Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Crack Punch in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dag 56

    22 dagen groei 22/2 34 dagen 12/12 waarvan 23 dagen zichtbare bloei

    Volgens de zaadspecificaties nog 4 a 5 weken te gaan. Met slechts 23 dagen zichtbare bloei zijn de toppen al vlot ontwikkeld. Dit soortje kán al vanaf dag 50 bloei klaar zijn, maar dat gaan we tegen die tijd beoordelen.

    Langzaamaan beginnen de eerste onderste bladeren wat lichter van kleur te worden wegens gebrek aan licht, maar ik laat ze nu wat langer zitten ondanks een hoge luchtvochtigheid.

    De enige zorgen zijn momenteel de hoge luchtvochtigheid als de lampjes uit zijn zitten we helaas op 70% en lampen aan ook nog tussen de 50 en 60% het lijkt erop dat ik het daarmee moet doen. Luchtvochtigheid op de kamer is nou eenmaal 65% momenteel door het vochtige weer.
    Meestal dief ik enkele weken voor de oogst de slechtste fanleaves weg om het vochtgehalte te laten zakken.
    Kortom doelstelling komende weken:
    - Zorgen dat toppen de wand en elkaar niet raken
    - Bladeren die op elkaar rusten van elkaar afhalen

    Dan nog enkele foto's van de dame;

    20220924_105838.jpg 20220924_105607.jpg 20220924_105402.jpg 20220924_105853.jpg 20220924_105640.jpg 20220924_105827.jpg 20220924_105801.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Herfst!!

      Mooi hoor, alleen die lv ja......
      Die begint ook hier omhoog te kruipen

    • anoniemand
      anoniemand commented
      Editing a comment
      growbakkie iig goed benut nice

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er netjes uit!

    #32
    Bedankt voor jullie reacties.

    Ja die RV is wel even een dingetje want de toppen zwellen nog wel wat dus dat zijn dan waterbommetjes van binnen.

    Als het goed is krijg ik vandaag 2 extra hygro/temperatuurssensors binnen welke via mobiel zijn uit te lezen.
    Experimenteren kan dan beginnen.
    Je moet dan denken aan:

    - Raam open
    - Raam dicht
    - Ventilatiestand hoger
    - Onderste bladeren dieven
    - Box dichter bij het raam
    - Achterkant box dichterbij verwarming en dan juist raam dicht, waardoor temperatuur op loopt en RV zal zakken.
    - Ventilatortje welke extra aan de achterkant inblaast.

    In het uiterste geval kan de box nog naar de woonkamer waar normaal gesproken de luchtvochtigheid lager is.

    Nou dat worden de testen voor de komende herfstige dagen die ik ook ga registreren.

    Fijne zondag

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Een meter die via app en wifi kan of enkel bluetooth??

      Zoek een setje om temp mee af te lezen buitenshuis namelijk..

      Ben benieuwd naar je ondervindingen aankomende weken! Succes.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Heyz een temperatuur, luchtvochtigheid en dauwpunt meter die je via een app (bluetooth) kunt uitlezen vanaf de bank. Bewust op die manier gedaan, zodat ik buitenshuis om er niet mee bezig hoef te zijn. Sensortje is compact en heeft een geheugen tot 100 dagen welke dan via de app in een grafiek wordt weergegeven. Dit zal ik spoedig even posten.

      Verder om op jouw vraag terug te komen ben ik al jarenlang actief volger van het weer en had ik om die reden altijd een professioneel Oregon weerstation. Hier had ik een simpele weersite voor gemaakt waardoor ik dus overal ter wereld de gegevens kon uitlezen. Sinds de windmeter is overleden is dit weerstation offline, maar ik denk dat dit je enige mogelijkheid is om op afstand uit te kunnen lezen of met een datalogger. Ooit wil ik weer eens een nieuw professioneel Davis weerstation aanschaffen.

      Meten is weten zegt men altijd dus eerst eens een registratie van minimaal een dag afwachten om daarna de mogelijkheden in gang te zetten die ik eerder vandaag aangaf.

    #33
    We zijn enkele dagen en onderzoekjes verder.

    Op de kamer waar de minigrowbox staat heb ik de volgende onderzoeken verricht.

