Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Crack Punch in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Green Crack Punch in MiniGrowBox

    Korting op 420shop
    We werken deze ronde met een feminized zaadje van RQS en het soortje is Green Crack Punch.

    Setup:
    MiniGrowBox
    17,5 liter kweekzak
    Canna terra pro
    Lamp aan 01.00 t/m 23.00 uur is 22 uur
    Lamp uit 23.01 t/m 00.59 uur is 2 uur

    Zaadje in een glas water laten kiemen en na 2 dagen zat er een worteltje van enkele mm.
    Deze ronde gewoon direct in de 17,5 liter bak en niet ingewaterd.
    Beetje afgezuurd water gegeven met wortelstimulator van plagron en vervolgens was dit het beeld op 31 juli

    31-07-2022
    20220731_104726.jpg

    Vervolgens ging ik een week met vakantie en trof ik haar op 08-08-2022 zo aan:
    20220808_115431.jpg






    #2
    12-08-2022

    12e dag groei en ze doet het prima!
    Vandaag heb ik haar getopt en 0,75 liter afgezuurd water gegeven met wortelsimulator.

    Voor het toppen:
    20220812_112154.jpg


    Na het toppen:
    20220812_112350.jpg
    20220812_112344.jpg

    Voorlopig zijn we op de goede weg en heb ik het idee dat het door hogere temperaturen, groter volume, betere grond wat sneller gaat dan in de balkonbak van de vorige ronde.

    Attached Files

    Comment


      #3
      Mooi mooi da gaat hie goed vooruit , kèép it gèén
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #4
        Gaat lekker, ze groeit snel en mooi!

        Comment


          #5
          3 dagen verder en het lijkt erop dat ze niet lang "stil" heeft gestaan na het toppen.
          Eigenlijk moet ik zeggen fimmen, want ik heb het met de vingers uitgevoerd.

          De hangende bladeren kan ik verklaren...ik heb haar even met verdunde neemolie ingespoten aangezien ik de vorige ronde wat spint in de bloeifase constateerde.
          Hokje wel grondig schoongemaakt na de vorige ronde, maar aangezien ik nog neemolie had liggen heb ik er gebruik van gemaakt.

          15 dagen groei na het innevelen met neemolie
          20220815_151222.jpg


          Gefimde hoofdtak...met 4? Nieuwe takjes?
          20220815_151306.jpg



          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            die droepie bladeren no problem , gaat op en af je zult zien straks staan ze weer mooi overeind !!

            Ik heb daar ooit is nen time laps reeks van gemaakt van het ademen van de plant èé

            Mooi gefimd !!!

          #6
          Dag 18 van de groei. Dit is een dagje meer dan ik de vorige updates heb aangegeven.
          de Growbox staat op dag 18 groei dus dat hou ik vanaf nu aan.

          Voorlopig wordt er flink geprofiteerd van een groter onderkomen. Normaal moet ik ruim een maand groeien om over te kunnen gaan naar 12/12 en hoef ik pas na het omschakelen de takjes naar beneden te buigen voor LST.

          Buigen van de takjes heb ik vandaag al moeten doen. Verder heb ik haar maar eens een liter water gegeven met wortelsimulator. De helft via de lekbak en de andere helft vanaf boven.
          Ook de spray met verdunde neemolie nogmaals toegepast.

          Omschakelen naar 12/12 kan nog wel even wachten, maar hoeft ook geen 2 weken meer te duren lijkt mij.

          Momenteel 12 takjes, de vorige ronde had ik er 14 dus we gaan even bekijken of nogmaals toppen eventueel een optie is.
          Wel sneu om het aanzicht te zien na het buigen van de takjes, maar als het goed is trekt dat spoedig weer bij.

          Voor de LST:
          20220817_091937.jpg

          Na het buigen en vastzetten van de takjes:
          20220817_094654.jpg

          Hoofdtak wat dichterbij op de foto:
          20220817_094706.jpg
          En nog eentje na het watergeven en inspayen met neemolie:
          20220817_095911.jpg




          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Oppervlak halfvol is over op12/12.

