Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Critical MGB / 1x Northern Lights AF in tentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ben benieuwd wat de northernlight voor opbrengst geeft

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik ook nat geknipt was het 336,14 gram.
      En daar komt dan nog bij wat nu in de MGB staat, maar zolang dat goed gaat laat ik het staan. Benieuwd met al die afgeknipte toppen en stelen of ze nog bereid is de kleinere topjes goed af te bloeien en evt aan te laten dikken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      20/25%= droog gewicht

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Klopt ik zit eigenlijk altijd tussen die 20 en 25%

      Net nog even alles gewogen 94,15.
      94,15 delen door 336,14 = 0,28
      0,28 x 100 = 28% nog over van het natgewicht na 5 dagen drogen.

      Kan door vochtige weer wat langer duren om te drogen. Zal wel richting volgend weekend worden.

    #17
    Nog geen problemen gezien nadat ik 4 dagen geleden drastische veranderingen heb doorgevoerd.

    1. Northern Lights AF van tentje met Spectrabox UFO 100 verplaatst naar de MGB op 23/1.
    Ze drinkt nog wat en is ongeveer 2/3 van toppen kwijt door het oogsten, maar het afbloeien lijkt te zijn ingezet. Eens kijken hoelang 1/3 deel van de plant nog kan blijven staan.

    2. Critical feminized van MGB verplaatst naar tentje met Spectrabox UFO 100 op 12/12.
    Reden: Ik kon niets meer met Critical in de MGB. Meerdere toppen die de diffuser raakte of er aan de zijkant voorbij groeide. Diffuser er zelfs af moeten halen. Met 2 handschoenen toppen uit MGB gehaald en vervolgens de pot er schuin uitgetild.
    Daarna nog wat ontbladerd. Desondanks (nog) geen symptomen van stress of herma te zien.
    Critical staat 48 dagen op 12/12 en staat precies 5 weken in bloei.
    week of 3 zijn we een heel eind.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Prima opgelost zo toch?
      Bizar hé hoeveel die plantjes kunnen hebben qua stress, ik sta er zelf steeds van te kijken met m'n eigen dametjes.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja dat kan ik beamen Babz!
      Ik had Northern wel geheel kunnen oogsten vorige week maar zag nog teveel witte pistels vanaf het midden naar beneden toe wat niet potent genoeg oogde dus noodoplossing met drogen.

      Ga ervan uit dat er wel 150 gram van beide samen afkomt en dat was het doel.
      Dat is het aantal gram wat wij er thuis per 4 a 5 maanden doorheen paffen en wat een gehele cyclus inclusief drogen duurt.

      Het geoogste hoorde ik bij de wat kleinere topjes al een knak dus dat kan binnenkort in de weckpot.

      Nou vandaag nog 1x shop (K2) en dan de rest van het jaar niet meer nodig.

      Langzamerhand ook maar eens gaan nadenken wat we hierna gaan zetten.
      Heb nog liggen:

      3x Royal Cheese AF (nog nooit gezet)
      1x Northern Lights AF (2x gezet erg tevrede)
      1x Critical Fem (favorietje al wel 10x gezet)
      2x Jack Herer Fem (2x gezet tevreden maar nog geen topoogst gehad)
      1x Amnesia Haze Fem (2x gezet maart duurt vrij lang wel toprokertje)

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Zo leuk hè, wetende dat je niet meer naar de shop of een maat hoeft te gaan voor je wietje.

      Geniet ervan joh, en ik kijk uit naar je volgende kweekjes!

    #18
    Dinsdag 24 oktober

    Weinig te melden Critical 1,7 liter met GS.
    Northern Lights 1,3 liter afgezuurd PH 6.0

    Northern Lights AF in MGB

    20231024_100859.jpg

    Critical zit op 36 dagen echte bloei en moet minimaal 7 weken bloeien.
    Wel een schimmelgevoelig soort en ik zie in het midden al enkele oppen met wat gele suikerblaadjes welke het einde weleens niet kunnen gaan halen.
    Was in MGB ook al te zien.
    Gewoon even iedere dag checken en bij twijfel de inspectie uitvoeren. Lamp op 80%

    20231024_100142.jpg 20231024_100434.jpg 20231024_100233.jpg 20231024_100301.jpg 20231024_100332.jpg 20231024_100444.jpg

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ziet er lekker uit allemaal.

    #19
    Bij schimmelweer hoort een schimmeltop

    Nog sneller dan gedacht is daar alweer de 1e schimmel bij Critical.
    1,5 dag niet gekeken, toch maar weer dagelijks goed checken aangezien het behoorlijke cola's zijn.

    20231025_213257.jpg 20231025_213228.jpg

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      En de temperatuur in je tent te verhogen en de afzuiging hoger zetten?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Klein kacheltje voor mijn actieve inlaat werkt.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      @stef273

      Afzuiging staat maximaal die heb ik op een variac aangesloten en de ventilator ook.
      Voltage wat dimmen en beide gaan zachter draaien werkt prima.

      lamp maximaal dus hoogst mogelijke temperatuur en heb raam open voor frisse lucht.

