Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zusters Jon en Ko - Big Bang autoflower - Kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #2
    Gebruik je ook 2 vsa’s ?
    Eentje van 400W voor je groeilamp en een 600W vsa voor de bloeilamp ?

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Volgens mij niet, ben er niet zo’n held in eerlijk gezegd. Ik heb alleen een ballast verder geen idee waar ik een vsa voor nodig heb, bespaart dat energie?

      Comment


        #4
        Wow dude.. Ik zal me toch maar is gaan inlezen wat een vsa doet.
        heeft maar een klein beetje met brand veiligheid te maken uhum.
        Denk dat je niet zo vrolijk wordt als je toko af fikt en je te horen krijgt dat niks gedekt wordt omdat de oorzaak een hennep kwekerij is.

        Comment


        • GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          ooh en de VSA die je hebt raad ik zwaar af omdat die dingen gloeiend heet worden.
          Ik heb zon ding ook gehad en ben halvewege me kweek ermee gestopt omdat ik ook zon cheap ass vsa en kap had en kon niet meer met een fijn gevoel naar me werk

        #5

        Comment


          #6
          Maar als ik het goed begrijp is de ballast die ik heb een vsa? Ik check de hitte altijd en zo heet wordt deze niet.

          Comment


            #7
            Een EVSA/VSA/Ballast is eigenlijk een (voorschakel apparaat) dit piekfijne apparaatje zorgt ervoor dat de lamp op een goede maar vooral veilige manier op spanning wordt gebracht.
            Voor de technische termen moet je het toch echt f googlelen.
            In jouw geval gaat het om (HID) voorschakelapparaten
            Jij heb inderdaad een VSA

            Op de manier hoe jij kweekt zou ik dan ook een EVSA halen dit zijn vaak (altijd) CE gekeurde voorschakel apparaten en vaak ook nog is dimbaar.
            Die ik heb heeft 4 standen
            250W
            400W
            600W
            600W (boost)
            Dit is een 600W voorschakel apparaat en gaat dus ook een 600W lamp in die ik doormiddel van het voorschakel apparaat terug kan dimmen wat in the early stages zeker wat stroomkosten kan besparen.
            Deze apparaatjes zijn vaak wel wat duurder maar zeker de investering waard, Ik heb er geloof ik rond de 150 EU voor betaald.

            De kap die je gebruik is niet gezekerd/geaard/CE gekeurd en kan na mijn weten makkelijk doorbranden
            Ook een wel CE gekeurde kap zit natuurlijk wel degelijk een prijs verschil.

            De meest belangrijke uitrusting van een kweker is dan ook goede elektrische equipment.
            waarvan ik van mening ben dat dit ten allen tijde CE gekeurde apparaten moeten zijn, Ik weet niet hoe anderen leden daar over denken ???

            Dit bestaat uit :
            1. een degelijk Voorschakelapparaat
            2 een degelijke lamp/kap
            3 een degelijk tijdsklok met (Relais!)

            Dit zijn de 3 dingen waarvan een kweker liever wat extra in investeert !
            Last edited by GreenFuture; 4 May 2020, 21:00.

            Comment


              #8


              Als je nu een 600W ballast hebt moet je daar geen 400W lamp bij gebruiken dus.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Bedankt voor de info, ik ga er zeker werk van maken. Ik heb bij de aanschaf een beetje onderzoek gedaan. Eerst zonder ballast en toen wilde de lamp maar niet aan

                Vervolgens na zoeken op internet tot de conclusie gekomen dat ik dus een ballast nodig heb maar nooit iets gelezen over een keurmerk.

                Ik maakte mij al zorgen over de aansluiting omdat er wel veel voorlichting op internet is over veiligheid, maar nu blijkt dus dat ik niet zo veilig te werk ga.

                Comment


                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  Ook een tip betreft je opmerking vuurtoren.

                  Deze hobby is en blijft nog steeds gedoogd en die vriendelijke blauwe petten herkennen het soort licht maar al te goed,
                  Dus de kans dat ze een keer zullen langskomen is aanzienlijk vergoot en als ze dan langs komen zullen ze niet al te blij zijn te zien dat de spullen niet CE gekeurd zijn
                  Brandveiligheid wordt namelijk zeer serieus genomen omdat het vaak anderen in gevaar brengt als hier geen rekening mee gehouden wordt

                  alle elektrische apparaten die verkocht worden binnen de EU zijn verplicht een CE keurmerk te hebben
                  Tuurlijk zijn er producten te krijgen zonder dit keurmerk maar dan zijn alle consequenties voor jou in wat voor situatie dan ook.
                  even simpel gezegd.
                  Last edited by GreenFuture; 4 May 2020, 21:31.

                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  GreenFuture Binnen kweek is ZWAAR verboden niks gedoog

                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  belladonna wat ik begreep is zodra je met een lamp gaat kweken, dit als bedrijfsmatig kweken gezien wordt, en dit wordt niet toegestaan in een woonhuis
                  wat ik me dan wel af vraag is waarom al die grow tentjes zomaar aangeboden mogen worden want deze zijn gemaakt voor in huis hobbymatig te kunnen kweken dus ook als je tomaten plantjes hebt staan ben je bedrijfsmatig aan het kweken volgens de wet.

