Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek Blueberry onder tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

    Men plantjes zijn goed an het groeien, er is vandaag en de rest van de week veel zon, kan het kwaad om te wisselen tussen TL en zon. Mag ik bv de plantjes buiten zetten tot s'avonds endan bijlichten met TL tot ze gaan slapen???

    grtjs

    Comment


      #17
      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

      nee hoor kan geen kwaad ik denk zelfs dat ie onder de zon toch wel beter zal groeien dan nu onder je TL

      Comment


        #18
        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

        De zon is in ieder geval heel wat sterker dan je tl lampjes, dus zou ik er van profiteren bij mooie dagen en voor de rest onder de tl.

        Grtz

        Comment


          #19
          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

          hey bobo hoeveel lummen zou eigelijk de zon geven :O als ik het hier ff in de topic zou mogem vragen

          Comment


            #20
            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

            no problemo a.u.b.

            - Zonlicht: 100.000 - 130.000 lumen
            - Indirect zonlicht: 10.000 - 20.000 lumen
            - Bewolkte dag: 1000 lumen

            Grtz

            Comment


              #21
              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

              damn dus eigelijk zou je een 1000watt hps bijna kunnen vergelijken met de zon haha L

              Comment


                #22
                Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                Vanaf 30 cm wel ja :p
                Maar dat doet de zon dus van weet-ik-veel-hoe-ver net zo hard. Dus wel een beetje respect voor de zon he

                Comment


                  #23
                  Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                  zonnen energie is ook een zeer goeie vorm van schone energie ,
                  alleen een beetje jammer met ons zee klimaatje , maja wij hebben weer windmolens

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                      De hele week volle bak zon hierzo dus whoohooo laat ze maar lekker zonnen, kheb een maand geleden twee northern light females buiten gezet in de natuur en ben vandaag een piepje gaan nemen en water met citroensap gaan geven, al 45cm na drie weken buiten en zien er gezond uit, kheb twee verschillende soorten gronden gekozen en nu zien welke het beste opbrengt. Volgens mij een trage groei maar ga rustig blijven.

                      Maar deze topic gaat over men blueberries dus ga ik er niet over zeveren, merci voor de responses op men vraag. Kheb vandaag met post it stickers een ranking gegeven aan men schatjes en kga zien of de rang blijft,
                      denk dat ik al wortels zie vanonder dus morgen of overmorgen gaan ze in 9x9x9 potjes endan in de 11L potten. Ik rij morgen met men broer naar de growshop voor grond en deftige lamp want ik wil ze toch alle liefde geven die ik kan betalen.

                      Een vraagje voor vandaag, mag ik morgen al wortelstimulator geven en welk merk zouden jullie me aanraden???

                      grtjs

                      Comment


                        #26
                        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                        Oorspronkelijk geplaatst door Billy
                        ik wil ze toch alle liefde geven die ik kan betalen.
                        Heel mooi gezegd Maar dan kan je je afvragen of dat dan nog wel liefde is Maar ok

                        Je moet (als je beetje dichtbij woont) gewoon naar een growshop of tuincentrum gaan. Daar kan je gewoon op die flessen kijken wanneer en hoeveel je ervan mag gebruiken. Wortelsim is ook juist goed voor net geplante plantjes volgens mij (heb het zelf nog nooit gebruikt), maar dat weet ik niet zeker of je dat mag doen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                          Oorspronkelijk geplaatst door Billy
                          Een vraagje voor vandaag, mag ik morgen al wortelstimulator geven en welk merk zouden jullie me aanraden?
                          Ik zou gaan voor bio rhizothonic van canna, gebruik ik zelf bij alles, overpotten, stekken, ...



                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                            Sammy, ik lees ze nog net geen sprookje voor s'avonds, en betaalde liefde is ook liefde hahaha

                            Comment


                              #29
                              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                              Ik heb al twee keer geprobeerd om foto te posten maar denk dat er een foutje in zit, via een vriend ga ik een programma krijgen om foto's in grootte te verkleinen zodat ik ze rechtstreeks kan posten.

                              Ik heb de plantjes deze week vanaf kwart voor zes s'morgens tot negen uur s'avonds in het zonnetje gezet en daarna nog tot 23h45 onder men twee TL buizen. De kleur van de eerste set gekartelde blaadjes is mooi donkergroen en het tweede paar is al in zicht. Ik heb elke dag een beetje water gegeven als ze gaan slapen en in het begin had ik een beetje schrik voor het strekken van de plantjes maar ik denk dat het goedgekomen is, nochtans staan ze maar een paar cm onder de lampen.

                              Ik heb een paar vraagjes.
                              Ik heb een laagje stekgrond bijgevoegd om de stengels nog een beetje steviger in de aarde te hebben, ongeveer tot 2.5cm onder lobblaadjes. Kan dit stengelrot veroorzaken????

                              Ik ga nog ff wachten met overpotten.
                              Mag ik wachten tot de wortelpuntjes door de gaatjes komen of moet dit eerder, heb iets gehoord van wachten tot de plantjes ong 10cm zijn??

                              Tijdens de uren in de zon heb ik tandenstokers in de potjes gestoken om de stengels recht te houden.
                              Kan dit de stevigheid van men plantjes verzwakken???

                              grtjs



                              ,

                              Comment


                                #30
                                Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                                nee lijkt mij niet eerlijk gezegd , behalve als je de wortels kapot steekt misschien maar denk niet dat , dat veel kwaat kan en persoonlijk heb ik me plantjes het liefst een beetje vroeg overgepot anders kan het wel is zijn dat ze een groeistopje krijgen , zoals bij 1 van me plantjes

                                Comment

                                Bezig...
                                X