Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Widow 2x Super Skunk Feminised)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dinsdag update dag, vandaag zitten we op dag 50 en staan ze 3 weken op 12/12 en zie; de dames hebben nu allemaal pruikjes

    Voeding staat op 2ml/L Grow en sinds afgelopen zaterdag 1ml/L Bloom. Betreffende de Grow betekend dat dat ze de dubbele hoeveelheid krijgen dan wat er op het voedingsschema staat maar blijkbaar hebben ze dat nu even nodig. De kunst is nu om te ontdekken op welk moment dit ze te veel gaat worden.......



    IMG_0915.jpg IMG_0916.jpg IMG_0917.jpg IMG_0918.jpg IMG_0919.jpg IMG_0920.jpg
    2e
    3e

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Ik heb dat ook al eens ergens gelezen inderdaad, toch had ik vorige kweek wel wat gele bladpuntjes. Ik hou het scherp in de gaten

    #17
    En we zijn alweer een week verder......... Update Dinsdag Dag 57 en we gaan de tweede week van de bloei in.

    We zitten nog steeds op 2ml/L Grow en 1ml/L Bloom........ vanaf vandaag wil ik de Grow langzaam wat minderen en de Bloom verhogen nav een enkel geel bladpuntje.

    Verder niets dramatisch en ze gaan best lekker, maar als jullie iets bijzonders zien hoor ik het graag natuurlijk

    IMG_0925.jpg IMG_0926.jpg IMG_0961.jpg IMG_0966.jpg IMG_0967.jpg
    2e
    3e

    Comment


      #18
      Vandaag dinsdag 23 april en het is weer update dinsdag: dag 64 en we gaan de 3e week van de bloei in.

      Inmiddels de Grow wat omlaag en de Bloom wat omhoog: 1.5ml/L Grow / 2ml/L Bloom.

      Ze blijven groener dan de vorige keer en er groeien toppen dus ik ga er vanuit dat het nu goed gaat

      Ik ben inmiddels begonnen met de bouw van een Micro-Eb&Vloed systeempje voor 4 plantjes op 2 halve steenwol slabs dus als we over een week of 10 klaar zijn hebben we weer nieuwe (Hydro) uitdagingen

      Als iemand iets afwijkend ziet op de foto's Please Let Me Know

      IMG_0979.jpg IMG_0980.jpg IMG_0981.jpg IMG_0982.jpg IMG_0983.jpg IMG_0994.jpg
      2e
      3e

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Ziet er mooi uit kerel! Maar waarom niet helemaal over op de bloom?

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Bij BioBizz moet je Grow blijven toevoegen totdat je gaat spoelen....... net ff anders dan bij de meeste voedingsmerken inderdaad

      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Ahaaa is inderdaad net wat anders dan bij Plagron

      #19
      IMG_1005.jpg IMG_1004.jpg IMG_1006.jpg
      Attached Files
      2e
      3e

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Ziet er leuk uit! Ken alleen het hele systeem niet. Lijkt me wat te ingewikkeld voor mij

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Lees dit topic maar eens door........ uiteindelijk lijkt het mij juist makkelijker. Nooit meer teveel of te weinig water geven / teveel of te weinig voeding zie je veel sneller en dan kun je eerder corrigeren / je hoeft niet thuis te zijn om water te geven enz. enz.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-vloed-systeem

        Of het echt allemaal zo is kun je over een poosje lezen in m'n derde kweekverslag

      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Hou het in de gaten! Zal het ff doorlezen

      #20
      Vandaag update dinsdag, het is vandaag 30 april, week 11, dag 71 en dag 22 echte bloei.

      En ik heb het weer voor elkaar...... planten worden weer net zo geel, ook beginnen ze langzaam weer dorre bladeren te krijgen en we moeten nog wel een week of zeven......

      Momenteel krijgen ze 2ml Grow en 3ml Bloom per liter met een pH van 6.0 dus honger hunnen ze niet hebben. Dorst lijkt me ook sterk, gemiddeld 300ml per dag en de potten zijn een stukje onder de oppervlakte goed vochtig.

      Ik moet de oorzaak dus zoeken in iets dat ik vorige kweekje hetzelfde ben gedaan....... ik heb deze ronde meer gevoerd en meer water gegeven nadat de bloei goed was ingezet

      Wie het weet mag het zeggen



      IMG_1012.jpg IMG_1013.jpg IMG_1014.jpg IMG_1015.jpg IMG_1016.jpg IMG_1017.jpg


      Attached Files
      2e
      3e

      Comment


      #21
      Vandaag update dinsdag, het is vandaag 07 mei, week 12, dag 78 en dag 29 echte bloei.

      Momenteel krijgen ze 2ml Grow en 3,3ml Bloom per liter met een pH van 6.0 / 6,5

      Donker groen zijn ze niet maar de vergeling is niet veel verder ingetreden en zoals het nu gaat redden we het wel denk ik wel tot een week of 10 bloei

      Hier en daar ook weer wat vliegjes aangetroffen, ik wil nu geen Neemolie meer gebruiken dus ik vang er maar zoveel mogelijk weg met een plakstrip en zo zullen we het die laatste weken nog wel redden verwacht ik.

