Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek onder bureaulamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Het plantje groeit lekker door, zie nog geen wortels onderaan verschijnen.
    Iedere dag geef ik hem iets water, anders vind ik de stekplug wat te droog.
    9 dagen nadat ik het zaadje in het water heb gelegd, heb ik er een lamp van 60W opgezet.
    Met de hand gevoeld of hij niet te warm is voor het plantje, en het voelt goed aan.
    Hier nog een foto hoe die eruit zag, voordat die onder de lamp is gegaan.
    Attached Files

    Comment


      #62
      Plantje groeit prima.
      Vandaag de volgende 2 blaadjes geconstateerd.
      Als ik naast de 60W lamp nog 1 van 40W erop zet, dan gaan de blaadjes naar boven staan, duidelijk een teken dat het te heet werd voor het plantje.

      Als die de 3de node ontwikkeld heeft, ga ik over op lst.
      Is altijd op de gok met een autoflower.

      Ik ontkiem trouwens nog 2 zaadjes OG Kush CBD autoflower.
      Die worden veel groter dan de Royal Dwarf, en ga ze maar als kamerplanten gebruiken
      Beter iets dan niets.
      Zodra ik begin met DWC zijn het alleen vrouwelijke zaadjes, geen autoflowers.
      Attached Files

      Comment


        #63
        Even een off topic vraag:
        Hoelang kan je gekochte wietzaadjes nog bewaren dat ze zullen ontkiemen?

        Ik had namelijk meerdere autoflowers die ik wilde ontkiemen, maar die deden helaas niks.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik bewaar de zaadjes in de koelkast, wel goed verpakt.

        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Thanks!

        #64
        Ik vind het plantje er goed uitzien.
        Het wattage heb ik van 60 naar 40 watt verlaagd, omdat ik de 2 grootste blaadjes zie buigen.
        Attached Files

        Comment


          #65
          De blaadjes gaan alweer omhoog.
          Ik vind het kwa warmte van de lamp op de plant niet te warm, maar blijkbaar is 40 watt toch te veel.
          De lamp zal ik nog wat verder van het plantje afzetten.

          Ik maakte wel een beginnersfout door het kleine plantje al voeding te geven gemengd met water, in de potgrond, waarin al voeding zit, voor 2 maanden.

          Wordt de komende tijd dus alleen water geven, en het plantje goed blijven observeren.
          Ik kijk er eerder te vaak dan te weinig naar haha.

          Comment


            #66
            Doen jullie wat met de lobblaadjes, of kunnen die er blijven zitten?

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Wat zou je ermee willen doen dan ? Als alle voeding eruit is getrokken door de plant sterven ze vanzelf af.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ik rol ze uit tot ze net zo groot zijn als een vloeitje en draai er een joint van.

            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Ik maak er stamppot van, heerlijk met een cbd sausje

            #67
            Ikzelf maak er meestal pesto van. Ergens rond week 3...
            2018, Bubblegum, Kera Seeds
            2019, Jack Herer, Kera Seeds

            Comment


              #68
              Sinds gisteren heb ik 2 gloeilampen van 60 watt op het wietplantje schijnen.
              Hij stond op 1 van 60 watt.
              Het plantje ziet er goed uit, en blijft doorgroeien.

              Morgen bij het water geven wat vloeibare voeding toevoegen.
              Ik ben benieuwd of het de groei stimuleert.

              En duimen dat ik hem kan toppen + lst toepassen voordat die in de bloei overgaat.
              Attached Files

              Comment


                #69
                Misschien moet je toch eens wat beter aan rondlezen op het forum,iig voor je die arme kinderen te eten gaat geven.
                Onder mijn post staat een link naar abc, daar staat elke vraag die je hier stelt al voor je beschreven.

                Ik zou hier graag een handleiding aan toevoegen voor de medicinale gebruiker over hoe je een vrijbrief krijgt om te kweken,
                Misschien kun je daar dan bij helpen?

                En ik ben wel lief tegen iedereen....dus.....
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Overzichtelijke ABD thanks.

                  Je krijgt niet zomaar toestemming om medicinaal cannabis te mogen kweken.
                  Zoals ik al meerdere keren vermeld heb, zet op papier waarom dit medisch noodzakelijk is, ga ermee naar een arts.
                  Als je zelf al niet eens weet waarom je dit nodig hebt, dan ben je dus duidelijk een recreatief gebruiker.

