Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget kweek: 3 planten onder Viparspectra V300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zou ik hetzelfde probleem hebben met deze lamp? Volgens de specificaties draait de lamp op 50/60hz, mijn powerline op 50hz.

    https://www.hetledwarenhuis.nl/websh...mol-gm300.html

    https://www.google.com/search?q=tpli...hrome&ie=UTF-8

    Comment


    • Bam
      Bam commented
      Editing a comment
      Trouwens: als ik van de router naar mijn PC een ethernet kabel insteek is het probleem net hetzelfde. Dus de wifi is het probleem niet, het apparaat valt precies gewoon uit vanaf ik mijn lamp in steek. Internet binnenshuis werkt daar wel. Ik gebruik hier veel muziek apparatuur, ik krijg heel zelden storing op mijn geluid, toestellen vallen nooit uit... Dus aan de bekabeling hier ligt het ook niet. Ik heb al geprobeerd alles in tegenovergestelde stopcontacten te steken (ik heb 4 stopcontacten die aan gesloten zijn op 2 plons)... Nog steeds niets. Ivm de stekker omdraaien: het is er een met een aardingspin, dus gaat niet. (sorry als ik je verkeerd versta)
      Last edited by Bam; 13 January 2020, 00:04.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Voor ongeveer hetzelfde bedrag had je een 240W quantum board kunnen bestellen

      Ah zo'n irritante pen in het midden van je stopcontact? Dan wordt omdraaien lastig inderdaad.
      Ik hoop dat het met je nieuwe lamp is opgelost, anders zou ik toch van die powerline dingen afstappen (ik ben niet bepaald een fan van die dingen).

    • Bam
      Bam commented
      Editing a comment
      Ik vind die powerline zo erg nog niet. Ik speel ook CSGO en ik heb een ping van ongeveer 15-20, nergens echt last van. Daarnet ook even over nagedacht: als het zo niet opgelost geraakt ga ik gewoon een nieuwe ethernetkabel onder de grond leggen.

    #17
    En maar wachten tot ze hun kopke boven steken...

    Comment


      #18
      Ondertussen ben ik vader geworden van 2 mooie meisjes! (Quick One en Bubble Kush) De Wedding Gelato laat nog even op zich wachten, maar hey, voor alles wat goed is moet je geduld hebben!

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Proficiat ! Geniet ervan, gaat snel dan ben je alweer aanbeland bij de crematie..

      #19
      Mijn excuses. Was even totaal vergeten dat ik dit topic heb aangemaakt!

      Ondertussen zijn er al heel wat dingen veranderd in de tent.
      • Er hangt nu een Viparspectra V450
      • Koolstoffilter gemaakt: de afzuiging werkt erg goed, hij trekt de tent zelfs een beetje vaccuum. Maar de filter zelf... Ik heb zo een rond ding gekocht voor in de dampkap. Wellicht zijn de korrels er in te groot, waardoor er te veel plaatsen zijn waar gewone lucht door geraakt. Zelf binnenkort eentje maken dus.
      • Er was een probleem met de temperatuur in de tent. Is ook ineens opgelost door de afzuiging.
      • Er zit nu een auto amnesia zaadje in de grond.
      • Plagron Alga Bloom

      ​​​​​​​​​​​​​​

      Alles staat nu op 18/6. Van zodra de Wedding Gelato groot genoeg is gaat ie in een ander klein tentje( 40x40x120), mss onder de oude lamp tot ik een betere op de kop kan tikken.

      Op de foto's zie je 2 plantjes die hun bladeren laten hangen. Geen paniek: deze doen dat elke keer een uurtje voor het licht uit gaat. Morgenvroeg staan ze weer mooi recht.

      bubble kush.jpg Bubble Kush quick one.jpg Quick One wedding gelato.jpg Wedding Gelato alles.jpg Moneyshot

      Zal binnenkort nog eens aparte foto's nemen van elke plant. Op deze manier lukt het me niet.

      ​​​​​​​Tot de volgende!
      Last edited by Bam; 10 February 2020, 02:05. Reden: because i wanted to

      Comment


        #20
        Dames staan en lekker bij.

