Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Jack Herer in MiniGrowBox

    Korting op 420shop
    Next! Ronde 5 in de Growbox!

    Betreft een huismerk feminized zaadje van Dutch Headshop en het soortje is Jack Herer.

    Deze ronde heb ik een extra ventilatortje ingebouwd, de Growbox schoongemaakt, koolstoffilter aangevuld en een nieuwe stoffen kweekzak van 17,5 liter gaan we gebruiken.

    Startdatum dag 1 zondag 23 oktober 2022.

    20221023_154736.jpg

    #2
    Het is lekker warm in je box. Gebruik je het warmtepad?

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik heb wel gezien dat je die er ook bij kan bestellen, maar nee die gebruik ik niet.
      Wellicht de combinatie van de slaapkamer gezogen, buiten bijna 20 graden en een ledverlichting welke al 16 uur aan staat.

      Meestal zit er met ledverlichting aan zo'n 4 graden verschil tussen slaapkamertemperatuur en temperatuur van de Growbox. In dit geval klopt dat wel growbox staat op 25c en slaapkamer meldt 21c.

      Lichtcyclus draai ik trouwens deze ronde een keer om dat was ik nog vergeten te melden.

      Led aan: 13.00 tot 11.00 uur
      Led uit: 11.01 tot 12.59 uur

      Dat zijn net als de vorige ronde 22 uren licht in de groeifase. Mijn inziens groeit de zaailing dan net wat sneller t.o.v. 18/6.

    #3
    Oké top, dat is nuttige informatie. Dan zou een warmtematje bijna altijd overbodig zijn.

    Er zit trouwens geen slot op de deur of wel?

    Super leuk om jouw ervaringen te lezen. keep up the good work!

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Hou er wel rekening mee dat ik die temperaturen benoemde met led aan.
      Led uit? Dan is de temperatuur nagenoeg gelijk aan de slaapkamer welke dan tussen de 15 en 20 graden ligt dus is persoonlijk of je wel of niet zo'n warmtematje wil gebruiken in bijvoorbeeld de donkere uren.

      Er zit geen slot op de deur, maar ook geen handvat. Ook niet echt nodig vind ik.

      Verder om commentaar van moderators te voorkomen dien je te 'bundelen' zeg maar. Dus je laatste reactie dan had je bij bericht 2 bij de 3 puntjes moeten klikken en vervolgens op comment.

      Fijn dat de ervaringen lezen gewaardeerd wordt ik doe het graag!

    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip! Ja inderdaad misschien handig voor de donkere uren.

    #4
    Subke , succes !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      Jawel 72 uur boven de grond oftewel 3 dagen oud en het begin is er.

      20221025_224514.jpg 20221025_224104.jpg

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Nice!

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Hoe hoog is jou pot

        Dat het maar weer een goede ronde mag worden 👏

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Heyz

        25 cm hoog
        30 cm diameter en dan nog een ronde lekbak eronder.

      #6
      Een weekje oud vandaag.

      Niet de beste start, maar die eerste 2 blaadjes heb ik wel vaker last van dat deze er niet geweldig uit zien.

      Wellicht niet goed genoeg ingewaterd, maar we hebben voor deze ronde in ieder geval nieuwe voeding van Plagron aangeschaft en ik ga deze ronde weer de PH en EC meten met behulp van een nieuwe meter.

      Vorige ronde was iedere watergift op gevoel zonder metingen dus deze ronde ga ik de waarden noteren.

      En nu steken we eerst een Green Crack Punch jointje aan.

      20221030_192551.jpg 20221030_192610.jpg

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Laat ze smaken !

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Die blaadjes zagen er bij mij net zo uit. Nog nooit eerder gehad met buitenkweek. Niks om je zorgen om te maken werd mij verteld, en gelijk hadden ze.

        Verder mooi van kleur en goed op weg!

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Zon blad heb ik ook regelmatig, komt allemaal goed zoals heyz zegt

      #7
      Woensdag 2 november

      10 dagen oud vandaag.
      Ik dacht de vorige post niet goed genoeg ingewaterd te hebben dus ik heb maandag nog wat kraanwater gegeven.

      Na vandaag ga ik de PH en EC waarden bijhouden zodra ik water ga geven, maar voorlopig heeft ze tot het weekend ruim voldoende.

      Ook heb ik kunnen constateren dat er een klein beetje beweging in het blad zit wat natuurlijk komt door het plaatsen van de extra fan.
      Dit is precies waarom ik deze fan heb aangeschaft om net dat beetje meer luchtcirculatie te creëren.

      2 foto's ter afsluiting van de update.

      1 november:
      20221101_134837.jpg

      2 november: Weer mooi om te zien hoe zo'n plantje zich in een dag tijd kan ontwikkelen.
      20221102_160140.jpg

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Groeispurtje!

