Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e kweekverslag onder gewone LED lampen (Hydro / Eb&Vloed) 2x Black Widow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 3e kweekverslag onder gewone LED lampen (Hydro / Eb&Vloed) 2x Black Widow

    Korting op 420shop
    Na alle warmte zijn we weer begonnen met een binnenkweekje, deze keer heb ik m'n Eb&Vloed systeempje dat ik aan het bouwen was tijdens de 2e kweekje (zie kweekverslag) in bedrijf genomen.

    Tot nu toe moet ik zeggen dat dat goed bevalt, geen zorgen meer of ik nou teveel of te weinig water geef. Voor mij blijft dat nou eenmaal lastig


    Setup:

    Tentje: 60x60x140
    Afzuig: 800m3/h en variac
    Filter: 250m3/h (na de laatste upgrade afzuig is deze dus te klein)
    8x 18w LED 3000K 1350lumen
    4x 18w LED 6500K 1350lumen
    (totaal 216w / 16.200 lumen)
    Licht/donker: groei: 16/08 bloei: 12/12

    Hydro: DIY Eb&Vloed systeempje
    Medium: Steenwol
    Voeding: Plagron 100%hydro A&B
    B'cuzz Silic Boost

    Planten:

    Black Widow
    Merk Huismerk
    Genetica Voornamelijk sativa
    Soort Feminised
    Bloeitijd 8 - 9 weken
    Autoflower zaadje tot oogst N.v.t. geen autoflower
    Oogstmaand buiten Begin oktober
    Opbrengst binnen Hoog
    Opbrengst buiten Hoog
    Binnen en buiten Binnen en buiten
    Hoogte plant binnen 50 - 100 cm
    Hoogte plant buiten 150 - 200 cm
    Medicinale Cannabis Bij depressie, Bij pijn, Bij stress
    Moeilijkheidsgraad Makkelijk
    THC gehalte Hoog THC
    CBD gehalte Niet bekend
    Effect na gebruik Actief, Creatief
    White Widow CBD
    Merk Huismerk
    Genetica 50/50 sativa indica
    Soort Feminised
    Bloeitijd 8 - 9 weken
    Autoflower zaadje tot oogst N.v.t. geen autoflower
    Oogstmaand buiten Eind september
    Opbrengst binnen Hoog
    Opbrengst buiten Hoog
    Binnen en buiten Binnen en buiten
    Hoogte plant binnen Niet bekend
    Hoogte plant buiten Niet bekend
    Medicinale Cannabis Bij stress
    Moeilijkheidsgraad Makkelijk
    THC gehalte Laag THC
    CBD gehalte Hoog CBD
    Effect na gebruik Mild
    We zijn al een paar weken onderweg en helaas zijn de Whit Widows CBD niets geworden, van de 5 liet er slechts 1 een klein stukje wortel zien maar is verder niet uit het steenwol plugje gekomen terwijl de Black Widows eruit schoten.

    We gaan dus proberen de oppervlakte van 50x50 scrognet te vullen met 2 plantjes, gezien hoe ze groeien op hydro denk ik haast dat 4 planten zoals de bedoeling was misschien wel teveel zou zijn geweest achteraf........ we gaan het zien.

    De eerste week heb ik aangehouden:

    EC kraanwater 0.5
    EC met voeding 1.0
    pH 5.7

    Vanaf de tweede week:
    EC met voeding 1.5
    pH 5.7

    Op onderstaande foto's zijn ze net wakker vandaar dat het blad nog wat naar beneden hangt


    IMG_1357.jpg IMG_1358.jpg IMG_1359.jpg

    Op de uiterste puntjes zie ik wat verbranding die, naar mijn mening, wijzen op overvoeding dus ik durf nog even de EC niet te verhogen zoals het Plagron kweekschema dat aangeeft....... Denk ik dat goed?


    2e
    3e

    #2
    Dat denk je goed, sommige soorten zijn gevoeliger voor hoog ec dan andere, berry bomb is er ook zo een, terwijl bubba's gift vrolijk door gaat.

    Dat is een nadeel van verschillende soorten en 1 voedingsvat.

    En ook op steenwolblokjes kunnen ontkiemde zaden nog te nat staan en wortelrot krijgen, dan zijn de wortels niet meer wit, maar geel/bruin en papperig als je ze eruit haalt voor controle.

