Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mgb kweekverslag groentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Van kinderloos naar twee kleintjes in een week! 😊
    Attached Files

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Gefeliciteerd met je twee dochters. Je draadje is in korte tijd al zo lang geworden dat ik het overzicht al kwijt ben. Je hebt naast deze toch een Black Widow? Of is het daar slecht mee afgelopen?

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      klos73 Haha dank u dank u!
      M'n andere meisje staat op de vorige pagina, ze maakt het goed. 😊

    #32
    Omdat m'n tweede dametje(critical orange punch) het vanaf het begin al een beetje moeilijk heeft, heb ik er maar een tweede bij gezet.
    We zullen zien wie er het beste groeit... 👀
    Attached Files

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Wat wil je dan ook met zo'n kritisch zaadje. Dat wordt de dood of de gladiolen.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      klos73 Dat word nog een epische strijd!

    #33
    De strijd is losgebarsten! Kijk ze gaan!!
    Dus.... 🐌


    Plus m'n andere dametje die het prima doet. 😊
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      klos73 En wat heb jij prachtige dames zeg! Zal bijna tijd zijn om ze om te hakken denk ik?
      Wordt ook jouw eerste eigen gekweekte wietje toch?

    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Dank je Babz Zeker mijn eerste kweekje. Nou ja, zeg maar kweek. De White Widow was in de hagelstorm gefileerd, weer opgekrabbeld maar relatief klein gebleven. Die hangt sinds drie dagen in losse takken gesneden te drogen. De Gorilla Skittlez stonden op een ander terrein en waren veel minder beschadigd door de hagel. De kleinste is gisteren omgegaan. Ik krijg echt een luxe probleem met het volume. Dus ik haal er nu zoveel mogelijk overbodig groen af. Dat is best wel even werk. Ik schat zo'n 6 tot 8 uur. Ik heb nu even een pauze maar ga zo weer door. De geprepareerde toppen worden te drogen gelegd en alle popcorn en suikerblaadjes gaan in de diepvries. Om later een concentraat van te maken. Komende week gaan de andere drie ook om. Dat zijn pas echte joekels. Gelukkig ben ik gepensioneerd en hoef ik me niet ziek te melden bij de baas

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      klos73 Jij kan voorlopig wel een paar jaar vooruit volgens mij, gezien je niet veel gebruikt jaarlijks en je een paar flinke dames hebt staan!
      Veel sterkte met het knippen... 😉

    #34
    Alrighty, voor het eerst ooit lst toegepast, heb geprobeerd zoveel mogelijk nodes bloot te stellen aan het licht.
    Ze heeft al aardig wat nodes maar ze is erg klein, wat niet erg is maar maakte het lst'en iets lastiger.

    To be continued.. 👀😊
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Babz ja vorige ronde ook hoor eigenlijk niet tegen deze problemen aangelopen. Is ook gek want links en rechts staan onder dezelfde omstandigheden in hetzelfde medium met hetzelfde afgezuurde water en voeding maar rechts gaat voor alsnog stukken beter maar ook niet optimaal. En links sterft onderhand af.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heyz Hmmz vreemd. Geeft spoelen geen schade aan de wortels?
      Ff nog maar een dagje of 2 aankijken en dan de knoop doorhakken?

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Babz ja optimaal is het natuurlijk niet, maar dat was het al niet.. heb het zojuist gedaan. We gaan het meemaken!

    #35
    Dit was ze trouwens voor lst.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #36
      Wow nog geen dag later en ze stond alweer volledig overeind! (foto 6)😮
      Weer lst toegepast+getopt.

      M'n andere meisje begon het opeens alsnog heel goed te doen, ik negeer de eerste twee blaadjes want de rest ziet er gewoon goed uit.
      Ze staat nu ook in haar 15L pot.
      Dus de andere kleine gaat eruit.


      To be continued.. 😊


      Edit: ph tussen de 6,1 en 6,2.
      Nog geen voeding.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 9 photos.
      Last edited by Babz; 5 October 2023, 17:12.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Weet je klos73, ik kan met mijn twee Grow boxen mezelf volledig voorzien dus ik heb geen behoefte aan meer of groter.
        Plus ik kan al m'n aandacht geven aan m'n twee dametjes waar ik enorm veel plezier aan beleef.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Sterkte klos73 ik deel je toekomstige knip trauma. Met een paar goeie buiten planten en dan alles met de hand is 60+ uren zo gemaakt binnen een week.

