Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 #2 in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Gelato 41 #2 in MiniGrowBox

    Korting op 420shop
    gelato-41-feminized.pngAangekomen in ronde 2 van mijn Minigrowbox, wederom een Gelato 41 van Seedstockers. Ik dacht, waarom niet? Heb er toch nog 2 zaadjes van en dan kan ik meteen ronde 1 overtreffen met alle kennis die opgedaan is.

    Om dan maar meteen af te trappen, ditmaal een lightmix aarde van de growshop inplaats van mijn vertrouwde rozengrondje die het buiten altijd perfect deed. (en overigens ronde 1 ook zijn best gedaan heeft niet?) helaas geen merk lightmix, dus ook niets over te vinden of op te zoeken. Gewoon een witte merkloze 50ltr zak lightmix van de plaatselijke growshop, die overigens ook alleen deze lightmix verkoopt.

    En zo heb ik nog een aantal dingen die ik anders doe deze ronde ten opzichte van de eerste binnenkweek maar daar later meer over.

    20230104_113725.jpg
    Het zaadje is inmiddels gekiemd middels de koffiefilter sealbag methode. Welgeteld na 20 uur stak het worteltje er al uit en heb haar na 36 uur in de grond gestopt. Geen gedoe met voorweken en altijd binnen 48 uur resultaat.

    Zit sinds gister ochtend in de grond. Dezelfde growbag maar dan gevuld tot de rand, zo'n 6 liter meer als vorige keer. In totaal 15 liter, maar voor me gevoel is er meer aarde in verdwenen want ben onderhand de helft van mijn lightmix kwijt. Verwachting is dat ze morgen, uiterlijk zaterdag ochtend haar koppie laat zien. Dat word ook het moment dat mijn oogst dan het hokje moet verlaten dus loopt mooi over in elkaar.

    Ben benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen, en zonder stamrot dit keer!

    Zal dit verslag weer tweemaal, maar tenminste ééns per week van een update voorzien.

    Ben je er ook weer bij?

    Tjuuuus tjuuus
    Last edited by Heyz; 10 January 2023, 22:33.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    #2
    Veel succes en plezier, ik volg ​​​​​​

    Pas op met over wateren in het begin, op naar een mooie oogst

    Greetz
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Jazeker ben ik er weer bij!
      Leuk om exact dezelfde neer te zetten om het verschil te kunnen vergelijken.

      Heb je de grond ingewaterd? Zo ja dan kan het zomaar zijn dat je 2 weken niks hoeft te doen.

      En toch zal het je nog verbazen hoeveel die grond weer gaat inklinken. Scheelt bij mij zeker 5 cm aangezien ik ook tot de rand had afgevuld.

      Succes!

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ik heb een growbag van 25 liter en ik kan daar met wat goede wil een 50L All mix zak in kwijt...

      Het is net lays chips joh, meer lucht en zak dan chips das het nadeel van volume he...

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Jazeker heb ingewaterd met 6.2ph.

      Genoeg voor de eerste anderhalve week zeker uit ervaring 🙂

    #3
    Suc6, ik kijk ook mee
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #4
      Nieuwe ronden nieuwe kansen, ik volg!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


        #5
        Succes deze ronde, subke.
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Heel veel succes deze ronde, op veel grammetjes!

          Comment


            #7
            Om maar meteen verder te gaan met de volgende ronde nu de eerste officieel afgesloten is.

            Kastje verhuist naar slaapkamer, lekker op werkhoogte gezet, al is het stealth er dan wel een beetje vanaf. Maar ach, op wat jong fris vrouwelijk schoon en ik na komt er verder niemand op de slaapkamer dus wat maakt het uit

            20230107_161328.jpg

            Had de dame vrijdag al boven verwacht, zaterdag ochtend was ze er nog niet! Geef het koude weer de schuld (en zal nog echt zo zijn ook..)

            Maar zaterdag avond was er dan toch iets te zien
            20230107_160637.jpg

            ​​​​​​Kastje aangezet en ingesteld.


