Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweek verslag micro indoor
Collapse
X
-
Geef nu gewoon kraanwater mee aangezien het een hogere ph waarde heeft. Doe dat een of twee keer voordat je het water weer gaat afzurenOorspronkelijk geplaatst door groot View PostIs er naast citroenzuur een huis en tuin pH+ of moet dit specifiek van de growshop komen.
Ad usum proprium!
Comment
-
ganjagast , thanks voor de reactie
Ik geeft ze al kraanwater en sinds de bloeivoeding ben ik gestopt met afzuren omdat dit bij 5ml/liter precies uitkomt tussen de 6 en 6.5.
pH van mijn kraanwater hier in de omgeving is 8.0. Dus dan denk ik dat ik ff een pH+ moet gaan scoren want nagenoeg pure voeding in de
pot knikkeren zal ongetwijfeld problemen geven.
Of is het geel probleem nog te accepteren?
Comment
-
Ik denk dat je al een tijdje veel te hoog zit met de voeding.
Die vergeling is niet te stoppen waarschijnlijk, het is ook een beetje vol daaronder.
Zou het blad wat geel is er zoveel mogelijk af knippen, en dan eens zien wat er over is.
Ik zat eens een stukje terug te lezen, waar heb je gezien dat je bij een scrog de toppen onder het net moet buigen ?
Het gaas hangt vaak tussen de 25-35cm en dan laat men de plant er door groeien.
Als de uitlopers dan een cm of 5 er bovenuit steken leg je ze plat en bind je ze vast.
Daarna zal die uitloper weer wat groeien en weer omhoog komen, en dan leg je dat weer plat en bind je dat weer vast.
Net zolang tot je ziet dat er topjes gevormd gaan worden, dan stop je op een gegeven moment met plat binden.
Wanneer dat is ligt aan de plant, Sativa, Indica, groeit-ie nog hard door, of niet...
Da's makkelijker dan er onder rommelen.
Maar ieder z'n ding heh...die plant groeit toch wel door.
** Gebruik je citroenzuur om de pH aan te passen ?
Haal even een fles pH- groei dan, da's een betere investering.
- Likes 1
Comment
-
Citroenzuur is een tweewaardig zuur, het neemt zuur op, en het staat zuur af. Dat is eerder een bufferstof dan een pH-beinvloeder.
pH+ kan van alles zijn, ik ben zelf fan van kaliumhydroxide. Da's goedkoop en makkelijk te gebruiken.
pH- daar gebruik ik zwavelzuur voor van de bouwmarkt. Da's nogal link spul. Ik vind het beter dan salpeterzuur omdat dat spul de stikstofbeschikbaarheid beinvloedt. HCl (zoutzuur) gaat ook prima, en rommelt ook niet teveel met andere voedingsstoffen.
Ook hier weer geelkleuring na het toedienen van bloeivoeding.. "Het hoort erbij" zeggen sommige mensen, ik vind dat je dan een beetje groeivoeding moet doseren.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Salpeterzuur gebruik ik in m'n watervaatje. Mede wegens dat beetje extra stikstof
-
Ik stel alles het liefst zelf samen, dus in mijn geval stoort het dan. Een flesje zoutzuur van de gamma is ook slechts een euro'tje of vijf. Jammer alleen dat er geen concentratie op vermeld staat. Echter, een paar druppels is vaak genoeg.
Als men er maar rekening mee houdt denk ik dan.. Als je extra HNO3 gaat toevoegen, dan kan de groeivoeding een klein tandje lager. Mocht je pH dan te laag uit komen, dan is ammoniak eigenlijk best een goede pH+ als ik er zo over nadenk. Het voorziet direct in de stikstofvoorziening, en het is een prima buffer. Maar goed, teveel van elk, en je kunt zomaar gaan overdoseren.. Hoe dan ook, het is goed om te zien dat er zoveel mogelijkheden zijn! Ik denk dat een buffer van salpeterzuur en ammoniak best eens wat problemen met bloeivoeding kunnen bestrijden.
LET OP LEZERS: de twee vermengen = dood en verderf. Doe dat in water, en met druppels per keer. Twee flessen/glaasjes bij elkaar janken, en je kunt (met een beetje geluk nog) terecht in Beverwijk, als je nog niet gesmolten bent. Niet alleen speel je met zuren en basen die door je huid vreten, ze worden ook nog eens kokend heet als ze mengen. In water, met druppeltjes tegelijk, valt dat mee. Gewoon, voorzichtig doen. Handschoentjes, lange mouwen, brilletje op (nee echt, een zuur dat in je oog vreet, vreet door tot aan je hersens).
-
-
QnQ dan zal ik de voeding eens flink minderen. Verder heb ik geen bladeren meer weggeknipt omdat ik bang was te stressen. Achteraf had ik dit net voor 12/12 moeten doen. Maar ik zal vanavond bij licht eens de opvallend gele bladeren wegknippen.
Ik heb pH- van de growshop, ik meen voor bloei maar zal straks ff een foto maken. Dus minderen van de voeding en pH verlagen naar ca. 6.2.
Scroggen onder het net halen heb ik van youtube, dat zag er plausibel uit . Maar idd overheen is makkelijker. Ook stoppen na start ontwikkelen toppen. In mijn geval heb ik niet juist getopt waardoor ik overal toppen die heel kort op elkaar zitten waardoor ik ook nu aan het wegbuigen ben.
