Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud MGB kokos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Orange Bud MGB kokos

    Korting op 420shop
    Hola,
    Sinds mijn vorige poging mislukt is ben ik opnieuw begonnen en heb ik het even anders aangepakt.
    Ik heb opnieuw een zaadje ontkiemd tussen vochtige watten (16/10) en nadat het worteltje een cm of 3 was heb ik deze in een potje van 0.5L met zaai en stekgrond gestopt.
    Dit ging best goed denk ik en heb vandaag (25/10) het plantje overpot naar de uiteindelijke (stoffen) pot van 15L.
    Voor het overpotten heb ik de kokos eerst ingewaterd met EC 1.2, power roots en pure zym, ph 5.8. De drain was 0.8 EC en PH 5.3.

    MGB '21
    1x Orange Bud (Feminized, Dutch Passion)
    15 liter stoffen pot met plagron cocos perliet 70/30
    Plagron voeding (cocos a&b)​, Power Roots, Pure Zym.
    Licht schema 18/6 tijdens de groei.

    Dit schema hou ik aan:

    Groei:
    • Week 2: EC 1.2
    • Week 3: EC 1.4
    • Week 4: EC 1.6
    Bloeifase:
    • Week 1: EC 1.6
    • Week 2: EC 1.7
    • Week 3: EC 1.8
    • Week 4: EC 1.9
    • Week 5: EC 2.0
    • Week 6: EC 2.0
    • Week 7: EC 1.9 (begin afbouwen)
    • Week 8: EC 1.6
    • Week 9 laatste week alleen water
    ​​
    Tips, op of aanmerkingen zijn welkom!

    #2
    IMG_5833.jpg IMG_5804.jpg IMG_5843.jpg
    De dame in kwestie.

    Comment


    • Ricotico97
      Ricotico97 commented
      Editing a comment
      Goed bezig knul hopelijk word het het nu wel hou je mijn verslag ook bij voor vragen stel ze ik lees dat je je kokos heb ingewaterd en je drain 0,8is als je elke dag water geef met de zelfde ec als van 1,25 je nu heb gedaan zal die na 1/2 dagen water geven 0,1 ec omhoog gaan nu lees ik alleen dat je power roots en zym heb gegeven hoe zit het met voeding a en b en cal mag ? Je gebruikte plagron vertelde je eerder

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks Ricotico97!
      Bedankt voor de tips! Ik meet niet iedere dag de waardes van de drain ivm tijd (maar Orange bud van DP is niet de moeilijkste plant gelukkig). Dit zal ik morgen ochtend weer doen en eventueel bijsturen zoals je zei. Jazeker ik hou je verslag in de gaten! Ik geef ook Cocos A & B, maar nog niet calmag. Ik zie dat er in Plagron Cocos A 4.5% calcium zit. Is dit niet voldoende? Heb ik toch calmag nodig?
      Last edited by stef273; 26 October 2023, 06:16.

    • Ricotico97
      Ricotico97 commented
      Editing a comment
      Ik zou lekker 0.1ml per liter geven beter voorkomen als te laat zijn ik kan geen ja of nee zeggen of echt nodig is is ook mijn eerste keer cal mag dit per week opbouwen cal mag laat kokos moelijk los als ik het goed zeg zo niet zal iemand mij wel verbeteren
      Ik geef nu op 4l water 2.5 a 3M calmag en 2l a b dan is mijn ec 1,3 aankomende week kom er meer a en b bij om ec van 1,4 te geven

    #3
    Nieuwe ronde nieuwe kansen, succes Stef!

    Comment


      #4
      Succes!

      Comment


        #5
        IMG_5844.jpg

        Thanks guys!

        Vanmorgen weer water gegeven. Ik ben nog zoekende naar een ritme (uiteraard) dus vanmorgen 1L gegeven om te kijken hoeveel drain ik heb. Ik dacht zo'n 10-15% ongeveer. Aangezien het water nogal koud is wilde ik kijken of ik warmer kon geven met de quooker maar daar is de EC waarde weer wat hogen (0.7 tov 0.5), dus maar niet gedaan. Wat denken jullie, kan ik dat gewoon geven? Dan geef ik wel minder voeding om aan de 1.2 te komen. Dus gewoon normaal (koud) kraan water gegeven en aangevuld met cocos a&b, power roots en pure zym. Cal mag heb ik nog niet dus die moet ik nog even scoren (en even uitzoeken hoeveel ik moet geven). Het ging niet heul soepel vanmorgen, ik zat op de EC 1.1 (binnen de marge denk ik dan maar) en ph 6.3. Ik gaf toen nog een druppelte PH Min en toen schoot het door naar de PH 5.3... Maar beetje water bijgedaan (toen werd EC 1.0...) en werd PH 5.6. Kortom nog een beetje zoekende dus.. Maar plantje lijkt wel happy te zijn in haar nieuwe verblijf.

