februari 2017 foto 111paint.jpg
Hoi allemaal,
hierbij mijn 1e binnenkweekverslag. Het ging niet vlekkeloos tot nu toe, het grootste probleem is de luchtvochtigheid goed houden en een stabiel klimaat te creëren. Ik hoop dat anderen van mijn verslag en foutjes kunnen leren en genieten en ik hoop ook op tips en advies van jullie
. 25 januari heb ik de zaadjes in een potje aarde gedaan met plastic folie er over (met gaatjes). Aan de ene kant tegen de cv en aan de andere kant een warme kruik. 30 januari besloten de meisje dat het tijd werd om hun hoofd boven aarde te steken. Ik heb ze toen direct in de tent geplaatst met de lamp er hoog boven. Ik heb de meisjes een naam gegeven zodat ik ze individueel in de gaten kan houden en eventuele problemen koppel aan de juiste plant. Ik stel jullie voor aan: Stoney, Wieteke, Witje en Toppy, mezelf heb ik al voorgesteld op dit forum op 8 januari. Ik ben de kweek iets te impulsief begonnen en had anders niet voor de autoflowers gekozen en zo ja, dan had ik ze direct in hun definitieve pot gezet omdat autoflowers niet van verpotten houden. Bij Witje ging het verpotten niet zo soepel als bij de anderen waarbij wel de hele kluit mee ging. Ik was al bang dat ik haar wortels gekneusd had. Toeval of niet.. een paar weken later heeft deze inmiddels dame nog steeds een groei-achterstand bij de anderen. Nu eerst mijn opstelling. Ik moest zo low-budget mogelijk helaas en heb gekozen voor een tent compleet, mede ook omdat ik niet technisch ben.
Tent 60x60x1.40 cm
150 watt HPS lamp met 150 watt schakelkast
1x Reflector hamerslag kap
1x Can-Lite 150m3 Koolfilter flens op maat ø125mm
1x Min Max Thermo-Hygro meter digital met geheugen + batterij (temperatuur + vocht)
1x paal ventilator 15cm 13watt 2 speed
4 x 11 liter potten 25x25x26 cm
Tent opgehoogd met schuimrubber laag en hierop 2 planken en dan de tent
Potten opgehoogd in tent mbv wasknijpers en extra gaten in potten voor afvoer water en zuurstof
Universele potgrond, bodem hydrokorrels
Voedingset Aptus: All-in-one Liquid 250ml ( basis voeding) , startbooster, topbooster, regulator, P-Boost, K-Boost, en CaMg-Boost.
Sinds dag 22: warmtemat geknutseld mbv elektrische deken 3 standen (60 watt)
PS... kan iemand me helpen met hoe ik foto's kan uploaden. Ik krijg een melding over het formaat. Ik had de foto's al gekopieerd van mobiele telefoon naar pc in de hoop dat ik hiermee het probleem zou verhelpen, niet dus.
Het is me mbv paint gelukt om 1e foto kleiner te maken en toe te voegen. Bij 2e niet, komen plantjes niet goed uit op foto. Ik ga straks nog ff zoeken en proberen. Zie dat foto ook bovenaan komt, wat ik niet wilde
Foto 31 januari, nat washandje en kopje water om luchtvochtigheid omhoog te brengen.
Hoi allemaal,
hierbij mijn 1e binnenkweekverslag. Het ging niet vlekkeloos tot nu toe, het grootste probleem is de luchtvochtigheid goed houden en een stabiel klimaat te creëren. Ik hoop dat anderen van mijn verslag en foutjes kunnen leren en genieten en ik hoop ook op tips en advies van jullie
Tent 60x60x1.40 cm
150 watt HPS lamp met 150 watt schakelkast
1x Reflector hamerslag kap
1x Can-Lite 150m3 Koolfilter flens op maat ø125mm
1x Min Max Thermo-Hygro meter digital met geheugen + batterij (temperatuur + vocht)
1x paal ventilator 15cm 13watt 2 speed
4 x 11 liter potten 25x25x26 cm
Tent opgehoogd met schuimrubber laag en hierop 2 planken en dan de tent
Potten opgehoogd in tent mbv wasknijpers en extra gaten in potten voor afvoer water en zuurstof
Universele potgrond, bodem hydrokorrels
Voedingset Aptus: All-in-one Liquid 250ml ( basis voeding) , startbooster, topbooster, regulator, P-Boost, K-Boost, en CaMg-Boost.
Sinds dag 22: warmtemat geknutseld mbv elektrische deken 3 standen (60 watt)
PS... kan iemand me helpen met hoe ik foto's kan uploaden. Ik krijg een melding over het formaat. Ik had de foto's al gekopieerd van mobiele telefoon naar pc in de hoop dat ik hiermee het probleem zou verhelpen, niet dus.
Het is me mbv paint gelukt om 1e foto kleiner te maken en toe te voegen. Bij 2e niet, komen plantjes niet goed uit op foto. Ik ga straks nog ff zoeken en proberen. Zie dat foto ook bovenaan komt, wat ik niet wilde

!
Comment