Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x Jack Herer, 8 x 15 watt Spaarlamp

Even een kleine update van het filmpje.

En nog een foto van een van de zaailingen tijdens rust

Foto's-0182.jpg
    Last edited by Hungry_Beaver; 12 October 2010, 10:07. Reden: Update filmpje 3-10 tot 11-10

Comment

leuk idee ,k ga je volgen.
      remote desktop hoe heb je dat gedaan ?
      speciale webcam gekocht ?
      grttz

Comment

nah ik draai een webservertje voor een vriend van me, die staat in dezelfde muurkast als de plantjes. gewoon daarop aangesloten en dan via VNC inloggen.

Nog even foto's van vandaag, de bovenste is met lampen uit
        Cam0Pic10-06-10 14.39.08.jpg

Cam0Pic10-06-10 22.19.02.jpg
        Last edited by Hungry_Beaver; 6 October 2010, 22:33. Reden: picca's toevoegen

Comment

bestaat er ook een optie met het prograamma vlc?

Comment

als je nou zo een filmpje doet aan het einde van je kweek dan zo dat (in mijn opinie) heel erg gaaf en mooi zijn.
            dat webcammetje vooral door laten lopen!

en natuurlijk veel plezier ik volg je!
            ik ben maar nog het begin...

Comment

@ moriskeuh

dat moet wel werken lijkt me, ben niet echt bekend met vlc.
              ik gebruik avacam om de foto's te nemen. dat is ook freeware, kun je dus periodiek foto's laten nemen of bijvoorbeeld opnemen.
              Maar je moet dan of een webcam met netwerkaansluiting hebben of een pc neerzetten met een webcam eraan en die aan je netwerk (router) hangen..
              Last edited by Hungry_Beaver; 6 October 2010, 22:45.

Comment

@ Joosie1234

Ik blijf het filmpje bijwerken, een webcam heeft alleen niet zon grote opnamehoek dus ben benieuwd hoe het gaat als de plant groter is.
                omdat met spaarlampen de lampen zo dicht op de plantjes moeten komt de cam ook automatisch dicht op de plantjes.

Ben in ieder geval erg benieuwd naar hoe de top vorming etc eruit gaat zien op zon filmpje
                uiteindelijk ga ik ook de weergavesnelheid verhogen, word het nog iets vloeiender. maar heb eerst meer foto's nodig hehe.

Comment

is die kweek 'doos' van jou eigenlijk wel brandveilig? ik zou wel sterk overweken om 15EUR uit te geven voor een paar plankjes hout ipv karton,
                  lijkt mij iets steviger en brandvaster. het kan ook zonder natuurlijk maar het is wel een optie om sterk te overwegen.

Comment

Het zal niet geschikt zijn om een hps lamp in te hangen maar spaarlampen worden niet zo heet en ze hangen niet tegen de kanten aan ofzo.
                    De fittingen voor de lampen zijn waterdicht. en de fans zitting via een pc aangesloten, bij sluiting gaat een pc direkt uit.
                    de kast is vrij stevig, er zit gewoon een houten frame in.

Al met al denk ik dat hij wel veilig is, waarschijnlijk ga ik na deze kweek toch een nieuwe setup maken. en dan iets gelikter.
                    Ik heb er in ieder geval wel over nagedacht. zie mezelf nu in ieder geval niet veel meer veranderen, lijkt me een beetje vervelend nu er al planten in staan.

Comment

ik kan je niet bevelen om het anders aan te passen maar stroom en vocht gaat nooit goed samen,
                      ik zal gewoon het zekere voor het onzekere nemen. je bouwt alvast je hok en op een dag zet je
                      je plant bij een venster ofzo (waar licht is) en dan stop je al je apparatuur (ventilators, lampen,
                      webcam enz.) in je nieuwe hok. het kost een paar Euro maar het is wel meteen een stuk veiliger
                      in mijn opinie. misschien de binnenkant ff raken met wat witte verf. draden ff organizeren ziet er
                      ook een stuk beter uit. maar voel je vooral niet gedwongen maar dit is hoe ik het zou aanpakken.

Comment

we zullen zien, ik denk dat het voorlopig zo gaat blijven.
                        Als ik het toch ga veranderen komt het hier vanzelf voorbij

Comment

Ach, als straks je huis affikt, heb je in ieder geval de foto's nog!

Comment

Plantjes zijn weer lekker bezig geweest vannacht

Foto's-0187.jpgFoto's-0188.jpg

Greetz
                            Last edited by Hungry_Beaver; 9 October 2010, 19:59.

Comment

Update:

De doos is nu een kist, Moet de bovenkant nog even lichtdicht maken, gister te laat om nog te zagen ivm geluidsoverlast.

De grootte is nu 40x40x120 smaller dus, de rest van de setup is hetzelfde gebleven.

IMG0007A.jpgIMG0008A.jpg

En de plantjes doen het prima,
                              IMG0006A.jpgIMG0002A.jpg

Greetz

Comment

Wat een prachtige video... echt heel leuk. Bij de meeste van deze video's beweegt de plant nogal (meestal door een ventilator), maar hier zie je hem gewoon bijna stil staan en groeien waar je bij staat. Dat gaat echt in een geweldig tempo, ongelofelijk gewoon!

Comment

Bezig...
                                X