Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 #2 in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Groeien doet ze wel. Volger erbij πŸ‘πŸ»

    Comment


      #32
      Vandaag zondag 4 maart 2023 - Dag 56 (dag 15 - 12/12)
      20230305_200556.jpg 20230305_200610.jpg 20230305_200627.jpg

      Hier en daar een spotje roest gevonden, nou echt 10 stipjes over de gehele plant. Even gecheckt of het loslaat en dus schimmel was, gelukkig niet. Calmag tekort? Zeer zeker niet. Dus ph gemeten van de aarde en ligt netjes op 6. Hierop volgend heb ik vandaag voor het eerst water gegeven met een ph van 6.7, voorheen gaf ik 6.2.

      Dit zou enig voedings blokkade op moeten lossen en het zal na vandaag niet erger meer mogen worden naar mijn inziens. Ook enkele bladpunten bruin, zou tevens gerelateerd kunnen zijn aan een te lage ph voor de juiste behoeftes.

      Pot 2cm naar beneden, staat nu nog op 3 ps4 spel hoesjes (3cm) hoogte inplaats van 5cm.

      Verder van de week aan de knutsel geweest, heb het inmiddels tweemaal aangepast maar de achterwand van de kast is nu zo:
      20230305_185434.jpg
      De rode lijn heb ik even getekend, hier zitten latjes tussen de muur en achterwand zodat de meeste lucht die uitgeblazen word niet meteen de kast weer inkomt.

      De growbox staat nu ook wat verder in de kast omdat het aansluitsnoer aan de achterkant naar buiten kan en het achterschot wat gebolt naar binnen zodat er meer ruimte tussen achterschot en muur zit en dus meer lucht kan ontsnappen.

      De lv was in principe onder controle, maar ik vond de temp van de led wat te hoog (al mag hij volgens instructieboekje tot 50 graden worden alvorens de box zelf de afzuiger harder aanzet als hij op automatisch staat).

      Momenteel is de led temp 41.1 en de lv gewoon rond de 40. In orde zo dus met de kast deur helemaal gesloten.

      Vanaf dag 18 denk ik dat ik bloeidagen ga tellen want het zit eraan te komen. Vorige keer deed ik dit vanaf dag 19.

      Zit in ieder geval genoeg potentieels lekkers aan

      Aankomende week druk druk zie jullie vrijdag met een volgend verslag.

      Ciaoooo
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Bobdebob
        Bobdebob commented
        Editing a comment
        Nou...heb zojuist gelato van zamnesia besteld, veel goede recensies over

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        @Heyz

        Ziet er weer vertrouwd goed uit.
        Neem aan dat dit veld momenteel mooi dicht is gegroeid?

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        RickTerboeg, jazeker is een mooi veldje geworden doe er niks meer aan nu. Vraag me alleen af of je met 16 a 17 toppen meer oogst dan 10 toppen. En dus of langer doorgroeien nut heeft of niet in dit geval. Maar dat zal de tijd uitwijzen voor zover ziet het er goed uit.

      #33
      Kijk dit is gruwlijke cali gelato 43
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #34
        Vandaag maandag 13 maart 2023 - Dag 65 (dag 24 - 12/12) (dag 6 bloei)
        20230313_182522.jpg 20230313_182655.jpg

        Wederom deze laagblijvende indica is geen hoogschieter. Heb haar naar de bodem verplaatst en ze is sinds 12 12 ongeveer 1/4e van haar lengte die ze had gestrekt.

        Uiterst goed soortje voor de micro je hoeft je over hoogte niet druk te maken in elk geval. Al lijkt me dat een kleine uitdaging.

        Sinds vorige update had ik enkele roestspots waarop ik de ph iets verhoogd heb van het water omdat dit aan de lage kant zat voor wat cal fijn vind. Enkele dagen later zag ik pas echt wat er aan de hand was, potassium tekort. Of tekort, de plant krijgt er in elk geval te weinig van.

        Omdat ik weet dat mijn grond ph goed moet zitten sinds vorige keer en ik sindsdien 6.5 geef kan het niet anders dat het een tekort is. Hieropvolgend heeft ze sinds vandaag 1ml per liter water pk meegekregen en heb ik de calmag met 20 procent verhoogd omdat ik toch aan me bladkleur aflees dat er om meer gevraagd word.

