Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MiniGrow Box Cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: MiniGrow Box Cheese

    Korting op 420shop
    Volgende kweek in de minigrow is de cheese van greenhouse seeds. Blijkt nogal een geurige wietje te zijn, ben benieuwd

    Ik ben intussen 1 week ver in de groeifase.

    Even omschrijven van wat ik intussen al gedaan heb en welke materialen/voedingsstoffen ik gebruik heb en zal gebruiken.

    Kweekpot = heb nu gekozen voor een airmax pot van 15L, ziet er beetje futuristisch uit maar zou goed moeten zijn voor de wortelen

    Aarde = Plagron Growmix, voorbemest voor 3 weken

    EC Meter + Ph Meter + luchtvochtigheid meter

    Plagron sugar royal, plagron roots, plagron pure zym, plagron green sensation en plagron bloom. Heb ook calmag en silic rock gekocht, maar twijfel nog of dit zal nodig zijn.


    Zal nu LST toepassen inplaats van scrog, reden hiervoor is dat ik zeer moeilijk aan de achterkant van de plant kon.


    Lichtschema: 18/6 voor 1 maand tenzij ze niet sterk genoeg is om aan de bloei te beginnen. Daarna 12/12 voor +- 8 weken

    Geef nu kraanwater met wat plagron roots en pure zym, EC 0.64 PH 6.4

    Attached Files

    #2
    Succes met je prachtig baby'tje!

    Hoe hoog en breed is die pot?

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedankt pot is 29cm breed en 21cm hoog

    #3
    Ze heeft er zin in .
    Dat ze mooi en sterk wordt💅 💪

    Alvast succes

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Bedankt, ik zal er voor zorgen dat het een stevige madam word

    #4
    16 dagen sinds ik het zaadje in de aarde gestoken heb, ze schiet goed op, ze vraagt nog niet veel aandacht, juist water met roots en enzym in.
    Ze heeft van die mooie brede indica bladeren, is het eerste verschil die ik merkte met m'n vorige kweek. Ze heeft soms ook krullend blad, had ik in het begin ook bij de pineapple. Had toen geen idee waarom dit was, maar nadat ik water gaf was dit binnen 20 uur volledig verdwenen. zal wel aan te weinig water geven liggen denk ik dan had in het begin dan ook schrik dat ik teveel ging geven... Krullend blad is trouwens goed te zien op de laatste foto van m'n eerste post.

    Attached Files

    Comment


      #5
      Was van plan om lst toe te passen vandaag en al wat blad weg te knippen, maar ze lijkt met nog te klein om al de kannibaal uit te hangen
      Heb enkel de grootste bladeren wat naar achter geduwd zodat de zijtakken licht krijgen

      Gisteren 800 ml water gegeven met roots, enzym en sugar royal Ph 6.4 EC 0.55
      Ik twijfel nog als ik zal toppen, ik zou het eerder doen om haar laag te houden, of zal lst genoeg zijn denk je ?




      Attached Files

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Die 2 onderste scheuten ging ik laten zitten maar als ik ze toch zou weg doen, doe je het dan op hetzelfde moment als je topt of zit er paar dagen tussen?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Het beste op dezelfde tijd, dan stress je ze maar een keer Randy🤭

      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Thanks ik zal tegen Towely zeggen dat de top eraf mag

      #6
      je kan de hoofd top weg buig maar ze moet nog wel wat streken daar is ze nog te klein voor .
      ik zelf zou niet toppen maar dat is aan jou het is jou plantje

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Was van plan ze te buigen maar daar is ze idd nog te klein voor. Zal ze waarschijnlijk wel toppen gewoon om een zo egaal mogelijk veld te hebben, of dat is toch wat ik zal proberen :-p

      #7
      Ik top een plant altijd, en met een beetje lst heb je een mooi egaal veldje👌🏼

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Toppen it is, zal ik doen als ze 4à5 nodes heeft

      #8
      Veel succes met de nieuwe meid!
      Ik vroeg me af of je EC waardes niet wat aan de lage kant zijn? Ik volg zelf een schema dat begint bij 1,1 en eindigt op 1,7 (woma voedingsschema)

      Comment


      • TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Bedankt ik zal m'n best doen

        Gebruik je toevallig een light mix aarde, reden voor de lage EC is omdat de aarde die ik gebruik voor bemest is voor 3 weken. Schema van plagron die ik gebruik is afgesteld om pas na 3 weken voeding te geven, nu geef ik enkel additieven. Foto is het schema die ik nu gebruikt

      #9
      Schema
      Attached Files

      Comment


        #10
        Vandaag wat blad weggehaald zodat onderste vertakking licht krijgen, en heb haar dan omgeplooid met behulp van ankers,
        heb ook de stam wat zacht moeten duwen zodat ze wat makkelijker plooide was eigenlijk bangelijk om haar zo te behandelen

        Zal haar nu weekje met rust laten zodat ze wat kan herstellen en de zijtakken de tijd hebben om groter te worden zodat ik er lst op kan doen
        Attached Files
        Last edited by TegridyFarms; 6 June 2022, 22:10.

        Comment


          #11
          ze kunnen veel hebben hoor ze herstelen snel

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Ja tzijn inderdaad sterke planten, maar als je maar 1 staan hebt is alles beetje bangelijk

          #12
          hmmmmmmm kaas!
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            De big buddha was eigenlijk mijn eerste keus, maar er was geen voorraad toen ik wilde bestellen dus ben ik met greenhouse gegaan. Blijkbaar is big buddha het dichts bij de originele, het is spijtig dat ik maar 1 plant per keer kan doen anders zou er hier nu een cheese van greenhouse buddha en zamnesia staan en zou ik ze direct allemaal testen

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            Inderdaad, ik ga er deze komende rond eens zetten, te benieuwd

          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            Succes ermee je zal een mooie kaasschotel hebben

          #13
          Triple cheese van barneys farm heerlijk cheese soortje daar krijg je geen spijt van.

          Comment


          • TegridyFarms
            TegridyFarms commented
            Editing a comment
            hmm net opgezocht ziet er me ook een lekkere stinkerd uit, staat nu op de lijst met zaadjes die ik moet proberen uit de cheese soort

          #14
          Weekske verder en ze had al het weggesneden blad terug en nog wat extra ook, intussen met lst begonnen en weeral (veel) blad weg geknipt. Alles die licht wegnam van onderste vertakkingen en alles die de aarde aanraakte is weg, heb ook die hele kleine niemendalletjes onder de oksels weg genomen.

          Ik trok alles aan 1 kant die groot genoeg was, de andere kant laat ik vrij voor de nu nog te kleine zijtakken.
          Liter water om de 4-5 dagen, nog geen groeivoeding enkel roots, enzym en silica groeivoeding begin ik volgende week mee.

          Ze ruikt al lekker als ik de deur open, niet naar bloeiende wiet natuurlijk maar eerder zoetig gras, pineapple express heb ik nooit echt geroken zowel in de groei als bloei, hopelijk zet ze dat verder in de bloei

          Attached Files

          Comment


            #15
            Lijkt me allemaal goed te verlopen, dat zal een lekkere pina colada worden deze zomer

            Comment

          Bezig...
          X