Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud MGB kokos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Noob alert!!
    Oeps... ik denk dat ik te laat ben om een goede LST toe te kunnen passen. Ik probeerde mijn hoofdstam "plat te leggen" maar deze was erg stug en ben bang dat ik 'm kan breken. Denk ook niet dat ie helemaal plat in mijn MGB past.. De stam is ook al ongeveer 1cm dik, ongelooflijk voor zo'n klein plantje en in zo'n korte tijd! Wat denken jullie? Toch zoveel mogelijk "plat leggen" en daarnaast zoveel mogelijk nodes in het licht buigen? Ze staat ook al 1.5 week op 12/12, wellicht zijn de stengels nu te stijf (had ik ergens gelezen).


    IMG_5975.jpg
    IMG_5974.jpg
    Attached Files
    Last edited by stef273; 11 November 2023, 06:56.

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Even wat strek afwachten waarna je net wat makkelijker kunt buigen en daarna voorzichtig alles op dezelfde hoogte verbinden.
      Nog tijd zat daarvoor.
      Ook beslist de plant niet meer storen in de donkere uren.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah ja, makes sense! Dan zijn de takken/stelen wat langer en buigzamer. Bedankt!👍

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Eerst plat nijpen tussen de vingertopjes en dan plooien 😉

    #17
    Had gelezen, let g e l e z e n..dat als je de stam zachtjes tussen je vingers wrijft, ze buigzamer worden. Ook filmpjes van online gezien. Maar nooit zelf toegepast. Het uitzoeken waard!

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Supercroppen kan alleen in de groei fase helaas.. (Las ik ergens)
      Maar bedankt voor het meedenken!

    #18
    Ok check! Ik gisteren nog met haar bezig geweest lst, madame nog beetje triest vandaag..heb ook de temperatuur hoger gezet en dus soort van in dubio weer wanneer ik moet voeren..volgens mij is die van jouw wel groter dus je doet sowieso iets goed!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja ze ziet er inderdaad niet heel gelukkig uit... Of te veel of te weinig voeding of water, kan van alles zijn.. Ze kunnen het ons helaas niet vertellen wat er aan de hand is, zou handig zijn.
      Misschien toch een kweek verslag aanmaken, zodat anderen mee kunnen kijken? Al lees ik soms wel tegenstrijdige adviezen..

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Staat er wel vaker zo bij in deze fase.
      Pot even tillen. Vrij licht dan wat groeivoeding met PH 6.2 geven.

      Pot zwaar dan ben je aan het overwateren en mag je wel een paar dagen wachten met water geven.

      Trekt nog wel bij als je haar lekker met rust laat en op de juiste momenten water met de juiste PH geeft.

    #19
    De dame groeit als kool, afstand tot diffuser is 11cm ongeveer... Maar ik bemerkte gekrulde bladpunten.. ZIjn dit nu de "verbrande" bladpunten, teken van overvoeding?
    Ik geef nu ec1.6, misschien toch teveel?
    Paar dagen geleden meette ik de drain en waren de cijfers in orde. Ik zal ze straks opnieuw meten.

    IMG_6001.jpg IMG_6003.jpg

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Hi Bitterbal, klopt wat je zegt, als ik met potaarde zou kweken. Maar ik kweek met kokos😊

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Er zijn bepaalde planten die de luchtvochtigheid omlaag halen, vele mensen hebben die in hun woonkamer staan.
      Hoe zich dat vertaald naar de mini grow, tja dat weet ik ook niet..

    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Zelfs met cocos gaf ik niet dagelijks zoveel. Maar dat was met een buitenwietje in pot. Zou de helft proberen van wat je nu geeft, kan altijd weer meer geven

    #20
    IMG_6010.jpg
    Dit bord bedoelde ik (heb i nu maar gewoon weggehaald):

    IMG_6011.jpg
    Hier staat de pot normaliter op, voldoende ventilatie denk ik:
    IMG_6012.jpg
    Zo probeer ik 1x per week de drain op te vangen om het te kunnen meten. Vanmorgen dus geen drain:
    IMG_6013.jpg

    Comment


      #21
      Denk dat de volgende ronde gewoon op Potgrond gaat. Denk dat een groot deel van de LV te wijten is aan de vochtige kokos in zo'n kleine ruimte (vooral in zo'n nat seizoen als deze...).Denk dat de MGB toch minder geschikt is hiervoor. Behalve misschien in een droog seizoen...