        De stralingskleur van de witte led in de box verraad alles, je ziet je bladeren en de kleur pas echt goed met normaal licht waardoor niet elke waterbeurt alles meteen opvalt.

        Hoop dat ik nu weer in de goede richting zit, als ze met 10 dagen niet opbeurt en verergert dan gooi ik er 10 liter water doorheen en beginnen we opnieuw met voeren maar dat is enkel in uiterst geval. Kan nog een hoop bijsturen nu.

        Verder ja alles ze gang, laat alles maar lekker opzwellen nu

        Tjsuewwwww
        Last edited by Heyz; 13 March 2023, 19:07.
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Klein maar mooi vol veldje!

        #35
        Maandag 20 maart 2023 - Dag 72 (dag 31 - 12/12) (dag 13 bloei)
        20230321_005712.jpg 20230321_005704.jpg 20230321_005547.jpg 20230321_005636.jpg

        Gaat de goede richting in toppen beginnen mooi aan te dikken, heb hier en daar slecht blad weg gehaald wat voor zowel problemen zorgde door opgevouwen tegen een top ernaast te zitten en wat ook al zichtbaar aangedaan was door een tekort aan opname van in ieder geval fosfor. En met oog op toekomst want het gaat vol raken. Heb onderin aan elke tak nog een mooi blad hangen wat hopelijk een indicatie gaat geven als er een tekort is aan zodat boven alles bespaard kan blijven.

        Twijfel om haar 10cm hoger te zetten, maar vaak bij twijfel gebeurt het ineens de dag erna dus dat komt vast van de week

        Hele week weg van huis, zus komt even op recept water geven woensdag avond. Als ze het zonder morsen doet krijgt ze als prijs dat ze het vaker mag komen doen maar dat weet ze nog niet
        ​
        Zie dat ieders ander hokkie er ook weer mooi gevuld bij staat, kwaak net een prachtronde gedraaid laat het een goede 2 maand worden voor iedereen

        Tjuuuuus




        ​
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ja ik zou het zeker aandurven om de plant iets hoger te zetten aangezien de strek er wel uit is.

          In mijn Jack Herer verslag heb je kunnen zien dat de toppen dan niet verbranden en die zaten op 1 tot max 10 cm van de diffuser af en leken daardoor extra dik te zijn geworden.
          Nog 25 gram dan ist alweer op πŸ˜…

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          RickTerboeg, jazeker ik heb haar hoger gezet kijk het nog een weekje aan wat ze doet qua top opbouw maar wellicht doe ik haar nog 3 tot 5cm.

          Dat heb je zeer snel gerookt haha ik rook zelf vaak 1 jointje per dag soms 2 zodoende heb ik van de oogst nog welgeteld 9.7 gram over.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ja de oogst gaat vaak sneller op dan je denkt hehehe heb k ook hoor normaal rook k zoon 10 gram in de week maar als me eigen wiet klaad is gaat dat 20 a 25 gram in de week

          Ja je eigen wiet smaakt veel lekkerder dan van de shop dr gaat wel wat leuks aan komen aan je plantje

          Lekker stuk omhoog zetten kijken tot hoever je kan gaan ook handig voor je rondes hier na denk dat je tot zoon 5 cm van de lamp af dat je nog probleem vrij bent

          Weet nie als je wiet de lamp raakt of je light burn krijgt bij de een wel en de ander niet

          Heb vaak gehad met hps met cooltube dat het zelfs om de lamp heen groeide de top wiet hehehe die heeft wel de volle bak licht gehad hehehe

        #36
        10 cm hoger zetten is geen onnozel idee denk ik.

        Ziet er ok uit hey Heyz

        Comment


          #37
          Vandaag zondag 26 maart 2023 - Dag 78 (dag 37 - 12/12) (dag 19 bloei
          20230326_192942.jpg 20230326_193017.jpg (Het achterste rijtje "verborgen toppen" die je veelal op de foto niet ziet door het iets verhoogde midden.)

          20230326_193110.jpgDe toppen beginnen hier en daar lekker dicht te groeien.

          20230326_193144.jpg 20230326_193315.jpg

          Alles prima in orde geen problemen in zicht.

