Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud (Dutch Passion) in Minigrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Auto Orange Bud (Dutch Passion) in Minigrow Box

    Korting op 420shop
    Sinds kort ben ik eigenaar van een Minigrow Box, die ik na jarenlang twijfelen eindelijk gekocht heb.
    Mede ook dankzij de reviews hier die ik met veel plezier heb gelezen, dus dank daarvoor!

    Nadat de box eerst, een beetje oneerbiedig, dienst heeft gedaan als droogbox voor mijn buitenteelt, is het nu tijd om ook mijn eerste echte binnenkweek te starten.
    Lang geleden in mijn tienerjaren heb ik een aantal keer buiten gekweekt en dat heb ik dit jaar ook weer gedaan, maar mijn ervaring is dus zeer beperkt.
    Maar ik heb altijd al willen binnenkweken en ben blij dat ik deze stap nu eindelijk heb gezet!

    Omdat ik dus weinig tot geen kweekervaring heb, heb ik voor mijn eerste kweek gekozen voor een autoflower.
    Ik weet dat niet iedereen hier fan van is.
    Deze eerste kweek is vooral bedoeld om te leren en ben dus van plan om weinig of geen technieken toe te passen, simpelweg omdat ik daar gewoon nog geen ervaring me heb.

    Wellicht dat ik verderop in de kweek daar alsnog anders over ga denken, of wordt ik gedwongen dit wel te doen, al besef ik me dat er weinig technieken mogelijk zijn bij een autoflower.
    Kortom weinig ervaring al heb ik me vroeger en zeer recent ook wel redelijk ingelezen, dus ik ben erg benieuwd.

    Genoeg gelul, wat details:


    Zaadje: Dutch Passion Auto Orange Bud

    Pot: RootMaxx Supreme 11,3 liter + lekbak

    Aarde: Plagron Growmix + Perliet


    Hiernaast heb ik de volgende voeding / additieven tot mijn beschikking:
    • Plagron Power Roots
    • Plagron Alga Grow
    • Plagiron Vita Race
    • Plagron Alga Bloom
    • Plagron Green Sensation
    • Plagron Lemon Kick (om af te zuren)

    Ik heb ook een digitale PH meter gekocht die ik nog niet gebruikt heb, dus die moet ik eerst kalibreren en in gebruik gaan nemen, maar ik stel dit iedere keer uit.
    Tot dusver hebben mijn buiten planten altijd gewoon kraanwater gehad + voeding, met het merendeel van de additieven heb ik ook nog geen ervaring.

    Zoals ik al aangaf heeft de Minigrow Box eerst als droogruimte gediend, om geen tijd te verliezen is het zaadje buiten direct in de eindpot ontkiemt.
    Geen idee of dit iets uitmaakt, maar wel even ter info.

    Vandaag is de pot dan eindelijk naar haar nieuwe huis verhuisd en vandaag is dan ook precies de dag dat er wat boven de grond komt.
    Het is de bedoeling dit verslag goed bij te gaan houden en ik hoop ook dat ik veel van andere kan leren!

    Indien mensen nu al opmerkingen of tips hebben hoor ik het graag, ik heb het gevoel dat ik redelijk voorbereid ben maar vind het toch ook wel verrekte spannend!


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Cool.

    Ik wist het bestaan van de minigrow box niet eens en de een na de andere verslag duikt op. Heerlijk om te lezen.

    Succes.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #3
      Dankjewel

      Comment


        #4
        Kleine update, dag 6 sinds opkomst.

        Ze is nog wat klein na een trage start, na opkomst had ze in eerste instantie moeite met zich te openen.

        Ik heb haar toen nat gesprayd (deze tip hier op het forum gelezen) en een uur later was ze open.

        Sinds dien groeit ze voorzichtig door.
        Ze staat op een ophoging sinds het begin, hierdoor een afstand van +/- 20 cm van de lamp.

