Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag micro indoor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek verslag micro indoor

    Korting op 420shop
    Afgerond kweekverslag: 200gram + bak knipafval inclusief kleine topjes

    Ontkiemen 2 dagen
    Groei 41 dagen
    Voorbloei 14 dagen
    Bloei 75 dagen
    Drogen 7 dagen

    Totaal 140 dagen

    Hier zal ik mijn kweek avontuur bijhouden. Voor mij de eerste keer kweken dus ik kan meekijken en feedback waarderen en gebruiken. Hieronder staan de uitgangspunten en plan van aanpak waarmee ik start:
    • Groei-Bloei-Droog ruimte is 0.66x0.66x1.75meter
    • Davin DV-12K
    • Torin 500m3 met variac 150V
    • Can-lite filter 425m3
    • 200 Watt 4x CXB3070 zelfbouw met actieve koeling
    • Clipfan Garden High Pro 15cm
    • Propagator met 80mm computer fan
    • Medium Plagron LightMix
    • Voeding Plagron Terra Grow & Bloom
    Plan van aanpak
    • Ontkiemen met ziplock methode [donker]
    • Voor-groeien in vezelpotjes met LightMix [propagator 18/12schema]
    • Overpotten met vezelpot en al in 11liter [18/12 schema groeien toppen scrogg]
    • Bloeien [12/12 schema]
    Last edited by groot; 1 October 2018, 16:27.

    #2
    De zaadjes heb ik vandaag opgehaald en zijn vijf stuks Cannatonic [Ct] van het Spaanse Resin Seeds.
    Dit is een hybrid strain van 50/50 (MK Ultra en G13 Haze). Groei informatie van leafly geeft de volgende informatie:
    • Hoogte 75-200cm
    • Opbrengst 85-170gram/m2
    • Bloei van 9-10weken
    • Strek 100-200% [na omschakeling naar 12/12]
    Aandachtspunten
    • Gevoelig voor schimmel, LV in de gaten houden en een goede doorstroming door het bladerdak met een extra ventilator.
    • LV 40% in de laatste weken
    • Temperatuur tussen de 22 en 28gradC

    Comment


      #3
      Morgen start ik met ontkiemen van vier zaadjes.
      • Glas water 12uur laten staan (opwarmen en fluor? eruit)
      • Zaden erin tot ze zinken (niet langer dan twee uur)
      • Koffie filter natmaken en uit laten druppen.
      • Zaden met het schuine puntje omlaag in de koffiefilter en in het ziplock zakje
      • Een klein beetje water onderin voor de LV
      • Donkere plek van ca. 23gradC

      Comment


        #4
        Waarom zo moeilijk doen bij het ontkiemen?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
          Waarom zo moeilijk doen bij het ontkiemen?
          En je bedoeld dan waarom niet direct in LightMix ontkiemen? Enerzijds omdat LightMix wellicht iets te bemest is in vergelijking met zaai-grond en anderzijds lees dat het onder/over bewateren toch wel een dingetje is. Verder lees ik goede resultaten over deze methode en is het lekker zichtbaar of het ontkiemt.

          Comment


            #6
            22-10:
            Stap 1: vier zaadjes zwemmen. Maar ik vind maar moeilijk te zien wat nu het puntje is dat dadelijk naar beneden moet gaan. EDIT: microscoop laat een vlak puntje zien als waar het zaadje vast zat, die kant dus niet naar beneden 🙂
            wijzen.

            Last edited by groot; 24 October 2017, 19:55.

            Comment


              #7
              Iets meer dan 60minuten weken. Zaden zijn wel iets dieper in het water gaan liggen maar niet naar de bodem gezonken. Nu op een donkere plek boven de 22°C en geduld en af en toe vlak leggen om te bevochtigen. Zie wat lucht rondom de zaadjes hoop dat dat niet voor teveel uitdroging gaat zorgen.




              Last edited by groot; 22 October 2017, 12:01.

              Comment


                #8
                Hey Groot
                ik kiem eveneens tussen vochtige koffiefilters en twee borden maar ik knip de filters open aan zijkanten enkel onderzijde niet dan kan je filter openvouwen en zaadjes mooi verdelen zodat er geen of zo weinig mogelijk lucht rondblijft
                ik week zaad ook niet in water maar van in ijskast direct tussen filters
                en na 48 uur kan ik de zaden planten want dan mooi kiempje van 1cm
                ik gebruik ook geen gripzak want filters vochtig genoeg en zodoende kan er nog wat lucht bij
                voor het ogenblik van 11 zaden 11 mooie kiemen en 11 mooie planten bekomen
                ik hou het simpel en lukt tot hiertoe prima
                grtjes en suc6
                DannyDV

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeVito
                  Hey Groot
                  open aan zijkanten enkel onderzijde niet dan kan je filter openvouwen en zaadjes mooi verdelen zodat er geen of zo weinig mogelijk lucht rondblijft
                  Ok�, mooie toevoeging. Ik heb met een kleine aanpassing de lucht er beter uit gekregen. Van wat ik uit deze methode haal is dat het worteltje naar beneden groeit omdat het gripzakje hangt plus overtollig water wegzakt. Maar jouw aanpak wordt ook veel gebruikt, ga ik volgende keer voor de liggende aanpak. Kijken wat de verschillen zijn met de huidige. Thx

                  Last edited by groot; 22 October 2017, 14:46.

                  Comment


                  #10
                  23-10 twee van de vier een worteltje
                  24-10 drie van de vier een worteltje

                  24-10 1800 Drie zaden geplaatst in Jiffy potjes met LightMix in een propegator met de lamp op ca. 1meter. Overige zaadje ligt nu tussen twee bordjes/filters ook in de Kweekruimte.

                  Streef waarden zijn 24�C bij een LV 80. Heb in mijn enthousiasme een ventilator op de plastic kap gemaakt maar voor nu zorgt dat alleen voor een dalende LV dus die staat uit. Waarden 21:00
                  T=27,5°C en LV =82

                  Ik heb de lamp nu op de grootste afstand gezet om de temperatuur verder te laten dalen.

                  Hopelijk morgen zaadje vier in de grond zodat we een beetje gelijk blijven qua groei.

                  VRAAG: Ik gebruik een gewone donkere zonnebril met petje om mijn ogen te beschermen, is dat afdoende?
                  Last edited by groot; 24 October 2017, 20:15.

                  Comment


                    #11
                    Vraag: is de temperatuur van 27.5�C en LV 82 een acceptabele setting of is een lagere temperatuur echt veel beter om te ontkiemen?

                    EDIT: verder zoeken brengt mij dat tot er blaadjes zijn geen licht nodig is behalve een stabiele temperatuur en hoge lv. Dus lamp uit en kijken wat de temperatuur gaat doen in de kast zonder warmte bron.




                    Last edited by groot; 24 October 2017, 22:00.

                    Comment


                      #12

                      Comment


                        #13

                        Comment


                          #14

                          Comment


                            #15
                            Ziet er prima uit hoor! Ik zou het blad niet al te vochtig houden dat kan de wortelgroei ( soms) negatief zijn.

                            Comment

                            Bezig...
                            X