Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 North Light onder Mini LED zon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 North Light onder Mini LED zon

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Wou al vaker een kweekverslagje maken maar had er nooit de tijd voor.. onlangs heb ik de diagnose gekregen van MS dus heb ik plots wat meer vrije tijd.

    Mijn bedoeling is om met goedkope laagkwalitatieve led growlampjes een Autoflower groot te brengen in mijn keuken.

    Setup: 1Xnorthn light in 12L pot
    lamp: 2X12W grow desktop Led lamp (bol.com)
    2X30W grow desktop Led lamp (Lumeri AKA brol)
    1X100W Led (lumeri)
    Locatie: Keuken.

    Hopelijk zijn er sommigen geintresseerd in dit verslag en eventueel kunnen jullie mij tips geven.

    De slechte lampen heb ik gekocht in een spontane ondoordachte bui. Nu ik ze heb kan ik ze maar gebruiken.
    Vroeger had ik een 250hps lamp in een tentje maar die heb ik bij mijn moeder gelaten. Ook zet ik elke zomer enkele plantjes in mijn tuin.

    Gisteren (27-12-18) is ze boven gekomen en heeft ze kennis mogen maken met het mini led zonnetje op haar snoet.
    Als mijn andere lampen toekomen maak ik een nieuwe update.

    Prettige feesten allemaal.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik ga je in ieder geval volgen, ben heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, ik kweek nu onder een paar gewone ledlampjes en dat gaat onverwacht goed. Succes!!
    2e
    3e

    Comment


    • odk015
      odk015 commented
      Editing a comment
      Heb uw verslagje gelezen, ziet er inderdaad niet slecht uit.
      Jammergenoeg lees ik enkel slechte reviews van de lampjes die ik heb. Lichtsterkte is maar 0,67watt per lichtpunt en heb gelezen dat je enkel kunt kweken als je meer dan 1 watt per lichtpunt hebt. Nuja ik zal het testen en dan zien we wel.

    #3
    Pas op dat je ze niet roostert met die lamp er zo dicht op.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • odk015
      odk015 commented
      Editing a comment
      Heb de lampen ietsje hoger geplaatst, zal 1 dezer dagen een statiefje bouwen zodat ik de hoogte beter kan regelen.

    #4
    Dag 3 dat ze boven gekomen is, ze groeit goed.
    Heb ze meteen in een grote pot gestoken omdat ik gehoord heb dat autoflowers niet zo goed tegen verpotten kunnen.
    Ook heb ik no een mini ventilatortje besteld zodat ze een stevige stengel krijgt.

    Ik gebruik universele potgronf vermengd met cana tera potgrond. Zou ik al wat wortelstimulator mogen gebruiken of wacht ik daar beter nog wat mee?

    prettige zondag allemaal.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #5
      Wortelstimulator is niet echt nodig.

      Het zal behoorlijk schrikken zijn geweest toen je de diagnose MS kreeg
      Ik wens je heel veel sterkte !

      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Nuja, het leven gaat door ik ben zo geen klager, probeer vooral te genieten.

      #6
      Wortelstim. mag je eventueel gebruiken, ja, maar niet de volle dosis. Begin eens met de helft, of minder.
      Eigenlijk is het overbodig, het doet weinig voor de wortelgroei, maar de growshops verdienen er goed aan.
      (ghehe..wat Stemma hierboven zei dus. Ik was even koffie wezen pakken tijdens het typen

      Dat je de pot niet helemaal gevuld hebt is in dit geval misschien wel gunstig.
      Als je zorgt dat de rand aan de binnenkant schoon blijft pikt je plantje daar nog mooi wat lichtreflectie van.
      Het begin is er. Rustig laten gaan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Dan zal ik ze gewoon rustig laten groeien, de verwachtingen liggen laag dus ik kan enkel tevreden zijn met de uitkomst

      #7
      Nieuwe lampjes zijn toegekomen.
      Momenteel heb ik 2 X 12 W
      2 X 30 W en ook nog 1X100 W maar die weegt te veel, zal nog iets in elkaar moeten knutselen om die er nog bij te krijgen..

