Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal haze automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Royal haze automatic

    Korting op 420shop
    Dag iedereen
    ik ben nieuw hier en heb mijn eerste kweek nu opgezet
    ik was eerst in een tentje begonnen maar kreeg deze niet warm genoeg
    dus heb mij bezig gehouden met zelf een kast in elkaar te knutselen en geraak nu gemakkelijk aan 22 graden

    tips en tricks altijd welkom
    hierbij de eerste foto’s van de Royal haze auto 8 dagen oud
    de grote pot ernaast is een Royal dwarf maar deze is vandaag gepland en zal ik dus een andere topic voor openen
    ook een foto van de kast erbij

    Attached Files

    #2
    Jaja, onze hobby gaat veel verder dan alleen plantjes kweken. Mooi kastje, hoe hoog is die?

    Benieuwd wat je burple gaat doen, je kleintje lijkt een beetje gesterkt en is op zoek naar licht. Kan je der niet op een verhoging zetten of misschien de dimmer van je lamp vol open zetten? Voor de toekomst full spectrum lampie??

    Succes

    Comment


    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tip
      Ik heb de plant op een verhoogje gezet en staat weer mooi recht op ☺️

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      je moet echt wel gaan ventileren op een gegeven moment, ik gebruik in mijn mini propagator een 12V LED driver en 12 Volt pc fans, maar dat is zonder luchtweerstand, als in een aktief koolfilter.

    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Ik heb wel een ventilator staan binnen in maar ga zien dat ik een setje op de kop kan tikken met een koolstof filter want wil niet da de geur in het huis rond trekt

    #3
    Ik volg! Hoe heb je de deuren zo gemaakt dat die na de andere kant kan schuiven?

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      als ik zo inzoom, met dunne latjes, ik denk balsa hout, simpel, maar effectief

    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Ik heb houten mdf katjes gezaagd van 1 cm en deze vast genageld boven en onder en
      En de spleet tussen de 2 deuren heb ik opgevuld met een reepje isolatie
      En de deuren heb ik aan de binnen zijde bekleed met soort zilver papier

    #4
    Oorspronkelijk geplaatst door giinnoo View Post
    Ik volg! Hoe heb je de deuren zo gemaakt dat die na de andere kant kan schuiven?
    Ik zie het inderdaad, maar zo iers is toch lastig licht dicht te maken vergeleken met een normale deur

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Nja, mijn propagator heeft ook schuifdeurtjes, en het grootste lichtlek heb je niet daar maar tussen de deurtjes door. Ik heb dat opgelost met een reepje plakvilt, dat zie je niet omdat het altijd achter het andere deurtje valt.

    #5
    Nieuwe update
    we zijn dag 12
    en ja door de tips is die echt gaan groeien de laatste 2 dagen gaat het echt vooruit
    ik heb alleen wat schrik dat het stengeltje zo lang is
    dat hij gaat omver vallen als er wat veel bladeren aan komen
    of komt dit nog goed ?

    op de foto moest die nog water krijgen maar heb ik juist gedaan
    Attached Files

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Potje vullen met aarde tot the max

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Dit dus, aanvullen tot aan de lobblaadjes dan heb je een mooi compact plantje volgende week

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Stengeltje is dik zat. Het gaat prima momenteel. Maar ze heeft wel frisse lucht nodig zodra ze gaat verdampen. Had je dat al gefixt.

    #6
    Goede avond iedereen
    hier ben ik nog eens met een update
    wij zijn ondertussen dag 19 en ik denk wel dat hij super gaat
    de koolstof filter is besteld en zou volgende week binnenkomen
    ik heb hem na de foto’s overgepot naar een grotere pot want ik merk dat de stengel niet meer dikker werd

    spijtig dat je hier in de Belgische Kempen niet gewoon om de hoek een growshop hebt
    Attached Files

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      bij zaailingen en tot node 3 is ventilatie vaak niet echt nodig, daarna is het toch wel aan te raden altijd te ventileren.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ventilatie staat bij mij altijd aan, in de natuur waait het in de avond/nacht ook.

    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Lekker diep groen is zij...

    #7
    Dag 21
    woow die groeit snel inneens

    ik gebruik geen specifieke groei middelen
    heb gewoon in de aveve iets gekocht voor bloemen😂
    uit eindelijk zijn wiet toppen toch ook bloemen 😅
    zie foto

    ik moet zeggen sinds de warmte matten er onder liggen gaat het wel sneller en beter

    ik vraag me wel af vanaf wanneer ik blaadjes mag weg knippen iemand tips

    Grt
    Attached Files

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Blaadjes wegknippen?? Wanneer er geen ruimte meer is en je in nood komt.

      Blaadjes wegknippen is niet iets wat je zomaar doet maar met een reden omdat je bv teveel vocht tussen je bladerdek hebt zitten of omdat je blad verticaal plat tegen de zijkant van je hokkie ligt.

