Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonie's medicijnkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jonie's medicijnkast

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    Afgelopen zomer heb ik mij hier tijdens mijn buitenkweekje enthousiast voor het eerst aangemeld. Mede dankzij de info op dit forum 2 fijne potten wiet verkregen. Het roken is leuk maar het kweken zeker niet minder dus op het moment dat ik wat zaden in mijn wiet vond heb ik ze direct in de grond gestopt om te kijken "of ze het wel deden". De rest kunnen jullie wel raden en inmiddels heb ik veel gelezen en geprobeerd met flutzaden. Ik heb vervolgens een microkastje gemaakt en daar staat momenteel een (volgens mij) blij wietplantje in! uiteraard komen er direct weer onzekerheden naar boven dus ik dacht ik deel hem hier ff.

    The facts:

    Mijn uitdaging is echt een microkweek dat zo min mogelijk opvalt, energie kost, en snel gaat. Ik doe het niet zozeer voor de opbrengst maar uit liefhebberij en interesse. Ik dacht in eerste instantie aan een SOG met 4 plantjes maar heb toch een autoflower gekozen als 1e veilige keuze. De feiten:
    De kast is binnenmaat 31 x 31 x 90 cm met 2 pc fans. De lamp is een 18 watt led van Parus (E18 groei/bloei). De grond is Allmix van Plagron waarin ik in het midden ca 2 liter stekgrond heb gegraven voor het ontkiemde zaadje. Dit zit allemaal in een smartpot van 12 liter. De plant is een Auto Charlotte's Angel CBD.
    De lamp hangt vast maar de hoogte van de pot is te verstellen door een plankje te verplaatsen. Volgens de specs van de lamp geeft deze ca 1500 Umol op 10 cm, 460 op 20 cm, 300 op 30 cm en 100 op 50 cm.

    Zo, dat is wat info over mijn setup. Nu vraag ik me momenteel 3 dingen af:

    Zit ik op de goede weg? Ze is nu 3 weken oud sinds het eerste contact met water.

    Is de lichtsterkte ok? Ze staat nu op ca 35 cm van de lamp, groeit lekker maar de internodes zitten echt heel kort op elkaar. Ze krijgt 20 uur licht per dag

    Is Low Stress Training een goed idee en wanneer kan ik ermee beginnen?

    yoo thanks!!



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ... ik kan maar 1 foto uploaden dus hier nog eentje
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik dacht echt dat we een flink gestrekte plant kregen te zien toen ik over de lamp las maar dat us helemaal niet zo !

      Sommige denken dat autoflowers makkelijker zijn maar dat zijn ze niet. Ze gaan in bloei wanneer ze zin hebben, als jij je plant nog niet groot genoeg vind heb je pech gehad. Of ze wordt juist weer te groot. Met photosynthese kan je het zelf sturen.

      Je lamp is niet zo sterk maar zolang je niet al te hoge verwachtingen hebt en het voor de lol doet is het prima.

      Probeer eens een foto te maken vlak voordat de lamp aan gaat, met dat discolicht zie je te weinig om er een oordeel over te kunnen vellen. Maak ook een foto van de zijkant, zo van bovenaf lijkt het heel klein terwijl ze in werkelijkheid misschien veel groter is.

      Ga je geen filter gebruiken ?

      Succes met je kweek !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Die korte internodes zijn iig een goed teken.

        Ben ook benieuwd of je een filter en ventilator hebt, het gebrek aan geluid van een ventilator is enkel stealth zolang je die plant niet ruikt natuurlijk
        Om dat geluid van je ventilator te maskeren kan je natuurlijk altijd een gewone kamer ventilator boven op je kast zetten ook. Dan is het net alsof al het geluid daarvandaan komt.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #5
          hier direct een fotootje met de lamp uit, een flitser en een aansteker!
          Kwa ventilatie heb ik 1 fan die de lucht in de kast ververst en 1 die het circuleert in de kast. Met de adapter kan ik de snelheid regelen.
          Filter? nope, da's volgende puntje. Ik ruik wel al eea maar dat is hier geen punt
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Jonnie
            Jonnie commented
            Editing a comment
            Bedankt! Ze krijgt eigenlijk uitsluitend regenwater. Ik dacht dat bij biologisch pH niet echt van belang is, toch?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bekijk eens verschillende Kweekverslagen,dan zal je zien hoe belangrijk de pH is!!!