    En op scrog had je met 4 planten eerder op 12/12 kunnen gaan.

    Comment


      #3
      Thx @Rreppellsteeltjam voor je uitgebreide reactie. Ik was er al bang voor..... voorlopig maar niet de EC verhogen dus
      Dat van dat te nat staan in de stekblokjes wist ik ook nog niet, wel iets om rekening mee te houden in de toekomst
      2e
      3e

      Comment


        #4
        Hey!

        Ik denk niet dat je een overvoedingsprobleem hebt. Kiemlingen kunnen al verder met een EC van 1.0. Jij hebt grotere plantjes, die 1.0 lijkt mij dus wat te weinig.

        Ook snap ik de verhoging van 0.5 niet. Waarom per week 0.5 omhoog en niet 0.1 of 0.2?

        Comment


        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Sommige soorten zijn zeker gevoeliger, voornamelijk sativa's! Maar een EC van 1.0 is niet hoog. Verbrande bladpunten in combinatie met gele bladeren is zelden een voedingsoverschot.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dus jij zegt meer, maar even uitproberen bij 1 plantje, gewoon voor de zekerheid.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Die EC van 1.0 was in de eerste week gerekend van het moment dat ze boven de steenwol kwamen piepen. Toen ze een week boven waren ben ik naar een EC van 1.5 gegaan, daar had misschien een stapje tussen gekund inderdaad.
          Op de foto zitten ze in de 4e week groei en nog steeds op een EC van 1.5, de verbrande bladpuntjes zijn minimaal en met het licht uit zijn ze wel mooi groen. In het licht lijken ze veel lichter
          Inmiddels zitten we nu begin 5e week, nieuw blad zonder verbrande puntjes, EC naar 1.6 dus zitten we weer terug op schema.
          Black Widow is voornamelijk Sativa dus dat in combinatie met een verhoging met 0.5 verklaart misschien die verbrande puntjes?
          Last edited by EasyW; 21 September 2019, 02:37.

        #5
        Ik schaam me dood dit is de eerste update en ze staan nu al vier weken in bloei…. druk druk en wat vliegt de tijd.

        Maar hoe gaat het nu met de plantjes....... nou die gaan best goed kan ik melden;

        Er zijn wel een paar dingetjes die ik de volgende ronde anders ga doen;Het Eb&Vloed systeempje bevalt me goed tot nu toe, de planten groeien stevig en als je een paar keer het water hebt ververst wordt je er steeds handiger in en is het een fluitje van een cent.

        Vanaf de laatste keer heb ik het schema van Plagron gewoon aan kunnen houden, af en tot hier en daar een geel bladpuntje hunnen spotten maar verder niets bijzonders totdat ze de lampen gingen raken natuurlijk. Tot werd het wat te warm voor de bovenste bladeren met de schade die daar bij hoort…….. niets aan te doen, lampen nog een klein beetje hoger kunnen knutselen door het filter wat strakker tegen de bovenkant te klemmen maar dat is het dan wel.

        De foto's zijn van vorige week want die had ik alvast gemaakt met de intentie deze update toen te schrijven

        IMG_1471.jpeg IMG_1472.jpeg IMG_1474.jpeg IMG_1475.jpeg IMG_1476.jpeg
        Attached Files
        2e
        3e

        Comment


          #6
          Ziet er goed uit ! Lekker bezig

          Comment


            #7
            Vraag me af hoe het gelukt is met je eb en vloed
            Buitenkweek 2019

            Comment


            • EasyW
              EasyW commented
              Editing a comment
              Tja, slecht van me om m'n kweekverslag niet af te maken......... ik loop wat te tobben met gezondheidsproblemen en binnen een paar weken mag ik komen logeren in het ziekenhuis nadat ze me hebben geopereerd. Ik kan vast verklappen dat ik, ondanks alles, deze kweek wel af heb kunnen maken en dat de volgende over een paar maanden na m'n revalidatie weer een Eb en Vloed wordt....... Ik zal m'n verslag nog afmaken met vermelding van het behaalde resultaat en beloof dat ik het volgende verslag weer beter ga bijhouden

            • Lambalski
              Lambalski commented
              Editing a comment
              Aiiii... Das niet zo mooi om te horen. Sterkte en beterschap!

