Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MiniGrow Box Kweekkast One - Auto Pineapple Express

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Misschien even een weekje alleen water geven met ph 6, kijken hoe de plant daarop reageert. Over het algemeen hebben autoflowers weinig voeding nodig volgens mij.
    de toppen zullen nog wel wat doorgroeien misschien een knikje geven of met een clipje rustig aan het takje naar beneden trekken? Voor de rest ziet het er goed uit!

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik zal nu 2x water zonder voeding geven voor het geval het toch overvoeding is, en frequenter water geven om te voorkomen dat ze weer te droog staat.
      Misschien is het probleem zoals wesley pipes hieronder zegt, en komen de gekleurde punten er door een periode te droog te staan.

      Edit: Waarom ph 6 inplaatst van 6.5 waar ik meestal naar mik ?
      Last edited by TegridyFarms; 21 March 2022, 22:10.

    #17
    Zoals mij gezegd geweest is onlangs , en ik nu doorvertel , zouden gele puntjes ook van es te droog te staan kunnen komen . Voeding kan dan gewoon verder gegeven worden , de wortel wat natter houden .. ec loopt op bij droogte. Mss is het dit?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Dit komt wel overeen met wat hier gebeurd, heb nochtans nooit echt veel voeding gegeven, en de juiste hoeveelheid water geven is iets die al last van heb sinds ik met deze kweek begonnen ben. Ik hoop dat iemand aan de foto's van de punten kan afleiden wat het juist is. Hoe dan ook zullen er 2 waterbeurten zonder voeding zijn, en zal ik frequenter water geven...

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Correct watergeven is moeilijk ja. Iedereen hier heeft al met tranen in de ogen zijn plantjes zien lijden onder teveel of te weinig water.

    #18
    We zijn 2 weken verder en intussen is ze nog ferm gegroeid.

    Was verplicht om het scrog rek weg te halen, ze kwam te dicht bij de leds en moest een andere manier vinden om de toppen lager en beter verdeeld te krijgen.
    Ik heb uiteindelijk touw gebruikt. Ze is er eigenlijk nu nog te dicht bij, maar ik kan ze niet lager meer krijgen, ik denk dat de stretch intussen wel gedaan is.

    Heb ook de onderste bladeren en zijtakken weg genomen die toen nog onder het scrog rek groeide.

    Sommige bladeren zijn rood gekleurd, moet nog uitzoeken waaraan dat ligt. Maar ze doet het over het algemeen goed

    Attached Files

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedankt

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Volgende keer evt. 4 plantjes in kleinere potjes. Dz hebde ook minder groei.

    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Is zeker een optie, maar bij de volgende kweek zal ik LST toepassen om ze laag te houden. Heb in het begin ook de stretch onderschat, is de hoofdreden dat ze zo hoog kunnen worden is...

    #19
    Ja volle bak, nu wordt het zorgen dat het niet te benauwd wordt.
    ik haal alle blad weg wat maar enigszins iets mankeert.
    om start van schimmels te voorkomen.

    goed bezig met je micro.
    die toppen zijn ook potent, dat wordt mooi.
    ga zo door.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de complimenten

      Dat het niet te benauwd word probeer ik al enige tijd te voorkomen, vandaag heb ik opnieuw wat bladeren weg gehaald om de bovenkant wat luchtiger te maken.

      Normaal nog een kleine maand te gaan voor oogst.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ieder blad je weghaalt maakt ook een nieuw wondje , men zei hier vroeger ook wel , soms liever niets weghalen , elk wondje kan schimmels met zich meebrengen ook. Wat dubbel he zo .

    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik wacht echt wel lang voor ik bladeren weghaal, en de reden is idd om wonden te voorkomen en stress, zeker tijdens de bloei. Meeste bladeren zijn al zo droog dat ze gewoon lossen bij het aanraken.
      Lollipoppen heb ik ook met een klein hartje gedaan omdat ik twijfelde of het wel een goed idee was, vond het nogal moeilijke om te timen, heb het uiteindelijk in week 6 gedaan. Zat daarna wel paar dagen met een ei in m'n broek uit angst dat ik het verneuk heb... en omdat het aanzien word als iets die gevorderde kwekers toepassen, iets die ik bijlange nog niet ben... Het is tenslotte 10 jaar geleden dat ik nog eens iets geplant heb :p

    #20
    Ik kan me uiteraard vergissen, maar een scrog in de minigrowbox lijkt me echt onhandig aangezien je absoluut geen ruimte hebt om te werken aan de plant. Met LST, toppen en knakken lukt het prima om een gelijk veldje te creëren. Veel werk om te onderhouden, maar het is dan ook maar 1 plantje waar je al je liefde op moet richten.

    Succes!

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ja hoor het is inderdaad wat te krap met een scrog rek erin, had ik opgemerkt toen de plant begon te strekken. Bij de volgende kweek ga ik LST doen en de zijtakken vastmaken aan de pot.

    #21
    Ze begint te verdikken en trichomen aan te maken maar ze ruikt wel niet, ze ruikt eerder grassig maar totaal niet zoet of naar ananas, hopelijk komt dit nog.

    Ze heefd nog altijd last van verkleurde bladeren, beetje alle kleuren van de regenboog afgelopen weken, geel, bruinig rood, bordeaux rood, zwarte punten...