          #7
          Ziet er weer lekker bossig uit. Waarom door willen gaan op 22 uur licht? Minder takken minder nodes des te dikker de toppen. Zou zelf per direct 12 gaan maar misschien werkt het met minibox net wat anders.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Heyz De minibox komt op hetzelfde neer als kweken in een klein tentje met led.
            Ik kweekte de vorige ronde in een 6 liter balkonbak met potgrond van de supermarkt.

            Nu kweek ik in een lucht doorlatende kweekzak van 17,5 liter met terra pro en lijk ik 2 weken "voor" op schema te liggen door de sterk verbeterende kweekomstandigheden waardoor ik inderdaad overweeg om nu al over te gaan op 12/12.

            Ik ga dat nu maar eens beoordelen en plaats dan even een nieuwe update.

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Duidelijk! Het is ook maar net de ervaring die je er zelf mee op doet en dat verbeter je dan continue.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Een wiet plant moet 4 weken groeien ook al zet je hem gelijk op 12/12

            Ze staat er mooi bij

          #8
          Dag 20 van de groei:

          Een tevreden beeld amper 2 dagen na het ombuigen van alle takjes staan ze weer rechtop richting het licht.
          20220819_094309.jpg


          Paar kleine nieuwe groeischeutjes aan bestaande takjes verwijderd en wederom de takjes op gelijke hoogte gebogen. De grote fanleaves zitten deels in de weg, maar ik laat die "zonnepanelen" natuurlijk zo lang mogelijk zitten.
          20220819_102614.jpg


          En nog een foto na het water geven in combinatie met een verdunde neemolie douche.
          Thermometertje ook weer teruggeplaatst zodat ik buiten het kastje om de RV en temperatuur kan uitlezen. Na al dat vocht zitten we op een zwoele 25,8c met 73% RV.
          Ik ga over op 12/12 als ze weer bij is getrokken van deze martelingen. (Zondag?)
          20220819_103711.jpg




          Comment


            #9
            Grotere bladeren kun je gerust verwijderen voor meer licht doorlaat

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Ja in de bloei doe ik dat uiteindelijk ook, maar nu zijn het nog mooie grote groene fanleaves die veel licht oppakken en dus mede verantwoordelijk zijn voor een rappe groei.

            #10
            Ziet er goed uit netjes gebogen met wat haal je de takken naar beneden, tiewraps? Of electra draad? Lijkt in elk geval op zoiets.

            ​​​​​​Mooie tijd voor 12 12 aankomende week, zou zelf nog voor de klok klein beetje blad snoeien maar dat is ernstig persoonlijk.

            Ik ga dit topic als leidraad houden om af te wegen of ik ook een minigrow hokje ga nemen in de toekomst. Voor nu ben ik nog bezig met de bouw van mijn eerste diy.

            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


              #11
              Heyz haha nee met tiewraps of elektra draad is veel te veel gedoe. Onderstaande gebruik ik daarvoor. Prijzig, maar fantastisch flexibel draad wat je kan uitrekken en ik gebruik het zelfs in de tuin voor mijn appelboom en druivenstruik.

              Growbox forse investering, maar ik heb hem er al uit qua aanschaf. Ben er zeer tevreden over en gebruik hem als nachtkastje.

              Groter kweken kan niet meer. Ben ervoor gepakt dankzij mijn buurvrouw die het toestond maar er ineens klaar mee was en dus stonden ze voor mijn deur.. (Zie verslag bij binnenkweek) kreeg argwaan op dit forum wegens 2x 600 watt HPS omdat ik voor een kilo wilde gaan om zo een tijd niet te hoeven kweken.

              550x810.jpg

              Comment


                #12
                Dag 22 van de groei.
                Klokje ingesteld op bloeifase.
                Vanaf morgen krijgen ze alleen licht van 10.00 tot 22.00 uur.

                Grond was iets ingeklonken dus ik heb nog een ruime liter Terra pro grond toegevoegd aan het medium. Aangezien ik geen terra grow meer voorradig heb hoop ik op die manier nog een beetje extra stikstof mee te geven.

                In een eerder bericht gaf ik aan 12 takjes te hebben. Dat klopt, maar inmiddels de eerste tegenslag bij intensieve werkzaamheden aan het plantje.
                3 kleine takjes aan het uiteinde van het plantje waren er niet van gediend dat ze gebogen werden en zijn afgeknapt helaas. Balen? Ja, maar aan de andere kant ik kon amper ruimte vinden om ze naar toe te buigen, zodat ze een andere tak niet in de weg zaten dus wellicht had het zo moeten zijn.