            #8
            Door wat gezondheidsproblemen is het er niet meer van gekomen dit verslag netjes bij te blijven houden helaas

            Wel heb ik de kweek zelf af kunnen maken en, naar mijn mening, is het best aardig gelukt. Aardig want ik had gehoopt ze helemaal tot het eind groen te kunnen houden en dat is toch nog niet helemaal gelukt. Doordat ik de planten niet heb vastgebonden op het net maar er alleen steeds terug onder heb gestoken (en dat ook nog eens niet lang genoeg heb volgehouden) zijn ze te hoog doorgeschoten en kwamen de toppen tot tegen de lampen met alle gevolgen van dien.

            Dat gaan we volgende ronde (over een paar maanden als ik weer hersteld ben van de komende operatie) anders doen. Het filter gaat buiten de tent (inline filter) en de lampen ga ik vervangen door een Quantum Board (HLG 100 V2) zodat ik een hoop hoogte win. En ik ga ook proberen de planten beter en langer op het net te binden

            Het Eb en Vloed systeem heeft goed gewerkt en dat blijft dan ook, voor mij was het altijd tobben met teveel of te weinig water...... daar zijn natuurlijk meerdere oplossingen voor maar dit is voor mij een prettige.

            Wat was het uiteindelijke resultaat: Er bleven dus 2 planten over (Black Widow) met verschroeide toppen tegen de lampen maar........ toch nog bijna 90 gram (droog) mooie toppen kunnen oogsten en bijna net zoveel grammen kleine topjes die geen direct licht hebben mogen krijgen.

            Ik ben er meer dan tevreden mee maar het kan ongetwijfeld beter......

            Onderstaande foto's zijn genomen vlak voor de oogst en zoals te zien was het toen volop herfst.....


            IMG_1557.jpeg IMG_1555.jpeg IMG_1554.jpeg IMG_1556.jpeg IMG_1558.jpeg


            2e
            3e

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Hoe kan het dat die bladeren kaarsrecht omhoog staan? Vooral op de derde foto

              Gelukkig heb je dit kweekje nog tot een goed einde kunnen brengen. Sterkte met de huidige situatie en ook alvast sterkte en succes met de operatie en revalidatie!

            • EasyW
              EasyW commented
              Editing a comment
              Dank je Kroket, met een beetje geluk ben ik ergens in het begin van de zomer wel weer mobiel genoeg om een kweekje te starten met 2 plantjes, kort voorgroeien en dan op 12/12 zodat ik niet hoef te scroggen om ze laag te houden. Nu maar duimen dat we niet teveel hittegolven krijgen aankomende zomer

            #9
            Idd apart van dat blad heb je te harde vind of een veel te warme tent gehad ofzo?
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #10
              Ik denk dat de bladeren zo omhoog hebben gestaan omdat de warmte direct onder de lamp te hoog is geweest. Zou dat kunnen? De lampen konden helaas niet verder omhoog waardoor er blad en toppen zijn verschroeid.
              2e
              3e

              Comment


                #11
                Lichtstress denk ik.
                Te dicht bij de lampen : https://www.growweedeasy.com/why-are...es-pointing-up
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Bedankt hiervoor.... ik klikte de link aan en ging gelijk terug naar mijn verslag om te vergelijken..... mijn lamp moet dus wat hoger.

                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Thx Q, dan ben ik op de goede weg als ik meer ruimte schep in de hoogte

                #12
                Het duurt nog even voor ik weer kan beginnen aan een kweekje dus ik kan er nog wel even over nadenken........ HLG Quantumboard of G-Tools G-Bars.

                Schermafbeelding 2020-02-27 om 10.42.55.png
                HLG 100V2

                Schermafbeelding 2020-02-27 om 11.00.05.png

                HLG 135V2
                Schermafbeelding 2020-02-27 om 10.44.02.png
                G-Tools G Bars 100W

