Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    Ik sta op het punt mijn low budget micro kweekje te starten, de doos is bijna klaar, de 2 jack herer zaadjes zijn besteld. Morgen een paar spaarlampjes bijhalen bij de action en dan kan het feest beginnen.

    DE DOOS
    Foto's-0123.jpg
    De doos bestaat uit 2.. dozen, hij is ongeveer 40 diep, 60 breed en 120 hoog. ik zal de volle hoogte niet gaan gebruiken maar omdat dit de eerste keer is vind ik het prettig om de speling te hebben mocht de plant om de een of andere reden te hard gaan.

    er zitten dusver 3 PC Fans in, 2x12cm en 1 8cm, waarvan 1 12cm en de 8cm fan als intake en de andere 12 cm fan in de bovenkant als exhaust. deze zitten aangesloten op een webserver aangezien deze samen met de doos in een muurkast staat.

    De binnenkant word waarschijnlijk dmv overgebleven behang papier mat wit.

    Het plan is om overdag de muurkast deur open te laten voor frisse lucht en snachts dicht te doen aangezien de doos (nog) niet licht dicht is en geen ongewenste interesse wil wekken.

    HET LICHT
    Foto's-0124.jpgFoto's-0125.jpg
    Ik heb na wat zoeken en denken besloten om 8 15 watt spaarlampen (warm white) te gaan gebruiken. Wellicht word een gedeelte cool white maar omdat dit een low budget kweekje moet worden zal dit het waarschijnlijk gaan worden aangezien ik in de bloeifase de cool white's alsnog zal moeten vervangen voor warm white lampen.

    waarom 8? Ik kwam uit bij een site waar stond dat er minstens 25000 lumen per vierkante meter nodig zijn en met minder de oogst nogal zal tegenvallen.
    Bij de plaatselijke action zijn er 15 watt spaarlampen te koop voor zo'n 2 euro met 810 lumen per stuk, na het oppervlakte berekend te hebben (40x60) kwam ik uit op 7,7 spaarlampen. ongv 16 euro dus

    De lampjes gaan in een partyverlichting (hier kunnen 10 E27 fitting lampen in).
    De fitting sliert heb ik bevestigd aan een metalen rooster waardoor er een scherm onstaat, deze is hierdoor makkelijk verstelbaar.
    Hij is vooralsnog in de kast gehangen met 2 fietsenspinnen . wederom een low budget oplossing met spullen die in elk huis gevonden kunnen worden.

    Om de temperatuur te volgen hang ik een kwik thermometer op, of ik een luchtvochtigheid en ph meter ga halen word even afwachten, wederom zo min mogelijk kosten proberen te maken

    Ik zal zsm wat meer foto's toe voegen wanneer dit relevant is. Dit kan wellicht even duren daar ik een paar drukke weken voor de boeg heb. tot die tijd stel ik alle kritiek en opmerkingen erg op prijs!

    Greetz,

    Tree
    Last edited by Hungry_Beaver; 22 September 2010, 01:13.

    #2
    Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

    Update,

    Vandaag spaarlampen gaan halen, 1,49 per stuk in de aanbieding maar helaas was er nog maar 1 15 watt
    Nu ipv de 8 lampen voor 10 stuks gegaan.
    3 x 15w (had er nog 2)
    4 x 11w
    3 x 9w
    --------
    116 watt 6310 Lumen, zou voor dit oppervlak genoeg moeten zijn..
    14,90. meteen even een thermometertje voor 69 cent gekocht en een rol duct tape.

    Het ziet er allemaal wat beun uit maar ik heb goede hoop dat deze bij elkaar geraapte bende wel gaat werken

    Foto's-0127.jpg

    Foto's-0128.jpg

    Foto's-0126.jpg
    Last edited by Hungry_Beaver; 22 September 2010, 13:06.

    Comment


      #3
      Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

      Je hebt ook nog frisse lucht nodig. Dat kan met een gewoon badkamerventilatortje die de warme lucht vanboven eruit zuigt.
      Gewoon tegenover deze vent een opening zo groot als de uitvoer, zodat er frisse lucht naar binnen kan worden getrokken.
      Temperatuur zal zeker ook een kwestie worden met 8 spaarlampen, ik heb een gelijkaardige setup.

      Belangrijk is ook de temperatuur op een goede plaats te meten. Onderaan de kast is het zeker ok, maar ter hoogte van de planten zelf? Zeker enkele graden warmer altijd...

      Comment


        #4
        Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

        De frisse lucht komt via 2 fans binnen en de lucht word er boven uit gezogen, dit lijkt me vooralsnog voldoende, of bedoel je in de muurkast deur zelf?
        De temperatuur is op verschillende hoogtes in de kast nog niet boven de 28 graden en onder de 24 graden geweest. dusver ziet het er goed uit.

        de 2 zaadjes liggen te ontkiemen sinds gisteren en ze zijn al een beetje open. verwacht dat deze dit weekend nog de grond in gaan.

