Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Week 6 en 5 dagen na ontkieming.

    Even een kort update, geen foto.

    Er ontwikkelen zich steeds meer bloeiharen op 2 plekken (mogelijk 2 hoofdcola's in wording vermoed ik).
    En 3e bloeiharen-node waargenomen, wellicht volgt er nog meer bloeinodes maar de tijd zal leren.

    De lengte en de hoogte is onveranderd.
    De groei is dus officieel eruit, vandaag laatste keer 150ml met Alga Grow gevoerd.

    Na het weekend zal ik toch maar overgaan op de bloeivoeding met de Alga Bloom voeding, dit om de eventuele toppen ontwikkeling te stimuleren.

    Dit is wel echt een kleine plantje van circa 15 cm en circa 5 cm in de breedte.

    Ik hoop dat er meerdere bloeinodes tevoorschijn komen, dat zou leuk zijn om mijn 1e experimentele kweek te beeindigen met leuke opbrengstje.
    Ik hoop op minimaal 5 gram droog toppen.

    Dat lijkt wel heel erg weinig, en mogelijk heel laag THC gehalte.
    Maarja, 3 zaden gekocht voor circa 15 euro en terwijl er een maximale aankoopgewicht van 5 gram bij coffeeshop'sbijna het dubbele aankoopbedrag is.. dus reken het maar uit.

    Ik ga niet voor dikke opbrengsten, alleen puur voor de experimenteerfun.

    De groeten...

    Comment


      #47
      Zoals je zegt de laatste regel, wel jammer dat
      het geen goed zaadje was. Zoals LR2 al zei, zou
      hier toch even melding maken dat is beter voor
      alle partijen toch?
      We houden contact, prettig weekend!

      Comment


        #48
        6 Weken en 6 dagen.
        Zo te zien groeit er nu mooie dikke pistels uit.
        Genomen met de smartphone (kwaliteit is wel iets minder.)

        De Foto's:
        Attached Files
        Last edited by DwarfGuy2019; 14 April 2019, 06:56.

        Comment


          #49
          Week 7 en 1 dag na ontkieming.

          De plantje doen het nog steeds prima, bloeifase is op volle gang, nog geen topontwikkeling geconstateerd.
          Wou gisteren overschakelen naar bloeivoeding, maar de aarde is nog vochtig genoeg.

          Gisteravond laat weer een leuke macro-fotosessies gemaakt met mijn modelletje DwarfGirly Nog steeds te 'flatchested' LOL...
          2 foto's met smartphone genomen, en de rest macro's met digitale fototoestel met een omgekeerde 50mm lens..

          IMG_20190416_083513[1].jpg IMG_20190416_083527[1].jpg
          Macro's:
          untitled-3.jpg untitled-8 (Large).jpg
          untitled-13 (Large).jpg untitled-21 (Large).jpg
          Attached Files

          Comment


          #50
          Leuk dat ze toch gaat bloeien
          Als ik naar de kleur van het plantje kijk zou ik om de dag, of om de 2 dagen een klein beetje groeivoeding geven.
          Minimaal, dus de helft of nog minder dan op de fles staat.
          De andere dagen alleen water.

          Nu wordt je ook meteen geconfronteerd met het nadeel van autoflowers :
          Ze groeien een vastgestelde tijd, en daarna gaan ze in bloei, no matter what.
          Als dit geen autoflower zou zijn, had je ze in de groei kunnen houden tot de hele plant herstelt was.
          Want ze lijkt het nu wel op te pikken, maar er is geen tijd meer om te groeien.

          Ik heb nog eens teruggekeken wanneer ze nou raar ging doen.
          Op 10 maart schrijf je :
          Nadat ik de kweek naar een andere ruimte verplaatst hebt, gaat het nu een stuk beter met de dame.
          Zij heeft nu lekker warme voeten
          Zou het kunnen dat ze te warm stond?
          Plantjes houden niet zo van warmte bij de wortels, 20-21 graden is eigenlijk warm zat, maar ik zie weleens dat men een plantje op de kachel zet, en dat wordt veel te warm natuurlijk.
          Het is wel hard gegaan na dat verplaatsen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • DwarfGuy2019
            DwarfGuy2019 commented
            Editing a comment
            Nee, in het begin had de plant juist veel te koud gehad, de plant stond toen nog in de schuur en het tochte aardig wat, de schuur is niet bepaald tochtvrij. De eerste week was aardige temperatuur, en toen ging het buiten ineens heel koud.
            Daarom heb ik daarop de plant verplaatst naar de zolder.
            Dus iets warmer en redelijk vochtig. Ik heb geen LV en temperatuur.
            Na de.transplantatie ging de plant langzaam aan het herstellen. Pakweg 1 a 2 wekem groeiachterstand.

