Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    TL: Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Het is de eerste keer dat ik reageer in JD en dan nog wel meteen met een eigen topic. Na veel te hebben gelezen, op diverse forums, de eerste stap gezet en besloten om een eerste keer te beginnen met een zo goedkoop mogelijke opstelling en dan maar zien wat er van komt. 10 dagen geleden een eerste zaadje ontkiemt ( RQS Amnesia haze automatic ), na 2 dagen in een 25 liter pot met een mix van 1/3 universele aarde - 1/3 perliet - 1/3 cocos gezet. Vanaf het begin een minimale hoeveelheid rhizotonic bij het water gedaan.Nu 8 dagen verder staat ze er gezond bij. Ik heb er twee Tornado spaarlampen boven hangen van 32W / 6500 K. De temperatuur is constant rond de 26gr. LV rond de 55 %.
    Welnu mijn eerste vraag hier op het forum: De lobblaadjes van de zaailing staan ongeveer 5,5 cm vanaf de grond. Moet ik aarde bijvullen tot aan de eerste blaadjes, zodat ie niet omvalt?
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Okay, ik wilde wat foto's hier neerzetten, maar dat lukt me nog niet helemaal ...


    Last edited by Brandnetel; 8 May 2019, 18:06.

    #2
    Welkom en succes met je nieuwe hobby!

    als je plantjes niet sterk genoeg zijn, dan kan je idd wat aarde tot aan de eerste blaadjes bijvullen. Maar hangt je lamp niet te hoog als de plantjes niet sterk genoeg zijn?

    greetzs
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #3
      Hee bedankt, Tomaten. Ik heb inmiddels wat aarde-cocos-perliet mix toegevoegd tot ongeveer een cm. onder de lobblaadjes. De lampen heb ik ook lager gehangen. Nu zien wat er gaat gebeuren. Cheers.

      Comment


        #4
        Welkom hIer op JD! Heel veel plezier.
        En suc6 met je eerste kweek

        grtz

        Comment


          #5
          Thx newhobby

          Et voila. Mijn eerste foto, hier op

          Zo zag mijn groene schatje er na 8 dagen uit.


          IMG_20190313_122510.jpg

          Comment


            #6
            ... en zo ziet ze er vandaag, na 9 dagen uit.
            Volgens mij alweer een hele vooruitgang.

            IMG_20190314_095529.jpg

            Comment


              #7
              Welja nog maarwat plaatjes, nu ik de smaak te pakken heb. De middelste foto toont mijn goedkope opstelling.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Da's een flinke emmer siliconen.
                Heb je daar iemand mee opgevuld?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Hee QenQ.
                  25 liter. Die emmer kon ik goed gebruiken, dus heb ik de inhoud cadeau gedaan aan mijn vrouw. Die loopt nu rond met een paar ... afijn, ik wilde goedkoop beginnen en die emmer leek me wel handig, met die handvatten enzo.
                  ​​​​

                  Comment


                    #10
                    Dag 10

                    De kleine meid staat er nog steeds goed bij. Voor de rest eigenlijk geen nieuws te melden.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Lief zijn ze als ze nog zo klein zijn. Geniet er maar van, voor je het weet is ze gecremeerd

                      Succes met je kweek !
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                      • Brandnetel
                        Brandnetel commented
                        Editing a comment
                        Ze krijgt alle liefde en aandacht die ze nodig heeft. Hopelijk kan ik haar cremeren over pakweg drie maanden. Bedankt Flip Hasjkip

                      #12
                      Hallo brandnetel!


                      Ziet er goed uit hoor, begin is gemaakt.
                      Ik zou alleen een volgende keer voorgroeien in een kleine 1 liter potje. Kan ze goed haar wortels ontwikkelen. Let erop dat de grond niet plaatselijk uitdroogt of juist te vochtig wordt

                      Maar dit gaat prima hoor, zo zet ik altijd mijn autoflowers op het balkon!
                      Veel succes,


                      Grote Groeten
                      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                      "Ajeto" - Buurman en Buurman

                      Comment


                      • smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        autoflowers verpot je best niet ivm de kort bloei tijd anders als je ze verpot hebben ze enkel dagen nodig om er terug boven op te komen en met dat autoflowers niet lang leven hebben ze alle tijd nodig dat ze hebben om te groeien en bloeien ook nooit autoflowers knippen
                        autoflowers zet je best direct in hun pot waar ze mogen in blijven staan tot het einde
                        Takketoelli kleine potjes doe je enkel met female zaadjes geen autoflowers

                        je mag wel altijd je aarde bijvullen tot aan de lob blaadjes dat kan geen kwaad

                      • Cleargreen
                        Cleargreen commented
                        Editing a comment
                        Ik zie eindeloos veel met succes getopte autoflowers online dus dan kan zeer zeker wel. De meeste toppen ze net boven de 4de node (net boven de 3de node met de eenfingerige echte bladeren niet meegeteld)

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Toppen kan altijd maar het levert niet altijd meer op.