    Misschien is het onduidelijk op de foto's, (foto 1 en 4 is het duidelijkst) de bladeren die het dichts bij de rode leds groeien (rechts) hebben de meeste bordeaux rode verkleuring. De andere kant waar de blauwe en witte leds zitten tonen een andere verkleuring.

    Ik ben deze week begonnen met water te geven met EC 1.00 (terra bloom, green sensation, sugar royal) sugar 0.5 ml/L sensation 0.4ml/L Bloom 3ml/L PH 6.5
    Heb traag misschien te traag, opgewerkt naar een EC van 1.00. Durfde niet sneller meer geven omdat ik niet met zekerheid kan zeggen of het lichtstress is of teveel/tekort aan voeding.

    Ik zit nu in week 5 van de bloei, volgens de site is ze klaar in 6 weken, ik zie wel nog veel lange witte haren dus denk nie dat het voor volgende week is.

    Nu, desondanks, gaat ze volgens mij nog altijd goed door, het is een sterke madam en wens dat ik kon verstaan wat haar probleem is.
    Of misschien is ze het beu om alle dagen bekeken te worden van een ongeduldige stoner, die om het kwartier weer die deur open trekt om te kijken of er mirakels gebeurd zijn
    Attached Files

    Comment


      #22
      Staat er nu op het verhoogje van je luchtinlaat een elektrisch dingske met een blauw LED-lampje?

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Ik stond er ook naar te kijken toen ik de foto uitvergrote. Denk dat het de reflectie is van de flash op de luchtvochtigheids meter die op het verhoog staat.

      #23
      De pineapple express staat intussen te rijpen, foto's en uiteindelijke gewicht zal ik later nog posten.

      Heb onlangs calmag pro gekocht van plagron,
      maar heb nu geen idee of het dat wel is die in de fles zit.

      De print vooraan zegt calmag pro, dan onderaan op dezelfde kant staat dan dat het meststof is voor in de bloeifase. Maar als je naar foto's kijkt online van calmag zou er daar moeten staan dat het goed is voor zacht water... Achteraan bij de omschrijving staat dan dat het Alga Bloom is...

      Wat heb ik hier nu in die fles zitten Calmag of Alga bloom? iemand een idee hoe ik erachter kom? Laatste foto is hoe calmag er normaal uitziet.

      Nog nooit gezien dat een print 2 verschillende producten aangeeft, je zou denken dat ze gewoon de verkeerde label gebruikt hebben maar dan zou er maar 1 product op staan. Bij deze label staat er calmag, maar al de rest van info verwijst naar Alga Bloom
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ff naar plagron geweest calmag versterkt ook de celwand . Geen nood aan calmag hier door het kraanwater voorlopig. Enkel bij zacht en demi water.

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Wat is de EC van je kraanwater? Ons kraanwater is hard, 39°F om exact te zijn. Ik wist eigenlijk dat calmag niet echt nodig was met ons water maar wou het toch staan hebben gewoon uit voorzorg. Ons kraanwater schommelt tussen de 0.35 0.39 EC.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik vind mijn meter nie terug , nog geen ec gemeten hier sinds een jaar . Loopt wat samen met ph he. Bij ph 8 uit de kraan vroeger 1.0 ec. Nu 6.5 ph en wss lage ec. Maar toch cal mag genoeg erin denk ik. Maar idd beter safe than sorry en het in huis hebben. Heb er ook staan nog van vroeger.

      #24
      Ik heb even naar mijn fles Calmag pro gekeken en die ziet er heel anders uit inderdaad.

      Calmag pro is blauw, daar zou je het aan kunnen herkennen. Maar als het label al niet klopt, wie zegt dan dat de inhoud van de fles wel klopt?
      Ik zou inderdaad even contact opnemen met diegene waar je het van gekocht hebt.

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Het is blauw zoals je zegt, ik zal ze gewoon terug sturen en nieuwe vragen. Kwam van online top garden, maar de fout zal wel eerder bij plagron zelf liggen. 
        Nu als er in plagrons gamma niets anders is die blauw gekleurd is dan zal het wel calmag zijn.

      #25
      2 weken verder sinds ze in de glazen potten zit, en 3+ weken sinds oogst. Ze is nu droog genoeg om te wegen, en eens te proeven

      Ze smaakt lekker, maar moet zeker nog maand curen om het wat zachter op de keel te maken, lekkere high waardoor ik nog dingen kan doen zonder aan de sofa geplakt te zitten (heb geoogst met bijna geen amber gekleurde trichomen, 100% milky).

      Met 57gr wiet ben ik tevreden voor een eerste kweek in 10 jaar. Maar er zijn zeker dingen die ik bij de volgende kweek wil verbeteren, buds zijn redelijk luchtig dus zal ze wat voller proberen te krijgen.
      En zal meer moeite doen om ze laag te houden, want ze zat laatste maand veel te dicht bij de leds.

      At the end of the day heb ik 57g die ikzelf gekweekt hebt en 100% weet wat ermee gebeurd is. Im a happy stoner

      Ben alvast ook tevreden van de minigrow, bewijs dat je als beginnend kweker ver komt met dit kastje.

      Volgende kweekverslag is nu in de maak, zal een Cheese worden van Green house seeds. Dus geen autoflower ditmaal

      Attached Files

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Mooie score, geniet ervan!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Goed bezig, laat ze smaken.

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt! Ga er zeker van genieten, het zal mijn zomerwiet worden
    Bezig...
    X