      @Rreppellsteeltjam
      Enige wat ik nog nooit heb geprobeerd een kacheltje voor de inlaat. Wel in de tent maar dat botst niet op tegen het tempo waarmee de lucht weer ververst worden.
      Maarja heb geen kacheltje.
      Zal gauw eens kijken wat ik het beste kan doen.

    #20
    Na 13 dagen drogen heb ik het geoogste in 2 weckpotten van 3 liter verdeeld.

    links 32,41 en rechts 50,0 gram Northern Lights AF

    20231029_145819.jpg

    Dit is ongeveer 70-75% van de totale plant.
    Overige heeft nu 13 dagen langer gestaan en is ook klaar.
    Denk dat ik zodadelijk nog even het laatste gedeelte ga knippen.

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Mooie opbrengst! En hoe smaakt ie?

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      100/110 gram totaal zou zeker netjes zijn!

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Hij smaakt prima, alleen de toppen zijn wat minder compact/hard dan van fem zaad.
      Nog enkele dagen dat kleinere partijtje drogen en dan weet ik de totaalopbrengst.
      Om en nabij de 100 gram schat ik.

    #21
    Zondag 5 nov

    Critical op 48 dagen echte bloei, morgen dus 7 weken en ze mag 7 tot 9 weken bloeien dus het einde komt in zicht.
    Inmiddels al 4x een top met beginnende rot moeten verwijderen wat alweer 50 natte gram weggooien heeft betekend.

    Het komt natuurlijk met het vochtige weer en na 36 dagen al het vermoedde dat het weer raak zou zijn niet als een verrassing.
    Zie momenteel in het midden nog een 2 tal toppen die ook gevoelig gaan worden en de overige zien er prima uit om nog even iets aan te zwellen.

    We bekijken het van dag tot dag en hopelijk kan ik oogsten nog een paar weken rekken.
    Ook nu weer enkele toppen zo goed als klaar, maar ook toppen welke nog veel witte pistels hebben dus in etappes oogsten lijkt het op neer te komen.

    Nog enkele plaatjes hoe ze er nu bij staat.

    20231105_103022.jpg 20231105_103630.jpg 20231105_103600.jpg 20231105_103157.jpg 20231105_103417.jpg 20231105_103103.jpg 20231105_103116.jpg 20231105_103139.jpg

    En nog een plaatje van Northern Lights AF wat ik een week geleden nog geoogst heb.

    20231105_103821.jpg

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Waarom Critical dan nog zetten? Mijn lekkerste soortje.
      Voorbeeld 60 gram en 12 weggooien weerhoudt mij er niet van om deze toch te zetten.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Nou ben dan wel benieuwd naar critical . Maar dat is wel interessant, dat het ene soort er potentieel meer last van heeft dan de ander.

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Uiteraard iedere soortje heeft zijn genen en mogelijke problemen.

      Ik zie het maar positief...kweek gewoon te dikke risicovolle toppen 😅

    #22
    Eindstand Northern Lights AF

    82,41 + 24,50 = 106,91 gram

    Best weer een lekker rokertje, maar het eerste deel had wel ietsjes langer mogen afbloeien.
    Deels fluffy toppen, maar dat ben ik van dit soortje wel gewend. (Zit altijd veel blad in toppen)

    Houden jullie Critical nog tegoed.
    Daar heb ik nu 5x een top van af moeten knippen wegens beginnende rot en de rot ruim weggeknipt.
    Ik hoefde die toppen niet geheel weg te gooien dus wat goed was ligt te drogen en zal ik onder fel licht extra goed inspecteren alvorens het geconsumeerd gaat worden.
    50 gram nat weg moeten gooien, maar er zit nog lekker veel aan wat momenteel lekker compact is. Schat dat er zeker nog wel 50 tot 70 gram aan zit.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Mooi man, inspireert/motiveert me, geniet ervan!

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ik begon in 2020 zonder kennis en elke dag met plantjes bezig. Wat ik vooral geleerd heb hier veel lezen en zoveel mogelijk vanaf blijven en met rust laten.
      Staan nog wel enkele verslagen onder binnenkweek.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Nette oogst hoor!

    #23
    lekker roken binnenkort
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Stiekem snoepen zit al ff in de weckpot.

      Had toch al 5x rot met Critical? Ruim weggeknipt en ver van de rot af dat halve grammetje toch te drogen gelegd.
      Alweer ruim week eroverheen dus nu aan het roken...nou is zeker kritiek slaat al aardig in haha...beloofd dan nog wat.

    #24
    Donderdag 9 nov

    Snelle bloeier Critical behoeft 7 tot 9 weken bloei.
    Vandaag zitten we op 7 weken en 3 dagen dus dat schiet al mooi op.

    Momenteel spoel ik al ruim een week.
    Voor het geval ik vroeg dien te oogsten door schimmel heb ik daar bewust voor gekozen.
    Ook heb ik liever meer milky dan amber.

