Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Groot’s kweek Sour D. & Blueberry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2018 Groot’s kweek Sour D. & Blueberry

    Korting op 420shop
    Setup 4x COB 3070 200Watt dimbaar, 500m3 afzuiging met 425m3 koolstoffilter. Oppervlak van 0,4m2. Vierkante potten van 11 liter, Plagron Lightmix met perliet en Plagron roots, grow en bloom, pH-. Elke pot krijgt een eigen instelbaar scrogrek van ca. 30x30cm om na 12/12 de toppen op de juiste hoogte te houden ivm. rek en strek.

    Vorige kweek van vier (50/50) Cannatonics is erg goed verlopen en veel geleerd. Deze rond ga ik door met Indica en Sativa:
    Aandachts-, leerpunten en opmerkingen uit mijn vorige verslag die direct of indirect invloed hebben:Experiment gaat zijn om de planten afwisselend pH 6.7 en pH6.4 geven. Zal vast niet de eerste zijn die dit probeert, geen idee of dit gaat werken om zo een bredere hoeveelheid voedingstoffen aan te bieden.

    Verder ga ik de lamp terugschroeven naar ongeveer 150 Watt. Dat is het berekende wattage voor mijn oppervlak. Laatste weken in de bloei ga ik deze opschroeven naar de 200 Watt.

    Leuk als jullie weer meelezen!

    Groet,
    Groot

    Vorige verslag:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...g-micro-indoor
    Last edited by groot; 1 October 2018, 16:29.

    #2
    Natuurlijk ook wat foto's, heb ze even in het water laten drijven maar al snel tussen koffie filters in zip locks gestopt op een donkere plek van 21gradenC. Nu minimaal 24 laten rusten alvorens te gaan kijken.

    Kan ik mooi nog een potmeter kopen om te dimmen want die is ergens gesneuveld.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


    #3
    Oorspronkelijk geplaatst door groot View Post
    ...Experiment gaat zijn om de planten afwisselend pH 6.7 en pH6.4 geven. Zal vast niet de eerste zijn die dit probeert, geen idee of dit gaat werken om zo een bredere hoeveelheid voedingstoffen aan te bieden...
    Yuuup, dat werkt inderdaad.

    Why is it a good idea to let the pH cover a range instead of always adjusting to the exact same pH number?
    Some nutrients are better absorbed at slightly higher pH readings, while others are absorbed better at lower pH readings.

    bron.

    Zolang je de range niet te wijd maakt, zoals je van plan bent, kan dat prima.
    Ik lees graag weer met je mee.
    Het begin ziet er alvast goed uit.
    Succes!

    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      QnQ

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik bedoelde dat de range die je in gedachte hebt prima is.
      Ahja, je kan dat op twee manieren lezen, ghehe..

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Hahaha, jouw optie las ik niet

    #4
    Mm dit heb ikzelf nooit gedaan. Hoeveel voordelen heeft het tegenover het constant houden van de ph? Is er veel verschil in de oogst?

    lijkt me idd wel eens leuk om ook toe te passen maar ik laat het jou eerst ff testen

    veel suc6

    Comment


      #5
      Succes deze ronde Groot!
      subbed
      Ad usum proprium!

      Comment


        #6
        Sudoma
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Zoals genoemd ben ik losse scrog rekjes aan het bouwen en heb ik koppelingen voor pvc buizen geprint. Oppervlak is 30x30cm en hoogte instelbaar.

          Wordt steeds mooier en leuker. Nu hopen dat alle zaadjes lekker ontkiemen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #8
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • groot
              groot commented
              Editing a comment
              Nee hoor, afhankelijk van grootte. Deze gaan per acht tot zestien per keer. Dan draait een goede 12uur afhankelijk van de laagdikte. Totaal gewicht is dan ongeveer 100gram. Rol is 750gram en kost 25-50euro.
              Hebt ook wel een teken programma nodig om in te tekenen maar je kunt ook veel van GrabCad.com halen. Deze koppelingen kan ik gewoon delen.

            #9
            Ontkiemen 30/09 - 18:30 (48 uur)
            Voorgroei 02/10 - 20:00

            Mooi alle zes ontkiemd en in de voorgroei potjes en terug op een donkere plek tot de eerste lob blaadjes.

            Om voeding opname te verhinderen nu ze nog zo klein zijn geef ik ze gewoon kraanwater. Dan ga ik langzaam de pH afbouwen naar 6.7 en richting 6.4. Dan kunnen ze ook langzaam wennen aan voeding aanwezig in LightMix.


            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #10
              Ontkiemen 30/09 - 18:30 (48 uur)
              Voorgroei 02/10 - 20:00 - 04/10 (48 uur)

              Ik ben even kwijt wat ook alweer de voorgroei was maar toch even de huidige status. Lobblaadjes van 4/6 zijn mooi ontvouwen. 1 is bijna klaar met de lobblaadjes en de laatste heeft nog net een helmpje. Vorige keer heb ik het helmpje proberen te verwijderen en dus toen was het eentje minder.

              Staan onder een transparante deksel om het vocht verlies enigszins te vertragen. Zeker omdat ik kleine potjes heb drogen die te snel uit.


              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                Voorgroei is er niet, wel voorbloei

              #11
              Alle zes mooi boven, in vergelijking met de vorige kweek iets meer strek. Maar ik heb de lamp ook niet op de maximale 200watt staan. Maar ik heb geen transparante kap dus elke ochtend en avond bij lamp aan watergeven.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #12
                Om nog even terug t ekomenop die ph waardes.. strain hunters heeft op hun site een voedingsschema met de ph waardes bij, te beginnen bij 5,8 en loopt tijdens de kweek op naar 6,5.. deze ph waardes pas ik toe op mijn kweekjes en gaat goed volgens mij..

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Staat er ook in wat ze bij die waardes opnemen,@ganjaman1

                • GanjaMan1
                  GanjaMan1 commented
                  Editing a comment
                  Nee dit staat er niet specifiek bij.. het is trouwens de site van greenhouse powder feeding waar dit schema staat, niet strain hunters..

                #13
                Ik heb weleens iets gepost over die tabelletjes met pH-waardes.
                Er bestaan er heel wat namelijk en ze zijn ook allemaal verschillend.

                ph waarde wel of niet aanpassen
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Natuurlijk, net als mensen, ZO niet verrassend!!
                  POEH HE, zoveel felle kleuren, effe m'n zonnebril d'rbij.
                  Biobizz en kraanwater kom ik uit op 6.8 en ik zou hem net als groot om en om naar 6.3 kunnen afzuren, MAAR fosfor wordt boven 6.2 blijkbaar niet opgenomen.
                  Aangezien fosfor niet belangrijk is, is dat geen probleem toch!? groot
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 October 2018, 10:53.

                • groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam jou taggen is ook niet echt lekker met die naam. Enniewee zag jouw post net pas en ik ga hier ff naar kijken! Had alleen naar een gemiddelde gekeken. Op jouw vraag kom ik terug.. nu maffen

                #14
                Ff een screenshotje gemaakt
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #15
                  Leuk en interessant om de aanvullende informatie rondom wisselende pH. Gaan we van leren in mijn kweek.
                  Rest gaat het hier z'n gangetje, bij allen zijn de tweede set blaadjes in ontwikkeling. Ongeveer gelijke hoogte maar dunne steeltjes. Bij het overpotten graag ik ze in tot de lobblaadjes en heb ik weer mooie grondgrgrondgroeiers.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X