Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CBD kweek onder 60W Invisible Sun LED, SoG 9 planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    2019-04-24 16.25.18.jpg
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


      #47
      Dat duurt een week of 4-5

      Maarre....die Super Critical Bud CBD is toch alleen als fem. verkrijgbaar?
      Zit je nou met een feminised plant pollen te maken?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Klopt helemaal QnQ, van wat ik gezien heb kan dat gewoon. Zo heb ik online bijvoorbeeld iemand gezien die een aardige berg zaad had gemaakt van een met CS behandelde Cinderella Jack van Dutch Passion en die vervolgens onder de naam Cinderella Jock Scotch Passion (door velen simpelweg Cindy genoemd) ter beschikking heeft gesteld aan een (groeiende) groep kwekers en niemand heeft nog hermies gehad.
        Dat je geen fem zaad zou kunnen maken uit planten die al fem waren klinkt mij dus als een fabeltje die door de zaden fabrikanten zelf de wereld in is geholpen.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ahja, oke, zo kan je het bekijken.
        Er is best veel literatuur beschikbaar over dit soort dingen eh..
        Het heeft niets met fabeltjes te maken verder maar met wetenschap, genetica.
        Zouden meer mensen moeten lezen.

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Ik denk dat het er vooral vanaf hangt dat je met fatsoenlijke genetica begint en niet met strains die van zichzelf al de neiging hebben om hermies te worden.
        Ben trouwens niet van plan zaad te gaan verkopen oid, ik doe dit puur voor eigen gebruik en uit nieuwsgierigheid

      #48
      Schijnbaar als je een vrouwtje door laat bloeien na oogstrijp zou ze banaantjes aanmaken en met dat stuifmeel een ander vrouwtje bestuiven zou ook fem zaad moeten produceren met minder kans op hermas.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Denk dat je bij het maken van de zilverwater wat meer tijd moest geven, dat verklaart de sterkte/puurheid? las dat het wel 24u nodig heeft met een 9V batterij

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Hoe lang het moet hangt van meerdere factoren af, temperatuur, oppervlakte van je zilver en hoeveel volt en ampere je er op zet.
        Daarnaast wordt altijd aangeraden er wat CS van een vorige batch bij te doen, gedistilleerd water geleid namelijk niet dus komt de elektrolyse erg traag op gang, doe je er wat CS bij dan heb je dat probleem niet.
        Weet zo uit mijn hoofd niet wat voor stroom ik precies gebruikt had maar zeker meer dan 9V en iets van 800mA, was een oude laptop adapter.
        Edit: ik heb 22v en 818mA gebruikt
        Last edited by Cleargreen; 29 April 2019, 20:35.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        super leerzaam
        dank voor het delen Clear! kan niet wachten totdat ik zelf zaden heb geproduceerd

      #49
      43 dagen in bloei nu
      Vandaag en gisteren heb ik een poging gedaan wat topjes te bestuiven, hopelijk is het gelukt.

      GOPR2771.JPG
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Ze stinken ook allemaal behoorlijk en zeker de Cream&Cheese CBD (linksachter) zit echt bomvol trichomen, helaas is die wel de dunste van het stel.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Welke soort zijn die dikke middelste vooraan en die dikke rechtsachter?

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Middelste vooraan is een Northern Light van Seedsman en die rechtsachter is de Dinamed Auto CBD, die het zoals al eerder genoemd erg goed doet onder slechts 12 uur licht, al is die wel wat minder compact dan de Critical Orange Punch in het midden en de Super Critical Bud CBD rechts voor

      #50
      Gisteren voor 't laatst nog met wat pollen zitten strooien en al het pollen dat nu nog loslaat ga ik proberen te bewaren voor een andere keer, eerst verzamelen dus tot alle zakken open zijn, dan nog even goed drogen en daarna de vriezer in.
      Volgens mij zie ik de eerste zaadjes ook al ontwikkelen of misschien beeld ik me dat wel in
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        je ziet ze al zitten

      #51
      Paar plaatjes van dag 47 in bloei, slechts 4 van de 6 planten want de foto's van de andere 2 waren mislukt

      GOPR2777.JPG
      Dinamed Auto CBD


      GOPR2781.JPG
      The Church CBD


      GOPR2784.JPG
      Cream&Cheese CBD


      GOPR2787.JPG
      Super Critical Bud CBD
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Lekker hoor. Die cream & cheese is toch nog wel wat aangedikt t.o.v. de vorige foto zie ik. Wat zal dat lekker smaken!

      #52
      Hoe heb je die flessen eigenlijk doormidden gezaagd ? En merk je verschil tussen de flessen wat doorzichtig zijn en verduisterd wat de wortels betreft?
      grts
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        lol hoe dat dan door de bemesting die was gebruikt of is de soort een echte stinker!?

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Jack rook veel sterker, maar die ruikt ook lekker. Ik weet het ook niet, op Batmix gekweekt, moet goed zijn toch?

