Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e micro led cbd kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3e micro led cbd kweek

    Korting op 420shop
    Hallo JD mensen!
    Ik ben hier al een tijdje niet geweest maar ondertussen wel weer bezig geweest met een microkweekje en ik vind het leuk om dit met jullie te delen, tips en kritiek welkom! Dit is de derde kweek in mijn kastje met een binnenmaat van 31x3x90cm. Ik gebruik nog steeds een 18 watt led lampje en heb 2 pc ventilatoren zachtjes draaien. Plant staat in Plagron allmix. Setup is precies hetzelfde als de andere 2 kweekjes alleen nu geen autoflower. Het is een Pure cbd van Sweet Seeds.

    Ze is ongeveer 7 weken geleden ontkiemt en heb haar nu 3 keer flink getopt. Ik probeer de techniek mainling uit en ga voor 8 hoofdtoppen.
    Ik deel de vorderdingen tot nu toe ff in twee posts...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Ik heb heb haar in het begin aardig laten doorgroeien voor veel wortels. Het lijkt erop dat dit bijna letterlijk zijn vruchten afwerpt want na iedere keer dat ze de schaar heeft gehad groeit ze explosief! Ik zit met mijn hoogte en heb daarom gister een rooster geplaatst en heb de klok op 12 uur gezet.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #3
      Wow super netjes hoor. Dat acht keer toppen ziet er high tech uit!

      Succes met de kweek gewenst!

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Jonnie
        Jonnie commented
        Editing a comment
        Haha dankje, lijkt idd wel een drone!

      #4
      Eh, heb je hoogte genoeg?
      Denk eraan, niet te nat houden.
      Hoop dat de ruimte voldoende is.

      Succes!

      Comment


      • Jonnie
        Jonnie commented
        Editing a comment
        Lamp kan nog 40 cm omhoog, we zullen het gaan zien. Dankje!

      #5
      Ff een update, klok staat nu twee weken op 12 uur maar nog geen tekenen van bloei. Het zou nu wel zo'n beetje mogen want het begint aardig snel vol te worden. De 8 takken liggen al over elkaar heen gebonden en daarbij komen alle scheuten nu ook omhoog. Weet iemand of ik wat moet snoeien of lekker laten gaan??
      Attached Files

      Comment


        #6
        Na twee weken 12/12 zou ik niks meer snoeien.
        Je wil dat ze energie gaat steken in toppen maken en niet in nieuwe bladeren maken.
        De uitschieters kan je nog wel een keer plat leggen dan komen die lagere beter mee.

        Ze neemt er wel de tijd voor he..
        Hokje is wel helemaal donker als het licht uit is toch ?
        Ook niet storen tijdens de donker periode.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Jonnie
          Jonnie commented
          Editing a comment
          Dank! Dan laat ik bij binden vanaf nu.
          Kistje is goed lichtdicht en staat in een donkere hoek. Heb het licht van 7 uur s'ochtends tot 7 uur s'avonds aan zodat ik overdag kan loeren en het s'nachts zo donker mogelijk is.
          Helpt het ook als ik het een uurtje langer donker zet?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee dat helpt niet en dan krijgen ze overdag weer te weinig.
          De bloei zit er wel aan te komen maar het kan nog wel een weekje duren.

        #7
        De bloei zit erin!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          Netjes! Fijn kastje ook. Misschien een ietsje meer licht?

          Comment


          • Jonnie
            Jonnie commented
            Editing a comment
            Hey bedankt! Meer licht, tja dat kriebelt wel maar ik had mezelf uitgedaagd om met een minimale setup te kijken hoe ver ik kan komen.

          #9
          Nu twee weken vanaf de eerste zichtbare bloei,

          Ik geef nu regenwater met kraanwater en plagron alga bloom en heb ook een flesje green sensation voor haar klaarliggen. Weet alleen niet precies wanneer ik daar het beste mee kan beginnen? Heb de indruk ze kwa voeding nog niks tekort komt.

          De geur begon wel aardig door te zetten in huis en heb daarom achter de uitgaande ventilator een kistje gemaakt met daarin 4 lagen filterdoek met actieve kool van de bouwmarkt ( voor je afzuigkap) en dat blijkt prima te werken. Ik ruik, zolang de kast dichtblijft, helemaal niks in huis.

          Het idee van mainlining met in dit geval 8 toppen is niet helemaal gelukt. Er kwamen een aantal heel enthousiaste scheuten omhoog en heb alles maar gewoon laten gaan. Wel alles continu op gelijke hoogte gebonden,.. nooit geweten dat ik zo van bloemschikken ging houden




          Attached Files

          Comment


          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Ziet er keurig uit! Green Sensation zou ik toevoegen vanaf de 4de week bloei.

