft voorgedaan.

          Het realistisch weergeven van de kwaliteiten kan een dergelijke instelling pas na een aantal jaren. Bovendien moeten ze dan ook de juiste lamp aangereikt hebben gekregen.

          Het aantal micromol, dus de bruikbare energie voor een plant is van een 600W hps uiteraard een stuk hoger dan van LED alleen. Bovendien zie je op de foto's dat er in deze tests uitsluitend met LED lampen van1 lichtspectra getest wordt. (ene keer rood, andere keer blauw) Voor de groei en bloei is het echter essentieel dat de plant beide kleuren in een sterke intensiteit (high power leds) toegedient krijgt. Bovendien heeft een plant nog meer kleuren licht nodig dan de 2 pieken welke de led lampen uitstralen.

          Al met al, een goede led lamp, in combinatie met een breed spectra (250w hps of 125 w grow spaar) is een goede optie.

          Nog even voor hen die het niet weten. 90W vervangt absoluut GEEN 400-600W natrium.

          Let wel goed op welke led lamp je koopt. Wij hebben hier 3 jaar onderzoek naar gedaan en merken dat er enorm veel troep te koop is.

          Greetz AP!

          Comment


            #35
            Re: 100W LED Grow Light

            ik begin over ongeveer een maandje met kweken onder led verlichting , ik heb een budget van 300euro voor over ,

            dan maak ik zowiezo een kweek verslag uit, dan kunnen we allemaal zien, hoe de planten reageren op de led verlichting

            greetz

            Comment


              #36
              Re: 100W LED Grow Light

              Nice dreamx, ben benieuwd led interesseert me wel.

              Comment


                #37
                Re: 100W LED Grow Light

                hey Tuinders,

                voor een interresant verslag van een led oogst type "dokkie led" in je google apparaat.
                je zult het met me eens zijn dat dit toch vette planten/toppen zijn.
                gekweekt onder 2x 300w spectrabox!!
                Enthousiast door dit zichtbare resultaat gaat ik het ook eens proberen....
                misschien dat ik hier dan wel een topic open en wat verslag doe......misschien, je weet hoe da gaat als je gerookt hebt

                Comment


                  #38
                  Re: 100W LED Grow Light

                  werkt allemaal niet!!!!!!!! bestaad niet of vidio is verwijderd.......... maar ben benieuwd naar je eventuele verslag ervan...........
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #39
                    Re: 100W LED Grow Light

                    nou okee dan....hier een url voor de luie/blinde mensen
                    http://www.softsecrets.nl/forum/view...&highlight=led

                    Comment


                      #40
                      Re: 100W LED Grow Light

                      ja idd mooie pot groen, en wat betreft wat ik zei over die leds van 21 cent , ik denk dat je is beter moet gaan lezen , en mensen die er tegen op zitten , ik denk dat jullie de leds ook is een kans moeten geven want het enige wat ik zie is ja werkt niet , werkt niet en nog eens werkt niet. en als nog zeg ik je bij deze een handige persoon die het kent is veel goedkoper uit mits je de goeie leds heb , en dat zijn dus die van 25graden 6000ncm voor 21 cent perstuk... en als er nog mensen zijn die het nog niet willen geloven naja dan moet je zelf maar is een kweek gaan doen , want jullie gaan uit van andere mensen die zeggen dat he tniet werkt en geloven jullie daar dus ook in . probeer het gewoon maar is uit

                      het hoeft maar 1 plantje te zijn met 50 leds bijf

                      Comment


                        #41
                        Re: 100W LED Grow Light

                        jah dan spaart led nog een beetje stroom wat dan nog
                        led is volgens mij net de nesty mannier
                        ik voedt mijn nette dame overdag op
                        ji voedt jou sl*t op in een bananen bar hahahahaha zo ziet dat toch uit
                        met die led dat is toch niet leuk om naar te kijken of wel ???

                        vaak als het licht aan is in de tent ga ik daar welleens een uurtje tot soms 2 uur in zitten en dan zit ik te binden en te doen gewoon ff tuinieren

                        maar met dit licht zou dit mij nog meer stressen

                        Comment


                          #42
                          Re: 100W LED Grow Light

                          led zuigt.

                          als je micro kweekt pak dan T5,spectrumreflex of een ecolight
                          beter nog een 150/250w hps

                          led is leuk als BIJverlichting

                          Comment


                            #43
                            Re: 100W LED Grow Light

                            Momenteel draaien er diverse proefkweken met verschillende kleurenspectra's in de tuinbouwwereld. De ontwikkelingen gaan snel ze werken nu al met uva en uvb leds en allerlei andere kleuren. Tijd van rood en blauw ledverlichting, die idd niet voldeed voor een goede afbloei lijkt voorbij te zijn.

                            De universiteit van Wageningen heeft al informatie uitgegeven waaruit blijkt dat de high power LED's minimaal 2 micro-mol per Watt leveren. Dus daar ligt het niet aan.

                            Persoonlijk zie ik er wel toekomst in.

                            Grtz

                            Comment


                              #44
                              Re: 100W LED Grow Light

                              Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                              .

                              De universiteit van Wageningen heeft al informatie uitgegeven waaruit blijkt dat de high power LED's minimaal 2 micro-mol per Watt leveren. Dus daar ligt het niet aan.

                              Persoonlijk zie ik er wel toekomst in.

                              Grtz


                              was dat monty

                              micro mol
                              hebben we ook nog reuze rat

                              Comment


                                #45
                                Re: 100W LED Grow Light

                                Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                                was dat monty

                                micro mol
                                hebben we ook nog reuze rat

                                Comment

                                Bezig...
                                X