Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freddy's best in een MiniGrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Freddy's best in een MiniGrow Box

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ben begonnen met een Freddy's Best in een MiniGrow Box.

    Zit nu in de 3de bloei week. Heb de plant getopt en wat LST toegepast in de hoop dat het allemaal gaat passen (in de hoogte).

    6 liter pot met wat Canna Terra professional / Plagron wormenmest / Vermiculiet.

    Voeding is nu (een zeer klein scheutje) BAC organic Bloom, eens in de 2-3 dagen met 250/300 ml water.



    Groet,

    Eddy.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik ben benieuwd naar je verslag over dit “kastje”, ik had hem zelf ook eens op het oog maar ben afgehaakt vanwege de prijs.

    In ieder geval succes gewenst en veel plezier op JD.

    Comment


      #3
      Mooi plantje.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hallo allemaal,

        Een korte update. Einde van bloeiweek 3, begin week 4.

        Om de 2 dagen wat water met een scheutje BAC organic Bloom.

        Groet,

        Eddy
        Voortgang status Display
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by QnQ; 6 October 2020, 10:50.

        Comment


          #5
          Hallo Allemaal,

          Even weer een korte update van bloeiweek 4, begin 5.

          Plant oogt gezond (vooralsnog..). Heb haar vandaag voorzien met 500 ml water (BAC Bloom 15 ml, een druppel Pro Active). EC waarde van het geheel was 1.1. PH-waarde naar 6.2 gebracht. Aarde zit op 5.8/5.9. Scheikunde op school (30 jaar geleden) is er niets bij....

          Wat ik me afvraag: is het handig/verstandig alle kleine toppen (onder de hoofd top van een tak) te verwijderen?

          Bij een van de uitlopen ontwikkelen zich 2 toppen tegelijk (zie foto). Zo laten of er een verwijderen?

          Dank voor jullie input!

          Groet Eddy.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Last edited by EddyH; 14 August 2020, 12:14.

          Comment


            #6
            Hallo Allemaal,

            Weer een korte update. Plant groeit gestaag, geen bijzonderheden.
            Afgelopen maandag wat water gegeven (+/- 500 ml) met BAC Bloom en vandaag (vrijdag) wederom eenzelfde portie.

            Groet,

            Eddy.
            Attached Files

            Comment


              #7
              De MiniGrow bevalt tot dusver prima. Goede kwaliteit (mag ook voor die prijs) en valt totaal niet op in de omgeving.

              Heel stil, zelfs als de ventilator flink staat te draaien.

              Via de display, bereikbaar via het frontpanel (stevig bevestigd met magneetjes), kun je de groei- en bloeiperiode eenvoudig instellen en/of wijzigen.

              Aan de zijkant bevinden nippels met daarin een gaatje waarmee je (touw of ijzerdraad) een scrognetje zou kunnen bevestigen/maken.

              Standaard schakelt de LED naar wit licht zodra je de kast (frontpaneel) opent. Sluit je hem schakelt die automatisch over naar het volledige kleuren pallet.

              Onderin het je een kleine verhoging waar de luchttoevoer zicht bevindt. Helemaal bovenin op de achterkant bevinden zich 2 ventilatoren met een koolstof laagje.
              Tot nu toe ruik je niets. Minigrow stelt dat je 2 tot 3 oogsten met deze koolstoffilter kunt doen alvorens deze te vervangen. We zullen het zien.

              Voeding is een apart kastje die middels een soort DIN plug verbonden wordt met de Minigrow. Alles voelt solide aan. Geen prutswerk.

              Display (touch screen)had wat mij betreft wat groter mogen zijn, maar die wens wordt mede ingegeven door mijn dikke vingers... Ook integratie met computer/Smartphone zou niet verkeerd zijn. Dat is er nu helemaal niet.

              Groet,

              Eddy.
              Attached Files
              Last edited by EddyH; 21 August 2020, 11:41. Reden: Foto's toevoegen

              Comment


                #8
                Leuk kastje, mooi project om opbrengst te maximaliseren in deze kweekkast.