                #10
                Ja ben het er volledig mee eens, het licht zet ik tegenwoordig uit voordat het begint te schemeren zodat het niet gezien wordt in de buurt.

                Heb gelijk even gekeken naar EVSA en een goede lampenkap alleen lees nergens iets terug over een CE keurmerk bij zowel de EVSA en de lampenkap niet dat het gezekerd is. Kan ik er van uit gaan dat Lumatek gekeurd is en adjust a wing lampenkap gezekerd is? Is op een Nederlandse website.

                Maargoed de spullen die ik nu heb heb ik ook gekocht bij een Nederlandse webshop, vind het lastig.

                Prijzen zijn indd stukje duurder 150 euro en 55 euro

                Comment


                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  In deze categorie waarin we zitten kan je vaak aan de prijs wel zien of iets CE gekeurd is ja of nee.
                  Bij bijvoorbeeld the azorwing waarvoor ik geloof ik rond de 70 voor betaald heb waarvan ik zie dat er een heel blok voor de lamp aansluiting zit en niet direct 2 draadjes zoals bij de kap van een tientje.
                  nu ben ik absoluut geen electrien maar kan wel degelijk kwaliteit verschil zien.
                  de lumatek is inderdaad CE gekeurd op vele sites waar ik deze dingen bekeken heb stond vaak trouwens wel vermeld of iets CE gekeurd was ja of nee

                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  pas op met zomaar dinge bestellen bij webshops ziet er vaak mooi uit maar slechte service.
                  Er zal vast nog wel ergens op dit forum een topic zijn over sites waar je het beste kan bestellen.
                  Ik zelf ben meer van het persoonlijk halen.
                  als je in de buurt van nijmegen woont is daar een shop die alles verkoopt wel wat duurder maar daar in tegen super goed advies voor een beginner

                #11
                Bedankt voor de info ik ga binnekort maar eens langs een growshop in de buurt en het eea veranderen. Tot die tijd gebruik ik deze setup. Tegenwoordig kom ik de deur niet echt uit en controleer ik regelmatig m’n lamp, brandblusser heb ik gelukkig al mocht er zich iets voordoen.

                Comment


                  #12
                  Fijn dat het mooi weer is trouwens de komende dagen, hoef ik die ellendige lamp niet te gebruiken

                  Comment


                    #13
                    Korte update vandaag aangezien ik maandag het meeste al verteld heb.

                    Vandaag gaan m’n schatjes hun 7de levensweek in.

                    - Beide planten hebben de eerste bloeiverschijnselen dus dat is mooi
                    - Morgen volgende waterbeurt. Daar heb ik wel een vraag over als iemand die er verstand van heeft dit leest. Ik heb uiteenlopende dingen gelezen over bewateren. Ik geef nu in een keer redelijk wat water voor een aantal dagen, maar ik heb op dit forum gelezen dat het ook gewenst is om iedere dag water te geven. Wat is hier nu de beste optie of moet ik gewoon doen waar ik mij het beste bij voel?

                    Het scheelt dat het mooi weer is vandaag staan de planten overdag lekker buiten heb vanaf 08:00 tot 20:00 zon in m’n tuin dus komt perfect uit. ‘S nachts zet ik ze wel weer binnen ivm kou.

                    Bij deze korte update volgende week woensdag doe ik de volgende.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Gijsch
                      Gijsch commented
                      Editing a comment
                      Ik geef zelf om de dag maar er zijn er ook veel die elke dag geven.
                      Ligt ook aan de hoeveelheid die je geeft natuurlijk. In 1 keer heel veel en daarna een paar dagen niet is niet de meest gebruikte methode. Dat zal wel een reden hebben.
                      De dames staan er verder mooi bij, dus ik zou niet te veel veranderen eerst.

                    #14
                    Ik ben er zelf ook niet van overtuigd, volgens mijn schema morgen pas weer maar ze hangen helemaal slap en schreeuwen om water.

                    Ga het iets aanpassen wellicht om de dag en dan kleinere hoeveelheid. Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik hier bij kom.

                    Comment


                      #15
                      Ik zelf geef 1x per dag water.
                      Nu zon 500 ml per dag.
                      Het werd zelfs aangeraden mocht ik tijd hebben dit te verdelen over de dag om zo niet al te veel op en neer te hoppen van droog naar nat.
                      Ik zelf denk ook dat dit beter is om inderdaad meer balans te houden alleen heb ik hier geen tijd voor en ook 1x per dag werkt prima.
                      Ik doe dit zelfs zeer geduldig geven want ik gebruik nu weer een plantenspuit /drukspuit van 5 liter.
                      Dit duurt nu natuurlijk erg lang en gaat alleen maar langer duren maar merk wel dat dit een stuk beter voor de plant is want eerste kiepte ik er ook zo wat water in en had toen nogal last van overschot.
                      Iedereen zijn eigen ding natuurlijk

                      Ondanks dat jou dames veel stress factoren hebben zien ze er erg goed uit.
                      en met stres factoren bedoel ik mee :
                      plant binnen/buiten zetten
                      zon/hps licht.
                      Dit zal natuurlijk wel enige groei/bloei vertraging opleveren.
                      Het beste is om het klimaat zon constant mogelijk te houden, Hier houden deze prachtige plantjes het meest van.

                      Comment

                      Bezig...
                      X