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Sterker ruiken en stinken dat zijn twee verschillende dingen eh, maar stel dat het zou komen door de batmix? maar ja dan zou de jack ook minder ruiken denk ik dan. Moet wel aan het soortje leggen? Its really the Sh1t
        Sommige beweren ook dat organische gekweekt wiet ook naar kak zou ruiken maar heb dat serieus nooit zo ervaren.

      #53
      Heeft een maat van me gedaan met een natte diamant zaag voor tegels.
      Het verschil tussen transparante flessen en gekleurde kan ik pas goed beoordelen als ik de wortels uit de gekleurde flessen trek maar ik vermoed dat die minder tot geen algen groei hebben en ook iets meer wortels massa hebben. De transparante flessen hebben trouwens vrij weinig alg en de planten doen het ook prima en je kan zien hoe nat de aarde is wat ook wel handig is af en toe.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #54
        52 dagen in bloei nu, het einde komt nabij
        De Dinamed Auto CBD en Northern Light staan goed in het zaad, de andere 4 hebben ook wel wat zaadjes maar of een stuk minder of die zijn wat langzamer in de ontwikkeling.

        Gaat nog wat worden straks met die Dinamed x Super Critical Bud zaden want als ik het goed begrijp zal dat dus een mix zijn van autoflowers en niet autoflowers. Opzich geen probleem met kweken op 12-12 maar ik denk dat ik ze pas deze winter ga zaaien en op 20-4 zet dan en enkel de autoflowers ga gebruiken om nogmaals zaad te produceren. Zou leuk zijn om uiteindelijk te eindigen met een plant die consistent autoflowered
        GOPR2876.JPG
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #55
          Dag 57 in bloei nu, laatste plaatjes voor ze om gaan waarschijnlijk

          The Church CBD (Green House Seeds)
          GOPR2903.JPG

          Cream&Cheese CBD (Seedsman)
          GOPR2907.JPG

          Critical orange Punch (Dutch Passion)
          GOPR2912.JPG

          Northern Lights (Seedsman)
          GOPR2924.JPG

          Dinamed Auto CBD (Dinemfem)
          GOPR2928.JPG

          Super Critical Bud CBD (Garden of Green)
          GOPR2930.JPG

          De Northern Lights en Dinamed Auto CBD hebben behoorlijk wat zaad, de andere 3 slechts een enkeling.

          Na wat gelezen te hebben over genetica betreft de autoflower eigenschap ben ik erachter gekomen dat de F1 kruising met de Dinamed allemaal photo's zullen zijn en als ik die F1 weer met elkaar kruis zal van de F2 25% van de planten weer een autoflower zijn. Kruis ik dan 2 van de autoflower F2's met elkaar dan is 100% van de F3 weer autoflower omdat de autoflower eigenschap recessief is.
          Gelukkig is het selecteren van autoflowers zo makkelijk als een zooi zaden planten en het licht tussen de 18 en 24 uur aan houden elke dag en alles wat in bloei schiet is dus een autoflower.
          Om meer van de Super Critical Bud CBD eigenschappen erin te krijgen zou ik die F3 weer kunnen bestuiven met pollen dat ik nu over houdt van de Super Critical Bud CBD, daarna zou ik weer het autoflower gen moeten stabiliseren.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Dus F4 is wat het uiteindelijk moet zijn?

          • Cleargreen
            Cleargreen commented
            Editing a comment
            De F3 zou al zeer mooi zijn want dat is een stabiele autoflower maar mocht ik er meer SCB eigenschappen in willen hebben zou ik die moeten terug kruisen op de pollen van de SCB, wat betekend dat die eerste kruising weer photoperiodiek is, zou je weer F1 kunnen noemen voor het gemak, en ik dan dus weer van de F2 de autoflowers moet gaan kruisen met elkaar om daarna weer met een stabiele autoflower te eindigen.
            Herhaal je dat proces vaan genoeg dan eindig je uiteindelijk met een Super Critical Bud CBD autoflower, als ik het goed begrijp tenminste

            Maar eerst maar tot die eerste F3 zien te komen. 't lastige is dat ik ook allerlei andere soorten wil proberen en ik maar een enkele kweek ruimte heb.

          #56
          Zo hee, ik heb het helemaal gemist, kom nu pas aanschuiven
          Ik heb net het hele verslag gelezen, was wel heel interesant, mooi gedaan. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst afloopt met die AF zaden als je bij F3 aankomt. Volgende keer zal ik wat beter opletten waneer je weer start met een nieuwe ronde.






          Comment


          • Cleargreen
            Cleargreen commented
            Editing a comment
            Beter laat dan nooit zeggen ze toch? :p

            Ik ben van plan na de zomer die F1 zaden te doen, dan kan ik in de winter wanneer het koud is de F2 doen op 20-4 (ik denkt toch dat 24-0 met autoflowers niet helemaal gezond is) en afhankelijk van mijn voorraad op dat moment kijk ik of ik een paar topjes laat bestuiven of misschien een man zijn gang laat gaan in het midden van de kast voor maximale zaad productie.

            Ik ben trouwens langzaam al begonnen met de vorige ronde, Ik heb 4 Sweet Russian gezaaid maar er zijn er pas 2 opgekomen en die doen het niet bijster goed dus ik moet nog even kijken wat ik daar precies mee doe, begint nu ook al vrij warm te worden hier binnen en het is nog niet eens echt zomer.

