Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower koelkast kweek 2x36W Tneon (+4x4W LED tijdens bloei)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower koelkast kweek 2x36W Tneon (+4x4W LED tijdens bloei)

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    #2
    Die krijg je niet meer 100% geactiveerd.
    En er blijft niks van over als je ze gaat branden

    Je kunt beter geheel opnieuw beginnen en onder druk met gas gaan werken om actieve koolstof te maken. Maar daar heb je waarschijnlijk niet de middelen voor.
    Let wel erop dat hout bv geschikt is voor waterzuivering, en dat bv cocos meer geschikt is voor luchtzuivering omdat deze veel meer en veel kleinere porien heeft.


    Mijn advies is om gewoon een zak actief granulaat/pellets te kopen. Kost niet veel en je weet zeker dat de koolstof zijn werk gaat doen.
    Wil je het zelf maken komt daar wel wat meer bij kijken dan ze opnieuw te activeren dmv ze te branden in een oven of brander.

    Het werkt wel maar niet optimaal.
    En je hebt bij het uitbranden het gevaar dat je kolen gaan gloeien en dan is het voorbij met de pret. Dan kun je alles weggooien.

    Je begint met de kolen uit te wassen zodat alle stof en andere zooi eraf is. Het liefste met een 95% iso vloeistof
    Na de wasbeurt ff laten uitlekken en dan de oven in op de hoogste stand voor een uur of 4.

    Het oppervlakkige deel van je actieve koolstof zal weer zijn werk doen. De diepe delen van de porien zitten echter nog potdicht met rotzooi waardoor je filter dus net 1 kweek ofzo zal redden waarna je weer moet prutsen om je filter aan de gang te krijgen.

    Ik deed het vroeger elke kweek maar toch is nieuwe actieve koolstof een betere optie dan hergebruik.



    Je kunt ook leeg/nieuw verfblik pakken, gooit er je cocospellets in en sluit het af met het deksel. Prik met een schroevendraaier een gaatje in het midden en ga de tuin in.

    Maak een vuurtje in je bbq of dergelijke en zet het blik in het midden van het vuur/kolenbed.

    Na een minuut zal er rook uit het gaatje komen en na een tijdje (10min. Hoe groter het blik hoe langer het rookt.) zal het stoppen met roken uit het gaatje.

    Neem het blik uit het vuur en laat het afkoelen.
    Laat je het blik niet afkoelen en maak je het meteen open dan vliegen je actieve kolen in brandt! Dan gaan ze direct gloeien door de lucht wat eraan komt en moet je opnieuw beginnen.

    Na het afkoelen maak je het blik open en stort dat in een zeef. Beetje as eraf zeven en de pellets ongeveer even klein maken als je medium waar je zo tevreden over was.
    Hiermee vul je dan je filter.

    proces herhalen tot je filter vol is. Of in 1 of 2 keer een grote ton pakken ipv een blik maar geloof me dat je buren niet blij zullen zijn met de rookontwikkeling en het vuur dat je moet stoken voor een grote ton in 1x te maken.
    Op ff een visje roken kun je het dan niet meer gooien, dus doe het liever 8uur lang zoals je een vis zou roken. Dan hebben omstaanders er minder last van. En zal de brandweer ook niet even komen kijken haha

    Kweken met die handel.


    Ze zeggen dat je chemicalien en zo nodig hebt om actieve kool te maken maar dat is niet helemaal waar. Het zorgt voor betere actieve kool en niet meer! De kolen genaakt met chemicalien, citroensap, of bleek werken gewoon een stuk beter.

    Je zou evt ff in google dit kunnen ingeven: actieve kool maken wikihow
    Dan krijg je het nog eens uitgelegd met plaatjes.

    Mijn methode werkt ook 100% maar met chemicalien nog beter dus ik zou zeggen probeer de wikihow methode eens als je kunt. Dan weet je zeker dat je geen geurtjes meer hebt als je het goed doet.
    (op de wikihow gebruiken ze hout en verpulveren ze de kolen tot stof. Niet doen! Houd ongeveer de grootte aan van de korrels die in je filter zaten, en gebruik cocos pellets voor lucht.)

    Heel veel succes ermee he

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Sudoma View Post

      Je kunt ook leeg/nieuw verfblik pakken, gooit er je cocospellets in en sluit het af met het deksel. Prik met een schroevendraaier een gaatje in het midden en ga de tuin in.
      Dit is precies wat ik ga doen met de oude kool in een RVS container met wat gaatjes

      Is ook meer om iets achter de hand te hebben als de door mij zelf gemaakte kool van dennenhouten kachel pellets niet voldoende blijkt te werken, al heb ik er wel vertrouwen in dat dat een hele kweek met twee planten mee kan.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #4
        1 gaatje is genoeg he.
        Anders komt er teveel lucht aan.

        Denk eraan dat je als je het blik uit het vuur haalt dat je druk in het blik moet hebben anders wordt door de andere gaatjes lucht naar binnen gezogen wat ervoor kan zorgen dat als je het blik open maakt je alleen nog maar wat as zult vinden.

        Comment


        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Zitten 6 gaten in mijn blik en heb dat ding al 10-tallen keren gebruikt om biochar te maken voor de tuin en nooit as vorming gehad

        #5
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Als het werkt dan kost het maar een tiende daarvan (of helemaal niks als ik kool maak van amandel-doppen). Ik ben geen fan van die weg werp cultuur, waarom steeds een heel nieuw filter kopen als enkel die korrels niet goed meer zijn?
          Komt naar hier trouwens nog een dikke 10 euro verzenden bovenop ook als 't niet meer is en lokaal wat kopen is vaak 50% of meer duurder dan bij jullie.
          Last edited by Cleargreen; 9 November 2018, 18:20.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Omdat, als het niet goed werkt je zo bromsnor binnen hebt staan.
          Ik vind een koolstoffilter niet iets om mee te rommelen.
          Als de buurman, of passanten wiet ruiken kunnen ze niet zien dat het om een paar plantjes gaat, die denken alleen aan uitslaande brand en gevaarlijke situaties.
          Iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil, maar ik wilde het alleen even aanhalen voordat iedereen dit gaat doen omdat het zo aangeprezen wordt door 1 of 2 kwekers.

