Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x AK47 / 2 x Big Devil (allemaal autoflowers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2 x AK47 / 2 x Big Devil (allemaal autoflowers)

    Korting op 420shop
    Hoi Allemaal,

    Ik ben sinds een weekje begonnen met een kweekje, de eerste waar ik verslag doe maar niet de eerste keer in het algemeen, wel heb ik weinig (binnen)ervaring dus geef gerust aan als je denkt dat dingen beter/anders kunnen!

    Allereerst wat voor kweekje is het, een micro/led kweek, en wel omdat het zuinig moet zijn en het niet te veel ruimte in mag nemen, toch hoop ik met de opbrengst wel even vooruit te kunnen. Gezien ik niet dagelijks (meer) blow is daar gelukkig ook niet heel veel voor nodog.

    Hiervoor heb ik gekozen voor een secret jardin 60x60x170 (ds60), met daarin 4 potten van 18 liter die per stuk net geen 30x30 zijn en dus bijna perfect passen. Als lamp heb ik nu een viparspecter v600 hangen (met 1 modus aan dus +-130watt verbruik). En ee n 250kuub filter en een buisventilator om de lucht te verversen en de geur te bestrijden.

    Als grond ben ik voor biobizz lightmix gegaan, en heb om te voeden de starterskit van sannie in gebruik.

    De plantjes zijn restzaadjes (fem. auto) van de planten die ik buiten had in de zomer. Ik heb 2 maal AK47 (auto) en 2 maal Big Devil (auto) op laten komen (en 1 reserve Ak47 voor als er een zaadje niet uit zou komen).

    Ondertussen zijn ze allen opgekomen en daarmee ook de eerst foto, precies 1 week nadat ik ze in de watten heb gelegd (letterlijk en figuurlijk), op dit moment is de temp 27.5 graden met een luchtvochtigheid van 50%.
    20191006_122136-864x1152.jpg
    Last edited by DikkeJay; 7 October 2019, 07:24.

    #2
    Succes, ziet er goed uit.....

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Dank je wel!

    #3
    Is de rest van de leds rood/paars ?
    Ik weet niet wat de ervaring van anderen is met deze lamp, maar ik zelf zou meteen zoveel mogelijk licht erop zetten.
    Juist zaailingen en juist autoflowers hebben een bom licht nodig in het begin voor een goeie start.

    Je snapt dat die autoflowers niet zo veel gaan opbrengen als je straks de lamp op 12/12 zet om die andere in bloei te krijgen ?

    Voila, tentje ziet er netjes uit, succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Ja dat klopt, de rest is meer rood voor de bloei, kon helaas niet heel veel real world ervaringen vinden van de lamp.

      Gezien het nu 27 graden is zal ik de lamp dan wel wat extra afstand moeten geven, maar ik ga de bloei LEDs ook aan zetten, dank je voor het advies.

      Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was (dus heb het eerste berichtje wat aangepast), maar alle 4 de planten zijn auto flowers, dus naar 12/12 schakelen is er niet bij deze kweek.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah ok, dat stond er niet bij inderdaad, dan is dat geen probleem.

    #4
    Heel veel succes gewenst!

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #5
      Heb je pH meter?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Met de Sannie methode (buffertabs, bacto etc etc....) is het volgens mij niet de bedoeling en niet nodig dat je de pH gaat aanpassen.
        Het kan wel, Plagron heeft hiervoor Lemon kick bijvoorbeeld.
        Last edited by QnQ; 9 October 2019, 10:47.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik wou het alleen effe checken, maar OudHollander heeft ook die lemon kick, wat gewoon citroenzuur is, maar die is niet echt tevreden over de stabiliteit van zijn ph in zijn voedingsvaatje.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Citroen of azijn zijn ook niet geschikt voor in een vaatje. Dat moet je meteen geven en opmaken.
        Had hij m’n oude kweekverslagen doorgelezen had hij dat geweten

      #6
      Kleine update, alle plantjes groeien redelijk gelijk, ik heb er alleen 1 met lelijke vlekken op de eerste bladeren, gekke is dat ze allemaal dezelfde behandeling krijgen.