    1. Raam dicht CV uit is hogere temperatuur en hogere RV dus dat werkt niet. (Logisch)
    2. Raam dicht CV aan is hogere temperatuur en hogere RV dus dat werkt niet
    3. Raam open dus de situatie zoals ik al te werk ging geeft lagere RV dus dat werkt wel.
    4. Minigrowbox met achterzijde op 10 cm van verwarming geeft een 25+ temperatuur, maar ook nog altijd een hogere RV dan optie 3 dus valt ook af.
    5. USB ventilatortje aangeschaft en in de minigrowbox geplaatst, zodat er meer ventilatie ontstaat in de box. Hier was ik wel om verrast aangezien de LV met 8% omhoog gaat door de mening van lucht. Werkt dus ook niet. Zelfs niet met het raam open.
    6. In de minigrowbox heb je de optie om de 2 fans manueel te bedienen. Als ik de lucht afvoer opschroef is de RV hoger in de box dan met de standaard instelling. Werkt dus ook niet.

    Eindconclusie voor mijn setup.
    Gewoon doorgaan zoals ik dus al deed en accepteren dat in mijn situatie een RV onder de 45% niet gaat lukken, ja alleen als een ronde net begonnen is lukt 30% RV zelfs.
    Voordelen: hoef niet op die kamer te stoken, het is er dus altijd lekker fris slapen.
    Kamertemperatuur 15,5 tot 19,0°C afgelopen week bij een RV van 55 tot 67%
    Minigrowbox nacht 15,5 tot 23,0°C overdag bij een RV van 50 tot 70%

    Ook zal ik in de volgende post aangeven dat de groei/bloeitijd niet helemaal klopt in de vorige updates. Dit zal ik ook nog even recht trekken.

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ik mis dan alleen de vermelding van de gemeten vochtigheid bij de temps zowel dag als nacht.

      Een rv van rond de 50 de gehele kweek is niets mis mee toch?

      Enige wat je nog zou kunnen doen is toch voor een plastic pot gaan of desnoods de helft of een paar banen van de stoffen pot met ducttape omringen zodat daar dan de pot dicht zit. Zodat je de helft aan natte pot oppervlakte al mis.

      Denk ook dat mede hierdoor je usb ventilator de lv laat stijgen, er gaat immers een windje langs een natte pot en die neemt dat mee in de afzuiging naar boven wat resulteert uiteraard in hogere lv dan daarvoor.

      Ik heb zelf eergister een minigrowbox fan gekocht.. Maak mij niet zo druk om de lv als ik al die minigrow verslagje zie. Snap dat je het optimaal wilt hebben na wat kweekjes en wilt perfectioneren maar ik denk dat het hem dan zit in je pot.

      Tjuuus tjuuuus

      Edit: is een 20 of 30 liter vuilniszak niks met sluitband dan zet je zodra de bloei erin zit en de lv te hoog word die pot gewoon in de zak en trekt hem aan haha. Klinkt misschien stom maar is wel een hele makkelijke manier.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Heyz Bedankt voor je bijdrage.

      Aangezien ik zoveel opties heb geprobeerd de afgelopen paar dagen (buiten het overwerken om) heb ik de thermometers een harde reset gegeven waardoor ik nog te weinig statistieken heb om de exacte gegevens te delen maar globaal tussen de 50 en 70% lamp aan iets onder de 60% en met de lamp uit 60-70% in ieder geval.
      Buiten opklaringen? Dan met lamp aan net boven de 50% bij regen 55 tot 60% met lamp aan. Dat zijn alvast de snelle conclusies. Mijn hoop was dan ook 5 tot 10% daar onder te duiken met die USB ventilatie. Je hebt het over de stoffen pot, omdat de RV iedere keer met 8% steeg als de USB aan ging heb ik hem van onderaf naar boven laten ventileren? Ja dacht ik toen....ik blaas tegen de pot die net water heeft gekregen. Omhoog laten richten wat denk je? 7,9%.