            Ohja, misschien een maf idee, kan dat als ik de water met groeivoeding van 1 mL en de.bloeivoeding 1 mL mengt en deze aan plant voer? Alga grow en bloom.

            De groetjes.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De bloei die je ziet is echt minimaal en ze is vrij groen van kleur.
            Zou niet al te gek doen met voeding.
            Teveel wordt ze niet groter of dikker van maar gaat ze van achteruit.
            Ik weet niet of je Plagron groei en bloei moet gaan mengen. Ik gebruik die niet.

          #51
          Last edited by Ipie; 16 April 2019, 19:43.

          Comment


            #52
            Goed, Beste heren / dames,

            Ik zal dat maar niet gekke dingen gaan doen.
            Mijn twijfel is weggenomen dus ik ga overgaan op bloeivoeding. Thnx all..

            De tijd zal leren...
            De groeten.

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Laat de bezem nog even
              in de kast staan, maak je geen zorgen!

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Ipie ik hoop voor je dat je hem niet nodig gaat hebben.

            #53
            7 Weken en 3 dagen na ontkieming.

            Een korte update:
            Gister heb ik bloeivoeding gegeven 2mL op 1 Ltr water verhouding (100mL water gevoerd)
            En daarstraks heb ik de plantje bekeken, ziet er verder gezond uit, voorlopig totaal 4 bloeinodes gevonden, waarvan 2 hoofdcola's met een dikkere en langere pistels.
            Welliicht zal er meerdere nodes met de bloeiharen tevoorschijn komen., die heb ik nog niet met een blote oog kunnen waarnemen.

            Vanavond laat, als mijn liefje de bed gaat opzoeken, ga ik sneaky naar mijn DwarfGirly gaan en voldoende water geven voor circa 3 a 4 dagen afwezigheid.
            Ik hoop dat na het weekend DwarsGirly mij leuk gaan verrassen....

            De groeten,

            Comment


              #54
              Als je voor 4 dagen tegelijk water gaat geven heb je daar wel kans op

              Blijft er niemand thuis die elke dag een half kopje water erin kan mikken?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #55
                Inderdaad niemand die ik toevertrouwt.
                nee ik geef niet 4x150mL water ineens haha.
                Gewoon 1 kopje gewoon kraanwater geven. De plantje redt het wel, de aarde is pas rond 3e dag droog. Dus 1 of 2 daagjes droog sfaan is geen ramp lijkt me. Overwateren is overkill..

                Comment


                  #56
                  Geen update vandaag.
                  mijn mechanische tijdschakelaar heeft er een brui aan gegeven. Had helaas geen tijd voor een vervanger. Dus de stekker van de ledstrip gewoon direct in de stopcontact gestoken en laat het maar 24uur aanstaan tot ik weer thuisben.

                  Zou dat een probleem geven voor mijn plantje. Normaal gesproken 18/6. Nu 24/0..

                  Mijn plantje is nu al een poosje in de bloei.
                  De groeten..

                  Comment


                    #57
                    Voor een autoflower maakt dat zeker niet uit. Mijn Amnesia haze automatic stond 6 weken op 24/0 en die is prima gegroeid. Staat vanaf nu buiten in de volle zon.

                    Comment


                      #58
                      Een autoflower ( afje) kan het prima doen op 24/0 aan licht.
                      Zelf draai ik op 22/2 liever 20/4 omdat ieder leven een bepaalde rust
                      nodig heeft. Ik zou de middenweg kiezen, ietsje meer water voor die
                      dagen maar goed, zo doet een ieder het anders, prettige dagen!!

                      }Ps. hoe meer licht als je weg bent hoe meer verdamping..............

                      Comment


                        #59
                        Ja ik weet dat planten ook bepaalde nachtrust hebben om een en ander biologische zaken te verwerken.

                        Ja meer waterverbruik ben ik idd bang voor, nu er een warme weekend is...

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Geef een kopje extra als knuffel!

                        #60
                        Week 8 na de ontkieming, 1 week in de bloei.

                        Na de terugkomst van mijn weekendtripje heb ik even visuele inspectie gepleegd naar mijn plantje.
                        6 bloei-nodes en en het gaat prima met de plantje.

                        De aarde is gelukkig niet helemaal kurkdroog. Wel 150mL met bloeivoeding gegeven.

                        De onderste verminkte grote omgekrulde fanleaves is vergeeld. Ik denk dat de plantje die blaadjes als voeding gebruikt werd tijdens mijn afwezigheid.

                        Alles wat boven de fanblades oogt heel gezond uit.

                        De groeten..
                        ​​​​

                        Comment

                        Bezig...
                        X