Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD kweek onder 60W Invisible Sun LED, SoG 9 planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Hey
    Ben je tevreden over de vents ventilator?Bromt hij bij het dimmen of is hij redelijk stil?
    Grts

    Comment


    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      dekuststreek mijn excuses voor de late reactie, hopelijk heb je er nog wat aan,
      Ja ik ben tevreden met de ventilator, bromt niet bij dimmen en is redelijk stil wanneer je 'm dimt, op volle toeren hoor je 'm toch wel dus als je van plan bent om 'm op vol te draaien ben je waarschijnlijk beter af met een grotere ventilator. Voor een kast zo klein als die van mij hoeft hij eigenlijk nooit volop te draaien behalve in de zomer wanneer het echt heet is maar eigenlijk moet ik dan helemaal geen planten binnen willen hebben want bij een binnen temperatuur in huis tegen de 30graden kan je afzuigen wat je wilt maar veel maakt het niet uit.

    #77
    Kleine update over mijn inmiddels 10 (heb enkel de 10 beste gehouden en de andere omgehaald om het toch bescheiden te houden) Super Critical Bud CBD x Dinamed Auto CBD planten. ik ben nu al bijna 4 weken druk aan het sprayen met CS en nog steeds zijn de 2 bestoven planten geen ballen aan het maken, bij de andere 8 ook niks te zien dus QnQ er zijn nog geen hermies
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


      #78
      Weekje verder weer, na 5 weken sprayen (= 5 weken bloei) beginnen er eindelijk ballen te vormen op de behandelde vrouwen. Hopelijk is er nog genoeg tijd voor bevruchting en goed afrijpen van de zaden, wat een spanning toch weer
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #79
        Uiteindelijk toch gekozen voor een sure thing en de 8 dames apart gezet en geoogst voor toppen.
        De twee "heren" kwamen niet echt op gang met hun ballen productie dus achteraf heb ik de juiste keus gemaakt. De heren zelf ook geoogst en direct de vriezer in gedaan en dat zal ik waarschijnlijk in olie of ghee verwerken. De zilverspray is verder geen probleem voor intern gebruik want daar wordt het door duizenden mensen ook voor gebruikt. Roken van zilver lijkt me minder geschikt.

        Voor QnQ : Op 1 van de 8 dames ontwikkelde in de laatste dagen een banaantje dus wellicht heb je gelijk dat het forceren van ballen op vrouwen die al uit fem zaad komen de kans op hermies vergroot al leverde het dit keer geen echte problemen op.
        Omdat deze kweek mislukte als zaden ronde en ik dus nogmaals twee zaden rondes zou moeten doen om het autoflower gen te stabilizeren heb ik besloten hiervan af te zien want dat duurt simpelweg te lang. Als ik weer eens ga kruizen wordt het een autoflower op autoflower of photo op photo.

        Ik moet zeggen dat de Super Critical Bud CBD x Dinamed Auto CBD kruizing toch geslaagd is. Onlangs las ik dat de vrouw in een kruizing vaak de meeste eigenschappen doorgeeft en dat was hier ook zeker het geval want kwa geur en uiterlijk komen alle planten toch het meest in de buurt bij de Dinamed. Het leuke aan kruizen is dat alle planten toch duidelijk van elkaar verschillen en eentje werd zelfs duidelijk paars (iets waarvan ik al wist dat het in de Dinamed genetica aanwezig was).

        De boel zit nu te drogen en was geoogst na precies 8 weken bloei en 11 weken vanaf kieming. De opbrengst zal bescheiden blijven vanwege de 1 liter potten en het feit dat ik ze zeer laat gekiemd heb en ze dus na 3 weken begonnen met bloeien. Ook stonden ze een deel van de dag onder schaduwdoek van pakweg 30%.
        De laatste week/anderhalve week hebben ze binnen gestaan onder een 180w Hans Panel op vol vermogen in mijn omgebouwde koelkast. Buiten begon het wat te koud te worden met vochtige nachten en zelfs wat regen.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Lekker weer eigen gekweekte wiet. Gaaf hoor dat je kruist. En dan nog wel de Dinamed. Heerlijk!

        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Ik heb sinds het kweekje waar dit draadje mee begon nog niet zonder gezeten
          Al ben ik er nu wel bijna doorheen, ik probeer dat nog een beetje te rekken met de Sweet Russian die ik erna geoogst heb. Dat was niet de beste oogst want die plant had zichzelf getopt op een vrij rare manier maar gaf toch nog een kleine 30 gram.

          Nu heb ik wel een beter idee van welke soorten mij het beste bevallen en dat zijn toch wel de 1:1 soorten.
          De Critical Orange Punch van Dutch Passion is ook niet verkeerd maar die brengt vaak wat creativiteit naar boven en dat is niet altijd gewenst als je eigenlijk moet gaan slapen :p

          Volgende ronde wordt een of meerdere autoflowers vanwege de temperatuur. Daar zal ik weer een fatsoenlijk verslag van maken.

        #80
        Kruizen heb ik geen verstand van, maar gefeliciteerd met de oogst.

        Comment


        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Thanks Joop, ik ben benieuwd hoe veel het uiteindelijk zal zijn want het waren echt mini plantjes door het late planten en de kleine potten. Gelukkig gaat drogen deze tijd van het jaar niet te snel.

        #81
        Mooie opzet.
        Maar als ik het goed begrijp hebben die plantjes dus het hele najaar buiten afgebloeid en zat er geen rot in aangezien je daar niet over spreekt?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #82
          colori 14 augustus zijn ze buiten ontkiemt (pakweg 13,5 uur licht hier die tijd van het jaar), 3 weken later stonden ze in bloei en iets korter dan de laatste 2 weken stonden ze binnen.
          Om risico op rot weg te nemen maar ook omdat er sinds die ene keer regen ineens wat beestjes de planten begonnen te koloniseren en binnen was dat makkelijker onder controle te houden.
          De twee "mannen" die buiten bleven hadden geen last van ongedierte maar dat is ook niet zo gek met die planten vol zilver.

          De lucht is hier overdag erg droog dus de kans op rot is vele malen lager dan bij jullie in NL, meestal regent het hier amper in september/oktober. De reden dat ze zo laat (30oktober) pas klaar waren komt puur door het late planten. Zet je een photoperiodieke plant binnen onder 12/12 vanaf het begin dan duurt het ook ongeveer 3 weken voor ze in bloei gaan.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Aha nu ben ik mee, bedankt voor de verduidelijking.
        Bezig...
        X