      Nee die stoffen pot doet het hem niet ik ben er juist enorm blij beste koop deze ronde. Past precies, mooi uiterlijk, makkelijk LST mee uit te voeren, meer zuurstof wortels, snellere ontwikkeling wortels, komen soms mini fonteintjes water uit de zijkant, beste ronde tot nu toe in de minigrowbox (ronde 4)

      Reden pot ben ik dus niet met je eens. Er is volgens mij maar 1 conclusie: Er vind zodanig veel verdamping plaats (blad) door de omvang van de plant in combinatie met vochtige buitenlucht dat onder de 50% niet realistisch is. En die grootte van de plant doen we het tenslotte voor dus ik laat het erbij 😅kan dagelijks checken. Tijd voor rustig achterover leunen en het kastje zijn werk te laten doen op de "standaard"
      instellingen.

      Zo tijd voor een critical jointje van de vorige ronde welke overigens netzo vochtig in de bloei was in slechts een 6 liter balkonbak van plastic 😉

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      RickTerboeg, je hebt alles geprobeerd wat je kon, met een goed verslag erbij. Conclusie dan ook dat het niet anders is tot het tegendeel wellicht ooit nog aan het licht komt.

      Geniet van je critical 🙂 binnekort heerlijk aan de GCP!

    #34
    Zou een vochtvreter van de doe het zelf markt hier kunnen helpen?

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Vochtvreter past in ieder geval niet meer in de growbox. En daar buiten wordt met slapen een probleem wegens geluid vrees ik. Ook heb je dan weer te maken met aanschaf en extra stroomkosten en die enkele % wat de RV dan zakt lijkt mij te veel gedoe.

      Toch bedankt voor het medenken.

    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      Als je nu een vochtvreter in de kamer plaatst, zal de LV van de hele ruimte zakken, dus ook in je kastje. Er zijn vochtvreters zonder elektriciteit, gewoon een zakje in een opvangbakje zoals dit https://www.gamma.be/nl/assortiment/...50-g/p/B603821 Maar ja, zoals giinnoo zegt, misschien is negeren de beste strategie hier

    #35
    Maak je niet zo druk om het vocht komt allemaal goed

    Comment


      #36
      Negeren...niet druk maken maar al wel een top met rot geconstateerd tijdens een snelle inspectie zojuist. Zag wat slechte verschrompelde gekrulde blaadjes in de voorste top en ja hoor trok ze er zo uit en zag de pluis al zitten. Verder geen tijd meer maar morgen maar eens grondig checken wordt te vroeg oogsten vrees ik.

      20220930_163015.jpg

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Vochtvreter aanzetten als je weg bent en zorgen voor ventilatie in de kast kan al een hoop schelen

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Balen! Allicht is er toch meer luchtcirculatie nodig dmv een fan in de minigrowbox of dit nu de lv wat laat stijgen of niet, helemaal windstil is het net niet. Vooral als je hem zo netjes vol krijgt als jou.

        Hoelang moet je nog? Die top met schimmel ziet er verder zonder schimmel smakelijk uit haha. Alvast iets om je op te verheugen.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja ik ben het met jullie beide eens. Zul je nu zien dat je door de ventilatie de schimmelsporen makkelijker door je plant verspreid. Is natuurlijk niet de 1e keer schimmel ik heb dit al eerder gehad bij Critical en Green Crack Punch ondanks dat dit 2 zeer snelle bloeiers zijn.

        Schimmel wel in zeer vroeg stadium ontdekt dus gelijk er ruim afgeknipt, maar al met al een flinke tegenvaller als je op weg was richting 70 grammen

      #37
      Nou de grondige inspectie is afgerond veel blad verwijderd en natuurlijk nog een besmette top aangetroffen. Ik heb dus al 2 hoofdtoppen van de 9 eraf moeten knippen. Gekruld suikerblad welke je er zo uittrok. Ik weet hoe het werkt kwestie van tijd tot de volgende besmette top.

      Bloeit pas 32 dagen het ging ook allemaal te voortvarend. Volgende keer maar minder moeite erin steken om geen dikke toppen te kweken.

      USB fan inderdaad maar aanlaten dan al zou het kastje gewoon kant en klaar moeten zijn zonder toevoegingen.

      Teleurstellend helaas groene vingers ontbreekt het niet aan, maar eerst word je opgerold met tent van 1,5x1,5x2 meter door een buurvrouw die ervan af wist en waar je 9 jaar lief en leed mee deelde en had afgesproken bij overlast laat het mij weten. Nee ineens uit het niets belt ze politie en word je voor het oog van je kinderen afgevoerd waarna je na gaat denken en toch denkt oke ik had het misschien wel wat te groot aangepakt waarna je het super klein en eenvoudig houdt en de schimmel toe slaat. 40 tot 70 gram voor eigen gebruik is mij blijkbaar niet gegund.