                Voor de werkzaamheden:
                20220821_095110.jpg

                Een blik op de takjes waar je goed kan zien dat ik ze dief tot vrijwel het uiteindelijk van de tak waarbij het kale gedeelte van de tak vrijwel horizontaal naar de buitenkant van de pot wordt verwezen. Ook goed te zien dat ik de hoofdstengel in een hoek van 90° heb weggebogen.
                20220821_111311.jpg

                Nog een foto van enkele takjes welke gedieft zijn.
                20220821_111331.jpg

                We gaan dus met 9 potentiele takjes de bloei in. 8 zijwaarts weggebogen en 1 teruggebogen richting het midden zoals hier te zien.
                20220821_111351.jpg

                En zo stond ze erbij vlak voor het deurtje weer dichtging. Hopelijk kan ik lekker frequent blijven updaten aangezien de vakantie na vandaag voorbij is.
                20220821_111405.jpg








                Last edited by RickTerboeg; 21 August 2022, 11:28.

                Comment


                  #13
                  Dag 27

                  22 dagen groei 22/2
                  5 dagen 12/12

                  Ze doet het naar omstandigheden goed, maar door een drukke hete week heb ik er 4 dagen amper naar om kunnen kijken zelfs geen water. Op vrijdag toch even gauw een liter gegeven en daar knapte ze goed van op. Zodanig dat ik zaterdag nog een liter heb gegeven, omdat de pot licht aanvoelde. In principe was dit de laatste dag dat ik de pot uit het kastje kon halen om nog éénmaal wat blad te verwijderen en de takjes op gelijke hoogte te buigen. Enkele bloeihaartjes zijn al zichtbaar, maar nog niet overtuigend genoeg om er dag 1 van de bloei van te maken. Wellicht maandag.

                  Zo stond ze er bij voor de handelingen: Niet alles op dezelfde hoogte dus dat moet even geregeld worden
                  20220827_102208.jpg

                  Na het verwijderen van enkele schutbladeren:
                  20220827_110858.jpg

                  Links voor is het uiteinde van de hoofdstengel.
                  Deze heb ik nogmaals horizontaal gebogen, zodat deze net iets lager is als de andere takjes.
                  Dit doe ik aangezien de hoofdstengel toch altijd het snelst de hoogte inschiet is mijn ervaring.
                  Ruimte genoeg nog in de hoogte voor eventuele strek.
                  20220827_110912.jpg

                  Voor de laatste keer het blad ingespoten met een minimale hoeveelheid aan verdunde neemolie.
                  Vorige keren iets teveel neemolie dus een enkel blaadje vertoond daardoor een (verbrandings)vlekje.
                  Nou laat de leukste fase van de kweek maar beginnen.
                  20220827_111136.jpg






                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Dag 31
                    22 dagen groei 22/2
                    9 dagen 12/12

                    Momenteel zitten we in de strekfase zullen we maar zeggen. Gelukkig is er nog een beetje speling, maar het houdt natuurlijk wel een keer op.
                    De twee achterste takjes hebben de meeste strek momenteel. Deze takjes zijn nog erg flexibel dus wellicht nog één keer ombuigen in de komende dagen.

                    Verder gaat het best aardig na exact een maand.

                    31 juli:
                    20220731_104726.jpg

                    31 augustus:
                    20220831_103002.jpg

                    En dan nog een foto van de hoofdstam.
                    Deze loopt eerst schuin links weg, dan een knik naar beneden, dan weer horizontaal richting deurtje en dan weer omhoog.
                    Doe ik dat niet dan zit je al tegen het licht aan.
                    20220831_104300.jpg

                    Nou afhankelijk van de strek de komende week ga ik de pot op een verhoging zetten of bij teveel strek nog een keer binden op dezelfde hoogte.

                    Comment


                      #15
                      Mooi bonzai-kweekje, je kan nu wel voorbloei gaan tellen. En reken maar dat ze nog paar weken doorgroeien. 🦄

                      Comment

                      Bezig...
                      X