      20191009_074345-756x1008.jpg

      Zo vroeg al wat geks met dat plantje, het lijkt op calcium-tekort, wat opzich wel gek is met het vrij harde kraanwater hier, hier is de analyze van pwn zelf van afgelopen kwartaal voor mijn gebied: https://www.pwn.nl/sites/default/fil...2e_kw_2019.pdf

      Dan ook nog een overzichtsfoto:
      20191009_074327-756x1008.jpg

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Lekker hoor succes gewenst. Ben ook bezig met autoflowers onder lampen. Ik draai een 24/0 lichtregime en dat valt tot nu toe niet tegen. Op hoeveel uren staan jouw lampen?

        Qua het bladprobleem kan ik je denk ik niet echt helpen omdat ik een kweeknoob ben maar ik had ook bladproblemen bij de zaailingen (Omgeknakt lobblaadje) de bladeren die er op volgden hadden geen problemen.


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Ik heb ze op 18/6 zodat ze nog wel eventjes rust hebben, jij ook succes met je kweek!

      #7
      Je geeft nu wel een nadere locatie van waar je woont eh...maar ik neem aan dat je dat geen probleem vind.
      Tekorten heb je nog niet.
      Die vlekken kan ik niet ontcijferen op je foto's met dat rare licht
      In het begin van de kweek zijn gele vlekken met bruine rand meestal een teken dat ze afgelopen dagen een keer te nat gestaan hebben.
      Ze lijken nu wat droog, de aarde komt los van de pot.
      Geef je ruim om de plantjes heen water ? (niet op de plantjes)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Was weloverwogen, het gaat om dat het water uit leverstation Bergen komt, dat levert pwn aan half Noord Holland

        Ik zou idd nooit op de plantjes water gieten en er redelijk omheen (beetje in spiraalvorm van in de buurt van de plant naar de randen toe). Denk ook dat ze weer aan wat water toe zijn maar ben vanavond pas thuis.

        Mogelijk heb ik inderdaad initieel te veel gegeven, de nieuwe blaadjes lijken ook gezond te zijn. Ik kijk het even aan.

      #8
      QnQ, zo beter te zien? Beetje gespeeld met de witbalans.20191009_112327.jpg

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yeah, dat kan gewoon van een keer te nat staan zijn

      #9
      De dames staan er weer lekker bij, het lelijke eendje doet het ook niet verkeerd, de nieuwe internodes hebben geen vlekken op de bladeren

      20191012_151823-756x1008.jpg

      De rest mag er ook wel zijn hoor:
      20191012_151813-756x1008.jpg 20191012_151818-756x1008.jpg
      20191012_151808-756x1008.jpg

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Fijn dat de nieuwe bladeren het wel goed doen! Ze staan er lekker bij. Ik weet nog goed dat ze er zo bij stonden bij mij een paar weekjes geleden. (Mijn eerste kweekje)


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        kweek0r
        Last edited by DikkeJay; 13 October 2019, 10:24.

      #10
      Tijd voor een GIFje! Met een foto van gisteren en vandaag, hoewel ik ze op het oog wat stil vond staan bewijst het GIFje denk ik wel het tegendeel, sta er echt van te kijken, misschien kijk ik er te vaak naar waardoor ik het verschil niet meer zie!

      giphy.gif


      Tevens ben ik bezig met een monitoring te maken om de vochtigheid van de aarde in de gaten te houden. Waar zou ik een topic moeten maken als ik dat uit wil leggen aan andere mensen hier? Evenals de (android) smartphone die ik nu als (remote) camera gebruik, hoe iedereen die wat minder affiniteit met techniek heeft dit toch gewoon kan gebruiken is wel leuk om ergens uit te leggen.

      grafiek.jpg

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rs-en-internet
        denk ik ?

      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        QnQ thx! raar dat ik dat niet heb kunnen vinden, als ik het een beetje stabiel heb dan ga ik daar een topic maken voor de soil moisture grafiek en het gebruiken van een oude smartphone.

        Lastige is dat ik graag iets online zet waar je dingen heen kan versturen maarja als ik dat hier post met een domeinnaam op mijn naam is dat .... niet zo slim

      #11
      UPDATE:

      Nou ze staan lekker hoor! Het lijkt allemaal goed te gaan, 1 plantje had even wat van die roestvlekjes, maar zette niet door dus daar heb ik jullie niet voor lastig gevallen.

