Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hallo, ik heb de plek gevonden voor de video die ik enigzins 'anoniem' kunnen uploaden (geen email of inlog benodigd) en ik maak gebruik van VPN serice.

    Hier is tie: Geen geluid, ik heb het eruitgesloopt - wel een korte tekstuele uitleg in de video gemonteerd
    http://sendvid.com/zf1xa995

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Misschien dat ik er dit niet goed gelezen heb?
      Gaat over Afjes?

    #17
    Inderdaad het is Royal Dwarf van Royal Queen Seeds. Ja een autoflower dus.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Goed, laat ik even wat zeggen, hekel aan typen....

      Ik kweek alleen afjes, alleen binnenkweek.
      Gebruik alleen grond van de Supermarkt.

      Zit voor 6 weken voeding in en doe in die tijd er ook niets aan.
      De grond uit de super is vrij vochtig dus, geef de eerste week geen water.
      Wat ik wel doe is met een simpel spuitbusje de bovenlaag vochtig houden.
      Dat zorgt als een soort filmlaagje voor de ietsje vochtige grond daaronder
      niet geheel uit te laten drogen.....

      Daarna een beetje water geven maar niet overdreven, blijven baby's toch?
      Zeker geen voeding, pas als ze naar 5/6 weken als kleine pruikjes gaan ontstaan.

      Een afje heeft... ''niet veel'... tijd om te ( over) leven een week of 13 a 14 max.
      Overpoten is mij nooit gelukt vanwege tijd en een enkeling lukt het, mij niet.
      Ze hebben min. een week zoektocht nodig om hun weg te vinden in de
      nieuwe aarde plus de stress wat gevoelig is..........................

      Hier kun je veel vinden, honderden voorbeelden op JD
      en hoop van harte dat dit nog iets voor je gaat worden hoor!!

      Succes
      Last edited by Ipie; 19 March 2019, 19:08.

    #18
    Goh, laat ik ook eens wat zeggen ... Ik heb je filmpje gezien en hoop dat de Royal Dwarf er weer snel bovenop komt ... maar ik betwijfel het. Ik hoop, voor jou, dat ik ongelijk heb. Veel succes!!

    Comment


      #19
      Ja, jullie mag gerust wat zeggen over mijn heel apart methodes... En van kweken hen ik er geen kaas van gegeten dus een leuke en spannende uitdagingen voor mij.

      Ik heb het liever dat ik hiermee experimenteert dan de serieuze hobbykwekers die gelijk 5 plantjes om zeep helpt..

      Comment


      #20
      Die promix van Plagron die je hebt ziet er wel heel erg droog uit.
      Daar zit weinig leven meer in denk ik.

      Je hebt het over 3 dagen, maar probeer minstens een week zonder voeding nu.
      Het is geen huisdier eh, ze kunnen best een tijdje zonder voeding na het overpotten

      En als je dan weer met voeding gaat beginnen, probeer dan bijvoorbeeld eerst een week de helft van wat ze aanraden.
      En dan doe je 1 dag met voeding, 2 dagen alleen water, 1 dag met, 2 dagen water etc....
      Rustig laten wennen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #21
        QnQ
        Hallo,
        Ik vrees dat ik de plantje moeten gaan afschrijven.
        De 3e node bladeren trekt zich ook krom.

        Zou dit een genetische afwijking. Hoewel de plantje nog in leven is. Maar ik vrees dat het een herma zou worden als ik haar zo laten door leven.

        Comment


          #22
          Nee, dit is niet genetisch.
          En je gaat ook zeker geen effect zien komende 4-5 dagen.
          Het gaat wel wat langer duren, dit blad komt niet goed waarschijnlijk, je moet wachten op het nieuwe blad.
          Dat kan gewoon prima worden.

          Elke feminized plant kan herma worden, dat zit precies wel in de genen.