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Hmmmokee... Is even geleden dat ik ok cocos heb gekweekt, maar dacht dat ook daar drainage niet goed was. Maar dan moet ik mij weer even inlezen om daar zeker van te zijn 😅

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Kijk hier maar eens: https://www.cocoforcannabis.com/watering_coco/
        Bij elke water beurt moet je een run off hebben van 10-20%, je mag kokos absoluut niet droog laten worden. Beter (iets) teveel bewateren dan te weinig. Ik denk dat dagelijks 1L per dag niet teveel is op een pot van 15L.
        Maar goed, ik zal er nog eens goed in duiken of ik het allemaal goed begrepen heb.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        50/50 cocos met potgrond is ideaal

      #22
      Hey Stef, kwam dit stukje tegen op het forum hier onder 'vragen over kweken op kokos'.
      Vond het wel interessant.


      Luchtvochtigheid
      Een van de meest onderschatte factoren in de hobbykweek is de luchtvochtigheid. Vooral in de eerste helft van de kweek is deze doorslaggevend voor het verdere verloop van de kweek.
      Een goede luchtvochtigheid garandeert een snelle start, gezonde groei, snelle worteling en als gevolg hiervan is een goede oogst binnen handbereik.
      In de professionele land- en tuinbouw is er niemand die twijfelt aan het nut van een betrouwbaar luchtbevochtigingsysteem.
      Waarom worden deze systemen zo weinig in de hobbykweek gebruikt? Waarschijnlijk vanwege de prijs, want deze apparaten kosten minimaal honderden euro’s, en dan heb je nog een professionele hygrostaat nodig. Zeker als je met kunstlicht werkt is dit verkeerde zuinigheid. De warmte van deze lampen in combinatie met het ventilatiesysteem werken net als een haardroger, en maken de relatieve luchtvochtigheid onstabiel en te laag. Dit is heel slecht voor de ontwikkeling van je planten. Jonge planten zullen langzaam opstarten, heel moeilijk wortelen en een deel kan uitvallen(sterven) of dusdanig achterblijven dat je opbrengst daalt. Ook heb je een langere groeifase nodig en kan je door de zwakke planten sneller dan normaal ziektes en plagen op je planten krijgen.
      Een plant die van begin af aan in een hoge luchtvochtigheid opgroeit, weet door duizenden jaren evolutie dat schimmels onder deze omstandigheden een risico kunnen vormen en zal zich hier aan aanpassen. Hierdoor krijgen schimmels dus minder kans.
      Andersom zal een plant die pas in de laatste weken van zijn leven een hoge luchtvochtigheid ervaart (bijvoorbeeld in de bloemen of vruchten tegen oogsttijd), geen weerstand hebben opgebouwd en een makkelijke prooi zijn voor schimmels.


      Voordelen van een professionele beheersing van de luchtvochtigheid
      1. Snel aanslaan van jonge planten
      2. Optimale worteling
      3. Snelle groei
      4. De zwakste planten kunnen herstellen.
      5. Bescherming tegen klimaatstress
      6. Meer weerstand tegen schimmels en plagen







      De volgende waardes worden geadviseerd. Bij een langere kweek de waardes over een langere periode uitspreiden.
      week 1 80/90%
      week 2 70/80%
      week 3 65/70%
      week 4 t/m7 65%
      week 8 55%
      week 9 50%
      De mogelijkheid om je luchtvochtigheid te beheersen is in de hobbykweek net zo belangrijk als de temperatuur, pH-waarde of hoeveelheid licht.

      Kweken met een hoge stabiele luchtvochtigheid is gewoon een stuk makkelijker.
      Wat moet ik nog meer zeggen? Nee, ik heb geen aandelen in luchtbevochtigers.



      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Interessante read, thanks! Ik hou me hier maar aan vast dan 😄:
        > Een plant die van begin af aan in een hoge luchtvochtigheid opgroeit, weet door duizenden jaren evolutie dat schimmels onder deze omstandigheden een risico kunnen vormen en zal zich hier aan aanpassen. Hierdoor krijgen schimmels dus minder kans.