      Echter zie ik net onder mijn bladerendek blaadjes die er niet helemaal geweldig uit zien, daar maak ik me iets meer zorgen over. Ik nijg naar een tekort aan ijzer of mangaan, waar die 2de vaker voor komt dus en die 1ste op aarde bijna niet (pin me er niet op vast dit is wat ik zelf weer heb gelezen). Het op vrij jonge/nieuwe scheuten te vinden onder de hoofdbladeren.

      20191021_091658.jpg

      Verder nog een mooi overzicht, het valt me op hoe ver ze uit elkaar lopen, de 2 kleintjes die ik vooraan heb gezet lijken niet echt een inhaalslag te slaan hoewel ze in internodes niet echt achter lopen, doen ze dat wel in uitdijing in de breedte.

      photoaf-1080x810.jpg

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ik zie dat je iets hebt gemaakt om grondvocht mee door te meten? Onthoud wel dat je het maar bij een plant doet en de andere planten ook andere waterbehoeftes hebben. Je kunt dan niet uit die ene grafiek aflezen of de andere planten ook water nodig hebben.

        Wel een gaaf ding! Is het een arduino of een raspberry pi?


      #12
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als ik genoeg grond voorbereid heb maak ik zelfs een bergje dat boven de pot uitsteekt

      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        kweek0r ja ik zag het, zei het al eerder, ik volg je en dan zie waar ik de komende 1 a 2 weken tegenaan ga lopen

        En wat er bij zit is een nodemcu das een arduino-based ding met wifi, dus stroomkabel er in en gaan.

        Ja voor te testen is 1 pot genoeg, wil (optioneel) licht/luchtvochtigheid en temp er ook mee gaan loggen.

        Heb een dimbare lamp en dacht zelfs het licht te gaan regelen met dat ding, maar dat schijnt wel lastig te zijn, wordt het te warm dan wat zachter zetten, wordt het te koud dan wat harder zetten zegmaar.

        QnQ bergtoppen it is de volgende keer!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Super interessant al die techniek!


      #13
      Kan het niet laten Hierbij nog een GIFje van de afgelopen 9 dagen:


      Ze hangen nog steeds, de drooglegging continues!

      Groeien als kool lijkt mij een understatement, volgens mij groeit kool niet zo snel.

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja ik til ze nu elke dag op en voel of ze water nodig hebben. Dat 3 weken geen water doe ik ook niet opnieuw en het waren ook kleine plantjes (Nu hebben ze al om de dag water nodig) Maar ik wilde graag het water geven onder de knie krijgen. Tevens had ik bedacht dat als je niet vroeg bijwaterd de wortels opzoek moeten naar water waardoor je dus betere wortelgroei krijgt. Maar dit is maar een theorie haha.


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        kweek0r dat moet ik ook eerst maar onder de knie krijgen, echter voor mijn timelapse wil ik de potten het liefste niet her-/verplaatsen.

        Dat van die wortels lees ik vaker, zal wel een kern van waarheid in zitten

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Je hoeft ze maar een klein beetje op te tillen hoor.


      #14
      Houston, we have lift off!

      De bloei is gestart denk ik, gekiemde plantjes zijn nu 24 dagen boven de grond. Alle 4 de planten vertonen ze, denk sinds een dag of 2. Hoop wel dat ze nog wat gaan groeien, vindt ze erg klein xD

      20191024_173032-1008x756.jpg

      Comment


        #15
        Zit een beetje met een dubbel gevoel, alle planten hangen nog steeds, onderste linie bladeren is geel en zal eerdaags los laten, groei is er een tijdje uit dus nieuwe bladeren komen er zeker. De topjes die er kwamen zijn wel wat gegroeid maar gezien de planten niks meer voorstellen, heb ik een voorgevoel dat dat ook niet echt wat wordt/op brengt.

        volgens de sateprikkers is de grond ondering nog steeds erg vochtig.

        Ga ik dit nog een maand aanzien of ga ik met volle moed opnieuw proberen (met regulier zaad ipv auto).

        photoaf-1080x810.jpg

        Comment

        Bezig...
        X