    Viel mij vandaag op dat ze er nog netjes bij staat ondanks dat ik al 5x een top met schimmel heb moeten verwijderen.
    Ik zie al veel trichomen milky en enkele amber dus de schaar hoeft niet meer zo lang te duren.
    Ook viel op dat de vergeling van het blad in een dag tijd best vlot ging dus het spoelen doet zijn werk.

    Paar fototjes van afgelopen ochtend.

    20231109_102051.jpg

    Goed te zien dat de fanleaves lichtgroen tot geel worden dus de voedingstoffen worden ook al uit het blad gehaald.
    20231109_102126.jpg

    20231109_102251.jpg

    Als je niets hebt om de trichomen te beoordelen zou je dit aan de hand van de bloeiharen al wel mogen oogsten.
    20231109_102316.jpg

    kan uit ervaring al zien dat deze loeihard worden tijdens het curen.
    20231109_102213.jpg

    20231109_102316.jpg 20231109_102158.jpg

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Goed bezig man. Kan ik een hoop van leren!

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Dat is de reden om verslagen te maken. Kost best wat tijd, maar ik heb het allemaal ook geleerd door verslagen te lezen en vragen te stellen.

      Sowieso waren er toen ik met de MGB begon nog bijna geen verslagen van. Nu wel lekker veel en dan zie je ook veel variatie in hoe iedereen kweekt.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja dat is top, zo help je elkaar.
      Je bent wel een van de pioniers zou je kunnen zeggen!

    #25
    Weer een paar dagen overleefd zonder rot en zonder de schaar erin te zetten.
    We blijven geduldig en proberen de maximale potentie uit deze Critical te halen.

    Ik heb al meerdere keren een jointje gedraaid van een beginnende rottende top.
    Natuurlijk wel ruim weggeknipt en alleen het gezonde gedeelte te drogen gelegd, maar hij rookt alweer als vertrouwd en slaat al aardig in.
    Wat ik ervan gerookt heb is al minstens langer dan een week geleden eraf geknipt dus we zijn op de goede weg.

    officieel bloei je deze Critical in 49 tot 63 dagen af en we zitten inmiddels op dag 54 overtuigende bloei.
    Er zitten mooie compacte makkelijk te knippen toppen aan die het hopelijk nog even volhouden.

    Nog wat foto's waarop ook goed te zien is dat in 3 dagen tijd de vergeling / herfst mooi is toegeslagen.


    20231112_103201.jpg 20231112_103243.jpg 20231112_103306.jpg 20231112_103229.jpg 20231112_103142.jpg 20231112_102233.jpg 20231112_102159.jpg

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Aan de haren te zien is het oogst tijd

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Zien er lekker frosty uit G 👌🏻

      Geen microscoop om te spieken hoe je zit met trichomes?

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Jazeker wel een microscoop oftewel een juweliersloep 30 en 60x vergroten.
      Daarop is te zien dat het grootste gedeelte milky is en enkele amber en ook nog wat clear. Bekijk nu per dag wanneer ze omgaat. Spoel al zowat 2 weken dus dat zit wel goed.

    #26
    En.....ineens wegens mijn eigen planning heb ik Critical omgelegd. Trichomen zijn zoals ik ze graag wil dus waarom wachten?

    292,94 gram nat vandaag en 50,41 gram natte rot, maar dat is wat ik afgelopen weken van 5 toppen weg heb moeten gooien.
    Vandaag dus geen rot meer aangetroffen wel makkelijk te oogsten toppen.

    Ben er weer tevreden mee voor deze snelle bloeier. Hooftak en enkele zijtakken bruut af moeten knippen na een paar weken in bloei in de MGB. (Tegen lamp aan) Toch nog aardig hersteld onder de spectrabox ufo 100.

    Nu drogen in de MGB

    20231113_191838.jpg

    Comment


    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Weer top rondes! 👌🤞

      Kijk uit naar je nieuwe verslag(en).

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ah dankje Heyz.
      Streven was 150 voor beide daar gaan we ruimschoots overheen.
      Over een kleine 2 weken zullen we het weten.
      Nu eens bedenken wat het vervolg wordt.

    #27
    Na een maandje rust en maarliefst 3 weken drogen van de critical toppen is de eindscore van beide planten bekend.

    Northern Lights AF (RQS) 106,91 gram
    Critical Feminized (RQS) 72,16 gram

    Beiden hebben dus in de MGB en deels onder de spectrabox UFO 100 gestaan.

    Even een maand overgeslagen op het forum, maar om niet vanaf april zonder te zitten heb ik wederom een zaadje Northern Lights AF welke al 2 jaar in de koelkast ligt in een koffiefilter laten kiemen.
    Na 1 dag al een worteltje dus ze zit nu in een ronde 15 liter pot.

    Denk binnenkort wel een verslagje op te starten, maar de 1e 3 weken zijn vaak vrij saai.😅

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Wow mooie opbrengst!

      Geniet ervan en op naar de volgende!

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Wow dikke opbrengst hoor, netjes!
Bezig...
X