          • Jonnie
            Jonnie commented
            Editing a comment
            Ben dr al een beetje ingedoken. Ik kwam er ook vooral achter dat je beter een iets duurdere meter kan aanschaffen en deze moet ijken enzo? Toen ik op de site van Plagron las dat je de pH niet hoeft bij te stellen met deze aarde ben ik daarvoor gegaan. Klopt dat nu wel?

          #6
          Plantje staat er prima bij. Ik zou er voorlopig niet al teveel aan rommelen en gewoon doorgaan met wat je doet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Jonnie
            Jonnie commented
            Editing a comment
            Top! Dan ga ik lekker zo door en zal hier af en toe een fotootje plaatsen.
            Is wat later LST wel een goed idee of ga ik het mezelf dan moeilijk maken?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat kan later misschien.
            Er moet eerst iets te lst-en zijn eh

          #7
          ziet er goed uit zo

          Comment


            #8
            Buiten is het ***weer maar in mn kastje volop zomer. Wordt je toch vrolijk van in deze donkere dagen!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #9
              Groeit mooi,

              Je kan ,omdat je maar een heel klein beetje de hoogte in kan, eventueel al beginnen het topje opzij te vouwen door het bijvoorbeeld achter een haakje naar de zijkant omlaag te steken,
              hierdoor komen de onderliggende nieuwe scheuten wat meer naar boven en zodra die weer lang genoeg zijn steek je die ook weer opzij, zorg dat je alle delen van de plant telkens opnieuw vaststeekt zodra je ziet dat het weer de hoogte in gaat, dit blijf je doen tot je "echte bloei" hebt.

              Zo vroeg beginnen doe je meestal niet met een gewone groeiende plant, maar omdat je een autoflower en weinig ruimte hebt moet je in de bloei zo weinig mogelijk "klooien" en zo snel mogelijk zorgen dat je plantje de breedte in gaat.

              Je lamp hang je zo dicht als ze kan verdragen , zodra je randjes omhoog gaan krullen moet ie omhoog (controleer een paar keer per dag!)

              Ik heb geen ervaring met de charlotte,s angel maar lees dat ze voor een sativadominante plant vrij kort blijft, (dat sativa zou ik trouwens niet gegokt hebben als ik naar dr kijk)

              Succes!
              Last edited by misty; 11 February 2019, 01:48.
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


              • Jonnie
                Jonnie commented
                Editing a comment
                Dank voor je bijdrage! Soms lees ik dat je direct als zaailing moet beginnen te buigen en anderen doen het weer veel later. Is misschien ook een beetje op gevoel en hoe je plantje groeit misschien? Ze groeit igg nu aardig compact en de zijscheutjes hebben dr ook al zin in dus ze lijkt zichzelf wat in de weg te gaan zitten.

                De eerste blaadjes krulden idd wat omhoog, ik dacht dat dat teveel wind erop was dus heb de fan wat aangepast maar kan dus teveel licht zijn... had ik niet verwacht van deze lamp gezien het wattage hoewel het niet de goedkoopste discolamp vanaliexpress is.

                Ik laat haar eerst nog ff met rust, vind het spannend om eraan te klooien.

              #10
              Een werkweekje verder, ff een foto update. Ze groeit voorspoedig, tips of kritiek welkom.
              En een mooi weekend allemaal
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #12
                  En weer een weekje, dag 39 nu volgens mij. De bloei begint en de eerste onderste scheuten heb ik wat opzij gebonden zodat deze wat meer in de breedte gaan. Ze krijgt enkel regen en kraanwater met nu een klein beetje plagron alga grow voeding. Ik heb de grow en bloom en vraag me af wat ik nu het beste kan gaan geven. Ze komt niks te kort, de eerste blaadjes zijn zelfs nog mooi groen. De lamp staat nu ca 20 cm vanaf de top, ik ben benieuwd wat het voor toppen gaan worden met deze 18 watt!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    #13
                    Ze ziet er in elk geval lekker gezond uit Jonnie!
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment


                      #14
                      Is lekker opgeschoten in die 3 weken ! Ben benieuwd wat er vanaf komt met die 18 watt..

                      Nu ze er zo mooi opstaat, zou je dan niet toch eens kijken voor een sterkere lamp voor een serieuze opbrengst ?
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #15
                        Dit vind ik een leuke kweek jonnie wilde zelf ook al zoiets uit proberen ik ga dr lekker voor zitten en kijken wat je hier van maakt trots en respect

                        Comment

                        Bezig...
                        X