                      #13
                      Tja, als de - meteen in en grote pot manier - goed uitpakt, zie ik eigenlijk geen reden om in een kleine pot te beginnen. Misschien bij wijze van experiment. Eentje in een kleine pot starten en een tweede meteen in een grote pot. Maar dat zal inderdaad voor de volgende keer zijn Takketoelli
                      Last edited by Brandnetel; 15 March 2019, 21:56.

                      Comment


                      • Takketoelli
                        Takketoelli commented
                        Editing a comment
                        Ik zet elke zomer 1 of 2 plantjes extra op mijn balkon. Meer durf ik niet kwa geuroverlast. Hier maak ik olie van. Binnen zet ik gefeminiseerd zaad. Ook ik ben binnen begonnen met AFs, omdat ik dacht dat dat gemakkelijker zou zijn (tja, die beruchte misleiding van bepaalde sites) dan ander zaad. Er zijn zelfs forumleden die beweren dat het moeilijker is met AFs.

                      #14
                      Dag 12

                      De kleine meid begint al stilletjes aan groter te worden. Staat nog steeds op 24/7. Nog steeds water + rhizotonic. Ik ruik haar zelfs al een beetje.
                      Attached Files
                      Last edited by Brandnetel; 17 March 2019, 18:30.

                      Comment


                        #15
                        Er is maar 1 reden waarom het beter is om voor te groeien in liter potjes en dat is om het kweekoppervlak klein te houden waardoor er een lamp boven kan die wat minder verbruikt. 16 1 liter potjes kunnen makkelijk onder 40 watt, 16 18 liters onder minimum 600. Het voordeel van die grote pot weegt dan niet op tegen de kosten van de 600 watt. In die eerste 3-4 weken zou je dan voornamelijk aarde verlichten en geen planten. Overpotten brengt niks van stress mee, dat las je vroeger mss en wie blijft steken in die theorie heeft precies nog nooit naar zijn planten gekeken Nadeel van autoflowers overpotten is dat diegene met een wat kortere groei zich aanpassen aan de potgrootte en daardoor kleiner blijven. Ik zet autoflowers om de gaten in mijn tent op te vullen en die worden nooit groter dan een 40 cm, omdat ze zo lang in liter potjes blijven en eindigen in 4 liter. Maja, autoflowers binnen...

                        Als je dus maar 1 plant hebt, waarom zou je starten in een kleinere pot?

                        Comment


                        • Brandnetel
                          Brandnetel commented
                          Editing a comment
                          Daarom heb ik universele potgrond met cocos en perliet gemengd. Lijkt mij luchtig genoeg?

                        • beowulf
                          beowulf commented
                          Editing a comment
                          Het is net moelijker water geven in zo'n klein potje. Als de grond vochtig genoeg is hoef je in zo'n grote pot twee weken geen water te geven, tot de wortels overal geweest zijn. Enkel zien dat de bovenkant niet uitdroogt. Niks makkelijker dan dat.

                        • Takketoelli
                          Takketoelli commented
                          Editing a comment
                          Dat lees ik ook overal en in een kleinere pot lukt mij dat ook. Dan geef ik de eerste week tot 10 dagen niks. In een grote pot is dit mij ooit mislukt, toen had ik vocht onder de pot terwijl de plant verwelkte. Dus ik heb iets niet goed gedaan, mijn conclusie was dat ik de grond niet goed genoeg had ingewaterd, en de rv zou veel te laag geweest kunnen zijn. Ik vindt het ook wel lastig schatten hoe vochtig de grond mag zijn. Ik heb geen ervaring met het luchtiger maken van de grond, maar er komt een dag dat ik zelf ga mengen denk ik
                      Bezig...
                      X