          Qua voeding zijn we opgeschaald want de afgelopen wateringen op recept zijn gewaardeerd waardoor we 20% van alles extra krijgen voortaan maar nog steeds onder maximaal aanbevolen dosis.

          Foto kwaliteit zal wat achteruit gegaan zijn, telefoon ter reparatie aangeboden en mezelf dus een noodtelefoon aangeschaft bij mediamarkt model samsung A14 5g. Leuk budget toestel maar helaas als een van de weinige minpunten; flink bezuinigd op de camera. Nou comprimeert JD de uploads flink dus heeeel veel zul je er hier niet van merken maar op origineel duidelijk verschil

          Zus mag aanstaande woensdag wederom voederen. Leg een voorgerolde gelatostam naast de instructies dan heeft ze wat te zuigen

          ​Laatste drukke week in het vooruitzicht daarna heerlijk 3 weken rustig aan.

          Overigens: nog hoger zetten?? Los van of het wel of niet kan, zal het gunstiger zijn?

          Tot de volgende

          Tjauuuuus
          Last edited by Heyz; 26 March 2023, 19:23.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Dat je niet de max dosis voeding geeft is niet erg te veel voeding doet eerder kwaad dan goed


            Op maat voeden is het beste en hoef je ook niet te spoelen maar dan moet je dr wel ceker van zijn dat je niet te veel geeft

            De ondergrens opzoeken van voedings behoefte is zeer effecties ceker als je vaker de zelfde soortjes kweekt met een lage ec kan je net zulke resultaten halen als met hoge ec


            Ik zie een hoge ec net als dikke mensen die dicht slippen


            Terwijl een sportiefe man precies eet wat die moet eten niet te veel niet te weinig en is dus erg fit


            Fitte en gezonde planten wil je hebben dat heb k liever dan wiet wat vol zit met voeding wat niet erg gezond is

            En je hebt de voordelen dat je geen zout ophopingen krijgt en dus ook geen overbemesting de planten nemen makkelijker weinig voeding op dan veel en je bespaart een boel op voeding dus een win win


            Heb je geen mogelijkheid om.de plant wat op te hogen lijkt alsof ze nog een stuk dichter op het gewas kan waar mee je weer een hogere opbrengst van krijgt

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Heb haar omhoog gezet mannen Syze, @Tijnie82,

            Was een beetje huiverig omdat er vorige keer toch enige foxtailing was, maar dat kan ook niet van het licht komen als ik andere hun kweekjes bekijk + het was niet op alle bovenste toppen. Maar ze staat nu welgeteld 10cm van de lamp af met haar bovenste topjes.
            Last edited by Heyz; 1 April 2023, 01:40.

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            De ene soort is dr gevoeliger voor dan de andere soort haze enzo is erg gevoelig voor en sativa soortjes met indica heb je dr amper last van

          #38
          groei ziet er tot nu toe goed uit. Leuk.

          ja het zou nuttig zijn om de bladerdak zo dicht mogelijk bij het licht te krijgen. de lichtintensiteit is een stuk hoger naarmate je dichter bij een led komt. Het licht dringt ook meer door het bladerdak.
          Ik zou proberen de bladerdak op ongeveer 7 cm van de diffuser te houden. succes.

          Comment


            #39
            Vandaag vrijdag 31 maart 2023 - Dag 83 (dag 42 - 12/12) (dag 24 bloei)
            20230401_003913.jpg 20230401_015911.jpg 20230401_020036.jpg

            Ze mocht er nog even uit om haar wat hoger te zetten en ze moest er anders in omdat het anders niet lukte ivm het filter. Denk dat ik haar bij nader inziens nog 3cm tot 5cm hoger plaats.

            Het is wederom geen top oogst waarschijnlijk, hoeft ook niet maar een persoonlijk recordje (indoor) zit er zeker in even ervan uitgaande dat er 17 toppen zijn die er toch als minstens 4 gram de stuk uit mogen komen (wat toch niet heel gek lijkt?) Is dat al 68 gram. Ik meen van mijn vorige ronde dat al de grotere buds rond de 5 a 6 gram gedroogd waren.

            Het lijkt ook eigenlijk ook pas wat (de plant dan) als ze uit het kastje is en onder het kunstlicht weg is. Bij daglicht of met flits zie je echt dat er wel wat aan hangt al.