          #57
          De dames zijn om en ik heb de onderste toppen van de Dinamed Auto CBD, Northern Lights en Cream&Cheese CBD nog laten staan
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #58
            Ik heb mijn Amnesia haze automatic onder 24/0 met drie cfl's voorgegroeid. Staat nu in bloei op 20/4. Gaat als een raket.

            Comment


            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Ik had de vorige ronde 2 autoflowers op 24/0 heel de ronde, eentje kon dat goed hebben maat de andere plant was een regelrecht drama en ik vermoed dat 24/0 daar misschien ook wat mee te maken heeft gehad.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              De ene soort zal er dan inderdaad beter kunnen dan de andere

            #59
            Van harte met de oogst en nu lekker drogen. Ga je dit seizoen ook nog een buitenronde doen Clear?

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Ik ga een autoflower in een mok zetten buiten (don't ask :p) en het kriebelt wel een beetje om nog een andere plant te doen ook maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat wel zo slim is in verband met de stank.
              Die ene autoflower kan ik me niet zo druk over maken want die zal toch niet groter dan 30cm denk ik

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ja maar die kunnen ook meuren! Ik was er benieuwd naar omdat je daar natuurlijk een heerlijke zon hebt in het zuiden. Misschien eens ergen eentje guerrilla doen zou ook een optie zijn. Ik doe alleen maar buitenkweek omdat die gratis energie zo machtig mooi is.

            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Klopt maar zo'n kleine plant is makkelijk te verstoppen i.n de tuin
              Het liefst zou ik van die gigantische bomen planten hier maar dat zal voorlopig nog niet gaan.

              Guerrilla heb ik aan zitten denken maar ondanks dat de bevolkingsdichtheid hier behoorlijk laag is is het toch erg lastig een plek te vinden die en makkelijk toegankelijk is en toch verlaten genoeg dat er niemand komt. Er wordt hier behoorlijk wat gejaagd en die gasten komen bijna overal (aan lege jachtgeweer hulzen te zien). De extreme hitte maakt dat je een guerrilla plek toch zeker wel eens per week moet bezoeken of je moet heel creatief aan de gang gaan met automatische water systemen en dan wordt het al snel weer een dure hobby. Om het nog maar niet te hebben over konijnen en wilde zwijnen...

            #60
            Het drogen was iets te snel gegaan maar liever te snel dan met toprot zitten

            GOPR2974.JPG

            Boven: Critical Orange Punch, Super Critical Bud CBD, Dinamed Auto CBD
            Onder: Northern Lights, Cream&Cheese CBD and The Church CBD

            Gewicht is als volgt:
            Cream&Cheese CBD 3,9 gram
            Dinamed Auto CBD 5,1 gram
            Northern Lights 6,2 gram
            Super Critical Bud CBD 6,7 gram
            The Church CBD 7,3 gram
            Critical Orange Punch 12,3 gram (dit was de Pepsi fles dus 2x zoveel volume grond)

            Een totaal dus van 41,5gram oftewel 0,7 gram per watt, erg mager voor deze lamp maar ik had iets teveel bladeren weggeplukt en dat sommige aardig in het zaad zaten zal ook niet geholpen hebben.

            Drie planten staan nu nog voor een deel om die zaden verder af te rijpen.
            De Northern Lights, Cream&Cheese CBD en Dinamed Auto CBD

            GOPR2981.JPG

            Ondanks dat de opbrengst een stuk lager is dan gehoopt (had toch wel minimaal 60gram verwacht) ben ik toch zeer tevreden over deze kweek, de wiet is van erg goede kwaliteit en op de Dinamed na zijn het allemaal erg stevige topjes. Daarnaast heb ik er toch ook minimaal 50 zaden aan over gehouden en dat is natuurlijk ook wat waard.

            Zoals al eerder vermeld ga ik met de Super Critical Bud CBD x Dinamed Auto CBD verder fokken tot op zijn minste F3 om 100% autoflowers te hebben en wellicht kruis ik die dan weer terug op een Super Critical Bud CBD gevolgt door wederom het stabiliseren van het autoflower gen.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Gefeliciteerd man.
              Jammer dat het minder is dan je op gehoopt had, maar kwaliteit is belangrijker natuurlijk.
              Ik ben wel erg benieuwd hoe de rook ervaring is per soort. Geur, smaak en werking.

            • EasyW
              EasyW commented
              Editing a comment
              Ook al zijn het geen grote hoeveelheden heb je wel veel verschillende soortjes en van goede kwaliteit moet je maar denken toch? Van een beetje goede wiet is meer te genieten dan van een hele berg matige
              Last edited by EasyW; 25 May 2019, 15:39.

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Lekker hoor! Gefeliciteerd met je heerlijke eigen gekweekte wietsoortjes. Lekker van genieten nu en als je eens kans ziet horen we misschien nog wel van je hoe ze smaken. Heb je ze gewoon aan de lucht gedroogd en hoe lang?
          Bezig...
          X