Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mgb kweekverslag groentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Mgb kweekverslag groentje

    Korting op 420shop
    Goeiemorgen beste mensen,

    Vandaag wordt mijn Mini grow box bezorgd en zal ook gelijk een kweekje starten.

    Nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 methodes, technieken toepassen(lst, scrog) en voeding geven of helemaal niets doen, dus alleen water geven en kijken wat de box met een plantje doet+de plant zelf leren kennen.

    Zoals de titel al aangeeft, ik ben een groentje, dit wordt mijn eerste binnenkweek+ook de eerste keer in de mini grow box.
    Ik moet dus nog veel leren dus begin met de basis, toch?
    Daarentegen heb ik zoveel info opgedaan, kweekverslagen gelezen in verschillende omstandigheden, en zie ik hoeveel meer opbrengst je kan hebben dmv bv LST, dus vandaar de twijfel.

    Enig advies?


    Alvast bedankt mensen!


    To be continued.... 🌿


    Edit, M'n eerste kweek binnen wordt auto Green Crack.
    Last edited by Babz; 26 February 2024, 17:27.

    #2
    Auto Green Crack wordt m'n eerste kweekje, heb besloten op advies om wel voeding en training toe te passen.

    Nu maar wachten tot m'n box binnen is.

    To be continued....
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Persoonlijk zou ik geen autoflower aanraden in zo’n kleine ruimte. Het is hopen dat ze klein blijft.

      Met fems heb je zelf de controle, wat de voorkeur heeft met een beperkte ruimte.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ja had je je van tevoren gemeld had ik je ook geadviseerd gewoon met feminized te starten. Zou er persoonlijk niet aan moeten denken niks in de hand te hebben qua groei en bloei tijd binnen.

      Vind persoonlijk autoflowers net niks, ja voor buiten ideaal omdat je dan meerdere oogsten kunt doen. En vraag me altijd maar af of je niet meer potentie had kunnen hebben als je zelf de groei en bloei had kunnen bepalen.

      Desalniettemin leuk kastje, mooi soortje en je gaat er sowieso lekkers uit oogsten! Autoflower of niet.

      Succes!

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heyz De enige reden dat ik voor een AFje ga, is simpelweg omdat het de enige soort is waar ik al wat 'ervaring' mee heb. (3afjes op m'n balkon afgelopen zomer, eerste kweek ooit in 41jr)
      Maar mijn interesse is absoluut gewekt.
      Heb er ontzettend veel plezier in en kijk er dan ook naar uit om ook met fems aan de slag te gaan. 😊

      But first things first!
      Eerst maar deze kleine meid grootbrengen.🌿

    #3
    Ketelhuis, ik waardeer je input.
    Gezien ik een beginner ben en alleen nog maar 3 AFjes heb gekweekt buiten(althans, poging tot) dacht ik dat een AFje een goed begin is voor een eerste kweek in de Mgb.
    Ik heb veel kweekverslagen gelezen, zo ook in de Mgb, en de meningen lopen uiteen.
    Maar ik neem je advies zeker mee in de volgende kweek.

    Thanks!

    Comment


      #4
      Eerste keer weinig dingen doen, leer eerst de plant maar kennen.

      Comment


        #5
        Rreppellsteeltjam,dat is idd het plan de campagne.

        Kasje is binnen, geinig ding hoor!
        Nu alleen nog wachten tot m'n zaadje kiemt.. 👀
        Attached Files

        Comment


          #6
          Gaat helemaal goed komen. Denk dat je niet ontkomen gaat aan LST omdat ze anders snel tegen plafond aan drukt. ScroG is ook mogelijk met de MGB, maar de ruimte is erg beperkt om aan de andere kant de plant in de gaten te kunnen houden.

          AF gaat prima in de MGB, iig bij mij tot op heden wel. Denk er wel aan: de MGB heeft standaard ingestelde programma's voor groei en bloei. Alleen een AF bepaald zelf wanneer ze in bloei over gaat. Kijk dus goed naar je plant, en schakel zelf over naar bloei stand op je MGB.

          Misschien vloeken in de kerk (en anders zal de mod het bericht wel aanpassen 😅), maar Royal Queen Seeds heeft mooie tips and tricks verzameld en geeft heel veel info. Kijk bv hier maar eens en lees lekker veel info in 👇🏻

          ​​​​ De Groei of Veg fase . Ze hebben ook meerdere blogs, volgt zichzelf als je de links ziet.

          Ik volg, veel plezier van je aankoop en succes met je uitgave terug verdienen 😁
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            "Denk er wel aan: de MGB heeft standaard ingestelde programma's voor groei en bloei. Alleen een AF bepaald zelf wanneer ze in bloei over gaat. Kijk dus goed naar je plant, en schakel zelf over naar bloei stand op je MGB."

            Naar mijn idee veranderd er niets tussen de groei en bloeifase qua instellingen, lamp of afzuiging behalve de tijd. Ik zou met autoflower gewoon de groeifase op 100 dagen zetten en dan het tijdschema op wat je wenst 18 of meer. Geen omkijken heb je dan.

            Maar correct me if im wrong, ben al een tijdje mgb loos.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Heyz Helemaal duidelijk is het idd niet: in de handleiding staat dat alle licht groepen aan staan, maar dat in de groeifase meer licht nodig is en vooral blauw licht. Misschien is de licht intensiteit hoger? Heb met mn mobiel wel de bloei lichtsterkte gemeten in de MGB (voor wat het waard is qua accuraatheid) en kwam toen uit op 525 PPFD

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Nu ben ik een groentje wat kweken betreft, maar kijken ben ik toevallig heel goed in..Dus ik zal dagelijks even gluren👀, ze zal me meer vertellen dan een programma in zo'n box.