            Goed, ze oogst tussen de 63 en 70 echte bloeidagen dus volgende week zitten we op helft bloei

            Luchtvochtigheid in huis bij iedereen ook zo hoog?????? Rond de 52 a 55 de hele week al. Enkel omlaag te krijgen door de verwarming maar die laat ik na de laatste maandfactuur maar uit voor de rest van het jaar..

            ​
            Last edited by Heyz; 7 April 2023, 19:41.
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • Captain fantasy
              Captain fantasy commented
              Editing a comment
              ...ziet er eigenlijk keigoed uit... 🀘😜

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Wat een mooi plantje, lekker volle en gesuikerde toppen

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Mooie toppen en dat op de helft van de bloeitijd, dat belooft nog wat.

            #40
            ziet er echt goed uit.
            Ik weet niet zeker wat je kunt verwachten om te oogsten, maar je berekening zou niet al te ver weg moeten zijn.

            hier is het ook ongeveer 55% luchtvochtigheid binnen. in mijn kweekbak is de luchtvochtigheid tussen de 55 en 63%.

            Comment


              #41
              Vandaag vrijdag 7 april 2023 - Dag 90 (dag 49 - 12/12) (dag 31 bloei)
              20230407_185615.jpg
              20230407_185656.jpg 20230407_185640.jpg

              Lichte lightbleach in de bovenste 3 topjes, dus weer 5cm terug naar beneden, staat nu op hoogte tot de onder rand van het filter. Overigens heb ik paar week geleden wel eens een halve dag de diffuser eraf gehad als soort van test wellicht dat het hier door gekomen / begonnen is geen idee. Een van de topjes vertoont daarnaast ook ietwat beginnende foxtailing dus wellicht gaat ze gewoon nog 5cm naar beneden en dan staat ze op de bodem.
              20230407_185847.jpg 20230407_185934.jpg ​
              20230407_190519.jpg duidelijk de 3 topjes in het midden met witte pruikjes.

              20230407_190547.jpg

              Vandaag dag 31 effectieve bloei, ik noem het de helft.

              Zag trouwens dat al die modellen van minigrow op hun website staan als achtergrond afbeelding. Die dual case ziet er me toch strak uit kan niet wachten tot er een verslag van komt door iemand.

              Nou tjiauwww
              Last edited by Heyz; 7 April 2023, 19:56.
              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                @KritischeMassa,

                Ja heb het nog nooit meegemaakt dus we zullen zien. Houd van onze groene kruidje waardoor zo'n wit stuk top er me toch onsmakelijk uit ziet..

                Ben benieuwd kan er toch vrij weinig aan doen.

              • KritischeMassa
                KritischeMassa commented
                Editing a comment
                daarom, zoals altijd, relax...

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                jij dacht 'ik doe een remcootje' toppen laten knuffelen met de lamp.

              #42
              mm supersexy. Ik kan het bijna ruiken. ziet eruit als goede genetica. die van Expert Seeds lijken niet zo goed, na wat ik erover lees en ervaar. mijn plant bevat meer dan 5% indica, dat is zeker. heeft een sterke citroenachtige haze geur voordat je de zwarte domina erin ruikt. laten we eens kijken en ontspannen blijven. πŸ˜…

              Keep up the good work πŸ‘Œ and hopefully I can like some threads and posts soon. Am I just supposed to spam nonsense everywhere to unlock it?

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Ruik hier ook een hele goede citroen achtige geur in. Meer als vorige ronde. En met de geel achtige pistil kleur is het een feest om even naar te kijken en te ruiken.

                Van de like knop weet ik niet. Zou volgens mij iedereen moeten kunnen hoor, wellicht gebruik je een browser die het een en ander niet ondersteund?

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Syze Schrijf wat meer berichten in je eigen topic, na ik dacht 20 berichten gaat je zwitsal status er af en kan je ook liken πŸ‘

              #43
              Heel erg druk geweest met van alles en nog wat behalve het schatje. Op water geven en me druk maken om de luchtvochtigheid na niks aan gedaan eigenlijk.
              Van de 3 lightgebleachde topjes, zie je het bij 2 niet meer. Niet omdat harry potter het met ze toverstaafje weggetoverd heeft maar de buds zijn zodanig in formaat toegenomen dat niet meer zichtbaar is. Het is verder ook niet toegenomen. Heb wel wat kano taco blad, ik verwijt dit aan de luchtvochtigheid die ik maar niet onder de 55 krijg en dat met lamp aan.