      • klos73
        klos73 commented
        Editing a comment
        Dank je Boswachter Ja, het relaxed achteroverleunen is nu wel even voorbij. I.v.m. droog- en opslagcapaciteit moet ik er nu al zo veel mogelijk overbodig materiaal verwijderen. Nat knippen dus. Maar alles waar iets van trichomen opzitten, dus ook de suikerblaadjes, wil ik wel bewaren. Ik heb ook onze reserve diepvries maar weer aangesloten.

      #37
      M'n Black widow dame die nu 23 daagjes oud is heeft voor het eerst een beetje voeding gekregen(Plagron 5ml op 2L), heb haar ongeveer een halve liter gegeven.

      M'n andere critical meisje doet het ook leuk. Had haar wel een beetje te droog staan, dus ook zij heeft wat mogen drinken. (zonder voeding uiteraard)

      Ph tussen 6,1/6,2.


      To be continued.....toedels! 💃
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Babz; 7 October 2023, 12:25.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Bo$wachter Dat moet je met gedestilleerd water doen toch?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Er zijn schema's die aangeven welke voedingsstoffen bij welke ph worden opgenomen. 6.2 is een beetje de ondergrens, aangezien de ph altijd oploopt hou ik deze aan

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb bij de growshop een flesje gehaald, bij God geen idee wat er in zit.

      #38
      Ik dacht 2 dagen geleden trouwens dat ik m'n Black widow per ongeluk had gefimmed ipv getopt(fuck I missed!), maar na nader inzien had ik gewoon een blond momentje en is ze toch gewoon getopt.
      Oh well, ook niet verkeerd voor een eerste keer.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        klos73 Blijft lastig hé om een soortje te herkennen aan z'n blaadjes, volgens mij zelfs voor menig ervaren kweker.
        En idd, wat is dit een sterk soortje zeg.
        Ik sta er echt van te kijken hoe snel ze alweer overeind staat na weer een mishandeli...ehh...behandeling van lst.
        Maar dat is natuurlijk ook deels toe te schrijven aan de mini grow box.
        Zo leuk dit!😊

        En hoe gaat het met het knippen en drogen aan jouw kant? 👀

      • klos73
        klos73 commented
        Editing a comment
        Vandaag even een pauze. Het is 29 graden en dat maakt extra lui. Ik heb mijn eerste onsje popcorn (kraakdroog gewicht) in de diepvries gedaan en ga morgen eens experimenten hoe ik daar zo efficiënt mogelijk kief uit kan winnen. En daarna gaan we verder met oogsten en knippen van de laatste Skittlez. We doen het omdat het zo gezond is Niet omdat het makkelijk of goedkoop zou zijn. "We do these things not because they are easy but because they are hard"

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        klos73 Ok, nog even doorbijten met je geknip en je ondertussen vermaken met experimenteren, goed te doen toch?! 😊

      #39
      Nooit gedacht dat ik zo'n irritante ouder zou worden die steeds haar kind in je gezicht duwt om te laten zien hoe geweldig ze wel niet is.

      Yet here we are.... 😁😬


      Ze heeft zoveel nodes! Nu al!


      Edit: hebben niets geknipt, alleen wat fanleaves her en der weggestopt.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 7 photos.

      Comment


        #40
        Ik heb even een leermoment gehad vanochtend toen ik m'n zwarte weduwe uit haar hutje haalde, want tijdens de eerste keer lst heb ik totaal niet gedacht aan hoe ik haar wil laten groeien en alleen aan zoveel mogelijk nodes bloot te stellen aan licht.
        Nu zag ik dus dat er een deel van m'n pot eigenlijk onbenut is, teveel takken aan één kant, dus heb 2 takken die kant op gebogen. (merkte gelijk hoe stevig haar stammetje is, goed soortje)
        Nu laat ik haar nog een paar dagen groeien voordat ik haar op 12/12 ga zetten. (ze is nu 26 dagen oud)


        To be continued... 🌷
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          #41
          M'n andere dametje. 😊
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Halen die nodes wel 1cm dat ze uit elkaar staan? Nog nooit z’n landmijn gezien😂 mooi plantje iig

