Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tussendoortje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Tussendoortje

    Korting op 420shop
    Al een tijdje kijk ik mn ogen uit naar de cannabonsai grows. Lijkt me leuk ook eens te proberen en aangezien de MGB een soort van loze ruimte heeft (het luchtkanaal op de onderzijde van de box), lijkt het me leuk deze ruimte te benutten voor mn eigen cannabonsai!

    De ruimte om te gebruiken :

    OneOpenBrick1.jpg

    Voor mn bonsai schaaltje ooit eens 2 keramische schaaltjes gekocht, perfect formaat voor deze grow:

    IMG-20230205-WA0001.jpg
    Voor het zaadje gekozen voor Amsterdam Genetics Blue Amnesia autoflower. Deze vandaag in een zipbag gedaan om uit te laten komen, keeping my fingers crossed 🀞

    IMG-20230205-WA0000.jpg

    Tot snel
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    #2
    Apart...heb het moeten googlen...ben echter benieuwd.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


      #3
      Echt! Wil het ook eens proberen op een steen, lijkt me ook wel dik. Ook wat filmpjes/howto's op YouTube te vinden mocht je nog meer willen weten JimBean

      Screenshot_20230205_165819_YouTube.jpg
      Happy Zen, lekker relaxed groeien. Doe het niet voor de opbrengst, eerder als hobby er bij

      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Wa mooie bonzai😁

      #4
      Subke succes, lijkt me tof . Ronyisweg wou dat ook es proberen dacht ik.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #5
        Het schaaltje en het potje lijken me een pak breder dan het richeltje van het lichtlabyrint. Ga je er nog iets anders bij laten groeien in de rest van je mgb ? Succes in ieder geval!
        ​​​​​

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Valt mee, past goed op het randje. Op het moment dat het plantje wat groter gaat worden zal het wat uitdagender zijn, maar dan denk ik dat de 2e "normale" grow er in staat, welke dan nog in groei staat en niet al te groot zal zijn. We gaan het beleven, anders toch een 2e kastje produceren 😁

        #6
        Ik ga weer meespieken.
        succes!

        Comment


          #7
          Gebruik je de gehele mgb voor enkel dat richeltje of doe je het tijdens een kweek?

          ​​​
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            De bedoeling is tijdens. Even kijken hoe de auto reageert op de licht bundel: zit nu natuurlijk nog op bloei programma. Maar denk dat het allemaal net mooi samen zal vallen met de Choco die bijna klaar is, op het moment dat de bonsai op komt. Trial and error zeg maar πŸ˜…

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Ja ik dacht al haha maar dus een extra mini bonsaitje achterin, als extra bij je normale pot. Grappig.

            Zal het makkelijkst zijn als je main plant dan ook auto is neem ik aan.

            Ben benieuwd. Vind het ook wel leuk zo'n hobby plantje te onderhouden en had ze inderdaad ook al gezien met ontblote wortels om keien heen enzo heel gek om te zien hoe ze die wortels bloot graven en borstelen.

          #8
          Ik snap het niet, ik snap die bonsai wel, maar ik bedoel, dat oppervlak krijg je toch gewoon dicht in een ronde? Dan staat die bonsai toch in het donker? Of mis ik wat?

          Sowieso dat kastje eens uitgeplozen op de beschikbare sites, en in combinatie met wat ik elders zag op dit forum, die grow die tot aan de lamp zat en dat scrogrekje wat er bij zit...

          doe een scrog, zet dat hele oppervlak dicht met een reguliere fem.

          Het is echt dat dat ding belachelijk duur is anders... MIJN VINGERS JEUKEN

          Doe iets!!!!

          Comment


          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            Heyz nee dat is met scrog, oogsten is een hel, daarom knip ik altijd in week 9 ofzo het rek al stuk, dan kan ze nog wat strekken en kan ik oogsten dat is met een metalen rek idd geen optie, maar ja, dan maak je zelf wat... jatok

            Bitterbal, metalen hokje leuk, en ik zag het zo snel niet, maar in hemelsnaam, zorg dat het netjes geaard is. Voltage mag laag zijn, amperage is hoog bij LED.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Idd zeker goed isoleren. Prikt anders zo πŸ˜‚

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Voordeel is wel.als.je scrogt dat al je wiet tegelijk klaar is en dus niet in fases hoeft.te oogsten


            Scroggen is simpel weg het meeste uit je oppervlakte halen je knipt de plant bij de stam af en met netje en al dr uit knipt de takken loss best simpel

          #9
          Online doen ze het ook met afjes? Dacht altijd dat fem de betere keuze was voor bonsaiwiet...
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Verschillende kanalen die AF gebruiken, waarschijnlijk ook vanwege hoogte. Op zich denk ik dat het met beide kan.