              Ook al aan het voorbereiden geslagen voor de volgende ronde, een keer wat anders. Twijfel ook om gewoon plastic pot te gaan gebruiken want die luchtvochtigheid komt gewoon van de zak naar mijn idee.

              Gisteren zaterdag 15 april 2023 - Dag 98 (dag 56 - 12/12) (dag 39 bloei)
              20230415_183059.jpg 20230415_183316.jpg 20230415_183337.jpg 20230415_183355.jpg

              Sneeuwwitje en de 17 dwergen
              Last edited by Heyz; 17 April 2023, 03:47.
              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment


              • RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Ziet er schitterend uit.
                Mooie gelijkmatige verdeling van de toppen.

                Kanoblad misschien door je extra fannetje?

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Wat een klappers man, lekker bezig πŸ‘

                My 2 cents over je LV: iets te veel water? Of iig even een korte periode geen water geven. Kan de aarde beetje droog worden, zit sws voldoende vocht onderaan de kluit.
                ​​​​En dan als je LV wat lager is weer wateren. ​​​​​
                ​​​​​

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Corleone1933, ja dat zeker qua grond oppervlak past er haast niets meer bij, misschien kom je weg met 18 toppen maar meer als dat ook zeker niet. Thanks πŸ‘

                giinnoo, ja daar verbaas ik me nogal over want kweek toch echt dezelfde strain maar herinner me niet dat alles zo onder de thc zat. De toppen wel maar alle blaadjes niet. Word mooi spul voor in een goede boter πŸ˜„

                @RickTerboeg,
                Dankje man, ja dat verdelen vergis je al snel in denk dat ik al met al zeker in totaal verdeeld over meerdere keren 5 uur heb lopen ordenen en spannen. Maar uiteindelijk is het het wel waard om alle oppervlak goed te benutten. Nu nog even de hoogte masteren, zou graag wat meer de hoogte in willen en dan met hetzelfde "layout" als nu. Ga hierna sowieso geen gelato meer zetten maar denk meer aan een hybride of zelfs sativa dominant om mezelf ook wat uitdaging te geven.

                @bitterbal,
                Thanks πŸ‘ zit goed vol met keiharde toppen ja. Ik heb gister en vandaag aan water over geslagen. Zag dat de lv op 42 hing vandaag toen de lamp aan ging dus dat al heel gunstig, dacht bij mezelf dan wacht ik liever nog een dag. Ook krijgt ze voortaan inplaats van 1.5 liter weer gewoon 1 liter om de dag. Denk dat daarmee inderdaad de lv wat lager blijft.

              #44
              Met een plant die zo laag is zou ik de onderste takken en bladeren niet weggehaald hebben ! dan had je meer opbrengst gehad.

              Licht dringt toch zeker wel 30 cm door. Wat wij als schaduw waarnemen is geen goede indicator voor planten!

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Wordt schaduw niet als far-red gezien?

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Klopt helemaal dat had ik al in de gaten. Al zal er vast wat meer energie naar de toppen gegaan zijn die je nu ziet twijfel ik er inderdaad niet aan dat het totaal meer zou zijn geweest als ik het een en ander had laten zitten.

                Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze er nu luchtig bij staat maar er is een periode in de groei waarin je de bomen door het bos niet meer ziet. Zoveel blad en tak dat je keuzes moet gaan maken wat je wilt. Is geen excuus, er had hier makkelijker 10cm naar onder nog aan kunnen blijven hangen aan de huidige takken.

              #45
              Snel updeetje tussendoor drukke weekend voor de boeg. Heb haar ietwat ontbladert voor meer airflow want die lv moet echt omlaag. Water heb ik uitgesteld en is al naar mid eind 40 gezakt. Krijgt vanaf morgen weer water maar minder als voorheen om de lv laag te houden het laatste wat we willen is rot.

              Woensdag 19 april 2023 - Dag 102 (dag 60 - 12/12) (dag 43 bloei)
              20230419_165815.jpg 20230419_165306.jpg 20230419_165104.jpg

              ​
              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment

              Bezig...
              X