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Inderdaad ja 😀

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Ja bizar hé?! Ze is toch aardig wat lager dan m'n andere dametje rond deze tijd.
            Heb net weer ff gegluurd, ze groeit als kool, letterlijk, laag en bossig. 😁

          #42
          M'n grondzoekertje vandaag. 🥬
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Zie je nou dat je om de strek geen zorgen hoeft te maken in deze box ookal staat ze op de grond 😉 dat is met enkele andere lampen wel anders als ik dat soms voorbij zie komen op t forum.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Heyz Nou idd, zo laag, korte internodes, echt mooi man om te zien hoe zo'n plantje zich ontwikkeld in de box. 😊👍

          #43
          Vandaag voor het eerst m'n Black widow van onderen te drinken gegeven, 1L waarvan zo'n 800ml opgedronken.
          Vervolgens ff een beetje laten luchten voordat ze weer terug in haar hutje gaat. (zet haar waarschijnlijk morgen of overmorgen op 12/12)

          Kwam er wel achter dat mijn teiltje de ventilatie blokkeert in m'n box.
          Diameter teiltje is 35 en het maximale wat je in de box kwijt kan is 30.
          Gelukkig kwam ik daar nu achter.. 😅
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.
          Last edited by Babz; 12 October 2023, 13:49.

          Comment


          • Captain fantasy
            Captain fantasy commented
            Editing a comment
            Tot de plant echt echt in bloei staat haal ik haar altijd uit het kastje om er aan te werken. Anders lukt dat niet. Ik zorg er altijd wel voor dat de bladeren niet te hard tegen de zijkant schrapen, en handschoentjes aan als ik de plant uit de kast haal. 1 keer een half Herma gehad.

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            RickTerboeg Daarom zit ik ook op dit forum, om zoveel mogelijk gebruik te maken van alle kennis die hier rondloopt.
            Ik waardeer het meedenken. Hopelijk kan ik met alle hulp en eigen inzicht mijn eerste binnenkweekje ooit tot een goed einde brengen.


            Captain fantasy Het werkt idd iets makkelijker als ze uit haar box is maar ik wil ook zo weinig mogelijk risico's nemen, dus zal ze zo weinig mogelijk uit de box halen.
            Wat scheelt is dat ik beide boxen op werkhoogte heb staan.

            Ik ga wel in de toekomst proberen met 4 potjes van zo'n 3,5L in de box. Gelijk op 12/12.
            Maar dit is iets voor de verre toekomst, eerst maar eens een aantal gewone kweekjes achter de rug hebben.
            But hey, a girl can dream... 😉

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Gewoon in je hok laten, als je hem eruit haalt en laat staan waar ook andere planten staan kun je bezoek in je hok mee terug nemen wat je niet wilt. je kan de pot immers altijd draaien in je kastje zodat je overal bij Komt.

          #44
          Even een update, m'n Critical orange punch is nu 22 dagen oud, lst+getopt.
          M'n Black widow is 32 dagen oud, staat sinds vrijdag op 12/12.


          To be continued.....toedels! 💃
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Ziet er verzorgd uit

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            giinnoo Dankje, dat komt waarschijnlijk omdat ik er zoveel mogelijk vanaf blijf.
            Oh en ik dagelijks even lieve woordjes toe fluister.. 😉

          #45
          Mooie plantjes hoor! Ik hou ze in de gaten

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Hey stef273 dankjewel!
            Zijn ook mijn eerste kweekjes in de mini grow, dus net als bij jou is het veel leren, plantje leren kennen en verder is het hopen, zoals Carrie Tefsen altijd zei, 'op goed geluk!' 🤞😉

          • klos73
            klos73 commented
            Editing a comment
            Een mooi vlak bladerdek! Alsof je al routinier in het vak bent

            Carrie Tefsen! Ook zo'n routinier. Toen ik Blue Movie gezien had wilde ik perse in de Bijlmer gaan wonen. Hetgeen ook gelukt is. Maar ik liep moor voor lul met al die kopjes suiker....

          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            klos73 Hahaha Waarschijnlijk net de verkeerde buren.. 😉

            Tja ik doe gewoon net alsof ik weet waar ik mee bezig ben, working so far! 😁
        Bezig...
        X