Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek onder bureaulamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dat grote blad vangt voorlopig het licht wat nodig is om die energie te maken waar jij het over hebt, dus lekker laten zitten.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      Effe de wietpolies gebeld en dit geval van zware verwaarlozing/mishandeling gemeld.

      Comment


      • misty
        misty commented
        Editing a comment
        Hahahaaa, ik heb er over gedacht, maja ging me net iets te ver

      Hier nog wat pica's van de Royal Dwarf.
      Ondanks de schade door de Pokon groeit zij gezond verder.
      Attached Files

      Comment


        Zou maar uitkijken dat het plantje niet door je openstaande raam
        heen gaat groeien anders heb je zo de politie voor de deur!

        Dit wordt ''echt'' een mega oost!!

        Comment


          beowulf =beowulf;n1388808]Effe de wietpolies gebeld en dit geval van zware verwaarlozing/mishandeling gemeld.[/QUOTE]

          Ziet er toch prima uit @ beowulf !!

          Comment


            Ik heb de cannabis plant gezet onder een led lamp.
            Ben benieuwd wat het nog opbrengt, aangezien dat ik begonnen ben met gloeilampen, daarna spaarlampen, en nu dus led.

            Iedere dag buig ik de plant iets, omdat hij niet al te hoog kan worden in de droogtent.

            Sinds 25 februari zag ik de eerste bloei verschijnselen ontstaan.

            Ik heb een vraag over de standen groei en bloei.
            Mij gaat het erom dat ik zoveel mogelijk gram krijg, en kan ik hem dan het beste aanzetten met de groei en bloei?
            Of groeit die beter met alleen de bloei stand aan?
            Attached Files

            Comment


              Ik gebruik trouwens de BESTVA Elite 1200W LED Grow Light Reflector Full Spectrum Grow Lamp for Greenhouse Hydroponic Indoor Plants Veg and Flower.
              Staat een mooi wietblad op de voorkant ingegraveerd, staat niet op de foto, maar zal het laten zien, als ik in de kweektent ga kweken, met deze lamp.

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Correct, had niet verwacht dat die de led lamp zou kunnen dragen.

              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                Nicle geen zorgen tenten kunnen heel wat gewicht dragen hoor ik heb een secret jardin Dr 120 staan er hangen 4x tgl star 60 in hangen weegt 2.1 kilo per lamp da das is 8.4 kilo aan 1 buis ander kant hangt de tgl 220 watt die weegt 3.3 kilo en tent heeft er geen probleem mee das in totaal 11.7 kilo lampen dat aan 2 buizen hangt had ook eerst niet gedacht dat ze dat ging kunnen dragen zeker niet langs de kant waar de tgl star 60 hangen

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                smoker2002 dat is inderdaad mooi dat ze dit kunnen hebben.
                Uiteindelijk gaat het om de Gorilla tent, en heb er al aangehangen, die kan 135 kg aan, maar zoveel zou ik er nooit aan hangen.

              Heb je nou extra buizen in je tent geplaatst?

              Comment


                newhobby nog niet, ik probeer eraan te komen, maar nergens verkrijgbaar.
                De kweektent trekt naar binnen als de softbox voluit staat, en dat houd je tegen door extra buizen te plaatsen.
                Als iemand een adres weet voor een Gorilla CFM kit 4x4 feet, dan verneem ik dit graag.

                Waar ik nu in kweek is de droogtent, doe zo een update.

                Comment


                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  als je kweek tent naar binnen trekt is omdat uw afzuiging te zwaar staat ze kan je tent kapot trekken onderaan je flappen openzetten van de tent waar dat haas hangt dan kan ze niet meer samen trekken

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de tip. Ik zal de maximale afzuiging verlagen.

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Ik heb nog een paar meter slang over van 254 mm.
                  De flappen kan ik beter niet openzetten, omdat anders licht naar buiten komt, en zichtbaar is buiten, bovendien vergeet ik ongetwijfeld om die open en dicht te doen als de kweeklamp aan- en uitgaat.