        Internetprobleem opgelost ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Bam
          Bam commented
          Editing a comment
          De oplossing was zo dom dat ik het bijna niet durf zeggen: het blokje binnen bij de modem zat niet recht in de muur

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ooh, haha
          Nouja, gelukkig heb je het ontdekt en lag het niet aan de lamp.

        • Bam
          Bam commented
          Editing a comment
          om nader te verklaren: het blokje zat in een stekkerdoos. Heeft daar trouwens ook altijd in gestoken, maar vanaf dat ik eender welke led lamp aanzette viel hij weg. Gewoon recht de muur in en opgelost.

        #21
        De afzuiging trok de tent wat vaccuum, dus even wat koordjes gehangen om het tentzeil tegen te houden
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of een ventilatierooster open zetten, of een actieve inlaat maken.

        • Bam
          Bam commented
          Editing a comment
          Actieve inlaat is aanwezig (linksonder op laatste foto). De ingang is gewoon niet groot genoeg. Easy fix op deze manier
          Last edited by Bam; 12 February 2020, 12:08.

        #22
        Snelle update!

        De dames zijn te groot aan het worden... vergeten de hoogte van de pot en lamp in rekening te nemen Even opgelost met wat koord te hangen, ze lijken er alvast niet al te veel last van te hebben.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Die kleine staat wel heel nat!!!

        • Bam
          Bam commented
          Editing a comment
          Absoluut niet. Lijkt alleen maar zo omdat ik een minuut ervoor water heb gegeven Als je plantje zo klein is mag ie gerust wel wat vocht hebben hoor

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aha, dan de volgende keer bij de rand, anders kans op stamrot, en de wortels gaan dan meer zoeken!

          En laten droogtrekken, zo'n kleintje heeft niet veel nodig, goed ingewaterd kan 2 tot 3 weken duren voor ze weer water nodig is

        #23
        Hi guys!



        Even paniek: BEESTJES!! Allemaan kleine, witte puntjes, nog geen milimeter lang!
        Ik zie ze alleen als ik net water heb gegeven. (Dan komen ze boven drijven waarschijnlijk) Het lukt me niet er foto's van te trekken, ze zijn echt miniscuul!


        De dames moeten nog +- 2 weken staan. Iemand een tip?

        Comment


          #24
          Als ze springen kunnen ze geen kwaad.
          Springstaartjes —> zie helpdesk
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Bam
            Bam commented
            Editing a comment
            Ze springen niet, kruipen heel traag rond. Net als ik water gaf zag ik er ineens minstens 100 boven drijven.

            Ik ben aan het denken aan varenrouwvliegjes?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Die zijn zwart en vliegen.
            Zien er ook uit als muggen-vliegen maar dan van 3 tot 5mm groot.
            Denk dat het geen kwaad kan.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Misschien springen ze niet omdat ze nat zijn

          #25
          Lijken ze niet hierop ?
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...008#post536008
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #26
            We zijn stilaan op het einde aan het uitkomen. 10/01 geplant, dus ze zijn nu (10/03) ongeveer 8,5 week oud. 10 dagen geleden gestopt met voeding geven, dus nog een paar dagen en dan gaat de schaar er in.

            Niet slecht verlopen voor de eerste keer in deze tent! Weer een hoop dingen geleerd.

            -potgrond niet te nat houden
            -kwalitatief betere potgrond kopen
            -planten veel vroeger soggen
            -mat onder de tent leggen (ivm de kou die van de grond komt)
            -water op kamertemperatuur laten komen
            -lamp niet elke dag verhangen (ik heb de indruk dat ze hierdoor zijn beginnen strekken. Ik denk dat het beter is de lamp op 60cm te hangen, als hij zo groeit dat hij onder de 40cm duikt pas weer verhangen.

            Verder ben ik voor de volgende kweken aan het rondkijken naar complete voeding die je bij je potgrond kan vermengen zodat je alleen water moet geven. Deze van Royal Queen Seeds lijkt me we goed, wat denken jullie? https://www.royalqueenseeds.com/grow...nutrition.html
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Bam; 10 March 2020, 18:20.

            Comment

            Bezig...
            X