                Er is nog ruimte over, wellicht een iets grotere pot en een scrognet. Succes verder!

                Comment


                  #9
                  leuk om te volgen. advies kan ik je niet geven. heb ook op punt gestaan deze te kopen maar uiteindelijk iets groter gekocht. benieuwd hoeveel je hier uit gaat halen. succes!
                  ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

                  Comment


                    #10
                    Hallo Allemaal,

                    Door drukte is het niet echt van gekomen. Toch nog maar een update.

                    Ben niet echt onder de indruk van het (voorlopige) resultaat. Niet super groot geworden en ook de toppen zijn vrij gestrekt/dun. Niet echt voluptueus.

                    Zit nu op de 60 dagen bloei, verwacht niet dat zij nog een groeispurt krijgt.



                    Groet,

                    Eddy.
                    Attached Files

                    Comment


                    • EddyH
                      EddyH commented
                      Editing a comment
                      Volgens de specificatie:

                      Vermogen led-paneel: 32 x 3 Watt (60W werkelijk verbruik)

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment

                    • Brandnetel
                      Brandnetel commented
                      Editing a comment
                      Volgende keer een grotere pot, beter soort medium en een beter licht. Zal de opbrengst verbeteren.

                    #11
                    Voldende keer een grotere pot dan zal ze iets meer floreren denk ik.

                    Comment


                      #12
                      Hallo Allemaal,

                      Vanochtend het plantje geknipt. Ruikt erg lekker!

                      Veel groen tussen de toppen, zal wel aan het soort liggen. Bij elkaar toch nog een redelijke opbrengst. Het drogen vindt elders plaats, hierdoor kan ik van de week weer met een nieuwe ronde beginnen!

                      Ik heb de keus uit: Gorilla Zkittlez, Shiskaberry en Orange Sherbert (allen van Barney's Farm). Enige voorkeur?


                      Groet,

                      Eddy.
                      Attached Files
                      Last edited by EddyH; 5 October 2020, 12:12. Reden: Foto's toevoegen

                      Comment


                      • Alzheimer
                        Alzheimer commented
                        Editing a comment
                        lekker man. geniet er van. keuze voor soorten is natuurlijk persoonlijk maar die skittlez vind ik minder. voelde er niks van en sliep er ook niet op. de anderen ken ik niet.

                        benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst droog van deze kast

                      • Kunichika
                        Kunichika commented
                        Editing a comment
                        Ja uit het zakje laten, ik zou voor de sjiskaberry gaan. Hoor daar veel goeie dingen over.

                      #13
                      Leuke topjes, veel blad er tussen inderdaad.

                      Gokje: 21 gram droog

                      Laat ze niet in plastic zitten btw



                      Comment


                        #14
                        Dank voor jullie reacties!

                        Brandnetel : Aan wat voor (beter) medium zit je dan te denken?

                        Kunichika : OK, Shiskaberry it is!

                        Alzheimer en Kweekfreak : Ik zal jullie over een aantal dagen laten weten wat de (droge) opbrengst is geworden.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Brandnetel
                          Brandnetel commented
                          Editing a comment
                          Ik maak mijn medium zelf. Wormenmest, beendermeel, lavameel, Cocos en perliet zijn sowieso al vijf bestanddelen die ik aan mijn potgrond toevoeg. Maar daar is ook over geschreven op dit forum. Maar een grotere pot gaat ook al helpen.

                        #15
                        Hallo Allemaal,

                        Hier nog een foto van de opbrengst na kleine 2 weken drogen.

                        Totaal 25 gram.


                        Groet,

                        Eddy.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Alzheimer
                          Alzheimer commented
                          Editing a comment
                          geniet er van!

                        • Greyvol
                          Greyvol commented
                          Editing a comment
                          Lekker bakkie wiet, smakelijk
                      Bezig...
                      X