Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

/// 2e poging: 2x White Thunder \\\

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Als ik regenwater meet direct van buiten heb ik een pH van 6.4 als het op kamertemperatuur is meet ik 7.2 vreemd hoor.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Klopt, PH is temperatuur gevoelig, kijk maar eens op je zakje ijkvloeistof.

    #62
    Wie kan / wil mij vertellen als ik het licht ga omschakelen moet ik dat doen met het licht uit of aan?

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Maakt niks uit.

    #63
    Net water gegeven 200 ml. ieder. Het licht gaat nu uit om 16:00 uur en aan om 22:00. uur.Morgen extra lang licht tot s'morgen 8:00 uurdan gaat het uit tot 20:00 uur.

    Comment


    #64
    Wat bedoel je precies met lampen omschakelen?
    Je gaat van 18/6 naar 12/12 toch? Dan heb je weinig keus dan je nacht te verlengen en je dag te verkorten of mis ik iets?

    24 uur de lampen aan kan met autoflowers en onlangs hoor ik van iemand die die dus evengoed aan het einde van de kweek, laatste 2 weken misschien ook geleidelijk minder licht geeft en die persoon beweerd dat dat zeker helpt met het aanzwellen van de toppen omdat de planten dan het einde seizoen signaal doorkrijgen.

    Iets wat eigenlijk vrij logisch is want ervan uitgaande dat C ruderalis van nature heel erg noordelijk groeit en dus erg lange dagen geniet in de zomer worden ook daar de dagen korter na de zomer solstice.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      #metoo

    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Autoflowers had ik het over Flip en QnQ
      Ik zie de logica er wel van om die juiste te reduceren in de laatste week, ondanks dat ze onafhankelijk van het aantal uren licht gaan bloeien wil natuurlijk niet zeggen dat die planten compleet blind zijn voor de daglengte en ik kan me goed voorstellen dat het reduceren daarvan toch een signaal geeft dat het einde nabij is en ze moet opschieten.

      Na de zomer solstice worden de dagen dichter bij de pool ook gewoon korter en tijdens de equinox zit je overal op aarde op 12/12.
      Al vermoed ik dat het ruim voor de equinox al weer aardig koud kan zijn in de oorspronkelijke regio van C. ruderalis dus ik betwijfel dat je de daglengte veel moet inkorten.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ow autoflowers weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

    #65
    Ze hebben weer water en voeding gehad, of het nodig is meet ik met een satestsokje bij gebrek aan een tensiometer. Er zijn wat rode steeltjes niet veel maar toch is dat stress?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by kees49; 12 January 2019, 23:13.

    Comment


      #66
      Of moet je dit schema hebben? https://www.plagron.com/storage/plag...chedule-nl.pdf

      Schermafbeelding 2019-01-13 om 15.50.01.png
      Attached Files
      Last edited by EasyW; 13 January 2019, 15:25.
      2e
      3e

      Comment


      #67
      Ze hebben net ieder 200 ml. water gehad met voeding zowel grow als een weinig bloom. Nog steeds minder dan voorgeschreven Ze groeien goed.

      Comment


        #68
        Niet veel te melden ze groeien nog steeds goed. Ze krijgen nu elke dag water en 50% voeding zowel groei als bloei elke plant 300 ml.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ja ik ben nu wel te vreden, na een paar blunders in het begin. Het water geven was/is best wel lastig.

        • renoir68
          renoir68 commented
          Editing a comment
          Water geven blijft altijd lastig,,je bent niet de enige,,
          Denk gewoon je plantjes goed in de gaten houden hoe ze reageren,,
          op je gevoel zeg maar,,

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Weet ik bij de volgende ronde tensiometers kopen.

        #69
        De tensiometers zijn binnen voor de volgende ronde
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Oepa mooi duur speelgoed !!

          Vraagje hoeveel koppen zijn er te bespeuren op uw twee planten ??

          14 kan dat !?i

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ja dat kan kloppen, ik ga vanavond tellen als het licht aan is dan weet ik het zeker.maar het worden echt niet allemaal grote toppen. Die tensiometers lijken mij wel handig. Ik zit alsmaar te tobben met water geven.

        #70
        Ze staan nu 2 weken op 12--12 uur en ze gaan morgen op alleen bloom voeding, en wat meer water zowel. Ze krijgen 50% regenwater en 50% kraanwater die ik af zuur met appelazijn 2a3 druppeltjes. Tot een ph van 6:25.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          ok

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Tja ik weet het Rreppellsteeltjam, dat heb je met die beginnelingen zekerheid voor alles. Ik zie er geen probleemin zoals ik het nu doe.

        #71
        Mooi dat ze nu zo lekker gaan.... ben benieuwd hoe je tensiometers je gaan bevallen. Ik denk er over om ze ook te gaan aanschaffen in de toekomst
        2e
        3e

        Comment


          #72
          Ze staan nu 3 weken op 12/12 en 1 week in
          bloei en hebben vandaag ieder een halve ltr water gehad met bloei voeding
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Ik geef ze nu elke dag een halve ltr water met 3 ml bloei voeding en om de dag 1 ml. groei voeding per ltr.

          #73
          Toen ik dit type lamp zag was ik benieuwd wat je i.c.m. een tent van deze afmetingen zou kunnen bereiken.
          Ik ben dus heel benieuwd naar het verdere verloop, erg leuk om te volgen.

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Leuk dat je volgt, ben ook benieuwd wat er af komt.

          #74
          Ik heb een vraag, ik lees bij de verschillende verslagen dat ze naast de groei en bloei voeding ook nog supplementen geven.
          o.a. green Sensation is dat wel of niet nodig.

          Comment


          • misty
            misty commented
            Editing a comment
            Green sensation is de moeite, maar voor mij altijd even kijken of ik de centen kan missen, tis behoorlijk prijzig.
            Wat extra p-k is in week 3-4-5 vd bloei ook iets wat vaak extra wordt gegeven en een stuk betaalbaarder.
            Dus het is maar wat je kan missen

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Misty bedankt voor de info je het kost best wel wat we zullen zien.

          #75
          Nog een vraag, blad aan de onderkant valt er af maar is wel groen. Is dat voeding te kort?

          Comment

          Bezig...
          X