        Comment


          #5
          Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

          Lowbuget

          Karton absorbeert vocht vocht en je kartonnen dozen huis stort in elkaar.
          Daar naast spreken we nog niet over de warmte die van je lampen zullen komen als is ooit aan brand gedacht?
          Open draden en elektra en dan planten en vocht.
          Ik mag hopen dat je bij de acktion een paar brand melders hebt gekocht!!!

          Die het aub beetje veilig groetjes Bella
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

            Er zit een houten geraamte in, brandmelders heb ik zowiezo hangen.
            Het behang dat aan de binnenkant is gebruikt zal heel weinig vocht doorlaten. en de lampen hangen op veilige afstand van de zijwanden.
            De fittingen van de verlichting zijn tevens waterdicht
            op de molex stekker van de pc fans doe ik nog wel even een afschermertje to be safe. Mochten deze sluiting maken valt de webserver waar ze op aangesloten zitten in ieder geval meteen uit.

            Bedankt voor je zorgen
            Last edited by Hungry_Beaver; 24 September 2010, 15:11.

            Comment


              #7
              Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

              hoop liever niet bij de acktion daar moet je ook nooit op vertrouwen

              Comment


                #8
                Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                Hehe, geen idee waar ik die destijds gehaald heb. In ieder geval altijd netjes de batterijen op tijd vervangen.
                Ben in ieder geval niet bang dat men kast in vlammen opgaat, maar brandmelders zijn in elk huishouden een must naar mijn mening

                De zaadjes beginnen intussen al boven te komen, na 1 dag tussen de watten kwam het worteltje er al 2mm uit, zondag met 4mm wortel in de grond gestopt.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                  Update:

                  de plantjes zijn sinds gisteravond boven. vandaag zijn de nieuwe (spitse) blaadjes al te zien

                  Foto's van 29/9
                  Foto's-0137.jpg Foto's-0138.jpg
                  De lampen hangen overigens nu op zo'n 5-7 cm afstand van de plantjes, dit word iedere dag even aanpassen. zou jammer zijn als de lampen de wietplanten oproken

                  de temperatuur van de kast is een mooie constante 28 graden ter hoogte van de planten met alle 10 lampen aan, dus met de hitte valt het allemaal wel mee.
                  misschien als de plantjes wat groter worden dat de luchtstroom wat minder word de temp omhoog gaat maar dat zien we dan wel weer

                  Greetz,

                  Phailtree

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                    Had vorige week een vriend van me gevraagd om even pk 13/14 voor me te halen bij een growshop (gezien er bij mij in de buurt geen zijn)
                    Nu had hij een proef setje van APTUS gekregen, deze gebruik ik nu al voor mijn 3 planten die nu af staan te bloeien, maar deze ga ik dus ook voor mijn micro kweek gebruiken.
                    Gratis voeding is natuurlijk ideaal voor een low budget kweekje hehe.

                    als basis voeding krijgen de dames Plagron Terra groei en bloei.
                    Verder gaan ze volgens schema krijgen tijdens groei:

                    Start Booster
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=2

                    Regulator
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=1

                    Tijdens bloei:

                    CaMg Boost
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=5

                    Super-PK
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=1

                    K-Boost
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=4

                    Top-Booster
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=3

                    Enzyme+
                    http://www.aptus-holland.com/index.p...lang=nl&item=6

                    Ik heb nog een budget ph meter voor de aarde te meten gehaald, zal wel niet superaccuraat zijn voor dat geld maar een indicatie is prima, de rest moet maar op gevoel. Werkt dusver perfect voor mijn white widowtjes:

                    offtopic pics van mijn raamplantjes
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                      weer wat gegroeid
                      Foto's-0146.jpg

                      aangevuld met aarde
                      Foto's-0147.jpg

                      bordjes erop (dit kwam ik tegen in een andere post leek me wel effectief)
                      Foto's-0148.jpg
                      Foto's-0149.jpg
                      Last edited by Hungry_Beaver; 30 September 2010, 14:09.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                        Vandaag mogen de kinders even lekker een paar uurtjes het zonnetje in
                        Foto's-0152.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                          de plantjes zijn inmiddels een week oud en staan er prima bij.
                          Tevens heb ik vandaag een webcam in de kast gehangen. deze maakt elk kwartier een foto, waar ik dan weer een leuk filmpje van ga maken.

                          Het andere voordeel is dat ik via remote desktop de plantjes kan bekijken zonder steeds weer de kast open te maken, vooral savonds is dit wel een voordeel zodat de overburen geen lichtbundel uit de kast zien komen.
                          Attached Files
                          Last edited by Hungry_Beaver; 5 October 2010, 12:40. Reden: update video link

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                            Leuk idee dat met die webcam

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

                              danku, ik zal het filmpje geregeld eens updaten.
                              Tijdens de bloeifase wil ik hetzelfde doen, gefocust op 1 top

                              Comment

                              Bezig...
                              X