Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek Blueberry onder tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

    in het zonnetje
    Attached Files

    Comment


      #47
      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

      Gaat lekker man
      Krijg je geen kriebels om dat buiten te plaatsen?
      Gaat je meer opleveren dan onder TL hoor
      Enfin your weed he :p

      Comment


        #48
        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

        is gewoon daglicht, geen directe zon, ook sterk genoeg???

        Comment


          #49
          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

          Binnen achter een raam niet neen.
          Ik heb opgemerkt dat bij weinig zon de scheuten gaan strekken naar licht, en zodus de internodes verder van elkaar verwijderd zijn.

          Je kan wel uw TL en daglicht combineren

          Comment


            #50
            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

            Heb gisteren een nieuwe bak gemaakt omdat de andere te klein geworden was, plantjes zijn nu ongeveer 10cm groot (grootste 13cm). De binnenkant is helemaal bedekt met wit papier en twee bakjes met water om lv te krijgen, men buizen hangen op 10 cm en temp is rond de 24graden.

            Er is wel iets gebeurd dat mss het einde kan betekenen voor men blueberries, deze morgen word ik wakker om het licht aan te zetten en men kat zat men plantjes gezelschap te houden, hij heeft een plantje teveel aandacht gegeven en dat is dood denk ik en de andere hebben hier en daar een krab gehad. Bij het grootste plantje is er een blad half weg en ontbreken er twee volledige onderaan (foto bijgevoegd).
            Ik hoop dat ze het overleven en trug hun tempo opnemen dat ze de laatste week hadden. Heeft iemand ook dit ook al voorgehad en wat is ervan gekomen???

            grtjs
            Attached Files

            Comment


              #51
              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

              Geen zorgen, de schade is niet van deze proportie dat de plant zal sterven, ze zal haar wonden helen .

              Grtz

              Comment


                #52
                Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                de bak staat nu op een veilige plaats, ik heb de plantjes overgepot naar 5L potten en de wortels zagen er mooi wit en stevig uit. Als medium probeer ik het nog ff met tuinaarde waar veel onkruid op groeit met perlite tussen, heb in men water vloeibare universele meststof toegevoegd dus dat moet genoeg zijn voorlopig.

                Als compensatie heb ik twee zaadjes die ik nog had liggen in watjes gelegd en zal deze ook laten groeien, soort Orange Bud
                Attached Files

                Comment


                  #53
                  Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                  Mooi gezond wortelgestel .

                  Grtz

                  Comment


                    #54
                    Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                    De plantjes zijn weer een weekje ouder en nadat ze overgepot zijn hebben ze eerst ff een rustige groeiperiode gehad maar de laatste dagen is de omvang vd bladeren groter geworden en is er weer een internode bijgekomen. Ze staan nu in 5L potten en zullen volgende week ergens naar 11L gaan, met grond van de growshop!!!!!!!

                    Ik mag niet panikeren maar is de groei van men plantjes niet een beetje te traag, komt dit omdat het onder 2x18WATT TL buizen gekweekt word want ik vind het niet zo erg om de eerste keer een mindere oogst te hebben. Ik wil nl gewoon is weten hoe het in zen werk gaat voor ik er volledig voor ga en tis nog een plezante hobby ook
                    Ze hebben vandaag een paar uurtjes buiten in de zon gestaan en nu staan ze tot 23h45 trug onder hun lampen, gaan ze dit erg vinden omdat ze minder sterk licht krijgen of is de zon gewoon een extra geweest???

                    Het laatste ding waar ik nog mee zit is de vraag wat ik met de door de kat beschadigde bladeren doe, het zijn er niet veel maar ze vertonen droge plekken rond de gaatjes. Mag ik ze der helemaal afhalen of alleen het blad zelf, ik bedoel heel de hand of alleen de vinger.

                    Hier zijn nog een paar foto's van men schatjes in de zon deze middag
                    grtjs
                    Attached Files

                    Comment


                      #55
                      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                      nog een paar, de plantjes zijn trouwens 15cm groot, het kleinste 12cm
                      Attached Files

                      Comment


                        #56
                        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                        Kan iemand me vertellen wanneer de ideale moment zou zijn om men plantjes op 12/12 te zetten??????

                        Comment


                          #57
                          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                          Mooie planten man!

                          En wanneer in bloei zetten? Dat kies je zelf he. Als je niet wilt dat ze te groot word kan je ze nu al in bloei zetten, denk er wel aan dat ze in bloei ook nog een beetje groeien he.

                          Peace

                          Comment


                            #58
                            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                            Mooie planten man!

                            En wanneer in bloei zetten? Dat kies je zelf he. Als je niet wilt dat ze te groot word kan je ze nu al in bloei zetten, denk er wel aan dat ze in bloei ook nog een beetje groeien he.

                            Peace


                            Ja let daar goed op anders heb je de kans een extra boom in de tuin te hebbe
                            Schutto In tha house

                            Comment


                              #59
                              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                              Ze zijn wel maar 15cm, als ik ze nog ff laat doorgroeien naar 30cm endan in bloei zet, kan iemand me dan ongeveer een schatting geven hoe groot ze worden want ik wil ook niet te vroeg in bloei gaan en met dwergjes van 60cm zitten ofzo. Maar ik groei met TL lampen dus ik denk dat ze sowieso niet groot gaan worden of zit ik hier mis en is het licht alleen bepalend voor de oogst?
                              Ik ben aan het twijfelen of ik zodra ze in bloei gaan niet ga overschakelen op een 250watt hps lamp om toch nog iets te kunnen roken dat ik zelf gekweekt heb, al is het maar een lekker jointje bij wijze van spreken.
                              Ze hebben vandaag weer een dagje in het zonnetje gestaan in de tuin en ik heb er zelfs ff een lievenheersbeestje bij gezien dus denk ik dat het ongedierte wel weggebleven is. Dank voor de commentaar Smokey maar ze zijn wel maar 15cm dus ik hoop dat ze niet te klein blijven, de bladeren hebben 7vingers maar is men plantje al wel goed gegroeid?

                              Een plantje zal gewone tuinaarde krijgen omdat ik het gevoel heb dat het echt goeie grond is voor onkruid op te kweken, er staat altijd direct terug onkruid en het zit soms vol wormen dus ik denk dat dit de ideale grond is....maar de andere twee gaan grond van de growshop krijgen.
                              Ik vind het plezant om men eigen ding te doen en zal zien wat het verschil op het einde zal zijn in kwaliteit en hoeveelheid.

                              Er word al geknutseld aan een bak om ze in bloei te zetten en morgen gaan ze hier al in om eraan te wennen, er komt een derde TL-buis om ze toch nog iets meer te geven ofwel ga ik direct over op hps, zal zien wanneer ik eindlijk naar Maastricht kan.

                              grtjs

                              Comment


                                #60
                                Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                                foto's van vandaag
                                kan iemand me vertellen waarom sommige bladeren een soort plooi hebben zoals je kan zien op de eerste foto

                                grtjs
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X