Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Jack Herer en auto gorilla glue/Hydro mars ts1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto Jack Herer en auto gorilla glue/Hydro mars ts1000

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,


    Even een korte geschiedenis: zeer amateuristische hobbykweker hier.


    Ik ben nu aan mijn 3de kweek bezig:


    1ste kweek was een amnesia haze met een opbrengst van een 70-75g.

    2de kweek was een auto northern light met een opbrengst van een 40g.


    Gewoon in een kleerkast, onder de lamp en dat was het. Van de 1ste kweek zeer tevreden, de 2de stelde mij wat teleur.


    Nu zijn we terug voor ronde 3. Ik had eerst gekozen voor auto bubblegums maar geen enkel zaadje was ontkiemd. Klachten mail gestuurd, nieuwe zaadjes. Deze ontkiemde wel maar zeer miniem. Toch in de aarde geplant maar na een week waren ze nog niet boven de aarde. Ik had ondertussen al nieuwe zaden besteld van een andere site. Gelukkig maar! Het zijn 2 gorilla glue's geworden en 1 jack herer ( gratis zaadje) Voor deze kweek heb ik ook een goedkoop flut tentje gekocht

    Eerst was het de bedoeling om buiten te kweken maar het weer valt zodanig tegen dat ik toch maar voor een microkweek onder de lamp heb gekozen. 1 van de plantjes gaat mss nog naar buiten.

    De gorilla's zijn op 14/05 ontkiemd, de jack herer enkele dagen later toen ik merkte dat de bubblegums niks werd. Als je u afvraagt waarom 1 van de auto's in zo een klein potje staat: toen ik nog hoop had voor de bubblegums was dat nog het enigste beschikbare pot. Zou ik deze nog overpotten of niet?

    De setup.


    Zaadjes: https://www.wietzaadjes.nl/merken/hu...auto-huismerk/
    https://www.wietzaadjes.nl/merken/hu...auto-huismerk/


    Lamp: Hydro mars ts 1000

    Kweek tent : https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...0-60x60x160-cm


    Medium: Universele potgrond terraland.

    Hoop hier wat tips uit te halen en een soort van dagboek is altijd handig.
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    #2
    Ja, direct in een grote pot.

    Wel eerst je grond inwateren in een kuip ofso, mengen tot je r een paar druppels water uit kan knijpen.

    En geen water bij de stam/plant, ruime cirkels maken.

    Ik vermoed dat die grote potten niet ingewaterd zijn.

    Comment


    • Disce1988
      Disce1988 commented
      Editing a comment
      Nee de grote potten zijn niet ingewaterd. Altijd voorzichtig geweest met teveel water te geven.

    #3
    Foei, goed ingewaterd kan het wel 3 weken duren voor ze weer water nodig zijn.
    Effe in bak met water zetten, 10% van pot inhoud.

    Comment


      #4
      Succes!

      60 op 60 is niet echt micro. Mijn kelderkastje is ook zo groot.

      Wel afzuiging plaatsen. Anders krijg je schimmels.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Echt uitmaken doet het niet nee. Ik voel mezelf op 60x60 niet echt micro. Eerder bescheiden.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam dan is mijn kelderkastje dus ook micro

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        vind 60x60toch behoorlijk micro

      #5
      Vandaag niet veel te melden. Gisteren hadden ze allemaal nog 50ml regenwater gekregen.

      Temperatuur: 24,4
      Luchtvochtigheid: 45%
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Dag 11 voor de gorilla's sinds ontkieming
        Dag 4 voor Jackie.


        Plantjes doen het goed. Beetje water gegeven. Alleen weer een bladluis opgemerkt. In het begin er al een paar afgehaald met de hand. Nu voor de zekerheid de plantjes ingespoten met een middel tegen bladluizen( 2ml op 500ml) water.
        Attached Files

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Hoe kom je aan die bladluizen dan, werk je met flora?

        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Flora? Als je het over het medium hebt. Gewoon universele potgrond. Tentje staat in mijn tuinhuis. Redelijk wat planten rond het tuinhuis. Mieren ook wel aanwezig rond het tuinhuis.

        #7
        Dat Edialux for insects is een neonicotinoide insecticide en is niet zo fijn voor bijen en hommels enzo.
        Je gebruikt het in je tent, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken, maar in hoeverre dit schadelijk voor ons is, als je het gaat roken weet ik niet.
        Je zit nog in de zaailing fase, dan zal het wel meevallen, maar als er toppen zijn moet je dit misschien wel even uitzoeken voor je het gebruikt.
        Want dat consumeren door roken is wat anders dan men bedoelt met de wachttijd voor consumeren die op alle insecticiden staat, dan hebben ze het meestal over 'eten'.

        Ik denk dat je er ook veel beter aan doet om die mieren te bestrijden.
        Die mieren zetten de luizen op je plantjes en verdedigen de luizen tegen aanvallers.
        Pak een potje, doe er een lepel honing in, druppie water en een halve lepel bakpoeder.
        Goed mengen, goed afdekken zodat er geen andere insecten bij kunnen en in de buurt van de mieren zetten.
        (meer info over mieren bestrijden met bakpoeder op geenbeestjesmeer.nl

        Als je even niks te doen hebt (lezing duurt anderhalf uur) hier een interessant stukje met superuitgebreide uitleg over dit soort zaken :
        Youtube: Bijensterfte - Zijn drones het antwoord? | Jeroen van der Sluijs

        Prof. Dr Jeroen P. van der Sluijs (1965) is part time Universitair Hoofddocent nieuwe risico,s bij de afdeling Milieu-Natuurwetenschappen, Copernicus Instituut voor Duurzame Ontwikkeling, Universiteit Utrecht en hoogleraar bij de Universiteit Bergen, Noorwegen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          QnQ bedankt voor alle info. Ga het zeker eens doornemen.