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Je kraanwater even een paar uur laten staan voor watergift. Dan is het water op kamertemperatuur, wat het fijnste is voor je wortels. Looking good for now 👌🏻

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja das wel beter idd. Dan zal ik m'n schema omgooien. Ipv 's ochtends water geven, water klaarzetten zodat het 's middags als ik thuiskom van m'n werk op kamer temperatuur is. Thanks!

        #6
        IMG_5856.jpg
        Kleine update, het gaat goed met de dame. Ze lijkt niet erg te zijn geschrokken van het overpotten naar kokos. Ze groeit als kool!
        Ik geef nog steeds ec1.2 en ph 5.8 (nou ok, vandaag was het ph6.05) en de drain was ec 0.9 en ph 5.50. Denk dat het wel goed gaat zo? Oh ja ik geef nu 1ml per 1L calmag erbij, zoals op de verpakking staat aangegeven.. (met iedere water/voeding beurt).
        Attached Files

        Comment


          #7
          Gisteren mijn heater pad binnen gekregen en vanmorgen geinstalleerd. Laat de winter maar komen!
          Ik vind wel dat de blaadjes ietwat gelig worden, is dit normaal?
          Ik geef de volgende voeding:

          1ml Cocos A
          1ml cocos B
          1ml pure zym
          1ml power roots
          1ml sugar royal (sinds een week)
          1ml calmag (sinds een week)
          Ditr komt neer op: 1.4EC, 6PH
          De drain is 1.0EC en 5.5PH. (ongeveer 10% drain).
          De waarden lijken me wel ok toch?
          Ik geef nu sinds een week om de dag water. Misschien toch maar iedere dag water geven weer?


          IMG_5886 (1).jpg

          IMG_5885.jpg
          Attached Files
          Last edited by stef273; 1 November 2023, 08:23.

          Comment


          • giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Nog niks om je zorgen over te maken denk ik

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Thanks, ik hou d'r goed in de gaten

          #8
          Welke heaterpad heb je gekocht? En verwacht je dat dit nodig zal zijn in de MGB?
          zitten op hetzelfde niveau. Bij mij ook de blaadjes iets lichter dus erg benieuwd naar eventuele reacties
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Hey Stefanovic, ik heb deze gekocht: https://minigrowbox.com/shop/heaterpad/ . Aangezien de MGB op zolder staat en het daar vrij koud kan worden. De temperatuur was nu overdag rond de 20/21 graden maar 's nachts kon het terug zakken tot de 17. Voor de zekerheid de heater pad gekocht. Wellicht heb jij hem helemaal niet nodig als de MGB op een warmere plek staat.
            Misschien hoort het gelige wel bij de plantsoort? Heb geen idee, ik hoop dat meer ervaren kwekers hier wat over kunnen vertellen .

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            BTW, jij kweekt op lightmix toch? Hoeveel voeding geef je? Meet je ook de ph en ec waardes?

          #9
          Heb de mat direct gekocht! Alles voor het plantje! En waarom heb je hem niet op de grond maar aan de zijkant gemonteerd?

          Comment


          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Omdat ik met kokos kweek, moet ik bij mijn drain kunnen om te meten. Dus dan wordt het wel hoog allemaal en heb dan minder ruimte over voor mijn plantje, dat wel veel ruimte nodig heeft daar het een sativa is. Maar ben nog aan het kijken wat de beste opstelling is

          #10
          Kleur in de bladeren is wel weer redelijk bijgetrokken, nu ik weer dagelijks voeding geef. Dame groeit als kool!
          Ik ben ook over gegaan op bloei stand met mn MGB. Het is erg vroeg (bijna 3 weken in vegatieve fase) maar ik denk dat ik anders in tijdnood kom. Ik ga ruim een week op vakantie 2e helft van januari en ik heb verder niemand die dan voor de planten kan zorgen. Dus als het allemaal wat langer zou duren zou ik het wellicht niet gaan halen allemaal. Dus het wordt met recht een micro kweek . Ik las dat plantjes ook vaak een groeispurt krijgen als de verlichting in de bloeistand wordt gezet. Daarnaast is Orange bud is een sativa dat in de bloei verdubbeld qua grootte. En planten in SOG worden ook vaak direct of binnen 1 week op 12/12 gezet. En AFjes gaan ook vaak over op bloei na 3 a 4 weken. Dus we gaan het zien. Dit keer een relatief kort rondje waarin ik sws veel ga leren. Volgende ronde wordt een volledige ronde!

          Ik heb de verlichting staan op 06:00-18:00, zodat ik voor mijn werk kan bewateren, zodat de luchtvochtighuid wat binnen de perken blijft hoop ik. LV is vrij hoog zodra de verlichting uit gaat en de temperatuur daalt. Hopelijk helpt het heater matje hier voldoende bij.
          IMG_5903.jpg
          IMG_5902.jpg
          Last edited by stef273; 3 November 2023, 11:11.