                Schermafbeelding 2020-02-27 om 10.41.10.png

                G-Tools G Bars 150W


                - Met beide lampen heb ik leuke kweekverslagen kunnen vinden dus dat maakt het niet makkelijker.....
                - De Bars kan ik gewoon in NL bestellen, dat is wel makkelijker mocht er iets kapot aan gaan....
                - Ik twijfel over 100W........ de Bars zijn er ook in 150W en de HLG in 135W (Licht = Gewicht dus dat is mogelijk weer een + voor de Bars)
                - De Bars zijn wat breder dus is ook de spreiding (denk ik) iets breder ten opzichte van de HLG
                - De HLG is iets voordeliger in aanschaf maar dat verschil wordt weer kleiner door de verzendkosten (de Bars worden gratis verzonden)
                - Ik kan even niet knutselen deze keer, beide zijn plug and play

                Kleine voorsprong dus voor de G Bars tot nu toe......... maar ik kom er nog niet uit

                Het aller belangrijkste is natuurlijk dat ik er straks lekker onder kan kweken in m'n 60x60x140 tentje met m'n mini eb en vloed systeempje

                Iemand zin om te vertellen welke hij of zij zou kiezen om in een tentje van 60X60 te kweken?

                Alvast bedankt
                Attached Files
                Last edited by EasyW; 27 February 2020, 11:39.
                2e
                3e

                Comment


                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  Je kan de QB bestellen en via Spanje laten verzenden.
                  Invoerkosten hoor ik vrij weinig over. Mijn eigen ervaring is dat ze het op 38,50USD zetten zodat je dus geen belasting er over betaald.

                  “We declare USD38.5 of the value , kindly noted”

                  Of het echt zo is, kan ik je in paar dagen laten weten.

                  De QB die je bestelt bij een rubol of gtools zijn het zelfde als die van China.. Dus als die kapot is moet die ook daar heen. Snap het wel hoor daar nie van.

                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Als ze uit Spanje verzonden worden is dat binnen de EU en betaal je inderdaad geen invoerrechten. Als ze vanuit China verzonden worden met 38,50USD betaal je nog steeds BTW maar geen invoerrechten zeg ik even uit m'n hoofd. Onder de 21 euro betaal je niets maar ze zijn natuurlijk niet achterlijk bij de douane. Er glipt genoeg doorheen dus hopelijk heb je geluk en betaal je hoe dan ook niets

                  Als je een QB in NL koopt die defect gaat binnen de garantie is de verkoper verantwoordelijk voor reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn en komt 'ie niet weg met terugsturen naar China hoor....... dat proberen ze misschien wel maar dat hoef je niet te accepteren.....

                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  Achja we zien wel.
                  Anders nie goe geld terug

                #13
                Ik zou weleens een goeie en vooral duidelijke foto willen zien van die g-bars.
                Ik heb zoiets boven m’n aquarium en dat harde plastic wat over de leds zit bij die dingen die ik heb is best gevoelig voor kalkaanslag.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  TOP kelderkastje Ik meende in je kweekverslag te lezen dat jij ze ook had inderdaad, ik begrijp dat als de plastic covers problemen gaan geven ze er dus wel uit te knutselen zijn? Dan is het ook mogelijk ze te polijsten waarschijnlijk

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Vermoedelijk, ik vond het wel fijn dat er wat gedruppeld en wild gewaterd mag worden. Maar ik breng graag in beeld wat jullie willen weten.

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Bij een aquarium hangen de druppels ook aan de lamp (als die uit staat). Met de lamp aan verdampen die druppels weer en heb je al snel last van aanslag.
                  Denk dat het boven planten wel meevalt / niet gebeurd

                #14
                Schermafbeelding 2020-02-27 om 13.35.42.png
                Ik denk dat QnQ zo iets zou willen hebben maar dan meer detail van de plastic kap die voor de leds zitten......... dat wordt op je rug onder de lampen kruipen kelderkastje
                2e
                3e

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ja precies.
                  Nou is er waarschijnlijk niet zoveel aan te zien als ze nieuw zijn maar na een paar kweekjes is dat misschien een aandachtspuntje.

                #15
                20200227_173854.jpg 20200227_173859.jpg 20200227_173913.jpg 20200227_174235.jpg
                20200227_174253.jpg zijn nu ip65 geschikt voor buiten in principe. Dat zijn de 80cm bars niet.

                Ik zal verslag uitbrengen dan, mocht het nu behoorlijk helder plastiek ooit 'milky' worden.

                Nu zijn ze bijna 2 rondes ver.
                Last edited by kelderkastje; 27 February 2020, 18:08.

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
              Bezig...
              X