        Ze staat op 18/6 en het idee was om dit de hele kweek voort te zetten, zodra ik tekenen zie van bloei gaat de kast wel op de bloeistand.

        Temperatuur op dit moment: 25.6 graden
        Luchtvochtigheid: 48%
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Dave25; 10 August 2022, 09:43.

        Comment


          #5
          Autoflwer in een minibox. Kan goed maar dan moet the hem wel een week of 3 elke dag gaan platleggen, anders groeit hij je box uit denk ik. Lemon kick voor af te zuren? Je kweekt toch biologisch? Die growboxjes lijken echt goed te gaan. Maar met die huidige energie kosten kost het denk ik met zo veel als je in de shop dan zelf 30/40 te oogsten.

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Die kastjes verbruiken hooguit 70 watt op vol vermogen das niks

          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            Thanks voor de input, ik wist inderdaad dat hij relatief zuinig was maar dat valt inderdaad alleszins mee.

            Toch snap ik opzicht zijn punt wel, met andere setups kweek je denk ik een stuk goedkoper per gram.

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            dat mischien wel maar met grotere hok ha je zo halve kilo uit op 1m2 met een beetje goede led lamp

          #6
          De hoogte is inderdaad wel iets waar ik me ‘zorgen’ om maak maargoed, zoals je zelf aangeeft zijn daar wel oplossingen voor.

          De opmerking aangaande Lemon Kick volg ik eerlijk gezegd niet helemaal?

          Wat betreft kosten, is puur afhankelijk van je energiecontract natuurlijk.

          Daarnaast hoop ik snel zonnepanelen te hebben dus kostentechnisch maak ik me persoonlijk niet zo’n zorgen, bovendien is dat niet perse mijn drijfveer.

          Ik vind het gewoon tof om m’n eigen wiet te kweken, iets wat ik al jaren lang heb willen doen.

          En als het echt goed bevalt verwacht ik wel te gaan uitbreiden in te toekomst

          Comment


          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            Dat meen je, dat wist ik inderdaad niet dankjewel, nu snap ik wat je bedoelde!

            Komt goed uit, want de PH meter die ik heb gekocht werkt voor geen meter.

            Na calibratie (wat wel goed gaat) wijken de waardes zwaar af, dus die gaat mooi terug.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ik heb me toch maar eens zin goedkope gele aangeschaft, 15euris bij de bol. Ik had via de verwarmingsbuizen gehoord dat die dingen aardig correct zijn. En de door de gemeente aangegeven pH waarde van het drinkwater, kwam met 0,09 overeen wat de meter aangaf.

          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            Ik heb volgensmij precies dezelfde dan, ook geel van de bol.com.

            Wellicht een productiefout dan, ik moet nog contact met ze opnemen.

            Ook viel het scherm een aantal keer uit, dus wellicht dat het inderdaad gewoon een slecht exemplaar was.

            Ze zullen wel een nieuwe opsturen denk ik dus ben benieuwd.

          #7
          IMG_9748.jpg

          Dag 9 sinds opkomst, foto is van voor water geven.

          Ik ben erg bang voor overbewatering, waardoor ik om de 2 a 3 dagen hele kleine beetjes geef, circa 40 ml.
          Bij voorkeur zo vroeg mogelijk nadat de lamp aangaat, zodat er voldoende tijd is het water op te nemen c.q. verdampen.

          Nu voor het eerst wat meer gegeven (circa 120 ml) met een klein beetje Power Roots, 0,5 ml op een liter.
          Ik ben benieuwd hoe ze hierop gaat reageren, andere voeding is uiteraard nog niet nodig op dit moment.

          Ben ik niet te conservatief in mijn water geven of wellicht te vroeg met de Power Roots, wat denken jullie?

          EDIT: nog een vraag voor de MInigrowbox bezitters aangaande de Fan speed.