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ik heb een filmpje opgenomen met de deur dicht, dan waait het nog wat harder. Verder is het zo geloof ik dat hoe harder je de afzuiging aanzet hoe harder de fan draait. Als je afzuiger op 50 procent staat draait de fan ook maar voor 50 procent. (correct moi if im wrong, maar dat is wat ik er van begreep.)

        Op naar een mooie dikke ronde zonder rot!

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Heyz klopt helemaal wat je zegt over die fan. De afzuiging met koolstof zit op dezelfde kabel aangesloten als de extra fan in de box vandaar.

      #8
      Dinsdag 8 november 15 dagen groei.

      Paar dagen geleden voor het eerst afgezuurd water gegeven PH 6,3.
      Dit was iets teveel bleek achteraf dus ik kreeg last van hangend/krullend blad.

      Maar eens na gaan denken wat we dit rondje doen. Ik wil eens een keer niet toppen zoals eerder al aangegeven om de plant zolang mogelijk "schadevrij" te houden van wondjes.

      Oja ik had nog een soort van grondvochtmeter gevonden, maar die gaat er vlot weer uit i.v.m. de ruimte en betrouwbaarheid. Is meer voor de huiskamerplanten.

      3 november
      20221103_152147.jpg


      5 november
      20221105_190859.jpg


      7 november
      20221107_210651.jpg
      Last edited by RickTerboeg; 11 November 2022, 14:42.

      Comment


      • ex smoker
        ex smoker commented
        Editing a comment
        Herkenbaar dat teveel water geven, ik ben nu voor het eerst met een kleine binnenkweek bezig op Led en het verbaast me hoe weinig wat er ze nodig hebben vergeleken met buitenplanten (welke ik geregeld heb gehad).
        Last edited by ex smoker; 24 November 2022, 20:29.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Wat ex smoker zegt... Ik had voorheen enkel ervaring met buitenkweek. Daar verdampt het waar je bij staat met een dag zon. Denk dat het met hps ook wel anders is dan led.

        Ach even geen water en ze rijkt binnen de kortste keren weer omhoog.

        Mooi soortje ook jackie. Weet nog toen hier in 2004 een nieuwe coffeeshop open ging, met jack op het menu. De beste in zijn prijsklasse toen, toen je nog 6 eu de gram betaalde..

      #9
      Vrijdag 11 november 18 dagen groei.

      Geen water meer gegeven pot voelde nog redelijk zwaar aan.

      Iemand nog tips wat ik deze ronde zou doen?
      Ik wil graag zo lang mogelijk ervoor zorgen dat de plant geen wonden krijgt.
      Toppen dus liever een keer niet, ontbladeren ook niet, maar wil ook niet maar 1 hoofdtop.

      Alleen takken op zoveel mogelijk dezelfde hoogte buigen neig ik naar, maar dat kan nog wel even wachten tot de voorbloei.
      Jack Herer al eens onder HPS gekweekt toen ook al een paar mega bladeren. Ik laat ze deze keer zitten tot dat ze "op" zijn en er vanzelf afvallen.

      Blijft lastig de waterhuishouding.
      Bovenlaag wel behoorlijk droog, maar heb het idee dat het onderin de pot nog wel vochtig is.
      Morgen misschien half litertje van bovenaf geven.

      9 november
      20221109_210600.jpg


      11 november
      20221111_153431.jpg

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik ben persoonlijk van het toppen, ieder zn ding natuurlijk. Netje erboven en klaar

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Hier mooi filmpje over het platleggen van je plantje https://youtu.be/4i7LvwKWFmI

      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Het valt mij op met een stoffen pot in de growbox dat de achterkant van de pot (bij de lucht inlaat) veel sneller opdroogt dan de voorkant. Is jou dit ook al opgevallen? Hierdoor heb ik ook teveel water gegeven aan het begin.

      #10
      Zondag 13 november 20 dagen groei.

      Zoals meerdere malen aangegeven wil ik dit rondje graag zolang mogelijk proberen om de plant geen wonden toe te brengen.

      Toppen zoals Giinnoo aangeeft sla ik een keer over en het filmpje van Corleone1933 bevat een zeer forse ontbladering en veel langere groei dan nodig, maar toch bedankt voor de tips.
      Ik volg in deze Heyz met het omlaag "trekken" van de hoofdtop.

      Inmiddels bevat de plant 12 uitlopers voor takken en inclusief de hoofdtop is dat dus 13.
      het ligt er even aan of de inmiddels omlaag getrokken hoofdtop snel verder groeit.
      zo ja dan wil ik hem graag in de linkerhoek af laten buigen in een bocht naar rechts en steeds op dezelfde hoogte houden als de andere takken die nog wel wat gaan strekken.