      Het is beter om niks te knippen enkel als het niet anders kan.

      Blaadjes knippen is stress en bladeren zijn zonnepanelen die nodig zijn voor de fotosynthese. Zeker de eerste 4 weken.

    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Aah oké
      Ik dacht dat je weg knipte omdat deze bladeren voeding opnemen maar geen toppen produceren en dat je die dus moest weg knippen om meer voeding naar de toppen te krijgen
      Oké top thanks voor de tip

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Over wel of niet ontbladeren zijn hele topics volgeschreven, en hele ronde's door mislukt (ik heb echt een hele ronde verknald met full defo).

      edit: overigens ontblader ik zelf zeker wel, maar met beleid.

    #8
    Hey iedereen
    dag 25
    ben trots wat ik al bereikt heb
    ik probeer nu de takken waar toppen gaan aan komen de breedte in te trekken
    iemand hier nog tips of trucks voor ?

    353D368A-CA73-421C-9A98-402EC0C663D9.jpg

    14634B8F-5F5A-44D6-B8C2-EE64BAC2370D.jpg
    BD1D710F-2C9D-4C3F-BC29-8B0550368148.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Het om knakken durf ik niet dus ik denk dat ik misschien gewoon boven afknip dan stopt die ook met door groeien ?
      Weet enkel niet hoe ik dan het stukje dat ik door knip kan verzorgen

      Ik mag het hopen dat het een vrouwtje is heb het zo ook gekocht het zaadje

      Verder was dit het plan als eind pot of denken jullie beter nog een een grotere pot ?

      Alvast bedankt voor al jullie hulp

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Kleine pot kleine plant, ik zou rond de 10-12 liter pot pakken. En de plant niet toppen, als beginner is dat af te raden bij autoflowers.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Je kunt rustig toppen vanaf node 4, dan zal ze meer de breedte ingaan, en zoals Giinnoo opmerkt, kleine pot, kleine plant. Ik zet ze zelf altijd graag in een zo groot mogelijke pot als ze een beetje plant is. Ik geef haar dan nog wel minstens 2 weken 18 uur licht zodat het wortelstelsel een kans krijgt, want wat mij opviel is dat bij mij verpotten en bijna direct op 12/12 leidde tot minimale wortelgroei. Aan het einde had ik dus nauwelijks een groter kluit dan voor het verpotten.

    #9
    Nieuwe update
    dag 26
    mijn bovenste bladjes kleuren aan de toppen iets meer geelig
    wat kan de redene zijn
    is dit omdat de lamp misschien iets te dicht hangt ?
    alvast bedankt 🙏 78E4F273-457B-4515-8C0C-7AF02CD9BD1C.jpg 213EB35A-C0DA-4BBB-8271-45558A059A21.jpg

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Vergeet dat toppen zoals ik zelf al direct aangaf! Helemaal niets aan deze plant doen geen blad geen tak helemaal niets verwijderen! Deze plant doet het het best als je helemaal niets doet dan enkel water wanneer nodig en de juiste omstandigheden.

      De verkleurde puntjes kan vanalles zijn dus je moet uitsluiten. Heb je die universele voeding gebruikt? Dan zal dat mijn eerste gedachte zijn. Je denkt zelf de lamp, zijn er nog bladeren boven de verkleurde bladeren zonder die verkleurde punten? Dan kun je lamp uitsluiten. Voor nu doe je er wellicht verstandig aan beide te doen, even stoppen met voeding en de lamp 5cm hoger. Jong aankomend blad overigens bovenin begint altijd lichtgeel tot bijna wittig aan toe.

      Bij nader inzien zou ik er zelf nog niks aan doen enkel geen voeding, plant ziet er mooi genoeg uit nog ze vraagt nergens om. Mocht je de voeding al gebruikt hebben dan is er grote kans dat de plant er meteen verbrande punten aan over houdt blijkbaar. De voeding is ten eerste voor bloeiende planten en daarnaast ook niet consumeerbaar.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Wat Heyz zegt👌🏼

    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Ik denk toch de lamp
      Want het zijn enkel de bovenste bladjes en de lamp hing 5 cm boven de bladeren
      Mijn Royal dwarf die er naast staat maar kleiner is heeft er geen last van

    #10
    Dag 29
    ik denk dat die stilletjes aan wel mooi in bloem aan het overgaan is
    wel wat rap ik had hem liever wat groter gezien
    ik denk dat ik al mijn autoflouwers zaadjes ga zetten
    en dan op gewone ga overschakelen zodat in toch meer een groter exemplaar kan zetten

    30918C0A-8D91-4C7C-AF17-F7BBD0C8FAD4.jpg 1A1BCE30-0B89-4B75-A984-BE5F297D1316.jpg E2B7676F-31BC-4E70-A3E2-6F96E68ED27E.jpg
    Attached Files

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Grotere pot de volgende keer, grotere plant minder snel in de bloei.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      voor de takken te binden kun je beter bij de action van dat gekleurde knutseldraad halen, ben de naam ff kwijt maar zit in een blauw karton.... en te zien bij vele kweekverslagen oa ook die van mij. Heb je tot nu toe die voeding gegeven voor bloeiende planten ? wat zit daar dan in qua npk ? misschien dat je bladpuntjes daarom geel kleuren. Een wietplant heeft verschillende behoeftes qua voeding in verschillende stadia van haar leven.


      edit:

      en als je dan toch naar de action gaat, ze hebben weer grote kweekpotten en lekbakken te koop!