          Ik zit eraan te denken deze in Manual Mode te gaan zetten, op dit moment is de temperatuur in de box namelijk 31.3 graden en ik hoop die temperatuur wat terug te kunnen brengen.
          Nu lees ik in de handleiding dat de max fan speed 80% moet zijn, nu zie ik dat de 'day max' bij mij standaard al op 90% staat, hadden jullie dat ook?

          En welke settings zal ik gaan gebruiken bij deze warme temperaturen, dus dag en nacht percentages?
          Geluid is geen probleem overigens.
          Last edited by Dave25; 13 August 2022, 10:39.

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Waar staat de box? Dé manier om te zakken met temperatuur: Temperatuur van de ruimte omlaag brengen. Ventilatortje iets harder draaien heeft geen nut.

            Ik heb ook met 30 plus temperaturen te maken en dus wat gekarteld blad. Het is niet anders.

            Plantje is nog wel vrij klein? Pas op met teveel water geven. Verbruik is nog zeer laag momenteel, grond mag echt wel wat uitdrogen.

          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            De box staat in principe op een van de koelste plekken in het huis, in de woonkamer.

            Al zijn deze temperaturen van de afgelopen dagen gewoon funest natuurlijk, daar is lastig tegen aan te werken zonder airco in dezelfde ruimte als waar de box staat, dat besef ik me inderdaad ook.

            De informatie om de fan speed te verhogen bij een te hoge temperatuur komt overigens uit de handleiding, maargoed uiteraard heb ik meer aan praktijkervaring.
            Jij hebt hem dan gewoon in 'auto' mode staan of niet?

            Het klopt inderdaad dat ze relatief achter loopt voor mijn gevoel ja, begon eigenlijk al met moeizaam ontkiemen.
            Ik zal inderdaad voorzichtig blijven met water geven, enige tips qua frequentie en hoeveelheden?

          #8
          Power roots kun je gewoon geven 0.5ml is voldoende. Van de minibox weet ik niks van, in mijn microkastje dim in desnoods het licht. Fan draait bij mij op 9v.

          Comment


          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            Ok dat is mooi, wat denk je van de hoeveelheden water?

            Met m'n buiten planten doe ik dit eigenlijk gewoon altijd op gevoel en dat gaat veel makkelijker vind ik, geen angst voor overbewatering ook.
            Ik gebruik daar ook grotere potten en groeien ze daar een stuk sneller, maar we hebben ook uitzonderlijk goed weer natuurlijk.

            Met dit kleine vrouwtje ben ik gewoon een stuk angstiger / voorzichtiger en bang iets verkeerds te doen.
            Ook omdat het er maar eentje is dus, weinig ruimte voor fouten.

          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            120ml is voldoende denk ik, ik til altijd de pot op om te ‘wegen’ zo kun je wel aanvoelen of je water moet geven. Is effe wennen maar daarna wil je niet meer anders. Of een tensio/vocht meter doet ook wonderen.

          • Dave25
            Dave25 commented
            Editing a comment
            Thanks! Ze staat er goed bij vandaag. Wegen is inderdaad een goede methode.

            Een tensiemeter zou helemaal makkelijk zijn inderdaad, heb ik wel overwogen maar voor alsnog maar niet gedaan, wie weet ooit in de toekomst.

          #9
          Dag 10

          De waterbeurt met Power Roots heeft haar goed gedaan, ze staat er mooi bij wat mij betreft!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #10
            Mooie dame!!

            Comment


              #11
              Inmiddels een stuk verder, dag 23 sinds bovenkomst om precies te zijn.

              Het ging redelijk voorspoedig, tot een gelige / bruine verkleuring bij 2 van de onderste bladeren.

              Zoals het mij lijkt een voedingstekort, wellicht kalium wat denken jullie?

              Ik ben vandaag dan ook gelijk maar begonnen met groeivoeding, hopelijk gaat dit verbetering geven.

