Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Choco van Bitterbal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Weer een weekje verder, tijd voor de update. Inmiddels van groei naar bloeifase gegaan, nu zo'n 10 toppen. Happy tree

    Heyz : t tape wat er bij de fan geleverd wordt, is helaas niet echt van super kwali ​​​​​​

    Plaatsjes bij de praatjes:

    IMG-20221223-WA0000.jpg
    IMG-20221223-WA0002.jpg

    IMG-20221223-WA0001.jpg

    Thanx 4 reading
    Tot volgende week
    Last edited by Bitterbal; 23 December 2022, 15:17. Reden: Bloei en groei verkeerd om
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Die 3 stukjes 3m tape? Heb ze er alle 3 aan laten zitten en hangt perfrect.

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Nee, ik kreeg maar 1 clipje en 1 stukje tape daarop. Vond 't al wat weinig, maar dat blijkt nu dan ook wel als jij er 3 hebt. Was sws al een gehaaste order: duurde langer dan beloofd op de site en bij navragen kreeg ik pas een week later mn pakketje. Beetje afraffelen denk ik dan.

      Zal van de week even wat beter tape gebruiken om de boel weer op zn plek te hangen...

    #17
    Ziet er kerngezond uit! Gaat een knallertje worden dit
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Thanx! Ben benieuwd, maar ziet er goed uit voor nu. Inmiddels een beetje LST weer uit gevoerd en hier en daar een groot waaierblad weg gehaald om de toppen maximaal te laten profiteren van het licht.

    #18
    Small update tussendoor...

    IMG-20221228-WA0001.jpg

    IMG-20221228-WA0000.jpg

    IMG-20221228-WA0002.jpg

    Tot de volgende
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


      #19
      Ziet er goed uit, succes.

      Comment


        #20
        Nice,maar ik zou die hoofdtak naar beneden buigen nu het nog kan!! Gaat je meer grammen opleveren omdat dan de rest van. De toppen ook ideaal staan t.o.v. de lamp!!😉

        Comment


          #21
          Zal vandaag idd even die hoofdtak opzij plaatsen. Rest al wel aardig zn eigen plekje kunnen geven.

          Thanx 4 the tips
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            De plantjes sturen hun energie naar t hoogste punt , die voelen dat aan. Eerst beetje wrijven waar je gaat buigen, beetje draaien, en omlaag binden die kerstboom

          #22
          Inmiddels de top ook omgebogen ​​​​​​

          IMG-20221230-WA0000.jpg
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Nu de pot 20cm omhoog en knallen met die handel 👌👏

            Hele mooie basis zo net begin bloei. Worden mooie bloemen met paar weekjes.

          #23
          Weekje verder, tijd voor een update

          Bijna dagelijks bezig met LST, lekker de topjes vrij maken van schaduwen om volop te kunnen genieten van de kunst zon. Ach, er zijn vervelendere klusjes

          IMG-20230101-WA0003.jpg
          ​​​​IMG-20230101-WA0002.jpg
          IMG-20230101-WA0004.jpg
          Op naar volgende week

          Zie zoveel mooie resultaten voorbij komen op t forum, kan niet wachten op mijn eindresultaat

          Thanx 4 reading
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Mooie kleur en opbouw nu je alles naar beneden trekt. Denk dat je er wel bijna bent met lsten daarna kan je haar gewoon op automatische stand zetten tot bloeiweek 5 a 6 😬

            Maar zat even je fotos terug te kijken en ja, je afzuiging was tot nog toe niet te zien. Je hebt er toch wel een filter bij? Zo ja, waarom zit die er niet op? En meurt je huis nu niet dan?

          #24
          Heyz Hahaha blijft je verbazen he, die MGB
          Nogmaals:dit is de eerste versie. Jij hebt de 2019/2020 versie. Die is een stuk moderner. Mijn filters zitten aan de achterkant. Zijn patronen gevuld met koolstof. De fans zijn van binnen zichtbaar, daarachter zitten de filters. Foto even gepikt van het www, gezien t nu lekker donker in huis is

          MiniGrowBox.jpg
          MiniGrowBox_achterkant.jpg
          LED_MinigrowBox.jpg

          Zo zie je maar, ook Fred van de MGB heeft niet stil gezeten en aardig wat updates uitgevoerd

          Greetz
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Ik zie de cartridges op de website, eens kijken of ik zoiets in elkaar kan fröbelen, heb nog een 220V 80mm fan liggen met een vrij hoog debiet, alleen herrie... niet te zuinig

            Ik gebruik zelf normaal gesproken van dat doek voor in de afzuigkap, universeel koolstofdoek ofzo... maja dat is op

          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Kun je dan niet beter een 120mm fan aanschaffen voor een tientje? Minder lawaai meer druk

          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            het gat in de propagator is 80 mm

          #25
          Tussendoortje, gewoon omdat t kan.