Valt me op met andere kweek verslagen van in mijn geval Indica's dat die veel langere toppen hebben. In ieder geval leerzaam voor de volgende kweek. Hoop nu alleen dat ik m kan afmaken.Last edited by groot; 4 January 2018, 17:58.
Comment
-
Inmiddels de meeste (beginnende) gele bladeren weggeknipt. Verder aan de onderzijde ook kunnen uitdunnen. Komt toch meer vanaf dus de kliko is weer vol
Water gegeven met pH 6.4 zonder voeding of iets. Lekker doorspoelen.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
LR2 dankjewel voor de uitbreiding. Heb hier kinderen rondlopen dus ik probeer zo veel mogelijk aan chemie te voorkomen
.
- Likes 1
Comment
-
Cool, klein advies: plak even een wit vel papier over de verpakking (met eventueel een schedeltje, da's super eng), zodat het er minder als snoepgoed uit ziet. Je zult maar net een momentje van zwakte hebben, even niet opletten.. Dat spul brandt door de keel en rug naar buiten, en vreet door tot aan ongeveer waar de benen eindigen. Op alle labs waar ik gewerkt heb geldt: beter 100x te veilig doen en daar daaaaaaagen per week extra werk aan hebben, dan een ongeluk.
Ik heb de pech gehad om een zuur-ongeval te mogen zien, tegen de tijd dat het krijsen ophield (voornamelijk omdat het meisje in shock was en leegbloedde), waren de stoerste kerels van de opleiding al bezweken, zat de docent trillend en lijkbleek in een hoekje, en de ambulancebroeders wisten gewoon niet hoe ze het bloeden konden stoppen: hechten ging niet, want de huid bubbelde gewoon los. Dat ging om 150mL. Een literfles zou ik zelf achter slot en grendel bewaren.
Allemaal super akelig. Allemaal 100% te voorkomen, dat kost alleen wat moeite soms. Maar die moeite is het waard als je het een keer fout hebt zien gaan.
-
Heb de fles met pH- nog maar verder.weggezet en een kleine HDPE flesje van 100ml gevuld. Altijd veiliger dan 1liter. En natuurlijk een etiket erop.
1) Gestopt met voeding en alleen afgezuurd water sinds donderdag 4 januari.
2) Bladeren weggeknipt op donderdag 4januari. Volgende keer rond omschakelen 12/12.
3) Scroggrek hangt op 15cm boven aarde niveau.
4) Lamp verlaagd naar 23cm boven de hoogste top op 6 januari
5) Lamp op 23cm is de temperatuur 26.3gradC gemeten op het scrognet
6) LV stabiel rond 40
7) Variac ronde de 125V
Watergift 150-200ml per dag na licht AAN en mits aarde bovenkant droog.
OPM. Geur is minder dan dagen ervoor.
Last edited by groot; 6 January 2018, 21:49. Reden: Lamp verlaagd en temperatuur van 24 naar 26,3gradC gestegen.
Comment
-
Eens een klein lensje geregeld. Brandpunt afstand is 10mm dus dicht op de plant. Met een houdertje op mijn telefooncamera geplakt. Los van het trillen van mijn hand en het bewegen van de toppen kan ik toch een mooi klein gebied bekijken.
This gallery has 3 photos.
Comment
-
Het ingrijpen en verwijderen van overtollig geel blad heeft volgens mij goed gewerkt. Hoewel de geur een stukje minder is komen nu alle toppen beter tot hun recht. De groei is er nu echt wel uit.
Ook zie je nu dat ik te lang heb gescrogged omdat sommige toppen ook al onder het net beginnen.
Qua voeding houd ik het voorlopig om de andere dag. Ook de temperatuur heb ik lekker onder controle en zit tussen de 18.5 en 26.3 ongeveer. LV blijft rond de 40.
5 februari had ik als oogst dag maar hier ga ik na het lezen van verschillende verslagen maar een twee.wekem bij optellen. Bloei weken vanaf de pruikjes.
Water is iets omhoog gegaan en geeft nu tot max 350ml per plant.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by groot; 17 January 2018, 17:33.
Comment
-
Ontkiemen 2 dagen
Groei 41 dagen
Bloei (waarvan 14dagen voorbloei) 30 dagen
De minimale temperatuur ga ik bij de volgende kweek beter in de gaten houden. Voor nu moeten ze het er ff mee doen. Maar klopt die is lager dan ideaal, ik kan op dit moment de temperatuur van mijn slak niet goed meten. Daarom durf ik mijn variac niet lager dan 125V te zetten. Idee is om een instelbare opening te maken om valse lucht aan te zuigen.
Volgens de planning hoef ik vandaag.nog precies een maand en vanaf 5 februari gaan spoelen. Nu loopt Canna2 een beetje voor qua trichomen.
Best trots zo op mijn eerste kweekje.
Was van plan een schoenendoos boven de lamp te hangen met een computer fan mocht ik in fases moeten gaan oogsten.
Groot
This gallery has 3 photos.Last edited by groot; 17 January 2018, 17:34.
- Likes 1
Comment

Comment