              Dit was overigens al de bedoeling aangezien de growmix voldoende voeding zou moeten geven voor 3 weken.

              Wellicht dan toch te laat geweest met de groeivoeding?
              Attached Files

              Comment


              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                VEEL te droog hier.
                voel je zelf niet aan je grond?

              #12
              Ik zou het blad gewoon verwijderen gebeurt wel is vaker dat de onderste verkleuren. Zou je er niet druk om maken

              Comment


                #13
                Bedankt, ik heb het blad nog niet weggehaald en net een foto genomen, voor een beter beeld.
                Ik ben eerlijk gezegd ook niet heel scheutig met het weghalen van blad.

                Bij 1 van mijn buitenplanten deed het ook weinig goeds dit jaar toen ik (redelijk wat) blad had verwijderd.
                Ze schoot gelijk vol in de stress en paarse stengels, duurde lang voordat ze daar enigszins van bij kwam.

                Daarentegen heb ik wel een (weliswaar op dat moment hele gezonde) AF buiten getopt en dat ging prima.

                Dat is het voordeel van meerdere planten hebben, wat dingen proberen, dat valt me wel echt tegen met de Minigrow Box moet ik zeggen.
                De angst iets verkeerds te doen, juist omdat het er maar 1 is.

                Ik heb het idee dat de voeding haar zeker goed heeft gedaan, maar ze staat er nog steeds niet heel florisant bij, zie ook foto.
                Het is zeker wel verbeterd met name na de voeding / water beurt, wellicht toch te droog gestaan en ben ik te voorzichtig met water geweest?

                Bleef ook erg weinig water achter in de lekbak na het water geven dus, ze had duidelijk dorst.
                Attached Files
                Last edited by Dave25; 30 August 2022, 18:36.

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Denk ik ook te nat. Onderste blad weghalen en die zak tot de rand toe vullen met grond, zijkanten zijn ook niet genoeg afgevuld.

                • TegridyRandy
                  TegridyRandy commented
                  Editing a comment
                  HIER OOK, VEEL TE DROOG!!!
                  dat zie je toch direct?!
                  Zeker bij stoffen potten, droogt de grond HEEL snel uit, en dan bij warm- heet weer zeker en vast!

                #14
                Lijkt er eerder op dat ze te veel water heeft gehad aan het blad te zien.

                Comment


                  #15
                  Ik vertrouw jullie oordeel, ook al lijkt het me echt heel sterk, ik heb kleine beetjes water gegeven om de 3 dagen, het lijkt me haast onmogelijk.

                  Ik zal de zak bijvullen en het onderste blad weghalen, de zak zat helemaal vol maar ben niet gewend om met zulke luchtige aarde te werken, het is uiteindelijk verder ingezakt dan verwacht.

                  Bedankt voor de tips

                  Comment


                  • RickTerboeg
                    RickTerboeg commented
                    Editing a comment
                    Ja misschien dat je actueel niet meer teveel water geeft, maar de eerste 1 a 2 weken wel vermoedelijk. Als je bij de geboorte van je zaailing wil poten dan kun je het beste de grond even goed inwateren en het is heel normaal om vervolgens 1 a 2 weken niets te geven. Laat die wortels maar werken. Als je nu regelmatig een update plaatst met een goede foto dan kunnen we op het forum vast wel beoordelen wat er goed of juist niet goed gaat.

                  • Dave25
                    Dave25 commented
                    Editing a comment
                    Dankjewel Rick, ik zal inderdaad wat vaker updates plaatsen hier, super tof dat jullie meekijken en mij als beginnend kweker een beetje in de gaten houden

                    Wellicht in het begin dan toch te scheutig geweest ja, ook al dacht ik toen dat ik juist heel voorzichtig was.

                    Ik ga even een aantal dagen niks doen en dan kunnen jullie het verloop zien, ik zal vanavond een foto’tje schieten!
                Bezig...
                X