        Hopelijk krijg ik de LV in de laatste weken wel omlaag

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Het lastige in jouw geval is, dat je je medium constant nat moet houden als ik het goed had begrepen, wat natuurlijk ruk is voor je lv.

        Dus idd, gewoon doen alsof ze het hartstikke lekker vind joh! 😜

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        😁👍👍

      #23
      Gisteren 1.5L water gegeven (ec1.4/ph6) en kreeg eindelijk weer drain. Omdat ik de dagendaarvoor wat minder water had gegeven heb ik geen drain gehad dus ik verwachtte nu wel een opgelopen EC waarde in mijn drain. Maar dat viel mee. Ik had EC0.7 en PH6.1 waarden in mijn drain (ong 0.25L) gemeten. De EC waarde is dus een stuk lager dan wat ik er in doen. Betekend dit dat ik te weinig EC geef? Zal ik dit moeten verhogen? Ik heb altijd al een (te) lage EC gehad in mijn drain. De PH was wel wat opgelopen tov de vorige keren maar alsnog binnen de marges.
      Gisteren ook een aantal grote fan leaves weggehaald en paar kleintjes. Ik wilde niet teveel weghalen om haar niet te stressen.

      Vandaag weer 1L gegeven (EC1.5, PH6, 21.9 graden). Ditmaal water van de quooker op 21-22 graden waarbij de base EC 0.7 is tov van 0.5 van mijn koude water. Plantje krijg dus iets minder voeding stoffen.
      Vandaag toch bedacht gelijk maar de andere grote leaves weg te halen zodat ze, als ze nu aan het stressen is meteen maar te doen, tov van volgende week nogmaals stressen.
      Ik heb ook meteen lichte LST toegepast om de toekomstige bloemen in het zonnetje te zetten. Het bladerendek is nu niet mooi gelijk, maar het is niet anders. Volgende ronde zal ik proberen op tijd te zijn en beter te trainen.
      Het plantje komt ook akelig dichtbij het dak! En ik maakte me nog zorgen dat ik te snel overgegaan was naar 12/12. Kun je toch duidelijk haar Sativa roots zien. Vraagje aan jullie, kan ik de hoofdstam nog knakken of buigen of iets dergelijks? Zodat ze het de diffuser straks niet gaat raken?

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wat betreft je ec waarde, als je het overtollige water opvangt en dat meet moet de waarde naar mijn weten idd lager zijn, dit betekent namelijk dat het plantje de voedingsstoffen heeft opgenomen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En dat de ec iets hoger kan.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks guys, goed punt, ik zal de ec waarde wat verhogen👍

      #24
      De fotos:
      IMG_6028.jpg IMG_6027.jpg

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        En nu gaan binden. Binddraad elastisch geniet de voorkeur.
        De hoogste nu als eerste pakken, eerst steel vastknopen met iets ruimte ertussen zodat steel ruimte heeft om dikker te worden en dan langzaam naar beneden trekken en vastzetten.
        Zie het niet heel goed maar zal het niet met dat draad doen.

      #25
      Dit gebruiken Stef.

      Werkt perfect, lekker elastisch, weinig kans op breken takken.
      Ik heb de 50 meter naar meerdere rondjes op dus moet ook weer halen.
      Pak gelijk even geurloze handschoentjes mee om te werken aan het plantje.

      Tak rechts kun je ook 90 graden buigen
      Doe je die hoofdtop niet dan ga je sowieso de diffuser raken, want deze strekt nog wel 3 weken.
      Zie veel buig mogelijkheden in deze plant dan is zo'n rol van 50m lekker relax werken.

      Screenshot_20231117_212605_Gallery.jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Goeie tip, ik heb zelf namelijk binddraad wat ook voor planten bedoelt is alleen is het niet elastisch, en dat heeft waarschijnlijk m'n ene dame de nek gekost toen ik het draad wat wilde straktrekken een paar weken terug.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tips Rick! Ik zag dat praxis ook bindbuis heeft, straks even scoren!
        Ik heb ook van die rqs lst plant training clips (gekregen bij de mgb toen ik 'm overnam van iemand). Ik ga ook even kijken of ik daar wat mee kan.
        Ik hoop er vanmiddag mee aan de slag te kunnen.

