Beste lezers,
Sinds gisteren heb ik mij hier aangemeld maar ik kweek sinds een jaar en besloten om hier een kweekverslag te publiceren.
Ik heb 2 big bang autoflower zaadjes (Jon en Ko)ontkiemd en 25-03 in strekgrond gepoot. Inmiddels zijn ze dus 5 weken oud.
Setup:
- HPS 400W Groeilamp
- HPS 600W Bloeilamp
- Meststoffen van Plagron (Alga grow en bloom)
- Waaier om convectiestroom te creƫren op mijn zolder
Zoals je ziet staan heb is de setup summier. Geen gekke meters en tent o.i.d. Ik zie dit als een project waar ik naarmate de tijd vordert steeds meer geld en energie in ga steken. Doe dit nog niet zo lang dus dat komt allemaal nog wel ooit.
Voor nu heb ik mijn lamp op zolder vastgemaakt en staan mijn planten er op dit moment onder. Veel verse lucht aanvoer en afvoer en als het mooi weer is zet ik ze buiten in de zon.
De groeilamp zet ik ‘s ochtends rond 08:00 aan en ‘s avonds voor het donker wordt uit, scheelt dat het steeds langer licht wordt zo valt het niet op in de buurt want er komt flink wat licht vanaf. Lijkt wel een vuurtoren savonds van buiten gezien.
Tijdlijn van begin tot nu:
Week 1 t/m 3
- Begonnen met de zaailingen 90cm van de lamp te hangen. Jon is beetje gaan strekken en Ko doet het perfect.
- Geen meststoffen gegeven in de eerste 3 weken alleen water
- bewatering als volgt gedaan, begonnen met eens in de 2 dagen water geven. Dit heb ik tm 3 week aangehouden.
Week 3 t/m 6
- bewatering gewijzigd naar eens in de 3 dagen en sinds een week nu eens in de 4 dagen. Ik geef op dit moment ongeveer 0,5 tot 0,75 liter per plant
- ook ben ik groeivoeding gaan toevoegen en tot de conclusie gekomen dat ik te veel voeding heb gegeven
- Afgelopen donderdag begonnen de bladeren van Jon er anders uit te zien, punten wit en de bladeren diepgroen. Ko heeft ook diepgroene bladeren verbrande punten en plekken. Hierdoor de groeivoeding tijdelijk opgeschort
- Vandaag weer water gegeven zonder en aankijken hoe het komende week eruit komt te zien en of ik het weer kan hervatten.
Dit is tot nu toe in het kort het verslag t/m de 6de week. Komende woensdag gaan mijn meisjes de 7de week in en ga ik wekelijks mijn kweekverslag updaten.
Foto’s ga ik bijvoegen vanaf de eerste week t/m nu. Mochten mensen vragen of tips hebben dan hoor ik ze graag.
Grtz

Comment