          IMG-20230106-WA0000.jpg

          IMG-20230106-WA0002.jpg
          IMG-20230106-WA0001.jpg

          Tot de volgende
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            RickTerboeg idd blij mee voor de eerste keer. Nieuwe gaan we wat dingen anders doen, maar geven deze grow zeker nog niet op. Ik zit nu op 12/12 met idd een AF (1 van de dingen die ik anders ga doen bij de 2e grow: licht op 18/6 gedurende de gehele grow). Ik zit pas in de eerste week effectieve bloei, dus hoop nog op een groei spurt. Volgens data zou deze strain 8 tot 10 weken bloei hebben, dus ze mag nog even. Vandaag weer water geven met voeding, dus wie weet springt ze nog wat verder omhoog.

            Greetz

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Afjes kunnen op 24/0 of 20/4 continue, dan kunnen ze ook nog een week eerder klaar zijn.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Zou idd ook kunnen, maar weegt de extra opbrengst op tegen de extra kosten van het energie verbruik? Las dat er tussen 10 en 30 procent meer oogst uit komt. Wie weet de ronden hierna eens experimenteren, heb nog genoeg zaden liggen.

          #26
          Weekje verder, dus weer updatetje (ofzo)...

          Groei is er wel uit, misschien iets te laag gehouden. Maar dat is voor ronde 2 een leermoment. Verder alles lekker groen en mooi, geur begint te komen

          IMG-20230115-WA0006.jpg

          IMG-20230115-WA0007.jpg
          Inmiddels begonnen met pk 13-14 toe te voegen. Nu vraag ik mij af wat jullie aanraden/adviseren :

          Ik heb Plagron PK 13-14, maar ook Plagron Green Sensation. Beide geven is een overkill op PK waarden, dus is het of alleen PK 13-14 of alleen Green Sensation? Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

          Thanx alvast voor de antwoorden en wederom dank voor t lezen
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Green sensation IS pk


            Edit : van hun eigen website “ Als je Green Sensation gebruikt heb je geen PK-meststof, enhancer, booster of enzymen nodig!”

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Top! Dan heb je meer aan de GS denk ik. Gaan we die verder geven ipv de pk 13-14. Op naar volgende week 👍

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Staat ergens een topic genaamd “gele bladeren in de bloei” van Lr2 , een verhaal en vervolgens een verhitte discussie over het wel of niet geven van pk13-14 .

          #27
          Weekje verder, tijd voor jullie wekelijkse update ​​​​​​

          Vorige ronde te veel PK gegeven, door de combo van én Green Sensation én PK 13-14. Idd zoals al aangegeven in de reacties hier boven, een overkill en gele bladeren tot resultaat. Vandaag alleen de GS gegeven en daar blijft het bij (icm met Terra Bloom zoals in voedingschema aangegeven).

          Oordeel zelf maar hoe de dame er uit ziet

          IMG-20230122-WA0005.jpg
          IMG-20230122-WA0004.jpg

          IMG-20230122-WA0003.jpg

          IMG-20230122-WA0000.jpg
          Foto's niet al te best, mobiel denk ik iets te vaak laten vallen

          Dank weer voor het lezen, tot volgende week ​​​​​​
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Iedere PK of green sensation moet je ook echt heel rustig opbouwen om geel blad te voorkomen.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Japs, gaat ook echt heel weinig bij het water. Maar de voorgaande 2 weken dus per ongeluk en GS en PK gegeven. Dit keer dus wel wakker en voorzichtig gedaan. We gaan 't beleven, bij verandering komt er een update tussendoor 😉

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ook es samen gegeven en idd wat probleempjes ook toen. Nu enkel gs meer. Op 24/0 hier, maar de volgende x doe ik 20/4 denk ik.

          #28
          Ik waardeer de kerstversiering ten zeertse

          Comment


          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Denk dat je de kleine Chinese Boeddha bedoeld? Die straalt positieve energie mijn plantje toe 😎

          #29
          Lees ik nou dat je op 12/12 zit met deze autoflower?

          Mooie plant verder wel jammer inderdaad dat ze zo klein is gebleven, waarschijnlijk omdat ze licht gemist heeft toen je haar naar 12 zette.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            En maar waarom zet je haar nu niet alsnog ineens onder 18 uur? Licht is gewicht toch. Ze zal van 1 schokje 6 uur korter donker echt niet ineens ballen gaan vertonen en ze gaat gewoon door met de bloei want lichtcyclus triggert een autoflower niet.

            Zou haar gewoon op 18 zetten nu tot eind om heel eerlijk te zijn maarja dat ben ik hehe.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ga dan naar 20/4.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Goed punt. Idd 20/4 lijkt me dan wel wat, ff boosten. Ga het MGB schema maar eens aanpassen

          #30
          Ziet er netjes uit

          Comment

          Bezig...
          X