      Aankomende week over op bloeistand, maar ik twijfel over de opzet hiervan. Zoals bekend draai ik op 22 uur licht en 2 uur donker in de groei.

      Ik hou wel van wat experimenteren dus welke manier van de bloei opwekken zullen we eens gaan doen?
      - 22/2 bam 12/12
      - Geleidelijk afbouwen 2 uur licht eraf per dag
      - minimaal 10 uur donker is nodig dus 14/10 of 13/11 valt eens te proberen?

      Ik heb namelijk liever langer licht om de duur van hogere luchtvochtigheid per dag te verminderen en eventueel een paar gram extra 😅

      PH 6,2 eerste keer 1 ml terra grow op 1 liter.
      werd slecht opgenomen na 6 dagen niks te geven dus nog 0,5 liter erachteraan gegeven dat was al gisteren.

      Nog enkele foto's 20 dagen oud.

      Hoofdtop inmiddels voorbij de hoogte van de verbindingspunten van het scroggnet.
      Handige magneetjes voor de temperatuursensors.
      20221113_153943.jpg


      Fan even bovenin gehangen, lang kabeltje dus kan ermee "spelen" in de positie zeg maar
      20221113_153958.jpg

      Na het ombuigen van de hoofdtak
      20221113_155406.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Binnen hebben ze wel die schok nodig van 18 naar 12. Als ik me niet vergis brengt langzaam veranderen ze in de war raar genoeg.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ah ja je hebt volgens mij gelijk Wesley.
        Ik heb besloten dat ik van 22/2 in 1 ruk over ga op 13/11. 11 uur donker moet genoeg zijn om de bloei op te wekken.

      #11
      Dag 21 exact 3 weken groei.

      Beslissing is genomen hokje is vol genoeg om de bloeistand in gang te zetten.

      Deze groeidag maken we nog af.
      Led ging vandaag om 13.00 uur aan en zal morgenochtend om 11.00 uur uit gaan en dan wordt dag 22 groei afgesloten.
      21.00 uur gaat de led dan weer aan tot en met 10.00 uur woensdag de 16e enzovoorts.

      Op die manier staat de led aan op de meest koude tijdstippen en lijkt mij de kans het grootst dat de temperatuur en luchtvochtigheid het kleinst mogelijke verschil hebben.

      20221114_160344.jpg 20221114_160432.jpg

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        giinnoo Het is ook een klein hokje dus een klein plantje 😅

        Moment t.o.v. vorige kweek is iets eerder, maar toen heb ik veel ontbladerd en getopt wat ook hersteltijd kost. Nu heb ik buiten het buigen van de hoofdstam geen stress bezorgd.
        Ik zal het morgen nog een keer beoordelen of de bloeistand erop gaat.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Mij is geleerd pas 12/12 als alle omstandigheden goed zijn, je moet zelf weten wil het je alleen maar meegeven hoe ik het zal doen

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        K kweek met bijna 900 watt en ook met slimme meters dat je miss iets meer verbruikt is geen probleem voor hun alleen extra geld

        En voor zoveel hobbys heb je veel stroom nodig zo gek is dat niet

        Er kan een electhrische kachel aan staan van 1000 watt of 2000 watt op zolder of dergelijke



        Mijn lees lamp heeft net zoveel wattage als joun kweekkastje

        Dat gaat niemand opvallen

        En kwa stroom dat kost ja niks je kastje gebruikt iets van 50-60 watt denk ik das bijna niks

      #12
      Het ziet er niet uit zo met al dat blad haha maar het gaat zeker ten goede komen!

      Je hebt vorige ronde tegenslag met rot gehad dus snap ook wel dat je geen overvol hok wilt met kans op weer hetzelfde echter zou ik persoonlijk zelf toch minstens de vorige ronde willen evenaren en denk toch dat je daar nu nog niet bent!

      Zou er nog minstens een week aan vast plakken, snoeien kan altijd nog maar bij toveren niet meer

      Doe je trouwens 13/11?
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Nah een krop sla nog wel.
        Wacht maar tot de toppen tussen die krop sla doorkomen.👌

        Als de dood voor slimme meter? Met je minigrowbox? Hier al 10 jaar een slimme meter en jaar geleden zelfs een alweer nieuwe versie.
        1,5 jaar met 2x HPS 600 watt gekweekt. Krijg maandelijks verbruiksoverzicht en heb zo'n p1 meter ideaal.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ja erg hé.. Menig aquarium verbruikt meer stroom, enkel het filter al. En hoeveel mensen hebben dat wel niet!

        Maar deze jackie belooft een monster te worden dus ik volg in alle spanning!