      Nou kop op tijd voor andere dingen en dit rondje hopelijk nog wat te kunnen oogsten door dagelijks goed te checken wat nu door het ontbladeren niet veel tijd per dag hoeft te kosten. Ook maar met spoelen beginnen voor het geval alles al om moet met een paar weken.

      Nog een teleurstellende foto om het bericht mee af te sluiten.

      20221001_124740.jpg

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Heel erg zonde en jammer. Je had me ook een mooi veld vol! Waarschijnlijk toch teveel blad aangehouden teveel verdamping en te hoge lv tot gevolg.

        Deze coupe misstaat haar voor deze fase niet, toppen krijgen meer licht vooral onderin. Volgende ronde gewoon voor 10 kogels gaan en eerder couperen zoals dit in combinatie met een fan. Snap dat blad de zonnepanelen zijn maar hierin moeten nou eenmaal keuzes gemaakt worden.

        Als

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik heb deze nazomer bij twee planten alle hoogdtoppen kunnen verwijderen, maar dat is wel uitzonderlijk. De kans is vrij groot dat je nog wat vind, maar ook erg klein dat je alles kwijtraakt. Kop op!
        Het is gewoon de tijd van het jaar, de komende 2 rondes gaan veel minder lv probleempjes geven.
        Kun je voorraad opbouwen

        Er zijn soorten die wat minder snel rotten, en je zou een wat kleinere plant met meer kleine topjes kunnen proberen te kweken in deze periode volgend jaar, groene vingertjes genoeg!

      #38
      Aangezien er behoorlijk veel verslagen niet zijn voltooid ga ik dat ondanks de tegenslag wel gewoon doen.

      Ik had al aangegeven dat de groei/bloeitijd iets afweek van wat ik steeds aangaf dus bij deze:

      31 juli t/m 20 augustus stond ze op de groeistand
      21 augustus 1e dag 12/12
      31 augustus 1e bloeiharen.

      Dag 64:
      21 dagen 22/2
      43 dagen 12/12.
      Waarvan 33 dagen bloei.
      Geoogst: 0 gram
      Weggegooid: 23 gram natte beginnende rot.

      Lastige dagen op komst doordat het dauwpunt buiten een stuk dichter bij de temperatuur ligt wat dus erg vochtig weer betekent.
      Ondanks het ontbladeren levert mij dit nog hogere luchtvochtigheid op tot 75% aan toe met lamp uit. Frisse polaire buitenlucht is er nodig maargoed.

      We maken deze ronde af op de huidige locatie en ik verwacht nog meer rot dus ondanks de hogere RV met USB-fan aan ga ik dat toch 24u aan laten. (Verbruik 1 watt)
      Verder is er misschien iets mis met de houdbaarheid of versheid van mijn voeding waardoor de plant al zo snel budrotsymptomen geeft.
      We gaan verder op de volgende manier:

      Lichturen gooi ik op 13.5 uur vanaf vandaag om de hoge RV met 1.5u te verkorten.
      lamp aan 8.30 en uit 22.00 uur.
      USB-fan continue aan alle toppen zijn dan iets in beweging met de gedachte dat schimmel ontstaat bij stilstaande lucht.
      Raam continue geopend
      ventilatiesysteem growbox handmatig op 90%
      Water alleen nog met een druppel PH min zonder green sensations en terra bloom.

      Nou om af te sluiten nog een paar foto's van deze ochtend.

      Lamp uit met flits voor de zichtbaarheid van de trichomen. Links achterin het USB fannetje.
      20221002_111756.jpg

      Vrij droge inklinkende grond dus overbewatering lijkt mij sterk pot is ook vrij licht van gewicht.
      20221002_111719.jpg

      Rechtsvoor is de verbogen hoofdstam met de grootste hoeveelheid wiet.
      Door ervaring is de inschatting een goede 40 gram wat er momenteel aan zit.
      20221002_111704.jpg

      Comment


        #39
        Nog 2 screenshots van de temperatuur en RV.
        Temperatuur wel goed RV zoals al vaker aangegeven simpelweg te hoog zoals eigenlijk iedere kweek is het bij een zaailing te laag dan lukt 30 tot 40% wel en juist in de belangrijke bloeifase lukt het gewoon niet die vochtigheid onder controle te houden ondanks mijn kennis over het weer (dauwpunt, temp, RV, nattebol e.d.)