            Dan,

            Vandaag zondag 8 januari 2023 - Dag 1
            20230108_141035.jpg

            En, zoals jullie al konden zien is het trainingskamp ook voorbereid:
            20230108_141104.jpg

            Heerlijk dat het zo in elkaar over gelopen is, kan lekker door hobbyen

            Tot snel

            Tjuus tjuuuusus
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Kou valt mee toch? Geduld is altijd belangrijk bij het kiemen en boven de grond komen.
              Ik draai de hele ronde tussen 15 en 22 graden en dat kan net.

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Dat is wel heel slim ja dat kastje op werkhoogte

            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              RickTerboeg, klopt. Heb er altijd te snelle verwachting van haha. Heb gewoon graag snel weer iets staan wat mijn aandacht vaak genoeg nodig heeft.

              Ja? Had zelfs op 1 kamer verwarming aanstaan en de pot erbij gezet omdat de toppen nog in de box aan het drogen waren. Zodat het wat warmer werd maar had het dus net zo goed in 18c kunnen laten staan 🤣

              Snuitje, ja, het neemt wel echt het leuke en interieur idee ervanaf nu zo weg gepropt in een hoekje van de slaapkamer maar moet er even aan wennen... Wel lekker dat ik nu geen deuren meer hoef te sluiten tijdens het koken en ramen deuren open moet zetten om te luchten. Slaapkamer word ook altijd geventileerd door de aangrenzende badkamer dus mooi meegenomen daar.

            #8
            Jeej, we hebben lift off

            Had je lamp uit van het kastje?

            ​​​​
            Baking cookies in my MiniGrowBox .

            The ultimate growbox for one plant. ​​​

            Comment


            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Wat Ketelhuis zegt ook, maar je houdt je temp in de MGB ook wat hoger. Daardoor krijg je condens op je maatbeker en dus het vochtige klimaat wat de zaailing zo graag heeft.

              Greetz

            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              De plant is pas de box in gegaan toen ze al boven was. Was nog aan het drogen dus kon ook niet eerder. Heb het echt in 25 jaar niet anders gedaan dan in het donker om eerlijk te zijn maar zal het volgende keer eens onder de lamp zetten wellicht scheelt het nog een dag 🙂

            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Zal ook zeker niet fout gaan als je t niet doet

            #9
            Vandaag maandag 16 januari 2023 - Dag 8
            20230116_075937.jpg 20230116_075930.jpg
            Vandaag voor het eerst wat water gegeven ph 6.2.

            Onvoorstelbaar hoe hard dit onkruidje groeit, vorige ronde topte ik bij 16 dagen al, dit ga ik nu uitstellen tot net voor de bloei. Wil op 12 takken uitkomen dus boven de 6e internode word er getopt, dit zal rond dag 22 zijn. Daarna nog een weekje groei en dan kan de bloei er weer in.


            20230115_142908.jpg Jointje in de morgen, dag zonder zorgen

            Tot de volgende


            Tjuuus tjuus
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Een goed begin is het halve werk.

              Die exacte dagen groei kun je beter van het plantje aflezen dan nu al wagen aan een voorspelling wanneer je gaat toppen of in de bloeistand gaat.
              Gelukt met klokje nu op 5.36u staan of niet gedaan?

            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              RickTerboeg, ik doe het ook niet op datum hoor maar wanneer ze eraan toe is. Wil wel het maximale uit deze gelato halen.

              Ja de klok is om inderdaad, dus lamp is nu uit tussen half 1 en half 4 smiddags 🙂!

            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Met een plant kun je niet zeggen welke dag je wat gaat doen, je start is super! Maar het kan goed 4 weken duren voordat je 6 nodes hebt.

            #10
            Ziet er weer goed uit, suc6.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #11
              Vandaag dinsdag 24 januari 2023 - Dag 16
              20230124_182048.jpg 20230124_182104.jpg

              Geen bijzonderheden, gaat exact gelijk op als ronde 1. Enige verschil is dat er vandaag niet getopt word en dat er nog geen deficiencies aanwezig zijn

              Dan maar meteen op te biechten, de voedingslijn van plagron mag nog een ronde wachten. Doe het met dezelfde toevoegingen als hiervoor.

              Ze heeft afgelopen twee wateringen daarom alvast een kwart van de aanbevolen dosis groeivoeding van exelent meegekregen en de helft van de aanbevolen dosis calmag van biobizz. (kreeg calmag in mijn mond, vraag niet hoe, ranzig!!! Heb maar niet op het flesje gekeken wat er allemaal in zit).