          • Jonnie
            Jonnie commented
            Editing a comment
            Onze rooie theemuts

            En meneer Plagron bedankt! Topgrond hoor, heb er enkele vensterbankplantjes ook eens mee verpot en die genieten er zichtbaar van.

          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Goed om te horen! onze potgrond en meststoffen zijn voor vele gewassen te gebruiken!

          #10
          Ineens weer 4 weken verder en in de 7e week bloei. Er was in deze tijd weinig te melden behalve dat ik heeeeel langzaam vooruitgang zag, maar oke wat mag je ook verwachten voor een 18 watt kweek mischien verdubbel ik het licht een volgende rond toch maar.
          De laatste week gaat het ineens bergafwaarts zoals te zien, de boel verkleurt paars! Help! Ik denk zelf aan een fosfor te kort of een blokkade hiervan door misschien toch wat te gul geweest met de voeding?
          plant staat in de allmix en geef 1 keer per week alga bloom en green sensation (de helft van de aanbeveling).
          Ph enzo meet ik niet want ik dacht dat dat bij biologisch geen zin heeft.
          Hulp en tips worden gewaardeerd, ik wil graag weten wat ik verkeerd doe!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #11
            Lijkt een tekortje inderdaad, wat ook vrij logisch is als je maar 1x per week voeding geeft en dan ook nog de helft.
            Die helft is op zich niet zo'n probleem, maar dan mag je dat wel om de dag geven.
            Maar dat is voor de volgende keer. Halve dosis is oke, maar vaker geven.

            Als ik goed geteld heb zit je inderdaad in week 7 bloei.
            Dan kun je stoppen met voeding, en verder gaan met alleen maar water geven tot de oogst.
            De laatste loodjes ... nog even op je handen zitten ... minstens een weekje alleen water ... liever nog iets langer maar dat moet je over een weekje bekijken; hoe ver ze zijn.

            Ik vind het er toch niet verkeerd uitzien voor 18W TL.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Jonnie
              Jonnie commented
              Editing a comment
              Hoi bedankt voor je snelle reactie! Tja ik dacht ik doe kalm aan met voeden. Onder led moet sowieso iets minder toch?
              Pfff die balans vind ik moeilijk hoor... ze drinkt niet zoveel dus de grond blijft na watergift redelijk lang vochtig en de luchtvochtigheid loopt dan ook flink op. Maar als ik minder geef dan ben ik bang dat het water niet onderin komt... kleinere pot misschien?
              Ik zal vanaf nu kleinere porties water zonder voeding gaan geven.

              Alle topjes bij elkaar plus alle popcorn onderin lijkt het zeker wat op te leveren, ze zijn heel compact. Ik blijf lekker door experimenteren met mn kistje tot hij hopelijk op een dag vol staat

            #12
            Vandaag de boel geknipt, het was een lange kweek, ruim 4 maanden onderweg geweest. Natuurlijk erg veel tijd voor maar een paar gram maar ach ik doe het ook meer voor de lol en om er wat van te leren. Halverwege had ik wel betere verwachtingen totdat de bloei in de eerste weken ineens helemaal stil leek te staan: ik zag een paar weken weing verandering.
            De laatste maand begonnen de bladeren van bovenaf donker/paars te verkleuren. Daarbij leken de topjes wel weer verder te ontwikkelen maar denk zeker een achterstand te hebben gekregen.
            Zou dan toch de lamp zijn die er te dicht op heeft gehangen? Het is slechts een 18 watt (werkelijk verbruik) maar hij bestaat wel uit 9 led's van 2 a 3 watt en dan is 15 cm te dichtbij. Ze leek goed geroosterd op het laatst. Iemand hier ervaring mee? Volgende ronde toch maar met de diffuser eronder proberen...

            Wiet zelf ruikt verder heerlijk, geknipt tot een totaal van bijna 60 gram nat.
            Attached Files

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Super hoor!
              Droog toch z'n 15 gram
              Praat je toch over 150 eurootjes toch?

            • Jonnie
              Jonnie commented
              Editing a comment
              Plus een hoop kweekplezier!

            #13
            Prachtig voor 18 watt!

            Opschalen naar 2x18watt?

            Comment


              #14
              Thanks! Heb al een tweede lamp liggen maar ga het toch nog een keer met 1 proberen met wat verbeterpuntjes
              Er is vast nog meer winst te halen met betere verzorging dus dat wil ik eerst proberen.




              Comment

              Bezig...
              X