        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Nee het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen dit gaan proberen zonder af te wachten of het ook echt werkt.
          Maar om daar achter te komen moet iemand het een keer proberen toch?

          Tijdens het drogen van de bescheiden oogst van een enkele autoflower deed het filter in elk geval zijn werk prima, Gedurende de winter stookt misschien 80% van de huizen hier op hout en zit iedereen tuin afval te verbranden buiten dus mocht er iets van geur lekken dan is de kans dat het iemand iets opvalt ook minimaal, daarnaast had ik die eerder genoemde autoflower ook in de tuin staan en dat stinkt natuurlijk ook.

        #6
        Daar heeft Q toch ook weer gelijk in.

        Als je niet zeker weet hoe je het moet doen koop je gewoon een filtertje.

        Comment


          #7
          Dag 3 en de zaadjes komen inmiddels boven, zaadjes waren geplant om 21:00 uur op wat ik dag 0 noem.

          Voor betere kiem temperatuur had ik de lampen 24 uur per dag aan en zometeen gaan ze de eerste nacht in van 4 uur lang.

          Heb ze gisteren elk 50ml water gegeven met thee erin om de pH wat lager te krijgen (niet gemeten verder) en met 2ml/l wortel stimulator van Sybiol.
          Day 3CBD.jpgDay 3Skunk.jpg
          Attached Files
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #8
            Niet veel gebeurd nog, heb ze op dag 4 beide weer 50ml water gegeven, zelfde recept als eerder.
            Foto is van dag 6

            Day 6 10.30.jpg
            Attached Files
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat 50 ml teveel is, de helft is beter.
              Voeg ook een drupje groeivoeding toe.
              Thee als pH min? Appelazijn en citroenzuur werkt ook, maar is volgens q niet stabiel.

            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Dat zou kunnen Rrepperllsteeltjam, al had ik ergens gelezen dat over wateren op cocos toch anders is dan op aarde?
              De wortel stimulator die ik gebruik zit ook zat spul in voor groei geloof ik en zodra de plantjes ook opzij gaan wortelen komen ze daar meer dan genoeg voeding tegen want de grond buiten de Cocos Core™ is bijna pure wormen mest omdat ik de zak al een tijdje in huis had staan en de wormen die erin zaten zo'n beetje alles al een keer of twee gegeten hadden inmiddels xD
              De thee is inderdaad als pH min, tot dusver lijkt het goed te werken.

            #9
            Warmtematje inmiddels besteld en ook een max-min thermo- en hygrometer met externe sensor.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #10
              Ik ga je volgen, een warmte matje is om ze warm te houden gedurende het duister en bijverwarming als de lampen het niet warm genoeg krijgen?
              2e
              3e

              Comment


                #11
                Warmte matje is inderdaad om te zorgen dat de temperatuur stabiel blijft, momenteel moet alleen de temp tijdens lamp uit iets omhoog maar straks als het winter is zal die ook wat laag worden met de lamp aan.

                Weer 50ml gegeven aan beide plantjes gisteren op dag 7 om 22:00 foto is ook van dat moment
                Day7 22.00.jpg
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment


                  #12
                  Een warmtematje doet niets voor de omgevingstemperatuur he
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #13
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment


                    • Cleargreen
                      Cleargreen commented
                      Editing a comment

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Tuurlijk, proberen staat vrij. Zo'n matje zal ook niet tig Euro aan stroom gebruiken dus een bult zul je je er niet snel aan vallen. Wat je eventueel kan doen is een hok om je kast bouwen en dat hok verwarmen. Dan heb je een kleinere ruimte waarin je kast staat waar je eventueel ook je (verwarmde) lucht uit kunt halen.

                    • Cleargreen
                      Cleargreen commented
                      Editing a comment
                      Daar heb ik helaas de ruimte niet voor Flip.

                    #14
                    Foto van dag 9 om 12:30
                    Geen water gegeven sinds vorige update
                    Tmax=22C
                    Tmin=18C

                    De Skunk heeft duidelijk ergens last van, te dicht bij de lamp zou je denken al is het toch zeker niet te warm op 3 a 4 cm van de lamp vandaan.

                    Day 9 12.30.jpg
                    Attached Files
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment


                    • EasyW
                      EasyW commented
                      Editing a comment
                      Ik ben natuurlijk een leek die met z'n allereerste kweekje bezig is maar bij mij krulde de blaadjes ook........ totdat ik de afstand tot de lampen groter maakte en een natte theedoek in het hok legde. Afstand tot de lamp is bij mij 25cm momenteel

                    • Cleargreen
                      Cleargreen commented
                      Editing a comment
                      lv zou het inderdaad ook kunnen zijn maar die meet ik momenteel niet.
                      Afstand tot de lampen houdt ik het liefst zo klein mogelijk om strek te voorkomen en zo dicht erop zou met Tneon geen probleem moeten zijn.

                    #15
                    Dag 10
                    Nog geen water sinds dag 7
                    Tmax= 22C
                    Tmin=18C

                    Foto 1 is hoe de lamp ook echt hangt op t moment.
                    Day 10 12.00.jpg Day 10CBD 12.00.jpg Day 10Skunk 12.00.jpg
                    Attached Files
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      De eerste blaadjes doen wel vaker raar.
                  Bezig...
                  X