              Vanaf morgen krijgt ze de aanbevolen dosissen met haar water mee. Uiteraard afgezuurd met phmin tot 6.2.

              Tot zover gaat het heerlijk.

              Tjuuuus tjuuuuuuus

              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment


              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Lekker struikje aan t worden 👍

              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Heyz ziet er weer keurig gezond uit.
                Wat is het plan verder deze ronde?
                Ja je gaat takken binden dat had je al voorbereid en iets langer voorgroeien?

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                RickTerboeg, normaliter in ronde 1 zou ze vandaag defoliated worden en werd er lst toegepast. Gister, zou er getopt zijn.

                Dus inderdaad een langere voorgroei, ik wil eigenlijk 6 internodes. Dan kom je uit op 12 takken. Vorige ronde sloeg er natuurlijk rot in 1 tak en had een andere tak ook duidelijk last van een verstoorde sapstroom waardoor deze klein bleef. Had uiteindelijk dus 7 zijtakken met toppen, daarvan wil ik er nu minstens 12. Ik weet dat er ruimte voor is.

                En ik weet dat ze totaal niet van het strekken is dus de ruimte mag echt wel in de hoogte benut worden voor een goed deel al tijdens de groei. De vorige ronde hield ik 36cm over van lamp naar top als de pot op de grond stond.

                Ook deze ronde op tijd gestart met voeden, heb ook alles in huis, de pk kan ook eerder meegegeven worden dan vorige keer.

                Dus genoeg anders wel, denk dat het aanzicht tov vorige keer totaal anders gaat zijn op ten duur.

                Ook ik zie liever 70 gram eraan hangen dan 50. Ik zie de potentie er wel van in dat dat mogelijk is als ik kijk wat we er momenteel allemaal in draaien. Mag paar weekjes langer duren geen probleem.

              #12
              Vandaag zaterdag 28 januari 2023 - Dag 20
              20230128_160656.jpg 20230128_160633.jpg 20230128_160640.jpg

              Heb wat bladeren ondergestopt dus kan er een beetje wild uitzien

              Ze groeit hartstikke goed, klein beetje verbranding en vergeling in de punten dus ze krijgt aankomende waterbeurt even niets mee.

              Inmiddels ook aangekomen bij internode 6 maar laat het nog even zijn gang gaan allemaal maar eerlijk is eerlijk het begint als de malle te kriebelen om langs de kapper te gaan en lst te starten, maar ik houdt me in

              Verloopt soepel tot nog toe verder, mooie korte plant opbouw zoals we gewend zijn in de box.

              We gaan er een monster van maken

              Tjuus tjuuus



              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment


              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Ah kan nog wel even doorgroeien. Vorige ronde viel het mee met de strek. Ben weer benieuwd naar deze ronde. Begin is veelbelovend!

              • Porta69
                Porta69 commented
                Editing a comment
                Ziet er Nice uit
                Ik ben een Royal haze aan het doen
                Maar geloof nooit dat die op 20 dagen het zelfde bereikt 😅
                Echt mooi om te zien benieuwd naar de nieuwe update

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Porta69, geduld is een schone zaak, vanaf een dag of 14 explodeert het.
                Last edited by Heyz; 31 January 2023, 17:41.

              #13
              Wanne mooie dikkerd

              succes

              Comment


                #14
                Drukke week achter de boeg en als klap op de vuurpijl verassings weekendje preston palace met een scharrel. Donderdag ochtend heb ik haar getopt, lst gedaan en meteen alles weg gehaald wat toch weg gaat.

                Gister avond bij thuiskomst gekeken en het was niet best. Erg dorstig, ben zeker twee dagen te laat met water geven sinds de laatste keer op dinsdag. Schotel gevuld en aan blijven vullen en ze nam ruim anderhalve liter op. Ze staat inmiddels ook op de bodem.
                20230204_160757.jpg ​​​​​​

                Vandaag zondag 5 februari 2023 - Dag 28 (exact 4 weken)
                20230205_195703.jpg

                ​​​​​Gelukkig bijgetrokken van de dorstigheid. Precies 4 weken oud vandaag. We hebben 12 vertakkingen waarvan er al 6 aan de training zijn. De andere 6 laten nog even op zich wachten maar zodra ook die vlak getrokken zijn en alles dezelfde hoogte is gaat de bloei erin.