          #10
          Jaja, het is zover! Vandaag mag ik weer aan de beschuit met muisjes ​​​​​​

          IMG-20230207-WA0000.jpg
          En voor iedereen die zich af vraagt waar het bakje komt te staan: nou hier

          IMG-20230207-WA0001.jpg
          Eens kijken wanneer ze zin heeft om naar boven te komen, aan de temperaturen zal het iig niet liggen.

          Tot snel ​​​​​​
          ​​​​​​
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


            #11
            Leuk! Ik volg

            Comment


              #12
              IMG-20230210-WA0000.jpg

              Zo... Beetje versiering er bij gedaan en onder dr "dome" heeft ze t goed vertoeven. Lekker vochtig micro klimaat door er een plastic bekertje er over te zetten.

              1 1/2 dag oud nu
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Zit wat deco steentjes in. Dun laagje, met als voordeel dat er geen varenrouwmuggen meer in/uit kunnen kruipen. Gelukkig is kastje "schoon" van de vliegjes, verder in huis een ware overlast 😬

                Keramiek bakje zit een drain hole in met gaas, loopt voldoende uit. Daarnaast heb ik de aarde vooraf bevochtigd, dus voorlopig geen water nodig.

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Ow dat scheelt een hoop drain gaatje k heb dat metzel zand ook paar x gebruikt nu maar merk gelijk dat wat ze aan water in 1 dag gebruikte doen ze met die witte zand er op ineens in de 3 a 4 dagen geen verdamping dus

                Voor de vliegjes werken ze wel maar beste niet te dik de laag k heb alles dr weer afgehaalt en beetje door de top laag gemixt

                En de water gift klopt weer en drinken ook weer goed

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Ok good to know. Dank voor je info πŸ‘

              #13
              Tussendoortje van het tussendoortje...

              IMG-20230213-WA0001.jpg

              IMG-20230213-WA0002.jpg

              ​​​​​​IMG-20230213-WA0000.jpg

              Okdoei!
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Leuk voor erbij als je toch de ruimte er voor hebt zeker, ben benieuwd hoe klein je een autflower kan houden aangezien je het niet in bedwang hebt lijkt het mij gewoon snoeien tot je wat kleine topjes over houdt.

                Maar ik zou nu wel dat bekertje eraf halen want aan de strek te zien word er toch een aantal lumens gemist en je wilt jaar juist zo klein mogelijk houden neem ik aan.

                Dan met het oog op de lumens, is het een idee om het toch nog op een verhoging te zetten al is het maar 10cm in elk geval tot de plant zelf wat hoger is... Al is het maar voor 2 weekjes.

                Dan nog een kleine edit, kijk er naar hoe ik het zelf aan zou pakken, iedere voor zich natuurlijk maar ik zou proberen de stengel nu al naar recht te buigen om vervolgens terug naar links te gaan als ze dat toelaat. Normaal zou je de strek nog ingraven tot de lob blaadjes maar dat gaat nu niet, op die manier bereik je hetzelfde. En alles in combinatie met hiervoor zou de strek er dan ook uit zijn en zit je weer zo ongeveer op begin hoogte.

                Misschien voor een volgend ronde laten voorgroeien voor 2 weken in een langwerpige smalle beker, zo smal als de hoogte van je potje en zo hoog als de breedte van je pot. Zo heb je een wortel kluit die precies erin past en je kunt haar de eerste twee weken boven je normale plant hangen ergens in een hoek onder de lamp.

                Maar leuk zo zou schattig zijn als er wat kleine topjes aan komen.
                Last edited by Heyz; 13 February 2023, 15:19.

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Klein potje is klein plantje en je kan je afje ook trainen zodat die klein blijft zijn veel.manieren

              #14
              Progress...

              IMG-20230219-WA0001.jpg
              De andere AF van Bitterbal is deze week klaar voor oogst, dan zal het tussendoortje de hoofdbewoner gaan worden van de MGB. Kan dan okk het spectrum van de lamp omzetten naar groei om nog net wat meer stretch te creΓ«ren. Voor de rest nu nog niets spectaculars te melden dus

              Greetz
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Dame doet het goed!! Lekker zo laten 😁

              #15
              Progress... De White Choco is gesnoeid en gekapt, nu dus volle ruimte (voor even dan) voor mn bonsai. Lichtspectrum ook omgezet naar groei, voor optimale omstandigheden. Gaat lekker al, mooi groen en geen plekjes of puntjes op de bladeren. Buddha houdt dr gezelschap ​​​​​​

              IMG-20230222-WA0001.jpg

              IMG-20230222-WA0003.jpg
              Last edited by Bitterbal; 22 February 2023, 15:51. Reden: Edit: extra foto
              Baking cookies in my MiniGrowBox .

              The ultimate growbox for one plant. ​​​

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kijk maar uit dat boe dha niet alle eten op eet.

              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Nu al getopt?

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Nee hoor, nog helemaal niets mee gedaan. Denk gewoon dat het licht nog niet optimaal was. We gaan het de aankomend dagen zien of ze nu wat wil gaan klimmen.
            Bezig...
            X