Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ja dat was een voorgroeikweek, nu zit ie in grow cylinder met 14,4 watt (Na het overplanten)

    Tja bij voorgroeikweekset groeit ie normaal zonder strek maar daarna houdt de groei op omdat de plantje steeds natte voeten krijgt daarom heb ik het overgepot zodat de plantje niet te natte voet krijg en af en toe wat luchtje kan scheppen als de aarde bijna droog is..

    De plantje groeit nu dagelijks nieuwe nodes. Gister 3e node en vandaag alweer 4e die eraan komt.

    Comment


      #17
      Groeit goed in vergelijking met vorige week.
      Ik vind het een mooi experiment en het heeft zich al eerder bewezen.
      Lekker doorgaan
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Ja, altijd leuk zulke rondjes, leuk kijk en leesvoer
        Succes!
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #19
          48 dagen na de ontkieming.

          Pistels waargenomen.

          Ik was een tijdje even afwezig geweest, tijdelijk blindheid geweest als gevolg van de verdoving in mijn ogen ivm ooglaseren.
          SInds woensdag ben ik volledig hersteld en mijn zichtvermogen is weer 100%.

          Vorig week zag de plantje er niet zo florisant uit, de bladeren lijkt zich lichter te worden.
          4 dagen geleden heb ik haar een groeivoeding gegeven.
          Nu ziet er bovenaan de kleur er beter uit en ik constateer dat er pistels uit alle oksels en aan de top tevoorschijnkomt.
          Van een echte bloeifase is nog niet van sprake denk ik. Blijf nog een of 2 weekjes groeivoeding geven.
          Vorig week was deze plantje amper 7 cm hoog, nu net opgemeten, bijna 10 cm en 5 nodes verder.

          En ik hou de oksels en topje steeds in gaten dat de plant niet een herma wordt - de kans is hierop wel aanwezig toen deze plantje al een paar keer stress-situaties ervaarden.

          De foto's:
          Resize Image_1573940684136.jpg Resize Image_1573940787099.jpg Resize Image_1573940733620.jpg

          Comment


            #20
            Ze heeft precies wat te nat gestaan
            En ik zou op letten met die voeding.
            Auto? Meestal nogal klein ook mijn ervaring.
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Zijn nickname is DwarfGuy2019 . Misschien wil hij juist kleine plantjes kweken en gaat hij niet voor de oogst?


            • Jamzieman
              Jamzieman commented
              Editing a comment
              Wie weet

            • DwarfGuy2019
              DwarfGuy2019 commented
              Editing a comment
              Edit: Correctie mbt lengte.

              Reacties op bovenstaand:
              Inderdaad, een puur experimenteel, en mijn nick is ontleend aan de naam van RQS Royal Dwarf, de Dwarf dus.

              Bij mijn vorige ronde ging er een en ander goed mis met de groei, en was amper 15 cm - maar leverde wel 7gr nat op en dus 5 gram droog.

              Ditmaal is deze 10 cm hoog, oh wacht, zojuist opgemeten, inmiddels circa 11.5cm geworden.

              Inderdaad gaat me niet om de opbrengst, maar de mogelijkheid van dit soort microkweek toetsen met minimale materialen en afmetingen.
              Laten we het maar een Nano-kweek noemen, een nieuwe categorie he ? (grapje hoor)
              Last edited by DwarfGuy2019; 18 November 2019, 22:31.

            #21
            Oorspronkelijk geplaatst door Jamzieman View Post
            Ze heeft precies wat te nat gestaan
            En ik zou op letten met die voeding.
            Auto? Meestal nogal klein ook mijn ervaring.

            Nee, deze plant had in deze pot niet last van natte voeten gehad, alles afgemeten en veelvuldig gecheckt.
            Maar zag het niet in dat de lobblaadjes reeds al verteerd. dus stikstof insufficientie en haalde dus de stoffen bij de onderste 1 en 3 vingerige blaadjes vandaan, denk ik.

            De probleem werd verholpen middels door 1mL groeivoeding bij 250mL gevoegd, klaart de boel weer op.
            En in deze stadium geef ik niet meer dan 1 mL voeding bij de waterings-ronde.