      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Bang dat ze 12/12 zien op je slimme meter? Welnee joh, sowieso, ze komen al mensen te kort voor de normale gang van zaken, dus heus niet een paar die in een excelsheetje jouw standaard verbruik eens gaan uitpluizen op verdachtigheden. Kijk kom je nou ineens van een verbruik van 2500kWh pe rjaar naar 35.000 dan zou ik me zorgen gaan maken, maar die paar Watt?

        En zoals gezegd, ik heb ook een P1 meter, echt heel erg leuk, met een aantal smartplugs die schakelbaar zijn en continu het verbruik meten. Als je die data ziet, daar is geen touw aan vast te knopen als je niet weet van ah, kijk hier ging ik koffie zetten... het valt weg in de ruis, en zonder akelig te willen klinken, ook jijzelf valt weg in de ruis, niemand boeit het om het cru te zeggen. Je betaalt netjes, zij leveren netjes, dat is dat en niet meer.

        dus, relax...

      #13
      Zaterdag 19 november dag 26 korte update

      22 dagen 22/2
      4 dagen 13/11

      Weinig tijd gehad deze week niet meer aan binden gedaan. Gisteren vlot alleen wat water 1 liter PH 6.0 was flink droog en voelde licht aan.

      Alleen bij omzetting naar bloei de hoofdtop naar beneden gebogen, maar wat doen we? Lekker laten groeien of wat tijd vinden voor wat bindwerk? Gewoon weer eens erg weinig eraan doen qua LST en toch 40+ gram draaien zou ook lekker zijn.

      20221119_211051.jpg

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        waarom geen scrognetje? Je hoeft niet eens echt te scroggen meer in deze fase van bloei, maar je kan wel tijdens het strekken zorgen dat je zo alles een beetje op 1 niveau buigt (dus alles onder het netje houden tot de strek er uit is).

        Een andere optie is gewoon aankijken en desnoods knakken en fixeren mocht het nodig zijn.

        En zou je niet de hele grote fanleaves weghalen? zo krijgt het licht wat meer kans de diepte in te gaan, zeker nu je topjes aan het vormen bent

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Het is de optie gewoon aankijken geworden en af en toe fixeren. Kastje naar woonkamer verplaatst en dat geeft als nadeel minder mogelijkheden om bij plantje te kijken.

        Grote fanleaves laat ik er op natuurlijke basis vanaf "vallen" en buig ik naar beneden. Ben normaal veel te enthousiast met blad verwijderen dus wil eens een rondje proberen zonder teveel werk eraan...laat staan wondjes aanbrengen.

      #14
      Staan je plantjes niet wat te droog? Ik heb bags van 26L 5 stuks en daar gaat verdeeld een kleine 8-10L water in per dag! Had ze zelf nooit zo vaak water gegeven als ik de tensios niet had maar ze blijven er mooi bij staan op deze water rijke manier. En waarom heb je eigenlijk gekozen voor 13/11? Ik zat ook te twijfelen maar naar veel gelezen te hebben was ik toch meer overtuigd van 12/12.. ga het in de toekomst wellicht nog wel een keertje testen of ik verschil merk.

      leuke growbox heb je!
      Last edited by Bo$wachter; 20 November 2022, 09:12.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik hou altijd de zonopkomst aan b.v. 6.30 zon op gaan ze om 18.30 in het hok en als het donker genoeg is kunnen ze weer naar buiten, hoef je nooit vroeg op te staan, ik blijf de zonopkomst volgen tot eind augustus en dan blijven ze buiten, binnen als het regent met een lamp erboven

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Slim 🧠

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Het is maar 1 plantje in een 17,5 liter.
        Paar dagen geleden 1,5 liter gegeven en wellicht vanavond weer een liter. Ph 6.0
        Gekozen voor 13/11 licht is gewicht en de luchtvochtigheid is dan een uurtje extra wat lager.

        Inmiddels wel overgegaan naar 12,5 om 11,5. Waarom kan ik eigenlijk niet verklaren 😅

      #15
      Donderdag 24 november dag 31
      22 dagen 22/2
      5 dagen 13/11
      4 dagen 12,5/11,5

      Laatste tijd beetje druk en ik alleen in de avond na 21.00 uur of in de ochtend voor 09.30 uur een kijkje nemen.

      Deze week heb ik alleen wat takjes naar beneden gebogen zonder binddraad.
      Niet alles op dezelfde hoogte, maar voor nu is het prima zo.
      Denk niet echt te vroeg overgegaan naar bloeistand het is vol genoeg.

      20221124_093536.jpg

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Mooi groen...

      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        inderdaad heel mooi groen plantje en lekker vol. Dat wordt weer een bolstaand kassie
    Bezig...
    X