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Oei dat is wel heeeeel erg vroeg om naar 12 hoor! Dat word 1 cola top met twee zijtoppen. Wel leuk om te zien tho.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Denk idd dat je net ff te snel over gaat op 12/12. Mbt luchtvochtigheid : probeer toch in het begin, als de lampen net aan gaan, water te geven. Zo kan het water door de plant opgenomen worden als de temp in de kast rond de 25/30 graden is. Als je later pas water geeft en de lamp uit gaat zal het vocht sneller blijven hangen in de kast. Dat is igg mijn gedachte daar achter 😅

            Verder wel een mooi gezond plantje, gaat lekker zo 👍🏻

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Klopt inderdaad, ik geef ook direct water nadat de verlichting in is gegaan om luchtvochtigheid te minimaliseren. Ik lees de LV af van een hygrometer die ik op afstand kan uitlezen. Maar op dit moment hang ie ten hoogte van de pot, ik zal het verhogen zodat het ten hoogte van de plant zelf hangt, is misschien wat realistischer. Nu loopt het 's nachts op tot 75%. In deze fase niet erg maar als er straks toppen (of topjes) aan hangen kan het wel een probleem worden natuurljik.
            Het is wel erg vroeg voor 12/12, helemaal mee eens. Maar ik heb liever een kleine opbrengst dan geen opbrengst omdat ik er straks (januari) mogelijk niet ben op een cruciaal moment. Dus we gaan het zien . Ik zie deze ronde nu meer als leerprocess met aan het einde hopelijk een mooie, allicht kleine beloning . Ik doe dit ook niet voor maximale opbrengst, ik gebruik niet veel.
            Last edited by stef273; 4 November 2023, 05:47.

          #11
          Screenshot 2023-11-04 at 06.36.48.png
          Grafiek van mn LV. De trend gaat wel naar beneden dat wel, voornamelijk dankzzij de heaterpad (en het tweaken van de dag/nacht temp en fans).

          Comment


            #12
            Ik denk ook dat de MGB misschien minder geschikt is voor het kweken met kokos vanwege LV. Aangezien je kokos vochtig moet houden en een drain hebt (die ik wel zsm weghaalt om LV laag te houden).
            Aarde moet je minder bewateren en is veel minder vochtig. Wat denken jullie hiervan?

            Comment


            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              stef273 Heb geen flauw idee! 😂
              Om eerlijk te zijn hou ik me daar(nog) niet mee bezig, zolang het plantje goed groeit vind ik het voorlopig wel prima.

            • stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              De reden waarom ik me nu druk maak om LV is omdat ik geen zin heb om zoveel moeite te doen en straks geconfronteerd te worden met toprot. Daarom probeer ik nu de LV onder controle te krijgen.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Ik snap je, ik zou dat eigenlijk ook moeten doen, ach ja we'll cross that bridge when we get there. 😉

            #13
            Je kan de fans sowieso terug op 60 zetten, in elk geval snachts dan scheelt al meer kou wat naar binnen trekt. Voor frisse lucht hoeft 80 echt niet hoor, je hebt ook kans dat hierdoor de werking van het carbon niet volledig is en dat de geur gewoon mee naar buiten komt, dit gebeurde bij mij in de bloei al op 75 procent, daarna nooit meer boven de 60 gezet en geen last meer gehad van ontsnapte geur.

            Verder in je grafiek te zien was je lv al aardig gezakt door je toepassingen, ik voorzie niet echt hele grote problemen. De lv is buiten nu ook hoger omdat het continue regent dus daar zakt de lv ook nog wat zodra het weer even droog is.

            Mijn LV hangt tussen de 55 en 65 momenteel. In de bloei zakt de lv sowieso op een of andere manier maar komt nooit onder de 50.
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Allright, ik zal nog ff verder kijken naar die fans. En wacht het ff af allemaal. Thanks voor de tips!

            #14
            Dame groeit goed. En groeit ook wel naar de zijkanten. Heeft nog geen zin om LST toe te passen hier denk ik?

            IMG_5927.jpg
            IMG_5928.jpg

            Comment


            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Ik pas meestal bij de 5e of 6e node LST toe. Ik zou nog even wachten dus. Maar t is jouw dame en het kan nooit kwaad he

            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik zou persoonlijk nog even wachten

            • stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Yep, ik wacht even, thanks guys

            #15
            Vandaag 7 dagen na 12/12. Lijkt er op dat ik al wat haartjes zie verschijnen in de "hoofdtop". Ook ga ik weer proberen om de dag te bewateren ipv elke dag. Mijn drain is te hoog namelijk. Ik gooi er elke dag 1L in en er komt 0.4/0.5L weer uit. Te vochtig dus (draagt niet bij aan het verlagen van de LV ). Plantje in de gaten houden komende dagen aangezien ze de vorige keer toen ik om de dag water ging geven wat geler werd.
            Attached Files

            Comment


            • stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Thanks Babz! Ja ik ben ook benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen allemaal.
              Goeie, ik ga d'r van het weekend even goed vastbinden!

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Hoppa zweep d'r over! Of nou ja, soort van.....ongeveer....dusss.....

              Anywhoooooo....succes! 😁👍

            • stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Juist! Whahaha
              Thanks man
          Bezig...
          X