            Als de plantgroei in de komende tijd gestagneerd wordt, ga ik overschakelen op bloeivoeding.
            Last edited by DwarfGuy2019; 18 November 2019, 22:02.

            Comment


            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              Als je 1ml op 250ml water geeft dan komt dat neer op 4ml per liter water.
              Wat je zegt klopt dus niet. Ik zou rustig opbouwen met de groeivoeding

              Mooie opzet wel. Altijd interessant zulke kweekjes!

            #22
            Als ik het goed lees, nu 6 weken ongeveer?
            De kans is groot dat ze volgende week in
            de bloei schieten die afjes toch?

            Comment


              #23
              Even reacties op 2 voorgaande berichten:
              colori Oeps idd mijn fout... ik dacht dat een verhouding van 1:250 was.
              Gelukkig de komende dagen alleen maar water geven. dit lijkt me voldoende.

              Mijn plantje groeit nog steeds, momenteel 12.5cm gemeten.

              @ipie
              Ja bijna wel, pistels groeien nu uit alle oksels en in de top, inmiddels 6 node verder... dat belooft een goede resultaatje, de vorige ronde was 15cm hoog en een paar bloeiknoppen. Bij deze huidige plantje verschijnt er meerdere bloeiknoppen, veel meer dan de vorige exemplaar.
              Last edited by DwarfGuy2019; 21 November 2019, 13:12.

              Comment


                #24
                Hey, mijn microkweek gaat nog steeds heel goed. inmiddels pakweg 15cm hoog geworden. wordt niet breed maar recht omhoog. En veel toppen langs de stam en bovenop. Deze dame wordt voller.

                Vanavond even fotos posten...

                Groetjes DwarfGuy

                Comment


                  #25
                  8 Weken en 2 dagen - 58 dagen.
                  In bloeifase.


                  Hoi hier nogmaals de fotos van mijn plantje.
                  Hij groeit nog steeds beetje door, inmiddels op 16 cm hoog, zij blijft rank en veel jonge toppenontwikkelingen.

                  Resize Image_1574835815430.jpg Resize Image_1574835773310.jpg

                  Comment


                    #26
                    Ik volg...

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Pas op dat het geen stalking wordt!!

                    #27
                    IMG_20191215_142112.jpg Dag 76 na de ontkieming.

                    Ik keek er wel dagelijks en verzorg ze ook dagelijks,
                    maar had geen tijd of gelegenheid om verslag te plaatsen.

                    Maargoed, de plantje zit nu overduidelijk in de 'herfst'-fase. Alle bladeren begint te vergelen, maar de suikerbladen en de toppen bleef mooi groen en de toppen ontwikkelen zich nog gestaag, vooral langs de hoofdstam.

                    Er vormen dikke trichomen rondom de toppen
                    De pistels begint ook al te omkleuren, maar dat zegt natuurlijk niks over de trichomen, het zal wel poosje duren voordat de trichromen omkleurt.
                    Dus ik zal binnenkort snel een bridgecamera met een omkeerlens erop pakken en op de trichromen controleren.

                    De foto's .
                    IMG_20191215_142053.jpg IMG_20191215_142112.jpg IMG_20191215_142041.jpg IMG_20191215_142104.jpg
                    ​​​
                    Attached Files

                    Comment


                      #28
                      Vind ik wel cool

                      Comment


                        #29
                        Week 13 en 1 dag na ontkieming.
                        Bijna klaar voor de oogst.

                        3 vingers dikke top, 18 cm hoog, van stam tot aan top.
                        Vergeelde bladen verwijderd, nog levende vergeelde suikerbladen eraan laten zitten.

                        ​​​​​​Voor de behandeling:
                        Resize Image_1577792401763.jpg
                        Na de behandeling, het ziet er overzichtelijk uit.
                        Resize Image_1577792482558.jpg

                        Comment


                        #30
                        Paar dagen te laat!
                        Was mooie kerstboom geweest!

                        Beste wensen....

                        Comment

                        Bezig...
                        X