Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerst kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerst kweekje

Korting op 420shop
    hey,

Ik begin dit weekend aan m'n eerste kweekje als volslagen amateur-kweker,
    Dus ben ik begonnen met een kast te maken van
    60*60*120 (LXBXH)
    de binnenkant is bekleed met aluminiumfolie en is bijna lichtdicht
    2x (12cm) pc fans (1onderaan om verse lucht binnen te halen, 1 bovenaan om de warme lucht af te voeren)
    4X Tornadolampen (spaarlampen) van 23W (warm wit)
    1X Tl (60cm) 18W (koud wit)

Foto's komen er aan, maar ik moet eerst het datakabeltje van m'n gsm terugvinden

Ik ga dit weekend bij Growshop Alien gaan shoppen (voeding ed.) en vooral zaadjes
    Welke zaadjes raden jullie aan voor mijn opstelling?

Limitless

Admins: staat dit juist bij de binnenkweek of hoort dit eerder thuis bij de microkweek?
    Last edited by Limitless; 16 June 2011, 09:46.

Re: Eerst kweekje

Bon en hier is de eerste update...

Kastje is af...

14062011133.jpg15062011140.jpg15062011137.jpg15062011136.jpg15062011135.jpg15062011134.jpg14062011132.jpg19062011143.jpg19062011142.jpg19062011144.jpg19062011145.jpg

technische fiche :

afmetingen: 60X60X120
    binnenin bekleed met aluminium folie (tegen de winter bekleed ik het met radiator folie)
    2 pc (12cm) fans: eentje bovenaan die de warme lucht kan afvoeren, en eentje onderaan om verse lucht binnen te halen
    (en tijdens de kweek zal ik wel zien of het nodig is om koolstoffilter te kopen/maken)
    verlichting: 4X Phillips Tornado 23W en 1TL 18W 840 (is dit voldoende koud licht?)

Er zijn White Widow zaadjes ontkiemt, nu nog wachten tot ze bovenkomen en dan kan ik beginnen...

Nog enkel de vraag zet ik er 1 of 2 plantjes in?

...Limitless...

Comment

25062011148.jpg25062011149.jpg
      Ik begin met 2 maal white widow. Ik hou jullie op de hoogte
      .

...Limitless...

Comment

ze staan duidelijk te nat.. of heb je net water gegeven?

Comment

had net water gegeven...

Comment

m'n plantjes staan nu al een goeie week onder de lampen
            en ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel tevreden ben
            (ik upload vanavond nog een paar foto's
            ik ga ze vandaag verpotten naar potten van 6L en ik hoop dat dat genoeg is...

Limiltess

Comment

Zoals beloofd de foto's...

02072011156.jpg02072011157.jpg02072011159.jpg02072011158.jpg
              Ze stonden iets te dicht bij elkaar, dus die ene groeit een beetje scheef

in de grotere potten:
              02072011164.jpg02072011160.jpg02072011161.jpg02072011162.jpg02072011163.jpg

Comment

Welkom limitlessmet een stoute avatar.

Gaat goed zo, kunt ze nu best even overslaan met wateren, totdat ze weer een beetje recht gaan staan, dan met 25 tot 50 ml beginnen per dag, of meer om de paar dagen.
                Emmer met een handdoek erin werkt best goed om de lucht vochtigheid al 5 tot 10% hoger te krijgen. Als de planten wat groter zijn krikken ze de LV ook weer omhoog, omdat ze meer gaan verdampen, of eigenlijk de omvang van wortels en bladeren en lengte meer verdamping veroorzaken. Een plant verdampt niet actief, dat gaat allemaal passief afhankelijk van aantal factoren, waaronder: temperatuur, licht, LV, druk en nog meer factoren, ook biologische factoren in en om de plant heen.

Witfolie is beter, kost net een paar euro per 9x1 meter.
                Een HPS 250 watt lamp, of zelfs 150W is ook beter, persoonlijk had ik het iets hoger gemaakt, zoals 140 - 150 cm.

