Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terrarium microkweek experiment

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Terrarium microkweek experiment

    Korting op 420shop
    Hi all,

    Nieuw hier. Al veel gelezen hier, en bij deze mijn post debuut met een kweekverslag.

    Tijdens de lockdownweken had een vriend van me het geweldige idee om te beginnen met de cannabis kweek hobby (zijn draadje staat hier)IMG_1648 - kopie.jpg
    En met momenten redelijk vochtig.
    IMG_1650 - kopie.jpg


    Na wat googlen bleek mijn idee om Cannabis te houden in een terrarium redelijk unaniem als een slecht idee bestempeld te worden door kwekers op allerlei fora. Te vochtig, te klein, te glazig...
    Eerlijk gezegd deed dat me nog meer zin krijgen om het toch eens te proberen. Aangezien de voormalige bewoners van het terrarium verplant zijn naar een groter onderkomen stond deze bak toch vrij.
    Daarom heb ik de bak gestript van de ingeplakte PUR achterwand.

    IMG_3514.jpg

    Daarna deze beplakt met witte raamfolie.Het is minder netjes uitgekomen dan ik had gehoopt toen ik eraan begon, maar weerkaatsen doet het zeker.
    IMG_3515.jpg

    Ondertussen wat zaden zitten kopen op de eerste en de beste website. Via een of andere filter/configurator uitgekomen op Kannabia Big Bull zaden. Bij bestelling mocht ik nog een extra zaadje van het huismerk kiezen, en dat werd volledig at random een purple kush auto. 1 big bull en de purple kush laten kiemen in keukenpapier. Na een dag in de aarde gestoken.
    Resultaat: purple kush kwam al heel snel boven de grond. Iets te snel zelfs, want de belichting stond nog niet aan en heeft in de 12 uur tijd dat ik er niet naar heb omgekeken een serieuze stretch gemaakt.

    Purple kush op 3/06:
    IMG_3484.jpgIMG_3559.jpg

    Ik heb nog wat werk aan de bak. Momenteel heb ik de bak zo luchtdicht mogelijk gemaakt behalve het ventilatierooster bovenaan en onderaan.Met wat PC case fans die op de bovenste roosters liggen zorg ik dat er een mooie luchtdoorstroom van onder naar boven is. Dat werkt voorlopig goed, maar wanneer de geur begint te ontwikkelen zal ik de lucht moeten filteren. Het is vooral een kwestie van de vrede in huis te bewaren.
    De commercieel verkrijgbare filters en de ductpompen die ik hiervoor heb onderzocht leken me wat te luid en te groot voor mijn doeleinden. Ik heb daarom wat plannen gemaakt voor een DIY afzuigcontraptie met koolstoffilter. Hopelijk heb ik in de loop van deze week alle onderdelen die ik nodig heb om deze af te maken.
    IMG_3558.jpg

    Specs:
    • Main lamp is 34W jungle dawn aan 18/6 ritme. Kleine potjes staan voorlopig verhoogd en de plantjes doen het daar goed.
    • Bodem: generische potgrond + sphagnum mos + vermiculiet (bij herpotting)
    • Elke andere watering krijgen ze general purpose meststof met 6-3-6 NPK. Dit ratio ga ik aanhouden gedurende de hele levensduur.


    Ik ben benieuwd naar het resultaat van dit experiment. Keuze van de strains was jammer genoeg niet enorm doordacht, maar ik vind wel een oplossing. Misschien maak ik een vensterbank bonsai van een van de big bulls. Wat het resultaat ook wordt, ik vind het enorm boeiend.
    Ondertussen ligt er ook een Northern Lights auto te kiemen.

    Bedankt om te lezen in ieder geval en tot de volgende update!

    Grtn




    Attached Files
    Last edited by Padloos; 16 June 2020, 00:30.

    #2
    Ziet er verlbelovend uit! Benieuwd naar het vervolg.

    Comment


      #3
      rechts onderin wat is dat voor rare plant met al die takken. eigenwijze mensen zijn het leukste ben benieuwd wat je allemaal gaat doen

      groet

      Comment


      • Padloos
        Padloos commented
        Editing a comment
        Rhipsalis pilocarpa. Ik krijg van mijn familie regelmatig kamerplanten die wat extra zorg nodig hebben om ze er weer bovenop te helpen. Deze had duidelijk te weinig licht gehad. Staat ondertussen alweer in de volle zon op de vensterbank.

      #4
      Ik denk dat dit een heel leuk verslagje gaat worden. Succes ermee!
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Padloos
        Padloos commented
        Editing a comment
        Bedankt! Alvast een leuk project tot nu toe.

      #5
      Leuk! Ben benieuwd, weinig hoogte zal een uitdaging worden. Heb zelf momenteel een plantje staan bloeien onder 36 watt led. Succes!

      Comment


      • Padloos
        Padloos commented
        Editing a comment
        Met LST zal ik de hoogte wel goed kunnen managen denk ik, maar qua potmaat is het erg limiterend. Dat zal volgens mij ook wel de limiterende factor zijn van de groei.

      #6
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #7
        4/7 update.
        Lst heeft z'n werk gedaan. Er zijn nu meerdere hoofdtoppen.

        Bloei is ook gestart.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          6/7: heb een CO2 reactor geknutseld. Geen idee of het enig nut heeft, maar het zal zeker geen kwaad doen.
          Attached Files

          Comment


            #10
            17/7 teruggekomen uit vakantie. Paar gele blaadjes.
            Attached Files

            Comment


              #11
              28/7: zo gaat ie goed. Buds zijn goed aangedikt en zijn mooi paars uitgekomen.
              Attached Files

              Comment


              • rookpuur
                rookpuur commented
                Editing a comment
                Hey, dat ziet er leuk uit daar. Welke microscoop gebruik jij?
            Bezig...
            X