                Kan een week maar ook zeker nog 2 duren. Heb geen haast gelukkig dus dat scheelt.

                Onder het genot van een gelato heb ik alle tijd.
                20230205_142955.jpg

                Tjuus tjuus tot de volgende

                ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

                Comment


                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Mooie dame, en die gelato ziet er ook heerlijk uit!

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  En beter nu in de groei wand in de bloei gaan ze je dat niet vergeven

                • Heyz
                  Heyz commented
                  Editing a comment
                  Achteraf viel het mee, het is gewoon gek dat je haar in top staat achterlaat met het idee dat het wel uitkomt en dat je dan thuis komt en er van schrikt. Maar het was te verwachten en ze heeft het me vergeven.

                  giinnoo, ze smaakt zoals ze eruit ziet. Ben echt nog onder de indruk van de kwaliteit die er vanaf voort gekomen is. Dit is anders dan de buitenwiet die ik teelde ✌️😬

                #15
                Vandaag woensdag 8 februari 2023 - Dag 31 (exact 1 maand)
                20230208_155940.jpg
                Het werd tijd om langs trainingskamp te gaan zodat we ons kunnen focussen op het egaal krijgen van het toppendek wat gaat ontstaan. We hebben immers genoeg nodes dus doorgroeien is enkel noodzakelijk om het nog enigsinds op dezelfde hoogte krijgen.


                20230208_163827.jpg
                De meid is erg dorstig ze drinkt met gemak een liter om de dag en dat kwam vandaag goed uit want ze liet zich zonder moeite alle kanten uit buigen.

                20230208_164114.jpg
                Waarschijnlijk zit het onderste gedeelte straks op nagenoeg dezelfde hoogte als alles weer rechtop komt, eventueel een enkele aanpassing maar tot dusver prima. De twee hoofdtoppen nog even onderstoppen, weet niet wat ze gaan doen maar de bedoeling is dat ze ongeveer in het midden zullen blijven, zal er een in een later stadium nog wat wegbuigen.

                20230208_165806.jpg

                Verder nog niet gesnoeid, merk nu de stam wat langer is het blad meer ruimte heeft.

                Dus op enkel het toppen en dezelfde dag alle grote schutbladeren verwijderen na geen stress gehad.

                Even aankijken wat dit doet, ze staat er nu zo bij
                20230208_170147.jpg

                De bedoeling is eigenlijk alles op hoogte te krijgen van waar het netje zich normaal zou bevinden. Ongeveer de hoogte van waar ik getopt heb. Voor ik de bloei inschakel. Aangezien ik beneden in niets meer naar beneden hoef te trekken kan dat nu dus de hoogte in groeien.

                Ik geef het nog een week en dan schakelen we om

                Tjauwws tjauw
                ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Maar als je alles op 1 hoogte wil had je de plant lager moeten knakken en wrijven met de steel word de steel bikkel hard van daarna en dwing je haar volledig horizontaal te gaan groeien met alle toppen op 1 hoogte

                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Iedereen weer positief, maar Tijnie weet het weer beter zonder de minigrowbox zelf in bezit te hebben. Groeit in die box anders dan in tenten e.d. Heyz weet vast wel wat ie doet 😅

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Wat is er negatief aan zeg alleen hoe je alles mooi op.een hoogte krijgt zonder veel moeite

                  Wat maakt het verschil nou tussen een mini growbox of een tent behalve dat je veel meer moeite moet doen dan in een tent

                  Minibox niks voor mij ik kweek altijd planten rond de meter kleine plantjes vind ik niks aan

                  Waar je ook in kweekt de basis is overal het zelfde of hoe je traint de planten het kan ook prima in de mini box alleen moet je veel meer moeite doen om ze laag te houden dan in een tent omdat je simpel weg meer ruimte hebt in de hoogte en breedte


                  En wat zoon kastje kost waar je 60 a 70 gram mee kweekt kan je een profesionele setup van nemen en mega score draaien
                  En dus al aan 1 x perjaar meer dan genoug hebt die minibox levert niet genoug op voor mij en vind ze belachelijk duur voor het resultaat dat je dr max mee kan halen
              Bezig...
              X