Succes en plezier ermee.

Comment

vraagje !! hoe heb je die pc fans aangesloten !! hoe voorzie je ze van stroom ???

ps : alvast veel geluk bij je kweekje
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

hey

@heaven:
                    bedankt voor de reactie
                    de witfolie staat idd op m'n lijstje, maar dat zal waarschijnlijk pas voor de volgende kweek zijn.
                    De Hps lampen daarintegen zijn een bewuste keuze, ik wil m'n kweekjes zo energiezuinig mogelijk houden (ik verbruik nu amper 110W)
                    maar ik heb wel nog een vraagje ivm de lichtkleur: zou ik nog koud licht bijsteken? (nu 4X23W SL warm wit en 1X 18W TL koud licht)

@ K1smalle:
                    gewoon eens rondzoeken naar oude voedingen van electronische apparaten (modems,gsm,harde schijven) vele van die dingen werken op 12V, de fans kan je daar rechtstreeks op aansluiten, maar dan draaien ze wel continu voluit

Ik denk er zelf aan om er een besturing aan te koppelen om ze te kunnen regelen.

het ene plantje dat wat scheef groeide, heeft zich al mooi rechtgezet en de blaadjes zijn een pak gegroeid deze nacht, dus ik ga er van uit dat het verpotten de dames deugd heeft gedaan...

...Limitless...

Comment

[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Last edited by Limitless; 5 July 2011, 17:46.

Comment

Bon,
                          wij zijn ietsje meer dan een weekje verder, tijd voor een update:
                          ik maak vandaag of morgen wel een paar betere foto's, ik moest me haasten de laatste keer...

plantje1 plantje2
                          09072011184.jpg09072011185.jpg
                          09072011190.jpg09072011191.jpg
                          09072011186.jpg09072011189.jpg
                          09072011187.jpg09072011188.jpg
                          Ze staan er mooi bij, alleen vind ik dat ze een beetje traag groeien in de hoogte...
                          Ze zijn nu ongeveer 20cm
                          is dit normaal of zouden ze nu al groter moeten zijn?
                          ik heb m'n lampen nu al wat hoger gehangen, in de hoop dat ze wat meer groeien in de hoogte...
                          morgen eens kijken naar het resultaat...

...Limitless...

Comment

als je toch TL's wil bijhangen, check dan bij brico ofzo de lampen voor aquariums ed is.. die zijn speciaal gemaakt om de planten in leven te houden dmv voller kleurenspectrum
                            succes

Comment

Ik zou niets meer bijhangen , ik kweek zelf onder 4 tornado's en

dat gaat goed ben ondertussen aan mijn derde kweek bezig.

Met bijna de zelfde opstelling , mijn kweekkas (oude frigo) is ongeveer even groot en ook zoals jouw de 2 12mm pc fans .

Als ik jouw was zou ik 4 plantjes zetten ipv 2 heb je wat meer ruimte om fouten te maken moest er iets mis lopen..

Er staat bij mij nu ook een ww dame mooi te bloeien bijna klaar .

Jouw dames zien er al mooi gezond uit ! in welke grond staan ze ? geef je voeding ?

Die van mij heeft 3 weken op 18/24 gestaan en ze is maar ''50'' cm geworden maar wel nice buds lol

K denk zo een 20 ~30 gram dat ik er vanaf ga halen. Te weinig voor niet naar de coffeeshops te moeten gaan !!

Daarom ben ik nu guerilla gegaan . Daarom is zo een kweekkas ook weer gemakkelijk je kan goed lang voorgroeien

binnen en zo de opbrengst te optimaliseren . check it out : er staat ook ergens een foto tussen van de ww in de frigo

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...28SW%29-UPDATE!!!

greeetzz......
                              Last edited by moriskeuh; 11 July 2011, 17:05.

Comment

Bezig...
                              X