      IMG_1024.jpg IMG_1025.jpg IMG_1026.jpg IMG_1027.jpg IMG_1028.jpg
      2e
      3e

      Comment


        #22
        Hopen dat je ze onder controle houd en de meeste vangt.

        verder ziet het er heel mooi uit
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Het werden er steeds meer....... eergisteren de oppervlakte van de grond voorzichtig bespoten met Neemolie en 2 dagen water gegeven op de schotels. Hopelijk heb ik ze nu allemaal vermoord

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ik hoop het ook idd

        #23
        Ziet er geweldig uit, mooie dikke toppen.
        veel succes!

        Comment


          #24
          Ziet er goed uit!
          Buitenkweek 2019

          Comment


            #25
            Heb jij je ec is gemeten?

            Lijkt op Calcium/Kalium te kort..
            Kalium kan je checken dmv een EC meter.

            Calcium moet je de ph meten.. Vgm kon je dat meten door wat water te geven en de overschot op te vangen en vanaf daar meten.. Of aarde uitknijpen..?
            Is het zelfde vgm om je EC te meten..

            Misschien kan QnQ je meer tips geven​​​​​​​
            sigpic

            Comment


            • EasyW
              EasyW commented
              Editing a comment
              Scherp QnQ, had ik ze bijna een keertje water gegeven totdat het er aan de onderkant weer uit kwam voor een EC experiment......... maar in aarde kun je dus geen EC meten of dient het geen doel?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Zelfde manier als de pH meten van je aarde : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...223#post316223
              Of het echt zinvol is, Idunno...
              Als het echt fout gaat en je weet niet waar het aan ligt ofzo, maar dan nog heb je geen exacte waarde.
              Op elke plek in de pot heerst een andere pH en EC. dus met 1 monster ben je er niet, en 4 monsters geven een gemiddelde waarde.
              Bovendien gebruik je Biobizz ? Dan is het ook maar een momentopname, omdat de EC bij bio-organische voeding constant varieert.

              Als je alleen Grow en Bloom geeft moet je het misschien toch zoeken in de andere aanvullingen die je niet gebruikt.
              Bioheaven, Alg-a-mic en Top max staan in het schema.
              Het kan wel zonder, maar dan mag je niet verwachten dat ze 100% goed blijven tot het eind, er raken gewoon wat stoffen op.

              Als de pH van je water+voeding onder de 7 zit, hoef je dat niet verder aan te passen bij Biobizz.

            • EasyW
              EasyW commented
              Editing a comment
              Thx weer Q, inderdaad alleen BioBizz Grow en Bloom dus dan gaan ze zoals ze gaan: geen mooie groene planten tot het eind zoals bij jou in de kelder....... Logisch eigenlijk ook als ik onze voedingsschema's vergelijk...... en dan heb ik het nog niet eens over kweekervaring

            #26
            Vandaag update dinsdag, het is vandaag 21 mei, week 14, dag 92 en dag 43 echte bloei.

            Vorige week geen tijd kunnen vinden voor een update dus we zijn nu 14 dagen verder dan de laatste.

            Dat betekend dat we nu een week over de helft van de bloei zitten, uitgaande van tien weken = 70 dagen. Nog twee weken en dan krijgen de dames alleen nog water

            Zoals QnQ terecht opmerkte mag ik met alleen Grow en Bloom niet verwachten dat ik mooie groene planten kan behouden tot het eind, ik heb me er dan ook maar bij neergelegd dat er bladeren vergelen. Daarentegen zijn er ook nog genoeg mooie groene te vinden dus het glas is half vol of half leeg....... het is maar hoe je het wil zien

            IMG_1040.jpg IMG_1041.jpg IMG_1045.jpgIMG_1042.jpg

            Tot volgende week weer
            Attached Files
            Last edited by EasyW; 21 May 2019, 18:18.
            2e
            3e

            Comment


              #27
              image.jpeg

              Vandaag 45 dagen echte bloei (gerekend vanaf de dag dat alle planten pruikjes hadden) en ik kan me niet meer bedwingen met m'n vergrootglas te loeren naar de toppen

              Nog geen amber te bespeuren dus ondanks de aangegeven bloeitijd hebben we nog wel even
              Al lijkt het er op dat de Skunk inderdaad wat verder klaar is dan de Widow....... volgens mijn (onervaren) oog dan
              2e
              3e

              Comment


                #28
                Gaat lekker hier! Mooi om te zien al die lampen

                Comment


                  #29
                  Vandaag update dinsdag, het is vandaag 11Juni, week 17, dag 113 en dag 64 echte bloei.

                  De Skunk heeft nu al 2 weken alleen water gehad en de Widow 1 week, ik zie nog weinig amber dus ik laat ze nog maar even staan denk ik. De Skunk is al behoorlijk geel nu maar d'r toppen zwellen nog steeds zo dat de takken bijna bezwijken onder het gewicht.

                  Nog even geduld

                  IMG_1084.JPG IMG_1085.JPG IMG_1086.JPG IMG_1087.JPG IMG_1088.JPG
                  2e
                  3e

                  Comment


                    #30
                    Door de drukte nu pas in de gelegenheid een update te plaatsen........ Bijna een week geleden zijn ze na (ruim) 10 weken bloei om gegaan en zijn nu bijna droog

                    Twee mandjes toppen en op de vloer een flinke hoeveelheid knipafval en kleine topjes om later wietboter of hasj van te maken. Ik zal voor het de potten in gaat nog even wegen hoeveel gram het is geworden en dan gaat we na de hitte aan de slag met eb en vloed


                    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
                    Attached Files
                    2e
                    3e

                    Comment

                    Bezig...
                    X