        Volgende ronde de droogste kamer in huis opzoeken. Wellicht de woonkamer aangezien daar in de winter de verwarming het hoogst aan staat dus de droogste lucht.

        Screenshot_20221002-121104_Sensor Blue.jpg Screenshot_20221002-121023_Sensor Blue.jpg

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Zoek ook zo iets namelijk

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          giinnoo

          YUCONN Hygrometer Bluetooth en dan via bol.com 24,95 wel duur maar ik had nog een bon van 50 dus gelijk 2 besteld.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Thanks

        #40
        amanderine

        Hier een log van de laatste uren met licht aan.
        Eerder in mijn tent 1,5x1,5x2 meter hetzelfde verhaal. Zaailingen dan juist extreem lage LV 30% en vanaf de bloei als de tent of in dit geval de growbox optimaal benut is dan krijg ik die LV gewoon niet onder de 50% laat staan met lamp uit. Moet dan toch wel met verdamping blad te maken hebben?

        Screenshot_20221004-150233_Sensor Blue.jpg

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          In het Oosten van het land ben ik woonachtig

        #41
        Nu we toch op het forum zitten nog maar een update.

        Dag 66: 21 dagen 22/2
        43 dagen 12/12.
        2 dagen 13,5/10,5
        Waarvan 35 dagen bloei.
        Geoogst: 0 gram
        Weggegooid: 30 gram natte beginnende rot.

        Inmiddels dus bij 3 van de 9 takken de hoogste en tevens dikste top weg moeten knippen wegens toprot.
        Alle 3 de keren als het ware om haar eigen as gedraaid/gekruld/verschrompeld paars blad welke uit de top te plukken waren zonder weerstand...zodra ik de top bij de kliko uitvouwde zag je pas de pluis zitten. Uiteraard ruim onder de geconstateerde rottende top weggeknipt en dat kost mij 30 nat en circa 7 gram droge wiet tot dusverre.

        Rot begon toen het blad paars werd. Zoals eerder al aangegeven geef ik alleen nog afgezuurd water omdat ik mijn voeding niet meer vertrouw wat een jaar oud en geopend is.

        35 dagen bloei en hij kan bij 50 dagen klaar zijn en ik heb liever de high dan de stoned dus ik oogst normaal altijd al wel een fractie eerder. Hopelijk 2 weken zonder problemen dan kan het nog wat worden qua rijpheid. Pistels verkleuren in ieder geval al bruin/oranje.
        Kan ook zijn dat ik alle kleinere topjes langer laat zitten en de overige 6 hoofdtoppen iets eerder oogst, maar dat ligt eraan of er nog rot bij komt.

        20221004_161846.jpg 20221004_161800.jpg 20221004_161935.jpg 20221004_161823.jpg

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          😔😔😔 Flink balen dit

        #42
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


          #43
          Dag 68:

          21 dagen 22/2
          43 dagen 12/12.
          4 dagen 13,5/10,5
          Waarvan 38 dagen echte bloei.
          Geoogst: 0 gram
          Weggegooid: 30 gram natte beginnende rot.

          Zowaar een dag met droge lucht buiten.
          Zelfs in de growbox onder de 50% RV.

          Inmiddels zijn er wat fanleaves geel geworden en die kon ik er zo afplukken, zodat de topinspectie nog wat makkelijker wordt.
          Plant krijgt nu haast nu ik enkel alleen nog afgezuurd kraanwater geef.
          Ook enkele trichomen zijn al troebel en de pistels zie je met de dag in aantal oranje verkleuren.