      Denk toch dat ik een kastje zal zoeken wat het geeft meer licht dan verwacht

      mijn nieuwe setup.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Een doos of een uitgespreide vuilniszak scheelt al een hoop licht, voor nood!

      #8

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Heeft men wel eens gehoord van Philips Hue?
        Ik zie zoveel woningen belicht worden met paars licht (blauw minder) Ook te idioot voor woorden dat dat men uitrukt omdat er paars licht zichtbaar is.. NL toch! Idd beter geef je ze niks.. hou ook dat licht verborgen want er zitten veel NSB op de loer!

      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Ik denk dat het Keukenplantje een garageplantje zal worden

      #9
      Een kast is zeker geen overbodige luxe en hoeft echt niet veel te kosten, op marktplaats zal zat rommel staan wat gratis afgehaald kan worden.

      maakt het ook makkelijker als je tot de conclusie komt dat een koolstof filter toch ook wel prettig is om te hebben. Wiet kan behoorlijk stinken

      Ik ga je in elk geval volgen want ben wel benieuwd wat die lampen gaan brengen. Wellicht worden we net zo verrast als bij de kweek van EasyW
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Ik heb het geluk redelijk afgelegen te wonen dus met geur zit ik niet in.. mss dat mijn verloofde de geur net iets minder zal vinden.. maar dan kan ik ze nog in het tentje bij mijn moeder steken.

      #10
      Vandaag is ze 10 dagen oud. Alles verloopt vlotjes. Denk dat de groeispurt nu wel bijna zal beginnen. Ze krijgt ongeveer 20 a 22 uur per dag licht.
      Ze krijgt ook om de 3 dagen een klein glaasje kraantjeswater.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Heb je een pH meter? Zoniet kan je beter Spa blauw gaan geven, die heeft de juiste pH, of regenwater met kraanwater mengen 1/1.

      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Zie je iets verkeerd aan men plantje met dat je zegt dat ik ander water moet geven? Ik zal vanaf nu regenwater mengen met kraantjeswater.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nee, nog niet, maar kraanwater heeft te hoge ph om zomaar aan je plantje te geven!!!!
        En je hebt waarschijnlijk geen pH meter, want dan had je dit wel geweten.
        Ideale pH voor je plant is 6.5 in je grond, die heeft meestal al een hoge ph, soms wel 8.
        Voedingswater voor grond zit tussen 6.2 en 6.8 om op die 6.5 uit te komen.
        Bol.com 50 euro voor pH meter en kallibreervloeistof.

      #11
      Hallo iedereen.

      Vandaag is ze gedegradeerd tot garage/kelder plantje. Ze is ondertussen 16 dagen.
      Voor het eerst zit de 100W lamp er ook op te schijnen, alles samen nu 184W.

      heb haar een kastje gemaakt naast de verwarming. Nu enkel nog een jasje om er rond te doen.

      De groei begint er goed in te kruipen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • renoir68
        renoir68 commented
        Editing a comment
        Haha,,,,gaat de goede kant op,,langzaam kruipt het kweek4rus door je bloed en brains,,

      #12
      Hier nog een foto van het plantje zelf.
      Ondertussen geef ik elke 3 dagen water. Regenwater en kraantjeswater.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #13
        Ze groeit beste lekker zo, als de 184W echte Watts zijn zal ze over een weekje best wel gaan bloeien ook
        2e
        3e

        Comment


        • odk015
          odk015 commented
          Editing a comment
          Zijn geen echte watts, denk dat het ongeveer 0.7W is per Lichtpunt. Goedkope lampjes gekocht zonder research op een saaie avond .

        #14
        Dag 20
        so far so good. Vanaf morgen zal ik wat groeivoeding geven.

        Is het verstandig om een sog te maken van een autoflower if geeft dit teveel stress?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Waar wil je die zee weghalen dan met een plantje die niet meer gaat groeien!?

        #15
        Ondertussen aan dag 27. Heb ergens een filmpje tegengekomen waar ze een autoflower lichtjes buigen (low stress) zodat meer takken licht krijgen.

        Had ze ondertussen toch al wat groter verwacht maar het is nu zo. Of is het normaal dat ze nog zo klein is? Voor de rest ziet ze er gezond uit.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Had je haar getopt of groeit ze zo ongelijk?
      Bezig...
      X