          Als je je al druk gaat maken om wat een plantje eventueel allemaal zou kunnen overkomen...tja
          Blijf een beetje relaxed. Desnoods kiem je nog een zaadje extra erbij als backup.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #23
            Goed, ik laat mijn plant nog even doorleven. ik wacht wel met het ontkiemen van een nieuwe zaadje.
            De plantje is zojuist overgezet in een nieuwe koker, met een radiatortape, zo'n aluminiumtape. dat geeft meer diffuus licht. Alleen de ledstrip overzetten geeft zo'n troep.
            De ledstrip is haar kleefkracht kwijt... en met een dikke klodders lijm geeft alleen maar troep... dus voorlopig de lint losjes in de koker gegooid haha. geeft toch al een bak licht in de koker

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Nogmaals succes!

            #24
            Week 4 en 3 dagen na ontkieming

            Zo hier even een update.
            Ik was lange tijd afwezig. Ik was een weekendje weg. Heel de weekend had de dametje geen licht gehad maar wel water gegeven.
            Na mijn terugkomst valt mijn verbazing dat de dwergje een keiharde dametje blijkt te zijn.
            Gewaterd en de kweekkoker de ledstrip eindelijk weer op zijn plaats gezet.

            Nog steeds een mismaakte dwergje, maar ik laat haar toch leven en eens zien hoe het verloopt.

            Ik verwacht natuurlijk helemaal niks, toch blijft mijn nieuwsgierigheid hoe dat plantje verder verloopt.

            Trouwens, de plant gebruikt nu eigen voeding uit haar lobjes, is ook te zien op de foto.

            Mijn theorie is dat de bladen niet uitvouwt is dat de bladjes voldoende licht opvangt en hoeft de blad niet zo'n bladen groot te worden. Ik kan het net zo goed finaal naast zit.

            En ik ben benieuwd hoe de pruikjes binnenkort tevoorschijn komt uit deze manke plantje.

            IMG_20190327_235242.jpg IMG_20190327_235217.jpg IMG_20190327_235201.jpg

            Comment


              #25
              Het lijkt wel of er brocoli uit groeit ofzo?
              Deze is echt de weg kwijt
              Het zal misschien best met het licht te maken hebben maar niet omdat het teveel is, of er is genetisch het een en ander mis

              Dat het een dame is zie ik nog niet maar wie weet komt dat nog.
              Benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #26
                Stalen potten met corrosie ?

                Wat zich ( waarschijnlijk ) heeft verspreid ?
                Of beoordeel ik de foto verkeert!

                Ps. Niet verkeert bedoelt hoor maar
                zie een bak bet rommel waar ze in
                grootgebracht worden....................

                Comment


                  #27
                  Haha nee een passende transparante koek-emmertje dat van binnenkant bekleed is met alu folie. En de aarde is van Plagron Promix.

                  Dat heb ik vorig week getransplanteerd, zoals ik eerder een filmpje gemaakt hebt. De plantje overleefde wonderwel de transplantatie.

                  Comment


                    #28
                    QnQ ja, het staat idd raar uit.
                    Ik vermoed dat de zaadjes uit de blisters door de rontgenscanner gehaald is bij Douane.

                    Want die werden verstuurd vanuit Spanje.
                    En daardoor mogelijk DNA in de zaadje gemodificeerd.
                    Maar dat lijkt me nog sterk..

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Haha ja wie weet.
                      Daar is met behulp van google vast wel iets over te vinden

                    #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door DwarfGuy2019 View Post
                    Haha nee een passende transparante koek-emmertje dat van binnenkant bekleed is met alu folie. En de aarde is van Plagron Promix.

                    Dat heb ik vorig week getransplanteerd, zoals ik eerder een filmpje gemaakt hebt. De plantje overleefde wonderwel de transplantatie.
                    Als het plantje nog meer overleeft ''eet ik een bezem op'''' ( grapje)

                    Comment


                      #30
                      Update, dit keer geen foto..
                      5 weken en 5 dagen vanaf de ontkieming.

                      Comment

                      Bezig...
                      X