          Nu ik 13,5 uur per dag licht geef had je kunnen aannemen dat de lengte van de bloei verlengd wordt, maar alles wijst erop dat deze ronde weleens vlot gereed kan zijn. Groeien doen de toppen al niet meer we zitten nu in het uithardingsproces. Zowaar ook al de 3e dag op rij zonder rot dus nog even bij voorkeur een paar weken volhouden.

          deze foto is van woensdag 5 oktober.
          20221005_192842.jpg

          Foto's hieronder zijn van donderdag 6 oktober.
          20221006_165356.jpg

          In het midden voor en rechtsvoor 2 toppen waar ik de hoofdtak vanaf heb moeten knippen wegens toprot. Is nog zo'n 3e tak maar die is niet goed zichtbaar op deze foto.
          20221006_165501.jpg

          Best leuke toppen misschien dan toch nog een ruime 50 gram droog als het zo blijft.
          20221006_165602.jpg

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            9 takken. 1 tak heeft er wel 10 gram aan zitten dus 45 nat zeg maar en een ander dan slechts 3 door de rot geschat op basis van ervaring.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok gij hebt daar een beter zicht op 😀, maar 50 , ja ik ben toch nen slecht gokker , maar zijn die toppen dan fluffy ?

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Manier van de foto maken dan misschien waardoor het meer lijkt? Maar degene die ook een minigrowbox bezitten weten hoe klein het kastje is. Zitten harde compacte toppen tussen en onderin wat bescheiden toppen.

          #44
          Zondag 9 oktober dag 71:
          21 dagen 22/2
          43 dagen 12/12.
          7 dagen 13,5/10,5
          Waarvan 41 dagen echte bloei.
          Geoogst: 0 gram
          Weggegooid: 30 gram natte beginnende rot

          Wederom geen rot geconstateerd en zowaar een luchtvochtigheid welke eens dagelijks meerdere uren onder de 50% is gedoken en bij lamp uit maar net de 60% passeert.
          Langzaam aan naderen we de oogstijd.

          Ik had nog wel een vraag:
          Sommige hoofdtoppen voelen als ware droog en hard aan alsof ze al gedroogd zijn. Is dit nu puur het uithardingsproces? Normaal raak ik de toppen niet aan namelijk, maar de bovenste pluk is zo hard dat je het zo in een grinder kan doen om te verkruimelen.
          Pistels verkleuren rap bruin/oranje en ook de trichomen verkleuren richting troebel met enkele amber ertussen aan de randen van de suikerblaadjes. Wel behoorlijk verschillend nog aangezien de middelste top juist nog aardig wat witte pistels bevat.

          Ruwe schatting is een 50 gram wat er nu aan toppen aan zit, hopelijk kan ik haar nog even laten staan om nog even flink uit te harden.

          Dan om af te sluiten uiteraard 20221009_113413.jpg 20221009_113423.jpg nog een aantal foto's met lamp uit en flits aan.

          20221009_113527.jpg

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Dat zo verkruimelen zal nog vast vies tegenvallen zo rechtstreeks van de plant af. Als ik iets van mijn buitenwiet wil roken direct na het drogen dan legde ik altijd voor het knippen 1 topje in de vriezer. Dan na het knippen bevroren in een ijzeren grinder fijn maken en dan nog een uitgespreid uurtje drogen aan de lucht. Werkte perfect.

            Maar wat jij bedoeld is gewoon dat je fantastisch uitziende en compacte wiet gekweekt hebt. Mooi vooruitzicht.

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Bedankt voor het compliment! Uiteindelijk doe je het natuurlijk voornamelijk voor jezelf om te leren, maar dat deel ik graag met anderen in de vorm van een kweekverslag!

          #45
          Zowaar ook eens de kweekomstandigheden in orde.
          Deze waarden zijn met USB fan aan en 13,5 uur licht per dag.

          Afgelopen nacht maar heel even de 60% RV aangetikt en voor de rest er (ruim) onder.
          afgelopen 24 uur tussen de 44 en 61%

          Screenshot_20221009-190638_Sensor Blue.jpg

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Heyz bedoel je dan in je kweekruimte die LV of in huis? In jouw kweek ben je namelijk net een paar weken onderweg in die fase zit ik meestal ook onder 40%

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            In het hokje inderdaad. Tussen de 40 en 45 ligt de lv.

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Oke ben benieuwd dan hoe je LV is als je 2 weken na 12/12 omzetting zit qua verdamping blad.

            Ik zit vandaag tussen 46 en 49% lamp aan (13,5 uren) en 58 tot 61% lamp uit. (10,5 uren) kan ik mee leven en beperkt de schimmel kansen hoop ik.
        Bezig...
        X