        #8
        Dag 13 voor de gorilla's
        Dag 6 voor Jackie


        Heb gisteren 1 van de gorilla's in een grote pot overgezet. Heeft precies toch wat stress ervan. Blaadjes hangen beetje naar beneden en de groei is gestagneerd. Hopelijk kost mij dat niet teveel grammetjes.

        De Jackie heeft zijn schelpje eindelijk afgeworpen maar had daar toch wat moeite mee. Vandaar zijn rare vorm.

        Big Gorilla doet het goed. Heb ook een clipfan gekocht voor wat luchtcirculatie in de tent. Die moeten binnenkort aankomen.


        Voor de rest heb ik nog wat vragen:

        Qua lichtschema zit ik nu op 24/0. Hebben de plantjes ook niet wat rust nodig?

        De voeding: ik heb plagron bloom en grow. De universele potgrond is aangevuld met turf, bepaalde meststoffen. Zie foto beginpost. Moet ik bijvoeden of is dit voldoende voor een AF?


        Kan je op een autoflower een vorm van LST toepassing?
        Attached Files
        Last edited by Disce1988; 27 May 2021, 17:50.

        Comment


        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Heeft een scrognet dan nut? 23/1 kan het eens proberen.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of was het nou 21/3?

        • Disce1988
          Disce1988 commented
          Editing a comment
          Of 20/4? :p Heb al zoveel meningen er over gelezen. Beetje experimenteren met verschillende kweekjes zal nodig zijn.

        #9
        Doe wat je wil, alles kan he
        Ze doen het prima op 18/6. Minder stroomkosten, en je kunt op het heetst van de dag de lamp uit zetten.
        24/0 en alles wat daartussen zit kan ook. Het kost wat meer stroom, de kosten kun je op de energiekosten calculator uitrekenen.
        Je hebt dan wel een constant klimaat in je kweekruimte, dus geen kans op condensvorming in de toppen als het licht aan springt.
        Alles heeft z'n voors en tegens en het kan allemaal.

        kweek0r heeft hier een 24/0 kweekje staan met autoflowers. fotootje daaruit :

        btw. nee je hoeft nog geen voeding te geven de komende 2 weken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #10
          QnQ mijn vorige kweek was op 24/0. Opbrengst 40g in een 9l pot. Dus we gaan nu eens beetje veranderen.


          Dag 14 voor de gorilla's
          Dag 7 voor Jackie.


          Heb mijn lichtschema verandert naar 20/4. Het wordt steeds warmer dus beetje de temperatuur onder controle houden. Max temp was 29 graden dus veel warmer moet het niet worden. Tussen 13u en 17u mogen ze wat afkoelen en rusten.


          De plantjes doen het vrij goed. De overgepotte gorilla loopt wat achter maar ik zie hem terug rustig groeien.

          Er hangt nu ook een clipfan in de tent.


          Doel deze kweek meer dan 40g opbrengst per plant.
          Attached Files

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            40 gram is volgens mij een super mooi resultaat voor een auto in 9l.

          • Disce1988
            Disce1988 commented
            Editing a comment
            Ik heb er geen idee van. Ik heb dan ook nog een week te vroeg moeten oogsten omdat heel het appartement naar de wiet stonk

          • bergturtle
            bergturtle commented
            Editing a comment
            Voor de stank raad ik je een buisventilator aan met een koolstoffilter ertussen

          #11
          Dag 16 voor de gorilla's
          Dag 9 voor Jackie

          Temp: 26 graden
          Luchtvochtigheid: 60%

          Niet zoveel te melden. Heb allemaal een waterbeurt gekregen.

          Big gorilla loopt duidelijk voor op de andere.
          Jackie precies ook niet van de snelste.
          Attached Files

          Comment


            #12
            Ik blijf deze ook even volgen, gaat wel krap worden met drie planten of niet?
            Succes

            Comment


            • Disce1988
              Disce1988 commented
              Editing a comment
              Ja dat gaat heel krap worden. Anders vliegt 1 van de gorilla's naar buiten.

            #13
            Dag 18 voor de gorilla's
            Dag 10 voor Jackie.


            Temp: 29.6
            Luchtvochtigheid: 55%

            Allemaal een verfrissende waterbeurt gekregen. Kan niet veel melden buiten dat ze lekker aan het groeien zijn.
            Attached Files

            Comment


              #14
              Vast 2 tips voor een volgende ronde. Je aarde inwaterren, zoals reppel al zei, en je potten tot de rand vullen .
              Je mist toch al snel 35% van je grond als je die bovenste rand leeg laat, daar daat juist het meeste grond in.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Disce1988
                Disce1988 commented
                Editing a comment
                In de 9 l potten is het zo goed als tot de rand gevuld. Bij de oranje pot idd wat nalatig geweest. Dacht al:wanneer gaat er iemand een opmerking over maken

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Kon het nie laten

              #15
              Dag 20 voor de gorilla's
              Dag 12 voor Jackie.

              Temp:33 graden
              Luchtvochtigheid: 56%


              Ondanks de warmte staan ze er zeer goed bij. Hebben precies allemaal een goeie groeischeut gehad.

              Heb een netje voor een scrog nu maar twijfel om het te gebruiken. Mss houden voor een volgende ronde met fotoperiodeke plantjes.

              Attached Files

              Comment


              • bergturtle
                bergturtle commented
                Editing a comment
                Waar heb je dat netje gekocht?
            Bezig...
            X