      #26
      RickTerboeg die hoofdtaak is voor ong 3/4 niet buigzaam, laatste stuk je wel maar dan moet het dus vrij hoog, waar de toppen moeten komen verbonden worden. Zal ik dat doen? Dan kan ik dat laatste stukje met een paar dagen hopelijk wel horizontaal krijgen.
      Die tak rechts 90 graden buigen, bedoel je supercroppen? Op ongeveer de helft?
      Last edited by stef273; 18 November 2023, 09:05.

      Comment


        #27
        Net ff bindbuis gehaald en aan de slag gegaan. Ik heb de hoofdtop voorzichtig gebogen. Bovenste gedeelte was vrij buigzaam maar ik heb het een beetje verbogen zodat ik het de komende dagen rustig verder kan buigen. Denk wel dat het lukt nog redelijk horizontaal te krijgen uiteindelijk. De RQS training clips kan ik niet meer gebruiken, daar zijn de stengels te dik voor. Heb de zijtakken ook wat meer naar buiten gebonden.
        BTW, de LV is redelijk gedaald sinds het ontbladeren. Het is nu maar een paar procent boven de LV van zolder, wat ook nog steeds te hoog is met 66% (voor straks als de toppen verschijnen). Ik heb een lucht onvochtiger op de kop getikt met een black friday deal. Komt vandaag binnen als het goed is.
        IMG_6038.jpg
        IMG_6037.jpg
        Attached Files

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Keer in de hoofdstam knijpen en rollen met je vingers dan kun je makkelijker buigen

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Nou de hoofdstam durf ik niet meer hoor haha, ik zie al beginnende top vorming. Zijtakken durf ik nog wel aan.

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Kan gerust!

        #28
        Ik hoop dat de dame het nu wel goed vindt zo en niet meer zo veel strekt😅. Verder gaat het wel goed, ze ziet er gezond uit en drinkt steeds meer. Ik heb mijn dagelijkse voeding langzaam verhoogd tot EC1.9.

        IMG_6056.jpg
        IMG_6058.jpg

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik ben bang dat je geen ruimte zal hebben voor je toppen, en volgens mij kan je nog wel supercroppen, maar daar zal ze wel ff van bij moeten komen+dit kweekje is sws al een beetje voor spek en bonen, misschien ideaal om op te oefenen?

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Lst lijkt me een goede keuze

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Hey Heyz, ik denk er iets anders over . Ik denk dat ik te laat overgegaan ben op 12/12/. Als ik nog later op 12/12 had gezet was ze mijn insziens helemaal niet meer te houden. Dutch passion adviseert voor Orange Bud om , als je haar kort en bossig wilt houden, haar dan niet langer dan 1 week groei fase te geven. Ik denk ook dat je onze plantjes niet helemaal kunt vergelijken, aangezine jij een Indica hebt en ik een Sativa . Dat ding rechtsboven is een extra fan, die de vorige eigenaar heeft geplaatst. bedankt voor de tips! Ik ga vaker ontbladeren en ik ga vandaag knakken en buigen.

          Babz, ik voel het toch iets anders hoor haha! Ik zie het niet als spek en bonen maar wel zeker een beginners kweekje. Ik hoop alsnog op een leuke opbrengst aan het einde van de rit! Ik ga vandaag wel supercroppen. Even kijken hoe dat gaat.

          Thanks @ginnoo! Ik ga ervandaag mee aan de slag

        #29
        Net mijn dame mishandelt. Praktisch alle zijtakken geknakt... De hoofdstam was al beetje geknakt en deze verder aangesnoert, wat meer naar beneden getrokken als ware. Verder nog niets verbonden, even kijken hoe het gaat komende dagen. Hopelijk ben ik niet te rigoreus geweest!
        IMG_6062.jpg
        IMG_6061.jpg


        IMG_6063.jpg
        Attached Files
        Last edited by stef273; 22 November 2023, 09:24.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Heb je wat meer ruimte nu in je kastje? Kan het niet goed zien op de foto's hoe ze er nu bij staat.

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ik heb de foto er even bijgevoegd Babz. Ik heb wel meer ruimte. De takken hangen wat slap maar zodra ze hersteld zijn kan ik ze vast binden aan de pot

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Dat scheelt toch weer een beetje, nice!

        #30
        Spannend en erg benieuwd idd naar de uiteindelijke opbrengst aan de hand van je verkorte programma!

        Comment


        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hoe gaat het bij jou Stefanovic?
      Bezig...
      X