          #7
          Nu zal ik niet bij elke scheet die ik laat hier posten, maar wilde even vragen op welke afstand ik het beste de pot kan hebben staan in de beginfase?
          Attached Files

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Zou de eerste 3 dagen tot een week op de bodem laten staan en dan de gehele groei rond de hoogte van de haakjes houden tot ze erboven groeit.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Ok bedankt, dan heb ik een beetje een richtlijn.

            Leuk om comments te krijgen van mensen waarvan ik ook hun kweekverslag(en) hier heb gelezen, alle kennis is welkom.

          #8
          Mogge mensen,

          Vanochtend zaadje gecheckt... 👀...en ja hoor, ze is al ontkiemt! 💃(nog geen 1,5dag geduurd)

          Ze is nu lekker aan het relaxen in haar 15L pot, vochtige standaard potgrond in haar compacte hutje. (Mgb)

          Ik ga haar nu gewoon op 20-4 zetten(is een AFje) en elke dag een keertje gluren..
          Zal moeilijk zijn, zeker als beginneling, om er niet 24/7 bovenop te zitten.. 😬

          Oh en heb gaatjes gemaakt rondom de gehele rand van de pot voor Lst.


          Anywhoooooo....that's the story so far..☕
          Attached Files
          Last edited by Babz; 7 September 2023, 09:08.

          Comment


            #9
            Goeiemorgen mensen,

            Ik heb afgelopen donderdag ochtend m'n meissie in de grond gestopt, 3 dagen later en ze heeft haar kopje nog niet laten zien.

            Wat is jullie ervaring met AFjes?
            Hoelang duurt het over het algemeen voordat ze boven de grond zou moeten zijn? 👀

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Highrider Oh wow, dus wijsheid is om het ontkiemde zaadje met het worteltje naar boven te planten ipv andersom.
              Hoeveel van de wortel mag uit de grond steken?
              Dit zal waarschijnlijk dan ook wel bijdragen aan een sterker stammetje.

            • Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Een wortel mag niet uitsteken of ik begrijp je vraag niet goed.
              Blauw licht dringt door in je medium, je worteltje "ziet" dat en weet binnen de kortste keren (al onder de grond) waar ze naartoe moet groeien. Vandaaruit zou ik dus ook nooit met de lichten uit beginnen.
              Na boven komen wil je strek zoveel mogelijk tegen gaan en je "stammetje" zo kort mogelijk houden. Wanneer je je meisje ziet strekken, krijgt ze te weinig licht.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Highrider Duidelijk, dat is wat ik wilde weten, het moet volledig bedekt worden met een dun laagje aarde.

              Bedankt voor de info joh!

            #10
            Bedankt voor het meedenken mensen! 🌷

            Comment


              #11
              Goeiemorgen beste mensen, (m'n autocorrect wilde er motherf*ckers van maken...😁)

              M'n meisje heeft zich nog steeds niet boven de grond laten zien en het is dag 4.
              Nu heb ik verschillende zaden aangeschaft(geen autoflowers) en zal ik een nieuwe gaan kiemen zodra ze binnen zijn.
              Ik laat deze dame tot die tijd in d'r pot staan, misschien komt ze nog wel boven, zo niet dan knallen we er een nieuwe in.

              To be continued....

              Comment


              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Weet je waar je het zaadje in de grond hebt gestoken? Dan heel voorzichtig met een sate prikker of tandenstoker rustig de aarde weg duwen tot je het zaadje ziet. Misschien is ze al wel aan t groeien maar is de afstand naar boven toch iets te ver.

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Wat bitter aangeeft, even de grond was los maken boven het zaadje tot je haar ziet. Als je een wit lusje ziet dan exact zo laten en onder de led ermee. Kom je helemaal tot het zaadje en is die nog zoals je die onder de grond deed kan je alvast een nieuwe kiemen.

              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Dank heren, gaan we doen!

              #12
              Daar ligt ze dan, poor thing..

              Je ziet dat haar halsje wel deels door het zaadje is gebroken maar het worteltje heeft niet gepakt, ze is nog dezelfde grote als de dag dat ze erin ging.
              Aarde is goed vochtig dus daar ligt het niet aan.
              Zal het zaadje zijn.

              Ter vergelijking, de 2de foto was van m'n bubble gum AFjes afgelopen zomer, waren ook van DHS, in een dag waren ze boven de grond.


              Dus, nu even wachten op m'n nieuwe zaadjes en gewoon vrolijk verder. 😊
              Attached Files

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Klein potje beginnen, pas overpotten bij kluitje wortels.

              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                @Rreppellsteeltjam Oh ja goeie idd niet aan gedacht.

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Met deze lengte aan penwortel kun je ze wel gewoon wortel omlaag planten, zorgen dat de zaadhelm alsnog een cmtje diep zit.

              #13
              De volgende wordt er één van deze 4.
              Attached Files

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Fatkids cake 🎉

              • Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Heyz lekker wietje dus? 👀😁
                Ze sprak mij wel aan.

              #14
              Mocht ook nog een gratis zaadje uitkiezen, is deze geworden.
              Attached Files

              Comment


                #15
                Hey Babz, leuk ik ben ook pas nieuw dus ik kijk graag met je mee. Zelf ben ik nu voor de 1ste x begonnen meg 3 plantjes op mijn balkon, 2 gevonden zaadjes 😇 en een Afje. Advies zal ik je waarschijnlijk niet kunnen geven maar ik lees graag met je mee.

                Comment


                • Babz
                  Babz commented
                  Editing a comment
                  Hey goeiemorgen en bedankt voor je welkom,
                  Likewise!
                  Ik was jouw verslagje ook al aan het volgen, leuk man, succes met je prachtige dames!
              Bezig...
              X