Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ph waarde wel of niet aanpassen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ph waarde wel of niet aanpassen

    Korting op 420shop
    beste growers ik kreeg laatst van mijn grow shop dit artikel over ph-min toepassen op aarde en ik vroeg mij af wat anderen er van vinden ik heb het als foto toegevoecht Scan0001.jpg

    ik vraag mij heel erg af of dit bij wiet ook het zelfde werkt en zo ja dan kunnen we het toch prima met ph plus weer aanvullen ??
    wat denken jullie

    gr de smoke dude

    #2
    Re: ph waarde wel of niet aanpassen

    Hangt ook o.a. af van je gietwater. Als dat kraantjeswater is met een pH van 8+ dan kun je het schudden zonder af te zuren volgens mij...
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: ph waarde wel of niet aanpassen

        Ja, maar zou het ook lukken met niet-biologische voeding?
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: ph waarde wel of niet aanpassen

          beste roll
          ik kweek met bio canna en het grote probleem daar mee is dat het heel snel niet meer te gebruiken is omdat de ph waarde binnen 48 uur al gestegen is tot boven de 8,5 en ik heb een zware fosfor te kort die ik probeer op te lossen, heb jij dat ook ?
          je kunt hem ook op mijn kweek verslag zien

          gr the smokedude

          Comment


            #6
            Re: ph waarde wel of niet aanpassen

            Fosfor is niet meer beschikbaar voor de plant boven pH 6,2.
            Tenzij je poly/ortho fosfaten zoals Yara SuperFK gebruikt.

            PUNT.
            Mineraal opname.gif
            Last edited by HJM; 23 May 2013, 20:24.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: ph waarde wel of niet aanpassen

              Het kraantjeswater hier is rond de 8-8,2,afgezuren naar 5,9 gebeurt met citroensap,planten staan in batmix.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: ph waarde wel of niet aanpassen

                Oorspronkelijk geplaatst door thesmokedude View Post
                beste roll
                ik kweek met bio canna en het grote probleem daar mee is dat het heel snel niet meer te gebruiken is omdat de ph waarde binnen 48 uur al gestegen is tot boven de 8,5 en ik heb een zware fosfor te kort die ik probeer op te lossen, heb jij dat ook ?
                je kunt hem ook op mijn kweek verslag zien

                gr the smokedude
                Plantjes zien er toch goed uit? Een bruin blad naar het einde toe is niet abnormaal...

                Comment


                  #9
                  Re: ph waarde wel of niet aanpassen

                  Die tabelletjes vind ik niet erg betrouwbaar.
                  Elke voedingsfabrikant heeft z'n eigen tabel en heeft die zo aangepast dat het z'n visie ondersteunt.
                  Er zijn dus nogal wat van die dingen, met net even iets andere waardes.

                  Het ligt vooral aan je kweekmethode of je beter de pH afstemt of niet.
                  Medium, hoeveelheid daarvan, voeding.

                  En welke pH je dan moet hebben verschilt ook weer.
                  Op slabs moet je soms wel 5.8 geven, en op aarde 6.1


                  Bron.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: ph waarde wel of niet aanpassen

                    Niet betrouwbaar...............ik leerde het al op school 40 jaar geleden.
                    De Nederlandse land en tuinbouw werkt er mee.
                    Miljarden gaan er in om, en het is niet betrouwbaar???

                    Nee vast, ik zal liever wat wiet jochies geloven........................pleuris.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: ph waarde wel of niet aanpassen

                      olla allemaal

                      ik geloof best dat er waarheid in die tabellen zitten maar ik heb er al veel verschillende gevonden dus dat maakt het wat verwarrend , ik kan me goed voorstellen dat het ook weer per plant kan verschillen zou handig kunnen zijn als iemand dat weet. nou ja het uitzoeken en leren is ook een leuke hobby.

                      the smoke dude

                      Comment


                        #12
                        20hrt06a3f1.jpgpH relatie opname voeding.jpggallery_5351_7538_34026.jpgnutrient availability ph.jpgvplivphnadostopnosthranph3.jpgsoilph.jpgnutrient-ph-range.jpg
                        picture1.jpgpH-schema.jpgchart1_nl.jpgtdsph.gifpicture3.jpgspoorph6.gifpH_chart.gif

                        Ik twijfel niet aan je kennis, maar als iemand op internet gaat zoeken, dan komt hij er nogal wat tegen.
                        Ze zijn niet allemaal exact hetzelfde, en een verschil van 0.1 pH is al 1x zo zuur/basisch dus eigenlijk luistert het vrij nauw toch ?
                        Vandaar mijn twijfel aan de betrouwbaarheid van zulke schemaatjes.

                        ---

                        Toen ik nog aan afzuren deed loste ik dat op door een vaatje te maken met pH 5.8 en die laten staan tot de pH opgelopen was tot 6.5.
                        Meestal duurt dat een paar dagen, en daarna nieuw vaatje maken en zelfde verhaal.

                        Tegenwoordig gebruik ik Biobizz als voeding icm 18L potten zonder afzeurverhaal.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: ph waarde wel of niet aanpassen


                          Er zijn inderdaad, zoals altijd, nonsense tabelletjes.
                          Ik heb er drie uitgevist die op het oog zijn zoals gebruikt wordt in de land en tuinbouw.
                          Bij veel lijstjes zie je dat de pH waardes compleet verkeerd geplaatst zijn.
                          Ga er maar van uit dat de opneembaarheid van fosfor boven 6,2 belangrijk belemmerd wordt.
                          In een goede tabel valt het op dat de meeste elementen het beste opneembaar zijn tussen 5,6 en 6,2.
                          Naast de pH is ook belangrijk hoe de elementen worden aangeboden.
                          Zo is NO3 veel makkelijker opneembaar dan NH4, ook bij een onjuiste pH en verzuurt ureum de grond.
                          Ook de opname van fosfaat is niet alleen afhankelijk van de pH, mycorrhiza en silicium bv bevorderen de opname ook.
                          Net als de vorm waar de fosfor in word aangeboden. Polyfosfaten zijn ook bij een hogere pH nog goed beschikbaar.
                          http://www.eurolab.nl/text-fosfaat-g.htm

                          Vergeet ook niet dat de plant in staat is zuren en basen via de wortels af te scheiden, op deze manier kan ze bv lastige mineralen toch opnemen.
                          Dit kan ook verkeerd uitpakken: http://library.wur.nl/artik/onderglas/1775458.pdf

                          Op een goede aarde met een grote bodem activiteit en een (bio) voeding die vooral ook de bodem voed, zoals BioBasis en Bio Trissol, kan inderdaad afzuren achterwege gelaten worden. Omdat de voedingstoffen voldoende beschikbaar blijven.
                          Op hydro en op aarde met minerale voeding ga je al snel de mist in als je geen controle hebt over de pH.

                          Maar zelfs in een bio opstelling doe ik drie keer een pH bemonstering van de aarde. Vooral bij de eerste 3 weken van de bloei wil ik ruim beschikbaar P in de bodem hebben voor een goede bloei aanzet. Daarna wordt steeds meer de K van belang.
                          Last edited by HJM; 24 May 2013, 10:33.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment

                          Bezig...
                          X