                  Onderin de kweektent heb ik al een 254 luchtslang liggen, voor de aanvoer van verse lucht. Ik had gehoopt dat dit voor voldoende onderdruk zou zorgen, en de kweektent niet zover naar binnen wordt gezogen.

                  Ik heb alleen nog bovenin ruimte voor een 254 mm luchtslang.
                  Frisse lucht moet natuurlijk van onderen komen, en het zou dan alleen erom gaan dat die de druk verlaagt in de kweektent.
                  Zal het morgen eens uitproberen, of ik verschil merk.

                  De afzuiging kan ik ook lager zetten, want 1200m3 is niet niks natuurlijk.
                  Echter is het behoorlijk in de kweektent met de kweeklamp nog maar op 320 watt.

                Ik ben de cannabis plant wat verder aan het buigen, zodat hij niet te dicht op de lamp komt te zitten, en uiteraard dat de gehele plant meer licht krijgt. Waarschijnlijk laat ik het hierbij, en hopen dat ik toch nog wat toppen krijg, aangezien mijn begin met gloeilampen was, daarna spaarlampen, en nu dan eindelijk een goede kweeklamp.

                Volgende week neem ik de afzuiger in gebruik.
                Ik heb nu zowel de groei als bloei stand aan, en heb er een temperatuurmeter in geplaatst.
                Een zien of die niet te warm wordt, zo wel, dan terug naar alleen de bloei stand.

                Als ik in de zomer deze led lamp in mijn kweektent gebruik zal ik de voorzijde laten zien.
                Staat een erg gaaf wietblad in gegraveerd.

                Maar damn wat zijn die led lampen fel, en wat een herrie maken die ventilators.
                Je kunt er alleen naar kijken met een speciale bril.
                Zelf vind ik die afwisseling tussen led en HPS leuk.
                Zorgt voor variatie.
                Attached Files

                Comment


                  De wietbladen hangen naar beneden.
                  Komt dit door te veel water te geven?

                  In de laatste dagen, heb ik haar behoorlijk gebogen van verticaal naar bijna horizontaal.
                  Met de bedoeling dat de toppen bijna gelijk staan kwa hoogte.
                  Attached Files

                  Comment


                    Misschien moet je plantje even wennen aan deze lamp

                    Water teveel gegeven zou kunnen alleen jij kan dat controleren

                    til je pot is op en weeg m is je weet het gewicht van een pot met droge grond toch

                    Comment


                      Het gaat niet goed met de led kweek, maar is eigen schuld.
                      Ik ben te ongeduldig, en zet de groeilamp erbij aan waardoor die veel meer hitte uitstraalt, en te dicht op de plant.

                      De bladeren hangen en kleuren steeds meer geel.
                      Ik geef geen voeding meer, wel water.
                      Attached Files

                      Comment


                      • misty
                        misty commented
                        Editing a comment
                        Gooi die lamp een stuk omhoog dan

                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Gedaan.

                      Wat maakt die led lamp van mij toch een herrie.
                      Dit apparaat maakt veruit de meeste herrie, en komt door de 4 ventilatoren.
                      Hoe zit dat bij jullie led lampen?

                      Ik had hem nieuw gekocht voor 185 euro met verzending, dus ik dacht voor dit geld wil ik wel een led lamp uitproberen voor puur in de zomer. Nu gebruik ik hem alleen voor een zij project namelijk 1 plant.
                      Als de HPS lamp aanstaat, is die praktisch geruisloos.

                      Wellicht dat ik in de toekomst nog weleens een wat duurdere led lamp aanschaf, want ik wil het hele jaar door kweken.

                      Naast de led lamp, maken de ventilatoren best wat gebrom alsmede de luchtpomp.
                      Voor de luchtpomp ga ik nog een nieuwe verbeterde doos bouwen, net als een softbox.
                      Waarschijnlijk laat ik de luchtpomp dan ook hangen, zodat die zo stil mogelijk is.

                      Comment


                        Als je een passief gekoelde led lamp koopt ben je van het geluid af.

                        Comment


                        • Nicle
                          Nicle commented
                          Editing a comment
                          Thanks, misschien dat ik er ooit eens 1 van koop.
                      Bezig...
                      X