    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Ik heb al draad gekocht in de aveve voor de takjes te binden
      Maar toch bedankt voor de tip
      Ik heb naast de deze nog een Royal dwarf staan en die staat in een grotere pot maar het probleem is dat ik in de hoogte maar 90 cm heb waardoor ik dus gelimiteerd zit met de pot hoogte
      Ik ben nu meer opzoek naar een rechthoekige lage pot
      Zodat ik dus meer liters heb met een lagere pot

    #11
    PS mooie kast heb je gemaakt!
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #12
      Dag 33
      Niet veel verandering
      nik heb hem enkel gebogen met draad
      want op dag 31 stond die nog 10 cm onder de lamp
      smorgens werd ik wakker stond die inneens tegen de lamp 😂
      dus geknipt van boven en maar om geplooid
      verder heb ik nog wat vragen
      zou ik nu enkel de bloei stand van de lamp nog laten branden ?
      En zou ik de licht uren aanpassen ?
      nu staat die op 18 uur licht

      alvast bedankt

      DC6EC9E2-4D43-4B1F-A0E1-DA1197C70783.jpg 04F70025-E47E-4B8D-8FA2-DA43DE26E653.jpg CC647A9A-C7BB-4576-A0DA-64FC5A2979AB.jpg

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Lichturen aanlaten op 18 uur mag zelfs naar 20 als je wilt want het is een autoflower en mocht je lamp over een bloeistand beschikken is dat wel aan te raden.

        Afknippen, toppen, verpotten volgende keer allemaal niet meer doen met een autoflower, is niet gunstig. Kom je met de hoogte in problemen dan is low stress training het best.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Hoevaak geef je m water en hoeveel? Hoe groot was de pot ookalweer , sorry ben laat ingestroomd in de sub.

        Denk dat ie iig beetje nat staat als ik naar dat bol blad kijk en ook ff rustig aan doen met voeding.

      • Porta69
        Porta69 commented
        Editing a comment
        Om de 3 dagen geef ik water en is maar een pot van 2 liter
        Maar ik dacht hem nu ni meer over te potten omdat die al in bloei aan het gaan is
        En ik denk ook dat ik echt te veel water geef
        Maar heb echt schrik dat die uitdroogt 😂

      #13
      Ik pak een bakkie koffie. Volgend 🥃

      Comment


        #14
        Ps .

        wanneer je foto’s maakt van je plantjes zorg dan dat t zonder t paarse licht is dus ff kastje dicht want zo zie je niks aan t blad 🍁
        grts
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #15
          Dag 38
          niet veel verandering
          groeien doet ze zeker niet meer en wat meer bloeiharen
          wel een groot verschil
          de eerste foto’s zijn mijn Royal haze en heb die zelfde week een Royal dwarf gezet. Die normaal dus ook kleiner zou moeten blijven. Maar door deze in een grotere pot te zetten is die wel groter geworden en blijft langer door groeien.

          E6A4C826-6B73-4D1A-ABFC-5283F7322374.jpg


          BFA380E5-2ED3-432B-971A-8C6CAC3678BB.jpg

          28C053AF-856C-48C3-8674-ED89E9787F1A.jpg

          vergelijking hieronder mijn Royal dwarf

          B4552347-16A7-4155-9D6B-E4435F10AB3E.jpg

          84A61B70-39DB-4ADA-907C-0B11CB22B327.jpg


          Attached Files

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ik bedoel inderdaad water wat is afgezuurd naar ph6.0-6.5 .
            Heb je een ph meter?
            Wanneer je minerale voeding gebruikt is het wel van belang je voedingswater af te zuren met ph-.

            Maar op dit moment lijkt t alsof ze teveel voeding hebben dus vandaar dat ik nu water zou geven zonder voeding.

          • Porta69
            Porta69 commented
            Editing a comment
            Nee heb geen ph meter
            Dit is men eerste kweek en moet die kleine materialen nog inkopen

          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Als je geen pH meet zou ik persoonlijk gaan voor biovoeding van Plagron of Biobizz. Of de anorganische voedingslijn van Ion Quest bijvoorbeeld die de vloeistof zelf op pH buffert.
        Bezig...
        X