                  Als je geen arts hebt die jouw plan ondersteunt, gaat het niet lukken.

                #70
                Attached Files

                Comment


                  #71
                  Een update: het plantje groeit lekker door, en ziet er gezond uit.
                  Als je goed kijkt, dan zie je dat er middenin 2 grote blaadjes zitten, met daar middenin 4 kleine blaadjes die zich ontwikkelen.
                  Dit wordt de 3de node, en als die eraan toe is, zal ik hem toppen, en na een week overgaan op LST.
                  Ik vind het alleen jammer dat de stam zo lang is geworden, had liever de boel lekker laag en compact.
                  Er staan 2x 60 watt lampen op, en de plant ziet er gezond uit, en vind de warmte van 25 graden heerlijk.
                  Bij het toppen moet ik de koala in 1x er helemaal vanaf knippen toch?
                  Attached Files

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ik zou niet meteen in die koala gaan knippen.
                    Zijn die niet beschermd?

                  #72
                  Is mijn wietplant al gereed om lst toe te passen of getopt te worden?

                  Telt de node van de lobblaadjes niet mee als 1 node?
                  Die zitten trouwens onder de potgrond.
                  Attached Files

                  Comment


                  • misty
                    misty commented
                    Editing a comment
                    Volgende keer je lobblaadjes niet meer ingraven, en gebruik even de zoekfunctie voor toppen of kijk in
                    mijn abc.

                    Dat ze wat langer is geworden komt omdat ze te weinig bruikbaar licht gekregen heeft,
                    Als je niet van plan bent een grotere pot te gebruiken kun je op 5 internodes toppen (dus 6
                    nodes en de de lobblaadjes te je mee.

                    Ik zou even filmpjesjunk worden als ik jou was, genoeg te vinden over lst, gewoon youtube,

                    Het is prettiger als je zelf ook dingen uitzoekt en dan vraagt

                  #73
                  Goed je hebt dus een arts nodig die het met je eens is, en dan?
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Dan heb je een zaak, daar kan je wat mee. Je kunt hiermee naar de gemeente, om toestemming te vragen voor het kweken van maximaal 5 cannabis planten.
                    Zelf nam ik een advocaat, omdat die de regels veel beter kent dan ik.

                  • misty
                    misty commented
                    Editing a comment
                    Dank u.

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Veel succes ermee. Het is niet eenvoudig te realiseren, maar het is mogelijk. En een lange adem is noodzakelijk, daarmee had ik wel wat moeite, want ik vind wachten altijd zonde van mijn tijd. Mocht je nog eens vragen hebben, stel ze gerust. Hopelijk kan ik dan nog wat advies geven
                    Last edited by Nicle; 15 February 2019, 12:27.

                  #74
                  Het plantje groeit door, echter heeft zij wat schade opgelopen.

                  De eerste schade was bij het geel groene blad bovenaan, toen ik de stekplug dieper in de pot heb gedaan.
                  Het blaadje krulde op, en ik gebruikte 2 stokjes om hem weer gestrekt te krijgen, had ik niet moeten doen, en later met mijn vingers, toen brak er een stukje af. Dat is dus niet vatbaar voor herhaling.

                  Ik vermoed dat de onderste blaadjes geel zijn worden, vanwege te veel voeding.
                  Ik denk niet dat het door warmte komt, want dan zouden de hoogste bladeren ook verkleurd moeten zijn.

                  Haar geef ik 2x per week water.
                  Attached Files

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Maar je geeft geen voeding toch?
                    Dat hoeft nog niet.

                  #75
                  QnQ ik was zo eigenwijs om toch nog voeding te geven.
                  Maar maak nu liever fouten, dan straks op de DWC set.
                  Klinkt stom, maar ik ben blij dat het mijn eigen fouten zijn, bij het kweken gaat het er juist om, dat de kweker in regie is, dat is het mooie dat jezelf alle vrijheid hebt, en adviezen wel of niet aanneemt.
                  Te veel voeding geven was een stomme fout, dus ik hoor verdere adviezen graag van jullie, omdat ik nog maar een starter ben met het kweken

                  Denk jijzelf ook dat de verkleuring komt door te veel voeding geven?
                  Vanaf nu geef ik alleen water.
                  Heb er nog een zaadje ernaast gekweekt, maar die is nog piepklein, als die groter is, zal ik deze hier ook laten zien

                  Comment

                  Bezig...
                  X